Egzamin na prawo jazdy Autosan
Egzamin na prawo jazdy Autosan
W zwiazku z tym, ze wlasnie robie prawo jazdy kat. D z zamiarem pracy w MZA w Warszawie chcialbym sie przedstawic jako nowicjusz na tym forum.
Ucze sie jezdzic na Ikarusie i idzie mi calkem niezle. Niestety w zwiazku ze zmiana autobusu na egzaminie zdawac bede na Autosanie H9. Czy moglibyscie mi podac schemat biegow i gdzie znajduje sie hamulec reczny.
Ponadto moze ktos mi podpowie dobry sposob na dokladne cofanie do linii do tylu.
Moze to jest glupie pytanie, ale w Ikarusie znalazlem sposob na idealne zatrzymywanie sie w tym samym miejscu w odniesieniu do pacholkow uzywanych na egzaminach. A mianowicie gdy w lusterku srodek wysokosci zderzaka pokryje sie z wierzcholkiem pacholka jest idealnie. A jak jest w Autosanie ? Wiem, ze zderzak nie jest tak widoczny jak w Ikarusie.
Ucze sie jezdzic na Ikarusie i idzie mi calkem niezle. Niestety w zwiazku ze zmiana autobusu na egzaminie zdawac bede na Autosanie H9. Czy moglibyscie mi podac schemat biegow i gdzie znajduje sie hamulec reczny.
Ponadto moze ktos mi podpowie dobry sposob na dokladne cofanie do linii do tylu.
Moze to jest glupie pytanie, ale w Ikarusie znalazlem sposob na idealne zatrzymywanie sie w tym samym miejscu w odniesieniu do pacholkow uzywanych na egzaminach. A mianowicie gdy w lusterku srodek wysokosci zderzaka pokryje sie z wierzcholkiem pacholka jest idealnie. A jak jest w Autosanie ? Wiem, ze zderzak nie jest tak widoczny jak w Ikarusie.
Nawet jeśli taki przepis istnieje to jest on martwy, bo w przeciwieństwie do osobowych szkoły nie wymieniają taboru tak często, a WORD-y dodatkowo wynajmują autobusy do egzaminów. Ponadto próba wyegzekwowania takich praw na egzaminie..... No cóż wolę poswięcić energię na przygotowanie się do takiego autobusu na jakim się zdaje.
Szczerze mówiąc nie słyszałem o czymś takim. To na jakim pojeździe odbywa się szkolenie to raczej problem szkoły, nie egzaminatora.plocmaster pisze:Mi się wydaje, że przysługuje ci prawo zdawania na tym samym autobusie, na którym się uczyłeś (tzn. tego samego typu)
Mamy tu na forum jakiegoś kierowcę z doświadczeniem na autosanach?Bierut pisze:zy moglibyscie mi podac schemat biegow i gdzie znajduje sie hamulec reczny.
Ponadto moze ktos mi podpowie dobry sposob na dokladne cofanie do linii do tylu.
Kol. Bierut może mało to pomoże ale zerknij sobie na to http://zord.pl/nowa/stantech/a3.htm http://zord.pl/nowa/stantech/a1.htm http://zord.pl/nowa/stantech/a2.htm
Tak, z dwójki się rusza, redukcję sobie rób z podwójnym sprzęgłem, bardzo ładnie wtedy wchodzą, piątka jest maksymalnie od siebie i w dół. Tak ją musisz cisnąć bo inaczej ci może trójka wejść. Hamulec postojowy jest obok fotela kierowcy. Też na takim sprzęcie zdawałem. Nie ma takiej zasady że na jakim typie się uczysz, to na takim zdajesz. Nawet rzadko się zdarza żeby to był taki sam typ, to nie tak jak na kat.B. Trochę inaczej Autosanem się jeździ, bo on ma węższy rozstaw osi niż Ikarus. Jeśli chodzi ci o cofanie po linii do tyłu, czyli tunel to właśnie dlatego wykup sobie jakieś godziny na Autosanie.
Dzięki za porady. Ze względu na szybsze terminy i możliwość zdawania teorii i praktyki w tym samym dniu jadę na egzamin w Łomży. Już sobie zarezerwowałem tam 3 godz. jazdy na Autosanie.
A ty jak poradziłeś sobie z cofaniem do linii ? Wyczułeś może jakieś szczególne punkty do zgrania ?
Wczoraj mój instruktor powiedziłał, że zgodnie z przepisami powinno się zawsze używać wszystkich biegów. Wiem, że to głupie i 2 jest wystarczającym biegiem do ruszania w normalnych warunkach. Czy u ciebie na egzaminie nie było problemu. W ostateczności na początku egzaminu mogę się zapytać egzaminatora jak sobie życzy.
A ty jak poradziłeś sobie z cofaniem do linii ? Wyczułeś może jakieś szczególne punkty do zgrania ?
Wczoraj mój instruktor powiedziłał, że zgodnie z przepisami powinno się zawsze używać wszystkich biegów. Wiem, że to głupie i 2 jest wystarczającym biegiem do ruszania w normalnych warunkach. Czy u ciebie na egzaminie nie było problemu. W ostateczności na początku egzaminu mogę się zapytać egzaminatora jak sobie życzy.
Ja sobie poradziłem tak że od początku jeździłem Autosanem, więc miałem opanowanego. Na egzaminie wychyliłem głowę przez okno, na co egzaminator zapytał, czy chce żeby mi ją urwało, ale mi to podarował. Nie spotkałem się z tym żeby kazali używać wszystkich biegów. To by była głupota. Nikt nie rusza z jedynki autobusem, chyba że pod górę, albo holując drugi. To zatrzymywanie się przy linii sprawiłoby problem nawet starym kierowcom gdyby nagle mieli się przesiąść na inny autobus.
I to samo powiedzial mi instruktor. Pomimo 23 letniego kierowania autobusami różnej maści autobusami ciężko jest mu wyczuć linię zatrzymania. Poradził mi, żeby przed rozpoczęciem jazdy po łuku obrać sobie jakiś punkt charakterystyczny (po wojskowemu dozór ) i wykorzystać go do zatrzymania się przy powrocie. Z tym, że ja wolałbym się nauczyć.
Porównująć do Autosana Ikarus ma tylny zderzak zachodzący na boki. Widać go świetnie w lusterku. Idealna linia zatrzymania (oczywiście dla mnie) jest gdy środek wysokości zderzaka znajdzie się na tej samej wysokości co wierzchołek pachołaka/
A może ktoś w Warszawie lub okolicy ma Autosana i pozwoliłby mi pocofać trochę ?
Porównująć do Autosana Ikarus ma tylny zderzak zachodzący na boki. Widać go świetnie w lusterku. Idealna linia zatrzymania (oczywiście dla mnie) jest gdy środek wysokości zderzaka znajdzie się na tej samej wysokości co wierzchołek pachołaka/
A może ktoś w Warszawie lub okolicy ma Autosana i pozwoliłby mi pocofać trochę ?
WitamBierut pisze:I to samo powiedzial mi instruktor. Pomimo 23 letniego kierowania autobusami różnej maści autobusami ciężko jest mu wyczuć linię zatrzymania. Poradził mi, żeby przed rozpoczęciem jazdy po łuku obrać sobie jakiś punkt charakterystyczny (po wojskowemu dozór ) i wykorzystać go do zatrzymania się przy powrocie. Z tym, że ja wolałbym się nauczyć.
Porównująć do Autosana Ikarus ma tylny zderzak zachodzący na boki. Widać go świetnie w lusterku. Idealna linia zatrzymania (oczywiście dla mnie) jest gdy środek wysokości zderzaka znajdzie się na tej samej wysokości co wierzchołek pachołaka/
przec hwila zdalem prawko (czyli z 5dni temu).
ja zdawalem prawko w skierniewicach na mercedesie 303 (autobus wypozyczany od prywaciarza tylko na godziny egzaminu)
co do cofania, uczylem sie na autosanie h9 gdzie nie mialem problemow i nie uzywalem zadnych patentow.
na mercedesa egzaminacyjnego ludzie mieli jakis paten by liczyc opony kolo planu manewrowego, albo patrzyli na jakas odgieta listewke i udawalo sie wszystkim.
Kazdy autobus ma inny punkcik niestety - jak bedziesz juz czekal na swoja kolej po prostu wyszukaj sobie cos, albo wypluj gume do zucia gdzie trzeba:) - ehhh slyszalem o takich patentach ze szok:)
po prostu powodzenia:)
aaa co do jazdy na wszystkich biegach - egzaminator wymagal ode mnie na egzamienie uzywania wszystkich biegow- moze tylko po to by sie do czegos przyczepic, ale pisze o tym bo przyjete jest ze jezdzi sie z 2-ki, a co egzaminator to inne zasady.
Ja zdałem w piątek na Autosanie A1010T i potwierdzam, że podczas egzaminu wymaga się ruszania z pierwszego biegu. Co do cofania to nie pomogę - pociesze Cię tylko, że miałem ten sam problem. Uczyłem się na Setrze w której wystawały rogi zderzaków i kombinowałem jak ty, a w A1010T niestety zderzaki nie wystawały. ¯yczę powodzenia na egzaminie.
prawko znajdzie swoje miejsce w portfeluJ-31 pisze:Amrat - serdeczne gratulacje - a co teraz ?
Jak Planujesz wykorzystać zdobyte prawo jazdy ?
a teraz mam wielki dylemat (czytaj temat "ogolnie o zarobkach w autobusach") bo nie wiem gdzie isc do pracy.
jak na razie zapisalem sie na psychotechnike wiec ruszam do przodu, a w ciagu 2-3tyg zdecyduje sie na prace jeszcze nie wiem gdzie.
mam nadzieje ze kilka osob z grupy odpowie na kilka pytan ktore zadalem w tamtym temacie:)
Re: Egzamin na prawo jazdy Autosan
Witam!
Robię kurs na prawo jazdy kat.D z B na Autosanie Lider. Dziś miałem 19-stą godzinę jazdy, a na mieście byłem dopiero 2 godz. Czy to normalne? Mnie osobiście to denerwuje. Zamiast się uczyć jazdy w ruchu drogowym, to robię kilkadziesiąt razy to samo na placyku, a instruktora tam ze mną nie ma. Czy można dodatkowo uczyć się w innej szkole czy profil kandydata na kierowcę to przewiduje?
Robię kurs na prawo jazdy kat.D z B na Autosanie Lider. Dziś miałem 19-stą godzinę jazdy, a na mieście byłem dopiero 2 godz. Czy to normalne? Mnie osobiście to denerwuje. Zamiast się uczyć jazdy w ruchu drogowym, to robię kilkadziesiąt razy to samo na placyku, a instruktora tam ze mną nie ma. Czy można dodatkowo uczyć się w innej szkole czy profil kandydata na kierowcę to przewiduje?
Re: Egzamin na prawo jazdy Autosan
Wg mnie to przesada, ale tak mi się tylko wydaje.
Doszkolić się możesz w innej szkole, nie ma przeciwwskazań
Doszkolić się możesz w innej szkole, nie ma przeciwwskazań
Re: Egzamin na prawo jazdy Autosan
Mogę się mylić, ale jak znam niektóre ośrodki szkoleniowe, to po prostu chodzi o to Abyś właśnie wykupił dodatkowe godziny. Stąd takie dziwne akcje, czyli samodzielne manewry na placu, bez instruktora - to nie jest prawidłowe, bo instruktor jest po to by Cię czegoś nauczyć.
Re: Egzamin na prawo jazdy Autosan
Skoro za każdym razem jest to samo, to czego nowego ma Cię nauczyćJ-31 pisze:bo instruktor jest po to by Cię czegoś nauczyć.