Który lepszy LE czy LF ?

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Który lepszy LE czy LF ?

Post autor: u2w »

plocmaster pisze:Czyli mamy kupować Vecto, które wygląda ohydnie, ma elementy (jak np. łączenia poręczy) z lat 70., cały trzeszczy i jest badziewnie zbudowany?
Testowane w W-wie Vecto z MZK Rzeszów miało poręcze takie jak w Solarce czy Volvo a trzeszczały tylko panele sufitowe, więc nie przesadzaj. Poza tym rozwiązania konstrukcyjne w Vecto niewiele się różnią od innych firm (też stosuje się komponenty prod. zagranicznej) a np. instalacja elektryczna oparta na CAN-bus była stosowane wcześniej niz w Solarisie.



Posty wydzielone z tematu "Lion's City dla Gdańska?" B.A. Baracus
Ostatnio zmieniony 2006-01-18, 23:55 przez u2w, łącznie zmieniany 1 raz.

56247

Post autor: 56247 »

Wdług mnie,to te rzeczone panele NIE trzeszczały ani trochę.
Sam wóz zaś-to był miodzio!
Zarówno jeżeli chodzi o wyposażenie,prowadzenie jak i tzw: "odejście".

Robson

Post autor: Robson »

Jakoś nie wiem dlaczego wszyscy prawie mają awersję do Jelcza. Powinniśmy się cieszyć że mamy producenta nie odbiegającego od standardów eropejskich to że piszczą panele to też się pojawia np. w Solarce po dłuższym eksploatowaniu. Tak samo o awaryjności nie ma co mówić Jelcz jest podobnie awaryjny jak np. Solaris czy MAN.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

u2w pisze:trzeszczały tylko panele sufitowe
Taa… tylko. Czy w fabrycznie nowym autobusie powinno coś trzeszczeć?
Mogliby mu przynajmniej zaaplikować fronty od Salusa i zrobić coś, żeby nie był taki kanciaty, bo teraz wygląda ohydnie.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Robson pisze:Jakoś nie wiem dlaczego wszyscy prawie mają awersję do Jelcza. Powinniśmy się cieszyć że mamy producenta nie odbiegającego od standardów eropejskich to że piszczą panele to też się pojawia np. w Solarce po dłuższym eksploatowaniu. Tak samo o awaryjności nie ma co mówić Jelcz jest podobnie awaryjny jak np. Solaris czy MAN.
Wiesz o co chodzi ludzie widzą Jelcza jako M11 lub PR110, które mają już ponad 20 lat i cały czas jeżdżą... Zobaczcie jak wygląda sprowadzony Neochłam z Niemiec, po 2 latach eksploatacji jest takim samym złomem, a nawet większym jak PR110...
plocmaster pisze:Taa… tylko. Czy w fabrycznie nowym autobusie powinno coś trzeszczeć?
Polecam przejechać się nowym Volvo, które też nieźle trzeszczy...
plocmaster pisze:Mogliby mu przynajmniej zaaplikować fronty od Salusa i zrobić coś, żeby nie był taki kanciaty, bo teraz wygląda ohydnie.
Właśnie nie powinni mu dawać przodu od salusa, bo ich autobusy i tak wszystkie zaczynają wyglądać tak samo, wystarczy tylko wprowadzic lekką poprawkę, która zapewne jest w planach... Ohydne to jest conecto, SG313 itp. wozy :!:

[ Dodano: 2006-01-18, 13:26 ]
plocmaster pisze: A może niskowejściowego gniota o ogromnej przyjmowalności pasażerów (że nie wspomnę o nie-Masterach)? Gdyby Jelcz produkował porządny autobus LF, owszem, byłoby o co krzyczeć.
Jakbyś nie zauważył, każdy z nowoczesnych, porządnych producentów robi wozy LE (Man, Solaris, Scania). Najnowszy Mastero o wiele bardziej podoba mi sie od Scanii i Mana :!: A to, że Jelcz musiał do tego tak wolno dochodzić to wina naszej gospodarki i ludzi rządzących naszym krajem :(
Ostatnio zmieniony 2006-01-18, 22:24 przez B.A. Baracus, łącznie zmieniany 1 raz.

Damhan

Post autor: Damhan »

B.A. Baracus pisze:Najnowszy Mastero o wiele bardziej podoba mi sie od Scanii i Mana :!:
:shocked: Jak na Jelcza to całkiem ładnie wygląda, ale Mana, Scani, Volvo, czy Solarisa jeszcze przynajmniej przez kilka lat nie przebije. Zresztą ta ściana przednia..... niby ładna, ale jak się porówna z Manem, a już w ogóle z Solarisem to chce mi się śmiać. Takie Mastero to propozycja dla mniejszych zakładów KM (np. Stalowa Wola) jako bardzo dobra alternatywa dla starych PRek. Tak, więc podoba mi się Mastero jak i Vecto podoba, ale raczej tylko wizualnie.... :)

PS: Pisze się porządny tak na marginesie. ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

B.A. Baracus pisze:Zobaczcie jak wygląda sprowadzony Neochłam z Niemiec, po 2 latach eksploatacji jest takim samym złomem, a nawet większym jak PR110
W Niemczech nie jeżdżą tylko Neochłamy.
B.A. Baracus pisze:Właśnie nie powinni mu dawać przodu od salusa, bo ich autobusy i tak wszystkie zaczynają wyglądać tak samo, wystarczy tylko wprowadzic lekką poprawkę, która zapewne jest w planach... Ohydne to jest conecto, SG313 itp. wozy :!:
Zapewne w planach? Zapewne w planach to jest M185. Conecto i SG313 jest ohydne, owszem, ale to busy średniopodłogowe. M120 też jest ohydny.
Poza tym — czyż MAN-y Lion’s City też nie wyglądają podobnie? Nie mają takiego samego przodu w każdej wersji? Vectowski wygląda, jakby pijany mołdawski designer napatrzył się na żabę i narysował autobus.
B.A. Baracus pisze:Jakbyś nie zauważył, każdy z nowoczesnych, pożądnych producentów robi wozy LE (Man, Solaris, Scania). Najnowszy Mastero o wiele bardziej podoba mi sie od Scanii i Mana :!:
Tak, tylko to raczej takie uberlandy nie do najbardziej zatłoczonych linii, w przeciwieństwie do Mastera. Miejskie niskowejściowce były dobre w 1993, ale nie dziś.

danio

Post autor: danio »

plocmaster pisze:Tak, tylko to raczej takie uberlandy nie do najbardziej zatłoczonych linii, w przeciwieństwie do Mastera. Miejskie niskowejściowce były dobre w 1993, ale nie dziś.
Jakbyś nie zauważył to niskowejściowce przeżywają swoją drugą młodość, a to dlatego, że nie są tak awaryjne jak niskopodłogowce (nie znam się tak na tym, ale w niskopodłogowcach coś z tylną osią czy zawieszeniem jest nie tak i często się psuje, przez co są droższe w eksploatacji, dlatego w Skandynawii powraca moda na LowEntry). Już nie mówię, że są znacznie tańsze w zakupie... :retard:

Milenium

Post autor: Milenium »

danio pisze:są tak awaryjne jak niskopodłogowce
Czy można dostać przykłady tych awarii? Czy zdarzyły się w Łodzi?

danio

Post autor: danio »

Tramwaj pisze:
danio pisze:są tak awaryjne jak niskopodłogowce
Czy można dostać przykłady tych awarii? Czy zdarzyły się w Łodzi?
Awarie na pewno zdarzają się, a jak to jest w Łodzi to nie wiem, bo nie mam kontaktu z kierowcami, ale z tego co pamiętam (a niestety pamięć mam kipeską :rotfl: ) to gdzieś na infobusie tak pisało...(o tym, że LE są lepsze od LF etc, etc...)

ppln

Post autor: ppln »

A jakoś żaden Solaris(LF) nie miał wielkiej awarii, a Citaro(LE) maiło wymieniane zawieszenie. A SolarisLE to konstrukcja taka, żeby była i jest mało prawdopodobne, żeby ktoś to kupił w większej ilości. Po dopracowaniu (usunięcie schodka, zmniejszenie stopni w III drzwiach) mógłby być hitem rynkowym.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

plocmaster pisze:W Niemczech nie jeżdżą tylko Neochłamy.
Hym... myślisz, że nie wiem :?: Podałem to jako przykład... :diabeł:
plocmaster pisze:Zapewne w planach to jest M185. Conecto i SG313 jest ohydne, owszem, ale to busy średniopodłogowe. M120 też jest ohydny.
Poza tym — czyż MAN-y Lion’s City też nie wyglądają podobnie? Nie mają takiego samego przodu w każdej wersji? Vectowski wygląda, jakby pijany mołdawski designer napatrzył się na żabę i narysował autobus.
Co według Ciebie nie jest ohydne :?: Wszystko jest paskudne i złe, to może zaprojektujesz własny autobus i wprowadzisz go do produkcji :?: Wtedy zobaczymy czy nie będzie ohydny i czy sie będzie sprzedawał. BTW nie będzie żadnego M185, masz nie aktualne informacje...
plocmaster pisze:Tak, tylko to raczej takie uberlandy nie do najbardziej zatłoczonych linii, w przeciwieństwie do Mastera. Miejskie niskowejściowce były dobre w 1993, ale nie dziś.
Poczytaj posty osób, które wiedzą coś o niskowejściowcach... Widze, że chyba mało wiesz o stronie technicznej autobusów :chytry:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

B.A. Baracus pisze:Hym... myślisz, że nie wiem :?: Podałem to jako przykład... :twisted:
To nie zasłaniaj się nimi jako argument, że używki ze szkopencji są be i ohyda.
B.A. Baracus pisze:Co według Ciebie nie jest ohydne :?:
Solarki wszystkie, MANy prawie wszystkie, Mercedes Citaro, i może Volvo (+parę innych autobusów).
B.A. Baracus pisze:Wszystko jest paskudne i złe, to może zaprojektujesz własny autobus i wprowadzisz go do produkcji :?: Wtedy zobaczymy czy nie będzie ohydny i czy sie będzie sprzedawał.
A dasz mi trochę szmalu na realizację idei? Bo cała moja kasa na szlugi idzie, i za mało jej. Mam już nawet markę :retard:
B.A. Baracus pisze: Poczytaj posty osób, które wiedzą coś o niskowejściowcach... Widze, że chyba mało wiesz o stronie technicznej autobusów :chytry:
Staram się ;)

ppln

Post autor: ppln »

Mercedes Citaro jest dobry, ale nie na polskie drogi. Tak swoją drogą to świetność Mercedesa skończyła się na 405(G)N2. Powinni wmontować w nie całą elektronikę i sprzedawać jako nowy produkt.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Mercedes Citaro jest dobry, ale nie na polskie drogi.
Ale nawet na nich nie jest ohydny :!:
ppln pisze:Powinni wmontować w nie całą elektronikę i sprzedawać jako nowy produkt.
Tak, ale raczej jako tani LF dla krajów rozwijających się. I można lekko zmienić linię nadwozia i dać fronty z Citara albo chociaż z Conecta.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

56247 pisze:Wdług mnie,to te rzeczone panele NIE trzeszczały ani trochę.
Sam wóz zaś-to był miodzio!
Jechałem Vectem z kol. J-31 w czasie imprezy z okazji 85-lecia autobusów w W-wie i trzeszczały i to okrutnie :retard: Słyszałem, że później jednak to zjawisko stopniowo zaczyna zanikać :)
plocmaster pisze:Mogliby mu przynajmniej zaaplikować fronty od Salusa i zrobić coś, żeby nie był taki kanciaty, bo teraz wygląda ohydnie.
a B.A. Baracus pisze:Właśnie nie powinni mu dawać przodu od salusa, bo ich autobusy i tak wszystkie zaczynają wyglądać tak samo,
Front od Salusa :?: A co w nim takiego ładnego :?: Zdecydowany sprzeciw :!:
plocmaster pisze:Vectowski wygląda, jakby pijany mołdawski designer napatrzył się na żabę i narysował autobus.
Może nie projektant ale obserwator :diabeł: Uważam, że przód Vecto jest jednym z przyjemniejszych designów Jelcza.
danio pisze:w niskopodłogowcach coś z tylną osią czy zawieszeniem jest nie tak i często się psuje
Nie znam szczegółw ale być może, że po prostu mogą wysiadać niektóre elementy tylnego mostu. Mosty portalowe stosowane w LE są na pewno mocniejsze od tych z LF. Taka sama zależność występuje między średniopodłowcami poprzedniej generacji a LE.
B.A. Baracus pisze:Co według Ciebie nie jest ohydne
Był już taki jeden, też na wszystko narzekał... :(

Wracając do Vecto jedyna rzecz jak mi się w nim nie podoba to drzwi. Obecnie chyba wszystkie firmy stosują drzwi w kolorze czarnym a nie w barwach nadwozia. Jelcz mółby to poprawić.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

plocmaster pisze:To nie zasłaniaj się nimi jako argument, że używki ze szkopencji są be i ohyda.
Nie są ohydne. Problem w tym, że oni nie chcą ich sprzedawać w dużych ilościach :P
plocmaster pisze:Solarki wszystkie, MANy prawie wszystkie, Mercedes Citaro, i może Volvo (+parę innych autobusów).
Ciekawe ;) Masz podobny gust do mojego, a jednak coś się nie możemy dogadać :P Problemem jest to, że nie lubisz Jelcza (chociaż nie wiem dlaczego)...
plocmaster pisze:A dasz mi trochę szmalu na realizację idei? Bo cała moja kasa na szlugi idzie, i za mało jej. Mam już nawet markę
No właśnie tak jak Ty nie masz kasy, to i Jelcz nie ma... Zrozum to, że oni klepią biede i każde zamówienie jest ważne, dzięki nowym zamówienią mogą praować nad nowymi modelami :!:

OZZY

Post autor: OZZY »

plocmaster pisze:
ppln pisze:Mercedes Citaro jest dobry, ale nie na polskie drogi.
Ale nawet na nich nie jest ohydny :!:
ppln pisze:Powinni wmontować w nie całą elektronikę i sprzedawać jako nowy produkt.
Tak, ale raczej jako tani LF dla krajów rozwijających się. I można lekko zmienić linię nadwozia i dać fronty z Citara albo chociaż z Conecta.
Bardzo ciekawy pomysł :D
Czy myślicie o czymś takim
|
|
\/

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

u2w pisze:
56247 pisze:Wdług mnie,to te rzeczone panele NIE trzeszczały ani trochę.
Sam wóz zaś-to był miodzio!
Jechałem Vectem z kol. J-31 w czasie imprezy z okazji 85-lecia autobusów w W-wie i trzeszczały i to okrutnie :retard:
Potwierdzam. Potwierdzam i podpisuję się pod Twoim postem. Zresztą jechałem Vectusiem jeszcze kilka razy po trasie linii 148. I efekty dźwiękowe były takie same. Nie przeszkadza mi jednak uważać, że Vectuś jest miodzio. :)

ppln

Post autor: ppln »

Mi chodziło raczejo coś takiego

Obrazek

Czyli LE z designem 405N, obniżonymi oknami, niską podłoga i tyłem od Citaro (ładnie pasuje :P ) Oczywiście dostał wieżę :)

Vectuś jest miodzio, ale jak mają kupić taki złom jak gniot3 (nierówne okna), czy mb złomecto. Ale w porównaniu z, np. Solarisem jest dużo gorszy i tylko o kilkanaście tys. tańszy. Do tego Solaris szybko produkuje, mimo natłoku zmówień (ciekawe czy już projektują 4G? ;) ).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”