Stan techniczy autobusów komunikacji miejskiej.

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Stan techniczy autobusów komunikacji miejskiej.

Post autor: Razor 688 »

A wiec zakładam temat, ponieważ wczoraj oglądałem reportaż na temat autobusów komunikacji miejskiej. A wiec na samym Śląsku prowadzone są kontrole pojazdów prowadzone przez Inspekcje Transportu Drogowego i samą Policję. Wyniki tej kontroli są straszne większa część autobusów, które poruszają się po drogach Śląska są w fatalnym stanie. Tu cytat: " z autobusu można wylecieć i to bynajmniej nie za brak biletu". W niektórych przypadkach pojazdy miały dziury w karoserii. Kontrolerzy w ciągu 2 dni skontrolowali 85 pojazdów, z czego połowie zatrzymano dowody rejestracyjne. Podsumowując nie jest dobrze wręcz jest fatalnie. Co do sytuacji w Bielsku tez nie jest dobrze u nas te pojazdy, które nie przeszły remontu mają straszne dziury zwłaszcza w przegubie. :(
Zapraszam do wyrażenia Waszych opinii. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W GOP-ie jest źle, ale w Warszawie też wcale nie jest najlepiej. Największe problemy ma oczywiście MZA - jako posiadacz największej ilości taboru.

Najpoważniejszy "ból głowy" Zarządu MZA, to oczywiście Ikarusy. ITD często zatrzymuje dowody rejestracyjne. Było już w Warszawie wiele "krzyku" w mediach. Teraz sprawa przycichła... do czasu... :mruga:

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Razor 688 pisze:A wiec zakładam temat, ponieważ wczoraj oglądałem reportaż na temat autobusów komunikacji miejskiej. A wiec na samym Śląsku prowadzone są kontrole pojazdów prowadzone przez Inspekcje Transportu Drogowego i samą Policje. Wyniki tej kontroli są straszne większa część autobusów, które poruszają się po drogach Śląska są w fatalnym stanie. Tu cytat: " z autobusu można wylecieć i to bynajmniej nie za brak biletu". W niektórych przypadkach pojazdy miały dziury w karoserii. Kontrolerzy w ciągu 2 dni skontrolowali 85 pojazdów, z czego połowie zatrzymano dowody rejestracyjne. Podsumowując nie jest dobrze wręcz jest fatalnie.
Oczywiście znowu Śląsk i KZK GOP :roll:

Ale przyznaje się szczerze, nawet nasze PKMy miały trochę niesprawnych pojazdów (wyjątek PKM Tychy, w którym zabrano też ponad połowę dowodów rejestracyjnych, ale wiadomo z jakiego powodu).

Ja powiem tak. Dopóki KZK GOP nie zacznie sprawdzać stanu autobusów, jakimi poruszają się przewoźnicy na ich liniach i zacznie wymagać w przetargach czegoś więcej niż taboru z 199x roku, oraz dopóki takie firmy typu: Meteor, Zagozda, itd. nie zaczną prowadzić innej polityki taborowej, to oprócz tego, że TŚ będą najgorszymi tramwajami w Polsce, to jeszcze do nich dołączy KM w GOP i KZK GOP. Ale myślę, że te wyniki kontroli dadzą na myśli naszym przewoźnikom i zaczną oni sprowadzać lepszy tabor niż Ikarus lub Mig ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

MKM Shadow pisze:Oczywiście znowu Śląsk i KZK GOP :roll:
Zgodnie z przysłowiem "raz na wozie, raz pod wozem", to ja - piszę to szczerze :mruga: - nie mogę się doczekać sytuacji, kiedy to publiczni przewoźnicy - czytaj, PKM-y - komunikacji miejskiej na Śląsku, staną się pozytywnym wzorem do naśladowania dla całej Polski. Nie jest to, niemożliwe. Pytanie, tylko kiedy :)

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

Hmm w reportażu było jeszcze, że nie tylko stare się psują, ale nowe też. A co do Śląska i KZK GOP-u nie wiem, ale wydaje mi się, że wzięli pod uwagę wypadek autobusu Meteora a wiadomo, że oni tabor mają utrzymany tak, że aż strach jeździć. :confused:

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

J-31 pisze:Zgodnie z przysłowiem "raz na wozie, raz pod wozem", to ja - piszę to szczerze - nie mogę się doczekać sytuacji, kiedy to publiczni przewoźnicy - czytaj, PKM-y - komunikacji miejskiej na Śląsku, staną się pozytywnym wzorem do naśladowania dla całej Polski. Nie jest to, niemożliwe. Pytanie, tylko kiedy
No patrząc z punktu zakupu nowego taboru to tak:

PKM Katowice- 37 sztuki M125M i 2 sztuki M181MB/3, 2 sztuki w miarę utrzymanych Manów NL202 i 5 sztuk używanych Neoplanów N4021. Obecnie również PKM czeka na 5 nowych 18 metrowych niskaczy.

PKM Sosnowiec- dzięki dofinansowaniu z UE- 72 nowe pojazdy w tym 30 Solarisów U15 III i 42 Jelcze M121I oba autobusy wyposażone w system głosowy zapowiadania przystanków i licznik pasażerów.

PKM Gliwice- 3 sztuki Mana NL262 Lion`s City i 2 sztuki Mana NG313 Lion`s City G oraz 6 sztuk SU18III. Nie zapomnijmy, że jeszcze ma przyjść 15 nowych 18 metrowych pojazdów.

PKMM Świerklaniec- 2 sztuki SU15 III, a reszta to używane Ikarusy 280 z Zielonej Góry, 2x M11 ex PKM Bytom, oraz 2x Many NL202 i coś tam jeszcze kupili ;)

TLT Tychy- 2x ST12IIIAC ;)

PKM Jastrzębie- nowe Solarisy.

To jest oczywiście część pojazdów zakupionych przez naszych przewoźników jeszcze są prywaciarze, ale oni raczej kupują używki z 199X ;)

Więc jak widać aż tak koszmarnie w KZK nie jest.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

U nas podczas ostatniej kontroli zabrali 8 dowodów, w 2 ik 280 (oba już sprzedane do Sochaczewa), standardowo w N4020 (obecnie stoi bez silnika - chyba jakiś remont), w ik 260, dwóch 120M (w tym jeden za brak naklejki WYJŚCIE EWAKUACYJNE) i w 2 N4016.

ppln

Post autor: ppln »

Gdyby w przetargach na obsługę linii ustalić minimalny wiek pojazdu 15 lat to takie cyrki by się w większości nie działy :)

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Jak ustaliła Najwyższa Izba Kontroli, przedsiębiorstwa transportu publicznego w miastach, pomimo monopolistycznej pozycji klepią biedę i brakuje im pieniędzy na odmładzanie taboru, na czym cierpi jakość lokalnego transportu.
W niektórych przypadkach to jest właśnie wytłumaczenie. Oczywiście nie pochwalam złego stany technicznego pojazdów, ale taka firma która klepie biede nie ma kasy. W końc z księżyca nie wezmą.

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

No dobra podam przykład takiego PKM Czechowice Dziedzice tez niby Czechowice małe miasto przedsiębiorstwo też jest mało dofinansowywane z Urzędu Miasta a jedna kupują nowe autobusy, choć ich tabor jest katastrofalnym stanie przynajmniej nie, które wozy a jednak zawsze znajdą się pieniądze na nowe wozy. :confused:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Panowie. Co innego znaleźć pieniądze pieniądze na zakup taboru. A co innego "dbać o tabor". Wczoraj jechałem SUrbinetto 10 firmy "Mobilis". Autobus z 2003 roku. Był kupiony jako fabrycznie nowy. I co ja widzę:

Kabina kierowcy. Tam nad głową kierowcy, gdzie znajduje się radio, są dwa schowki, zamykane klapami. Jedna z klap... po prostu wisi na jednym zawiasie. Jakaś dziura, ostry manewr i tylko patrzeć jak ta klapka po prostu spadnie kierowcy na ręce jeśli nie na głowę. :nuts:

Na którymś z kolejnych przystanków, pokazałem kierowcy to co mu tam wisi. I pytam, czy nie obawia się, że to mu spadnie na głowę. A on beztrosko odpowiedział natychmiast "nie".

Jeżeli firma nie dba o takie bzdurne detale, tzn. że nie dba w ogóle o tabor. Tylko patrzeć jak inspektorzy ITD po prostu zaczna "Mobilisowi" zabierać dowodów rejestracyjnych. :mruga:

Reasumując. No i to jest przykład do tego co Napisaliście powyżej. "Mobilis" jest właśnie taką firmą, którą stać na fabrycznie nowy tabor miejski (posiada m.in. SUrbinetto 10, a teraz zamówili fabrycznie nowe SU12 III), ale zupełnie o nie dbają. I jak patrzę na pozostałych przewoźników - to wszędzie jest tak samo. :cool:

Baaa. Drugi przykład - jeszcze ciekawszy :mruga: . Veolia Transport (ex Connex Warszawa) - ich nie tylko, było stać na zakup fabrycznie nowych autobusów (Solaris), ale również na wybudowanie od podstaw bardzo nowoczesnego zaplecza technicznego.

Co mamy w konsekwencji ? 7-letnie autobusy, które są w stanie złomu. Z czego jeden już się spalił :]

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Tylko patrzeć jak inspektorzy ITD po prostu zaczna "Mobilisowi" zabierać dowodów rejestracyjnych.
Za urwaną klapkę od schowka? To może jeszcze zabiorą komuś, bo ma brudno w kabinie?
J-31 pisze:Veolia Transport (ex Connex Warszawa) - ich nie tylko, było stać na zakup fabrycznie nowych autobusów (Solaris), ale również na wybudowanie od podstaw bardzo nowoczesnego zaplecza technicznego.
Co mamy w konsekwencji ? 7-letnie autobusy, które są w stanie złomu. Z czego jeden już się spalił
Nie zapominaj, że najpierw były te autobusy, a dopiero potem zaplecze.
J-31 pisze:I jak patrzę na pozostałych przewoźników - to wszędzie jest tak samo.
Ba, trzeba oszczędzać na wszystkim, żeby wyjść na swoje…

Maciej

Post autor: Maciej »

Trzeba przyznać, że niektóre stare autobusy to aż strach patrzeć...

W Lesznie przez nieszczelne drzwi Autosana H-9 prawie można wypaść :-P :diabeł:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Za urwaną klapkę od schowka? To może jeszcze zabiorą komuś, bo ma brudno w kabinie?
Oczywiście, że nie za urwaną, czy naderwaną klapkę. Bo to byłaby przesada. :chytry:

Miałem jednak na myśli sytuację - jeżeli ona by się w ogóle wydarzyła - że gdyby inspektor ITD dokładnie by przetrzepał autobus, sprawdził cały pojazd. Mógłby znaleźć więcej elementów, które dyskwalifikowały by ten pojazd do ruchu. :mruga:

Volvo 7000A

Post autor: Volvo 7000A »

Nie wiem czy inspekcja byla tez w Bydgoszczy, ale nawet jakby byla to moze nie bylo by najgorzej. Zatrzymaliby pare Ikarusów 280, moze jakies Volvo a reszte pusciliby dalej:)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Volvo 7000A pisze:Nie wiem czy inspekcja byla tez w Bydgoszczy, ale nawet jakby byla to moze nie bylo by najgorzej. Zatrzymaliby pare Ikarusów 280, moze jakies Volvo a reszte pusciliby dalej:)
U nas sytuacja sie poprawia w stanie taboru :) . Bo nie ma hebli . No może 2 jeżdzą do końca czerwca a dalej automaty .

Volvo 7000A

Post autor: Volvo 7000A »

no nie zapominajmy o 5 Jelczach L-090 M ktore nie maja automatu ale i tak nie sa najgorsze na linie nocne i czasami na 63 i 62

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”