Czystość autobusów w okresie nadmiernych mrozów!
Czystość autobusów w okresie nadmiernych mrozów!
Witam!
Temat ten powstał, aby ukazać co się dzieje z pojazdami KM, które nie moga zostać umyte z powodu niskich temperatur. Od kilku dni temperatura powietrza wynosi od -5 do -22 stopni. Jak wszystkim wiadomo wozy można myć dopiero wtedy gdy tempratura jest większa niż 0 stopni, w innym przypadku wszystko zamarza Jak sprawa wygląda w Waszych miastach Jak lokalni przewoźnicy Sobie z tym radzą
W Gdyni autobusy wyglądają tak Foto, jedyne co się myje (płynem do spryskiwaczy) to numery taborowe oraz wyświetlacze...
Czekam na relacje z pozostałych regionów Polski
Temat ten powstał, aby ukazać co się dzieje z pojazdami KM, które nie moga zostać umyte z powodu niskich temperatur. Od kilku dni temperatura powietrza wynosi od -5 do -22 stopni. Jak wszystkim wiadomo wozy można myć dopiero wtedy gdy tempratura jest większa niż 0 stopni, w innym przypadku wszystko zamarza Jak sprawa wygląda w Waszych miastach Jak lokalni przewoźnicy Sobie z tym radzą
W Gdyni autobusy wyglądają tak Foto, jedyne co się myje (płynem do spryskiwaczy) to numery taborowe oraz wyświetlacze...
Czekam na relacje z pozostałych regionów Polski
W Gdańsku autobusy wyglądają tak:
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=80401
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=80400
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=80345
Co ciekawe tramwaje wyglądają znacznie lepiej:
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=80413
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=80342
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=80401
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=80400
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=80345
Co ciekawe tramwaje wyglądają znacznie lepiej:
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=80413
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=80342
A u nas w Pile to jest tak sobie- miernie. Tyłki Solarisów są białe i nie widać numeru linii. Dziś byłem w zajezdni, aby porobić fotki, to akurat wyjeżdżał SU12 #377 na "czternastkę" i tyłek miał ośnieżony, więc w ogóle nie było widać linii. Poszedłem na dyspozytornię, aby uzyskać zgodę na wejście na teren zajezdni w celu obfocenia wozów, które tam stały. Od dyspozytora uzyskałem mniej więcej taką odpowiedź: "Chętnie bym Cię wpuścił, ale autobusy są brudne więc nie możesz zrobić zdjęć. Takie zdjęcia źle świadczyłyby o naszej firmie. Będziesz mógł przyjść popstrykać zdjęcia, jak autobusy będą czyste. Czyli jak miną mrozy i śniegi. Wybacz, ale nic niestwty nie możesz zrobić." No to poszedłem sobie do domku. Ale było tak simno, że nie chciałem już marznąć (-19*C) i udałem się do domku po 2,5 godzinnym pobycie w mieście i zajezdni (razem). Autobusy są brudne całe, więc raczej na razie ich nie umyją. Jak przyjdzie odwilż, będą mieli wówczas mnustwo roboty.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Zapomnij Koszt takiego mycia jest za wysokirupak pisze:Może cały pojazd się będzie czyścić płynem do spryskiwaczy
Codziennie Zależy to od warunków atmosferycznych, jeżeli jest ciepło bez opadów to autobusy się nie brudzą i nie ma potrzeby częstego mycia, a jeżeli jest mokro i brudno to oczywiste, że wozy myje się częściejTomaszekkk pisze:A tak na marginesie, to jak często są myte autobusy?
Ciężko to policzyć, nawet jeżeli obieg jest zamknięty, to zapełnienie tego płynem będzie bardzo ciężkie. A do tego ogromne koszta, lepiej pojeździć brudnymi busamiTomaszekkk pisze:To ile butelek/baniaków będzie musiało na to pójść?!
Może mało wczoraj i dziś widziałem, jednakże każdy autobus w Rzeszowie był czysty. Problemem jednak są szyby - oprócz przedniej (rzecz jasna) szyby pozostałe są zlodowaciałe, ośnieżone i tylko dzięki otwartym drzwiom na przystanku widać, gdzie się chce wysiąść. Jechałem dziś 120M i nic poza promieniami słońca nie było widać.
Jak wiadomo,podczas bardzo niskich temperatur,a tymbardziej sążnistych mrozów-myjki są zamknięte.Przed wjazdem na takową świeci się czerwone światło.Wtedy procedura jest uproszczona:kierowca gdy zjeżdża na zakład-wlewa paliwo,jedzie na halę OC i stawia wóz w "grządkę".Pomiedzy tankowaniem a OC-powinna być myjka,lecz ze zrozumiałych powodów takowa nie występuję.Przynajmniej do środy...
Tak jest procedura w zakładach MZA.
Jak jest w innych pięknych polskich miastach?
Nie wiem.
Czekam na wasze opisy.
Tak jest procedura w zakładach MZA.
Jak jest w innych pięknych polskich miastach?
Nie wiem.
Czekam na wasze opisy.
A propo czystości - to może ja lekko zmienię temat (mam nadzieję, że mi to Wybaczycie) - nie ciekawie jest z czystością pojazdów w środku. Mam na myśli podłogę. Przyznam szczerze, że podczas grudniowych opadów śniegu znalazłem tylko jeden autobus, którego kierowca wziął szczotkę i na pętli zmiótł podłogę ze śniegu oraz błota
Był to... kierowca MAN-a SD202 PPKS Piaseczno obsługującego darmową linię do Geanta na Ursynowie.
Był to... kierowca MAN-a SD202 PPKS Piaseczno obsługującego darmową linię do Geanta na Ursynowie.
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
W Gdyni dokładnie tak samo Na bazie trolejbusowej ta procedura obecnie jest jeszcze bardziej uproszczona Pojazd od razu wjeżdża na hale (pomijając mycie)56247 pisze:Jak jest w innych pięknych polskich miastach?
Czyste są pewnie dlatego, że wieczorem się je myje, a później zostawia na noc na hali Według mnie bardzo dobre rozwiązanie. Takim sposobem na jednej z Gdyńskich zajezdni można umyć 5 wozów dziennieDamhan pisze:Kilka manów dzisiaj było czystych (względnie ) reszta już gorzej. Chociaż jest coraz więcej czystych wozów.
Jakiego piętrusa ?Piotrek_2274 pisze:PKS Piaseczno ma piętrusa? fajnie
[ Dodano: 2006-01-24, 10:58 ]
Natomiast podłoga warszawskich autobusów - np. Jelczy M121M jest makabrycznie brudna. Zalega tam gruba warstwa błota, śniegu, soli. Wszystkiego. Makabra. Jechałem wczoraj dwoma M121M. Dwa różne autobusy, a wyglądały w środku tak samo...