Pulpit VDO/Actia

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Podobno, zapewnienia są, że pulpity VDO są bardziej funkcjonalne i ergonomiczne niż standardowe, choć akurat np. w Lion's-ach jest moim zdaniem na odwrót.
Zgadzam się. Jedynie te pulpity najbardziej pasują w Jelczu.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Eeeee...tam, kiedyś inne pulpity były do M11, PR110 i Ikarów, a kierowcy dobie dawali radę bez problemu :retard:

Awatar użytkownika
204wras
Motorniczy
Motorniczy
Posty: 356
Rejestracja: 2006-06-02, 20:57
Lokalizacja: Wrocław Bronx

Post autor: 204wras »

A w pożyczonych Mercach kierowcy MPK posiadają instrukcje obsługi.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Kiedyś to z wieloma rzeczami dawano sobie radę, ale to nie znaczy, że było lepiej. Taki pulpit, zwłaszcza w Jelczu, to spore usprawnienie, bo te standardowe są niezbyt ergonomiczne.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

KKS, chyba nie myślałeś że mówię poważnie, oczywiście VDO jest prostszy i umożliwia standaryzację obsługi, jednakowoż...zastanawiałem się co jest tak naprawdę sercem tych pulpitów, czy cały czy jedynie zestaw kontrolek wraz ze wskaźnikami (obroto-prędkościomierz).

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Filip7370 pisze:zastanawiałem się co jest tak naprawdę sercem tych pulpitów
Możesz rozwinąć/sprecyzować myśl?
Poza tym chwaląc VDO za pulpity można się zastanowić czy np. VDO stosowane w Mercach, Solarisach itp. (prostokątne) są tak samo "standardowe" jak ich nowsze wersje (obłe) znane z m.in. Lionsów...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A dużo się zmieniło? Tam chyba nawet nie bardzo było co zmieniać

ppln

Post autor: ppln »

u2w pisze:są tak samo "standardowe" jak ich nowsze wersje (obłe) znane z m.in. Lionsów...
Ale do LC też ZTCW można zamontować te najbardziej typowe i standardowe VDO(2).
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,62978,0.html - o proszę, w Poznaniu tak jest. Co ciekawe przyciski są inne niż w starych Nx2x3 (nie płaskie).

PS. Po co wam w Poznaniu dwa współistniejące systemy informacji pasażerskiej (R&G i Pixel). Nie lepiej standaryzować pod jedną markę jak w Łodzi czy Warszawie. I (tutaj narzekanie) dlaczego wy mieliście SRG3100P już w 2006 roku, a w Łodzi pojawiają się dopiero teraz i w dodatku tylko w tramwajach (za to wymiana jest naprawdę kompleksowa)?

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

ppln pisze:do LC też ZTCW można zamontować te najbardziej typowe
Nie przeczę, chodziło mi o sam fakt.
plocmaster pisze:A dużo się zmieniło? Tam chyba nawet nie bardzo było co zmieniać
Porównaj sobie zdjęcie, które zapodał ppln z tym:
galeria/details.php?image_id=1588
Może niewiele a jednak...

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Ładniejsza jest zdecydowanie deska od MANa niż VDO, która wyraźnie nie pasuje, tak samo w Solarisach- dziwię się, że Dubaj zażyczył sobie je również w SU18 i SU12. Więc tak jak już wcześniej wspominałem najbardziej te dechy pasują w Jelczu.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Shadow238 pisze:Ładniejsza jest zdecydowanie deska od MANa niż VDO, która wyraźnie nie pasuje, tak samo w Solarisach- dziwię się, że Dubaj zażyczył sobie je również w SU18 i SU12.
Może chodzi właśnie o unifikację, a nie względy estetyczne? Kupili oprócz Solarisów jeszcze autobusy innej marki i konsultowali się z BVG, to nic dziwnego, że chcą mieć wszystkio obsługiwane tak samo.
Shadow238 pisze:Więc tak jak już wcześniej wspominałem najbardziej te dechy pasują w Jelczu.
Tak, ale tylko dlatego, że standardowa jelczańska deska to nic, tylko usiąść i płakać

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

u2w pisze:Możesz rozwinąć/sprecyzować myśl?
W MAN-ach LC pulpity są VDO a mają kształt owalny (cała bryła), ale przełączniki mają takie jak w Solarisach (większość). Więc czy to cały pulpit to sedno systemu VDO czy umiejscowienie i kształt kontrolek, lub takie sam jak we Solarisach, Man-ach, Mercedesach zestaw centralny (obrotomierz, prędkościomierz i zestaw lampek pośrodku)?

ppln

Post autor: ppln »

Ten z LC to nie całkiem by pasował - pomijając lampki, ma całkiem inny wyświetlacz wbudowany (lepszy niż w CAN). Za to deska z Solarisów ma identyczne kontrolki i wyświetlacz (system CAN Bus), ale za to całkiem inne przyciski.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

plocmaster pisze:Może chodzi właśnie o unifikację, a nie względy estetyczne? Kupili oprócz Solarisów jeszcze autobusy innej marki i konsultowali się z BVG, to nic dziwnego, że chcą mieć wszystkio obsługiwane tak samo.
Tak głównie też oto chodzi. Do Neoplanów też sobie zażyczyli VDO ?

A czy ktoś zna cenę pulpitu VDO ?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Shadow238 pisze:Tak głównie też oto chodzi. Do Neoplanów też sobie zażyczyli VDO ?
No to chyba jest logiczne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”