Który lepszy LE czy LF ?
Który lepszy LE czy LF ?
Testowane w W-wie Vecto z MZK Rzeszów miało poręcze takie jak w Solarce czy Volvo a trzeszczały tylko panele sufitowe, więc nie przesadzaj. Poza tym rozwiązania konstrukcyjne w Vecto niewiele się różnią od innych firm (też stosuje się komponenty prod. zagranicznej) a np. instalacja elektryczna oparta na CAN-bus była stosowane wcześniej niz w Solarisie.plocmaster pisze:Czyli mamy kupować Vecto, które wygląda ohydnie, ma elementy (jak np. łączenia poręczy) z lat 70., cały trzeszczy i jest badziewnie zbudowany?
Posty wydzielone z tematu "Lion's City dla Gdańska?" B.A. Baracus
Ostatnio zmieniony 2006-01-18, 23:55 przez u2w, łącznie zmieniany 1 raz.
Jakoś nie wiem dlaczego wszyscy prawie mają awersję do Jelcza. Powinniśmy się cieszyć że mamy producenta nie odbiegającego od standardów eropejskich to że piszczą panele to też się pojawia np. w Solarce po dłuższym eksploatowaniu. Tak samo o awaryjności nie ma co mówić Jelcz jest podobnie awaryjny jak np. Solaris czy MAN.
Wiesz o co chodzi ludzie widzą Jelcza jako M11 lub PR110, które mają już ponad 20 lat i cały czas jeżdżą... Zobaczcie jak wygląda sprowadzony Neochłam z Niemiec, po 2 latach eksploatacji jest takim samym złomem, a nawet większym jak PR110...Robson pisze:Jakoś nie wiem dlaczego wszyscy prawie mają awersję do Jelcza. Powinniśmy się cieszyć że mamy producenta nie odbiegającego od standardów eropejskich to że piszczą panele to też się pojawia np. w Solarce po dłuższym eksploatowaniu. Tak samo o awaryjności nie ma co mówić Jelcz jest podobnie awaryjny jak np. Solaris czy MAN.
Polecam przejechać się nowym Volvo, które też nieźle trzeszczy...plocmaster pisze:Taa… tylko. Czy w fabrycznie nowym autobusie powinno coś trzeszczeć?
Właśnie nie powinni mu dawać przodu od salusa, bo ich autobusy i tak wszystkie zaczynają wyglądać tak samo, wystarczy tylko wprowadzic lekką poprawkę, która zapewne jest w planach... Ohydne to jest conecto, SG313 itp. wozyplocmaster pisze:Mogliby mu przynajmniej zaaplikować fronty od Salusa i zrobić coś, żeby nie był taki kanciaty, bo teraz wygląda ohydnie.
[ Dodano: 2006-01-18, 13:26 ]
Jakbyś nie zauważył, każdy z nowoczesnych, porządnych producentów robi wozy LE (Man, Solaris, Scania). Najnowszy Mastero o wiele bardziej podoba mi sie od Scanii i Mana A to, że Jelcz musiał do tego tak wolno dochodzić to wina naszej gospodarki i ludzi rządzących naszym krajemplocmaster pisze: A może niskowejściowego gniota o ogromnej przyjmowalności pasażerów (że nie wspomnę o nie-Masterach)? Gdyby Jelcz produkował porządny autobus LF, owszem, byłoby o co krzyczeć.
Ostatnio zmieniony 2006-01-18, 22:24 przez B.A. Baracus, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak na Jelcza to całkiem ładnie wygląda, ale Mana, Scani, Volvo, czy Solarisa jeszcze przynajmniej przez kilka lat nie przebije. Zresztą ta ściana przednia..... niby ładna, ale jak się porówna z Manem, a już w ogóle z Solarisem to chce mi się śmiać. Takie Mastero to propozycja dla mniejszych zakładów KM (np. Stalowa Wola) jako bardzo dobra alternatywa dla starych PRek. Tak, więc podoba mi się Mastero jak i Vecto podoba, ale raczej tylko wizualnie....B.A. Baracus pisze:Najnowszy Mastero o wiele bardziej podoba mi sie od Scanii i Mana
PS: Pisze się porządny tak na marginesie.
W Niemczech nie jeżdżą tylko Neochłamy.B.A. Baracus pisze:Zobaczcie jak wygląda sprowadzony Neochłam z Niemiec, po 2 latach eksploatacji jest takim samym złomem, a nawet większym jak PR110
Zapewne w planach? Zapewne w planach to jest M185. Conecto i SG313 jest ohydne, owszem, ale to busy średniopodłogowe. M120 też jest ohydny.B.A. Baracus pisze:Właśnie nie powinni mu dawać przodu od salusa, bo ich autobusy i tak wszystkie zaczynają wyglądać tak samo, wystarczy tylko wprowadzic lekką poprawkę, która zapewne jest w planach... Ohydne to jest conecto, SG313 itp. wozy
Poza tym — czyż MAN-y Lion’s City też nie wyglądają podobnie? Nie mają takiego samego przodu w każdej wersji? Vectowski wygląda, jakby pijany mołdawski designer napatrzył się na żabę i narysował autobus.
Tak, tylko to raczej takie uberlandy nie do najbardziej zatłoczonych linii, w przeciwieństwie do Mastera. Miejskie niskowejściowce były dobre w 1993, ale nie dziś.B.A. Baracus pisze:Jakbyś nie zauważył, każdy z nowoczesnych, pożądnych producentów robi wozy LE (Man, Solaris, Scania). Najnowszy Mastero o wiele bardziej podoba mi sie od Scanii i Mana
Jakbyś nie zauważył to niskowejściowce przeżywają swoją drugą młodość, a to dlatego, że nie są tak awaryjne jak niskopodłogowce (nie znam się tak na tym, ale w niskopodłogowcach coś z tylną osią czy zawieszeniem jest nie tak i często się psuje, przez co są droższe w eksploatacji, dlatego w Skandynawii powraca moda na LowEntry). Już nie mówię, że są znacznie tańsze w zakupie...plocmaster pisze:Tak, tylko to raczej takie uberlandy nie do najbardziej zatłoczonych linii, w przeciwieństwie do Mastera. Miejskie niskowejściowce były dobre w 1993, ale nie dziś.
Awarie na pewno zdarzają się, a jak to jest w Łodzi to nie wiem, bo nie mam kontaktu z kierowcami, ale z tego co pamiętam (a niestety pamięć mam kipeską ) to gdzieś na infobusie tak pisało...(o tym, że LE są lepsze od LF etc, etc...)Tramwaj pisze:Czy można dostać przykłady tych awarii? Czy zdarzyły się w Łodzi?danio pisze:są tak awaryjne jak niskopodłogowce
A jakoś żaden Solaris(LF) nie miał wielkiej awarii, a Citaro(LE) maiło wymieniane zawieszenie. A SolarisLE to konstrukcja taka, żeby była i jest mało prawdopodobne, żeby ktoś to kupił w większej ilości. Po dopracowaniu (usunięcie schodka, zmniejszenie stopni w III drzwiach) mógłby być hitem rynkowym.
Hym... myślisz, że nie wiem Podałem to jako przykład...plocmaster pisze:W Niemczech nie jeżdżą tylko Neochłamy.
Co według Ciebie nie jest ohydne Wszystko jest paskudne i złe, to może zaprojektujesz własny autobus i wprowadzisz go do produkcji Wtedy zobaczymy czy nie będzie ohydny i czy sie będzie sprzedawał. BTW nie będzie żadnego M185, masz nie aktualne informacje...plocmaster pisze:Zapewne w planach to jest M185. Conecto i SG313 jest ohydne, owszem, ale to busy średniopodłogowe. M120 też jest ohydny.
Poza tym — czyż MAN-y Lion’s City też nie wyglądają podobnie? Nie mają takiego samego przodu w każdej wersji? Vectowski wygląda, jakby pijany mołdawski designer napatrzył się na żabę i narysował autobus.
Poczytaj posty osób, które wiedzą coś o niskowejściowcach... Widze, że chyba mało wiesz o stronie technicznej autobusówplocmaster pisze:Tak, tylko to raczej takie uberlandy nie do najbardziej zatłoczonych linii, w przeciwieństwie do Mastera. Miejskie niskowejściowce były dobre w 1993, ale nie dziś.
To nie zasłaniaj się nimi jako argument, że używki ze szkopencji są be i ohyda.B.A. Baracus pisze:Hym... myślisz, że nie wiem Podałem to jako przykład...
Solarki wszystkie, MANy prawie wszystkie, Mercedes Citaro, i może Volvo (+parę innych autobusów).B.A. Baracus pisze:Co według Ciebie nie jest ohydne
A dasz mi trochę szmalu na realizację idei? Bo cała moja kasa na szlugi idzie, i za mało jej. Mam już nawet markęB.A. Baracus pisze:Wszystko jest paskudne i złe, to może zaprojektujesz własny autobus i wprowadzisz go do produkcji Wtedy zobaczymy czy nie będzie ohydny i czy sie będzie sprzedawał.
Staram sięB.A. Baracus pisze: Poczytaj posty osób, które wiedzą coś o niskowejściowcach... Widze, że chyba mało wiesz o stronie technicznej autobusów
Ale nawet na nich nie jest ohydnyppln pisze:Mercedes Citaro jest dobry, ale nie na polskie drogi.
Tak, ale raczej jako tani LF dla krajów rozwijających się. I można lekko zmienić linię nadwozia i dać fronty z Citara albo chociaż z Conecta.ppln pisze:Powinni wmontować w nie całą elektronikę i sprzedawać jako nowy produkt.
Jechałem Vectem z kol. J-31 w czasie imprezy z okazji 85-lecia autobusów w W-wie i trzeszczały i to okrutnie Słyszałem, że później jednak to zjawisko stopniowo zaczyna zanikać56247 pisze:Wdług mnie,to te rzeczone panele NIE trzeszczały ani trochę.
Sam wóz zaś-to był miodzio!
plocmaster pisze:Mogliby mu przynajmniej zaaplikować fronty od Salusa i zrobić coś, żeby nie był taki kanciaty, bo teraz wygląda ohydnie.
Front od Salusa A co w nim takiego ładnego Zdecydowany sprzeciwa B.A. Baracus pisze:Właśnie nie powinni mu dawać przodu od salusa, bo ich autobusy i tak wszystkie zaczynają wyglądać tak samo,
Może nie projektant ale obserwator Uważam, że przód Vecto jest jednym z przyjemniejszych designów Jelcza.plocmaster pisze:Vectowski wygląda, jakby pijany mołdawski designer napatrzył się na żabę i narysował autobus.
Nie znam szczegółw ale być może, że po prostu mogą wysiadać niektóre elementy tylnego mostu. Mosty portalowe stosowane w LE są na pewno mocniejsze od tych z LF. Taka sama zależność występuje między średniopodłowcami poprzedniej generacji a LE.danio pisze:w niskopodłogowcach coś z tylną osią czy zawieszeniem jest nie tak i często się psuje
Był już taki jeden, też na wszystko narzekał...B.A. Baracus pisze:Co według Ciebie nie jest ohydne
Wracając do Vecto jedyna rzecz jak mi się w nim nie podoba to drzwi. Obecnie chyba wszystkie firmy stosują drzwi w kolorze czarnym a nie w barwach nadwozia. Jelcz mółby to poprawić.
Nie są ohydne. Problem w tym, że oni nie chcą ich sprzedawać w dużych ilościachplocmaster pisze:To nie zasłaniaj się nimi jako argument, że używki ze szkopencji są be i ohyda.
Ciekawe Masz podobny gust do mojego, a jednak coś się nie możemy dogadać Problemem jest to, że nie lubisz Jelcza (chociaż nie wiem dlaczego)...plocmaster pisze:Solarki wszystkie, MANy prawie wszystkie, Mercedes Citaro, i może Volvo (+parę innych autobusów).
No właśnie tak jak Ty nie masz kasy, to i Jelcz nie ma... Zrozum to, że oni klepią biede i każde zamówienie jest ważne, dzięki nowym zamówienią mogą praować nad nowymi modelamiplocmaster pisze:A dasz mi trochę szmalu na realizację idei? Bo cała moja kasa na szlugi idzie, i za mało jej. Mam już nawet markę
Bardzo ciekawy pomysłplocmaster pisze:Ale nawet na nich nie jest ohydnyppln pisze:Mercedes Citaro jest dobry, ale nie na polskie drogi.Tak, ale raczej jako tani LF dla krajów rozwijających się. I można lekko zmienić linię nadwozia i dać fronty z Citara albo chociaż z Conecta.ppln pisze:Powinni wmontować w nie całą elektronikę i sprzedawać jako nowy produkt.
Czy myślicie o czymś takim
|
|
\/
Potwierdzam. Potwierdzam i podpisuję się pod Twoim postem. Zresztą jechałem Vectusiem jeszcze kilka razy po trasie linii 148. I efekty dźwiękowe były takie same. Nie przeszkadza mi jednak uważać, że Vectuś jest miodzio.u2w pisze:Jechałem Vectem z kol. J-31 w czasie imprezy z okazji 85-lecia autobusów w W-wie i trzeszczały i to okrutnie56247 pisze:Wdług mnie,to te rzeczone panele NIE trzeszczały ani trochę.
Sam wóz zaś-to był miodzio!
Mi chodziło raczejo coś takiego
Czyli LE z designem 405N, obniżonymi oknami, niską podłoga i tyłem od Citaro (ładnie pasuje ) Oczywiście dostał wieżę
Vectuś jest miodzio, ale jak mają kupić taki złom jak gniot3 (nierówne okna), czy mb złomecto. Ale w porównaniu z, np. Solarisem jest dużo gorszy i tylko o kilkanaście tys. tańszy. Do tego Solaris szybko produkuje, mimo natłoku zmówień (ciekawe czy już projektują 4G? ).
Czyli LE z designem 405N, obniżonymi oknami, niską podłoga i tyłem od Citaro (ładnie pasuje ) Oczywiście dostał wieżę
Vectuś jest miodzio, ale jak mają kupić taki złom jak gniot3 (nierówne okna), czy mb złomecto. Ale w porównaniu z, np. Solarisem jest dużo gorszy i tylko o kilkanaście tys. tańszy. Do tego Solaris szybko produkuje, mimo natłoku zmówień (ciekawe czy już projektują 4G? ).