Ceny autobusów, lista
Ceny autobusów, lista
Witam. Utworzyłem ten wątek, by pokonać jedno pytanie "ile kosztuje autobus". Prosiłbym o jak największe informacje o cenach wszytskich autobusów na polskim rynku by nie byłoby już tych problemów... Przy okazjii mozna tez podawać ceny wyposażenia dodatkowego, itp.
Pozdrawiam...
PS: Jednak proszę o nie zaśmiecanie tematu, by on był informacyjny....
Pozdrawiam...
PS: Jednak proszę o nie zaśmiecanie tematu, by on był informacyjny....
Króciutki (8m, coś jak Vero): ~300-350 000 zł
Midi (10m): ~500-600 000 zł
Mega (12m): ~650-750 000 zł
Przegub (18m ): ~1 000 000 - 1 200 000 zł
Wszystkie ceny dla LF-ów (przy 8-m dla LE, ale to oczywiste) netto, orientacyjne Nie podaję konkretnych marek i cen co do grosza bo to wszystko zależy od wielkości zamówienia (jeśli zamówisz 150 autobusów to zapłacisz za sztukę mniej niż gdybyś kupował 2 autobusy)
Midi (10m): ~500-600 000 zł
Mega (12m): ~650-750 000 zł
Przegub (18m ): ~1 000 000 - 1 200 000 zł
Wszystkie ceny dla LF-ów (przy 8-m dla LE, ale to oczywiste) netto, orientacyjne Nie podaję konkretnych marek i cen co do grosza bo to wszystko zależy od wielkości zamówienia (jeśli zamówisz 150 autobusów to zapłacisz za sztukę mniej niż gdybyś kupował 2 autobusy)
Raczej to drugie. Poza tym nie podawaj cen netto.ppln pisze:Przegub (18m ): ~1 000 000 - 1 200 000 zł
Ja skłaniałbym się raczej ku takim cenom:
Używki:
Ikarus 260/280, Jelcz PR110/M11 itd.: ok. 5000-10 000, zależnie od stanu i wielkości
MAN SL200, Mercedes O305 tudzież wersje przegubowe: 15 000-25 000 (też różnie)
MAN SL2x2/SGxx2, Mercedes O405(G): ?
MAN NL2x2/NGxx2, Mercedes O405(G)N: 150 000-ok. 200 000 (duża rozpiętość cenowa)
MAN NL2x3/NG3x3, Mercedes O530(G): 500 000-700 000 (mało ofert, duża rozpiętość)
Nówki:
8m (Jelcz M081MB Vero, Kapeny itd.): 350 000? Coś takiego
12m MF (Jelcz 120M Supero, Mercedes O345 Conecto): 600 000-650 000
12m LE (Jelcz M121MB/I Mastero): ok. 700 000
12m LF (Solaris Urbino 12, MAN Lion’s City): 750 000-850 000
15m LF (Solaris U15): 900 000 - 1 000 000 (mało danych)
18m LF (Solaris U18, Man Lion’s City G): 1 100 000-1 300 000
Paru typów brakuje, bo nie mam pojęcia o ich cenach.
Należy pamiętać, że owe ceny są jedynie orientacyjne i mogą ulec zmianie w związku z normalnym tokiem wzrostu cen autobusów (nowe technologie jak np. Euro 4) bądź szczegółami wyposażenia (klimatyzacja, warunki serwisu, silnik, deska rozdzielcza, itd.).
EDIT: Co do wyposażenia dodatkowego — nie mam wprawdzie pojęcia, ale wiem za to, że U18 dla Warszawy kosztowały coś koło 2 mln (nie wiem dokładnie ile).
Ostatnio zmieniony 2006-06-30, 18:24 przez pmaster, łącznie zmieniany 2 razy.
Tutaj się nie zgodzę - 405N-kę można dostać za 55 000 złplocmaster pisze:MAN NL2x2/NGxx2, Mercedes O405(G)N: 150 000-ok. 200 000 (duża rozpiętość cenowa)
http://tinyurl.com/fy4ps
A ja z kolei dodam, iż u podsanockich prywaciarzy można bardzo tanio nabyć jakiś używany autobus. Mnie np. zaskoczyła cena H9-21, która wynosiła 10 000 zł http://www.angelfire.com/funky/autobusy ... .album?i=2 . Ale przynajmniej widać, że jest w miare zadbana i jest to w miarę korzystna oferta.
Tak? A NG272 dla Płocka kosztowały 170 tys. zł i to nie jest dużo. Nie wierz wszystkiemu co pisząplocmaster pisze:Tutaj się nie zgodzę - 405N-kę można dostać za 55 000 zł
http://tinyurl.com/fy4ps
To normalna cena. Oferta — ani lichwa, ani okazja.Adrian_ pisze:A ja z kolei dodam, iż u podsanockich prywaciarzy można bardzo tanio nabyć jakiś używany autobus. Mnie np. zaskoczyła cena H9-21, która wynosiła 10 000 zł
Za używanego pewnie tak. Chociaz pamiętam, że nie tak dawno ZNA Łańcut chciał pozbyć się H9-21 po kompleksowej NG za 4 500 tys. zł . Nie wiem, ile miała przebiegu, ale jak na H9-21 po NG to dla mnie ta cena jest absurdalna. Poza tym cena jest chyba zależna także od stanu autobusu, jak i przejechanych km, ale jest to zastanawiające sprzedawać "dziewiątkę" za 4 500zł podczas, gdy jej NG mogła wynieśc 2 razy tyle.