Bus & Coach Live 2011- Birmingham
Bus & Coach Live 2011- Birmingham
W dniach 5- 6 października w Birmingham odbyła się kolejna edycja targów autobusowych Coach& Bus Live 2011, które niewątpliwie stanowią jedyną okazję do zapoznania się z aktualną ofertą produkcyjną angielskich wytwórców pojazdów przeznaczonych dla transportu pasażerskiego.
Rynku brytyjskiego, podobnie jak całej reszty świata nie ominął kryzys gospodarczy, skutkujący znacznym spadkiem zamówień ze strony przewoźników ( w 2010 r. sprzedano o 900 szt. pojazdów mniej w stosunku do 2009). Dlatego też wyspiarze coraz śmielej zaczynają rozglądać się za nowymi kierunkami ekspansji i coraz wyraźniej widać, że im się to udaje. Z najważniejszych zamówień eksportowych należy wymienić:
220 piętrowych autobusów Alexander Dennis Enviro 500 dla Ottawy i Toronto za sumę ponad 100 mln funtów:
http://www.alexander-dennis.com/media-d ... itemID=123
Piętrusy są promowane hasłem "go anywhere double deck", gdyż producent zastosował konstrukcję o obniżonej wysokości.
To niejedyne zamówienie producenta z Glasgow, równocześnie trwają dostawy 118 szt. Alexander Dennis Enviro 200 dla NZ Bus z Nowej Zelandii:
http://www.venturasystems.nl/en-4-126/n ... buses.html
200 szt. Optare Solo SR dla Kapsztadu, które mają być zmontowane na miejscu. Opcja zakłada dostawę kolejnych 700 egzemplarzy.
To tyle, jeżeli chodzi o największe kontrakty zagraniczne, zajmijmy się teraz nowościami jaki zaprezentowali wystawcy:
Na pierwszy ogień wielki powrót MANa, który po nieudanym eksperymencie z eksploatacją gazowców przez Stagecoach, próbuje drugiego podejścia z projektem EcoCity i modelem o tej samej nazwie produkowanym przez portugalskie Caetano:
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 7827577512
http://www.flickr.com/photos/chrisbell5 ... otostream/
Pierwszy egzemplarz jest już eksploatowany przez Stagecoach w Merseyside:
http://dartslf.com/2011/09/23/man-ecoci ... erseyside/
MAN zapewnia, że wyższe koszty zakupu gazowca powinny zwrócić się po 3 latach eksploatacji ( koszt jednego pojazdu ma wynosić około 195 000 funtów). Caetano EcoCity będzie oferowane również w wersji diesel.
WrightBus StreetLite czyli konkurencja dla bardzo popularnego w Wielkiej Brytanii Optare Solo
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 37207@N23/
Na razie po drogach jeździ 50 takich pojazdów, z tym, że wejście do nich znjaduje się za przednią osią. Prezentowana odmiana posiadała standardowe umiejscowienie przed osią przednią.
Nowe, zrestylizowane i lżejsze o 300 kg w stosunku do obecnej wersji, Tempo SR dla Trent Barton reprezetnowało stoisko Optare. Autobus ten oferowany jest w trzech odmianach długości tj. 10,6 M; 11,3; i 12M, z ilością miejsc siedzących od 35-43.
http://www.flickr.com/groups/1769134@N2 ... 215465203/
Na stoisku tego producenta nie mogło zabraknąć oczywiście modelu Versa, któremu także nie można zarzucić banalanego wzornictwa:
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 7827577512
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 7827577512 ,
a także Solo SR w barwach Nothingham
http://www.simplybusphotos.com/images/3 ... 282%29.jpg
http://www.simplybusphotos.com/images/3 ... 0-2011.jpg
W ofercie miibusów pojawił się Bluebird Orion na podwoziu Fiata Ducato. Napędzany 3 litrowym silnikiem może przewieźć 20 osób. Koszt takiej konwersji wynosi 76000 £ :
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 827577512/
http://www.flickr.com/photos/chrisbell5 ... otostream/
Alexander Dennis odświeżył gamę swojej rodziny Enviro , stawiając głównie na poprawę jakości wnętrza, ale nie tylko:
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 827577512/
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 827577512/
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 827577512/
Teraz czas na szybki przegląd turystyków. Warto wspomnieć, że indyjski Tata , będacy właścicielem m in. znanego iberyjskiego producenta autokarów i pojazdów miejskich Hispano zdecydował się wprowadzić na rynek nowe pojazdy Tata Hispano Intea i Tata Hispano Xerus :
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 827577512/
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 827577512/
Autobusy te już jakiś czas są oferowane są ,z dużym powodzeniem na rynku hiszpańskim z podwoziami Irisbusa, Volvo czy VDLa, na rynek brytyjski jednak wysyłane mają być modele zabudowywane na MANie. Dla zainteresowanych linki do kilku zdjęć z Hiszpanii (z uwagi na fakt, iż zdjęcia targowe nie są dobrej jakości.)
http://www.flickr.com/photos/39820345@N ... otostream/
http://www.flickr.com/photos/madridauto ... otostream/
http://www.flickr.com/photos/madridauto ... otostream/
http://www.flickr.com/photos/7249270@N0 ... otostream/
http://www.flickr.com/photos/madridauto ... otostream/
W Birmingham nie zabrakło również Plaxtona ze swoim Panterem:
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 827577512/
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 827577512/
wiecznie żywej i popularnej Bovy Futury:
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 827577512/
producentów minibusów:
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 827577512/
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 827577512/
A wszystko to doprawione tureckim BMC, Temsą i jak zawsze próbującym inwazjii na Wyspy King Longiem
http://www.simplybusphotos.com/images/B ... 282%29.jpg
http://www.simplybusphotos.com/images/B ... 0-2011.jpg
Większości tych autobusów nie zobaczymy z pewnością w naszym kraju, a szkoda, bo np Optare bardzo mi się podobają i chociaż kilka sztuk mógłbym zobaczyć na naszych drogach
Linki do zdjęć:
http://www.simplybusphotos.com/images/B ... 0-2011.jpg
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/se ... 12/?page=2
http://www.flickr.com/photos/chrisbell50000/page2/
http://www.flickr.com/photos/chrisbell50000/page3/
http://www.flickr.com/photos/chrisbell50000/page4/
Rynku brytyjskiego, podobnie jak całej reszty świata nie ominął kryzys gospodarczy, skutkujący znacznym spadkiem zamówień ze strony przewoźników ( w 2010 r. sprzedano o 900 szt. pojazdów mniej w stosunku do 2009). Dlatego też wyspiarze coraz śmielej zaczynają rozglądać się za nowymi kierunkami ekspansji i coraz wyraźniej widać, że im się to udaje. Z najważniejszych zamówień eksportowych należy wymienić:
220 piętrowych autobusów Alexander Dennis Enviro 500 dla Ottawy i Toronto za sumę ponad 100 mln funtów:
http://www.alexander-dennis.com/media-d ... itemID=123
Piętrusy są promowane hasłem "go anywhere double deck", gdyż producent zastosował konstrukcję o obniżonej wysokości.
To niejedyne zamówienie producenta z Glasgow, równocześnie trwają dostawy 118 szt. Alexander Dennis Enviro 200 dla NZ Bus z Nowej Zelandii:
http://www.venturasystems.nl/en-4-126/n ... buses.html
200 szt. Optare Solo SR dla Kapsztadu, które mają być zmontowane na miejscu. Opcja zakłada dostawę kolejnych 700 egzemplarzy.
To tyle, jeżeli chodzi o największe kontrakty zagraniczne, zajmijmy się teraz nowościami jaki zaprezentowali wystawcy:
Na pierwszy ogień wielki powrót MANa, który po nieudanym eksperymencie z eksploatacją gazowców przez Stagecoach, próbuje drugiego podejścia z projektem EcoCity i modelem o tej samej nazwie produkowanym przez portugalskie Caetano:
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 7827577512
http://www.flickr.com/photos/chrisbell5 ... otostream/
Pierwszy egzemplarz jest już eksploatowany przez Stagecoach w Merseyside:
http://dartslf.com/2011/09/23/man-ecoci ... erseyside/
MAN zapewnia, że wyższe koszty zakupu gazowca powinny zwrócić się po 3 latach eksploatacji ( koszt jednego pojazdu ma wynosić około 195 000 funtów). Caetano EcoCity będzie oferowane również w wersji diesel.
WrightBus StreetLite czyli konkurencja dla bardzo popularnego w Wielkiej Brytanii Optare Solo
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 37207@N23/
Na razie po drogach jeździ 50 takich pojazdów, z tym, że wejście do nich znjaduje się za przednią osią. Prezentowana odmiana posiadała standardowe umiejscowienie przed osią przednią.
Nowe, zrestylizowane i lżejsze o 300 kg w stosunku do obecnej wersji, Tempo SR dla Trent Barton reprezetnowało stoisko Optare. Autobus ten oferowany jest w trzech odmianach długości tj. 10,6 M; 11,3; i 12M, z ilością miejsc siedzących od 35-43.
http://www.flickr.com/groups/1769134@N2 ... 215465203/
Na stoisku tego producenta nie mogło zabraknąć oczywiście modelu Versa, któremu także nie można zarzucić banalanego wzornictwa:
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 7827577512
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 7827577512 ,
a także Solo SR w barwach Nothingham
http://www.simplybusphotos.com/images/3 ... 282%29.jpg
http://www.simplybusphotos.com/images/3 ... 0-2011.jpg
W ofercie miibusów pojawił się Bluebird Orion na podwoziu Fiata Ducato. Napędzany 3 litrowym silnikiem może przewieźć 20 osób. Koszt takiej konwersji wynosi 76000 £ :
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 827577512/
http://www.flickr.com/photos/chrisbell5 ... otostream/
Alexander Dennis odświeżył gamę swojej rodziny Enviro , stawiając głównie na poprawę jakości wnętrza, ale nie tylko:
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 827577512/
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 827577512/
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 827577512/
Teraz czas na szybki przegląd turystyków. Warto wspomnieć, że indyjski Tata , będacy właścicielem m in. znanego iberyjskiego producenta autokarów i pojazdów miejskich Hispano zdecydował się wprowadzić na rynek nowe pojazdy Tata Hispano Intea i Tata Hispano Xerus :
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 827577512/
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 827577512/
Autobusy te już jakiś czas są oferowane są ,z dużym powodzeniem na rynku hiszpańskim z podwoziami Irisbusa, Volvo czy VDLa, na rynek brytyjski jednak wysyłane mają być modele zabudowywane na MANie. Dla zainteresowanych linki do kilku zdjęć z Hiszpanii (z uwagi na fakt, iż zdjęcia targowe nie są dobrej jakości.)
http://www.flickr.com/photos/39820345@N ... otostream/
http://www.flickr.com/photos/madridauto ... otostream/
http://www.flickr.com/photos/madridauto ... otostream/
http://www.flickr.com/photos/7249270@N0 ... otostream/
http://www.flickr.com/photos/madridauto ... otostream/
W Birmingham nie zabrakło również Plaxtona ze swoim Panterem:
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 827577512/
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 827577512/
wiecznie żywej i popularnej Bovy Futury:
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 827577512/
producentów minibusów:
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 827577512/
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/62 ... 827577512/
A wszystko to doprawione tureckim BMC, Temsą i jak zawsze próbującym inwazjii na Wyspy King Longiem
http://www.simplybusphotos.com/images/B ... 282%29.jpg
http://www.simplybusphotos.com/images/B ... 0-2011.jpg
Większości tych autobusów nie zobaczymy z pewnością w naszym kraju, a szkoda, bo np Optare bardzo mi się podobają i chociaż kilka sztuk mógłbym zobaczyć na naszych drogach
Linki do zdjęć:
http://www.simplybusphotos.com/images/B ... 0-2011.jpg
http://www.flickr.com/photos/fwc439h/se ... 12/?page=2
http://www.flickr.com/photos/chrisbell50000/page2/
http://www.flickr.com/photos/chrisbell50000/page3/
http://www.flickr.com/photos/chrisbell50000/page4/