Solaris Tramino

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:W marcu i kwietniu miał jeździć na 6, ale trwa remont pętli na Miłostowie i niskacze tam nie zaglądają, więc jeździ na liniach z PST - 14, 15, 16, 12 chyba też. Tyle, że remont ma się skończyć w piątek, więc możliwe, że Tramino wróci na szóstkę :)
Masz na myśli ten piątek, czyli 8 kwietnia ? ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Remont już się skończył, a Tramino dziś na 15, tak więc radzę szukać na PST :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:Remont już się skończył, a Tramino dziś na 15, tak więc radzę szukać na PST :)
Dzięki za info. Na razie muszę zrezygnować z poszukiwań Tramino. Poczekam jeszcze na Betę ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »


Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Fajnie wygląda. Beznadziejnie wygląda ttlko ta okrągła tarcze na czole. Rozumiem, że w Poznaniu jest taki zwyczaj. Na wszystkie pojazdy stopiątkowo podobne to pasuje, ale na takie nowoczesne... :( Toż to nawet na Combino tego nie było i było dobrze. ;)

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

A mi si tam podoba, nie ma co narzeka na takie pierdółki.


faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Bez skosów o niebo lepszy, tarcza byłaby ok, gdyby była niżej - widziałem gdzieś w necie jak ktoś tak przerobił wizualizację i od razu lepiej wyglądało :) Kolory coś mi nie pasują, ale na fotkach zawsze wygląda to trochę inaczej, czekam aż będę mógł zobaczyć wóz na żywo :) No i na fotki wnętrza.

ppln

Post autor: ppln »

Jak nic nie zrąbią z osłonami to dzięki brakowi skosów i dużo mniejszej wymaganej odległości od peronu Tramino ma szanse konstrukcyjnie pobić Swinga :)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Bez skosów będą tramwaje Pesy dla Bydgoszczy i to będzie następna generacja Swingów. Taki mały OFF od tematu.

Widzę że czas się wybrać do Poznania na Tramino :) Na razie nie oceniam póki się nie przejadę.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To fakt. Jeszcze trochę, a rzeczywiście będzie sens się wybrać do Poznania. Niech tylko ten wagon wyjedzie na linie. Ogólnie wygląda nieźle ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Marcin_558 pisze:Bez skosów będą tramwaje Pesy dla Bydgoszczy i to będzie następna generacja Swingów. Taki mały OFF od tematu.
Kończąc OT: węgierskie "Czardasze" również nie będą mieć skosów.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

No nie takie trochę. S105 to inny model niż testowane S100 i musi zdobyć osobną homologację, więc wątpię żeby wyjechał przed wakacjami.

chudy5d

Post autor: chudy5d »

Brak skosów, inny układ siedzeń i inne "pierdoły", które zależą od zamawiającego powodują, że potrzebna jest osobna homologacja? To by było trochę bezsensu, gdyby przy każdym zamówieniu potrzebna była kolejna. Ja się nie znam, więc po prostu zapytam, czy do takich rzeczy jest potrzebna homologacja, czy wprowadzono do poznańskiego modelu jakieś większe zmiany, które wymuszają zdobycie nowej?

filimer

Post autor: filimer »

Pierdoła jak pierdoła, widocznie to są dostateczne zmiany konstrukcyjne, aby po erze pesoskosów wymagać osobnej homologacji.

Caponeal

Post autor: Caponeal »

Dzisiaj Tramino S105p otrzymał homologacje :)

Awatar użytkownika
Maciek007
Posty: 414
Rejestracja: 2009-01-31, 20:24
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Maciek007 »

Nawet w Teleexpresie mówili o poznańskich Tramino dziś :) Dostał już logo, numerek taborowy i mówiono że już w czerwcu powinien wyjechać na trasy. Pokazywali też zdjęcia z hali produkcyjnej i w zaawansowanej produkcji jest już najmniej 5.

Lopez

Post autor: Lopez »

Jest na tvp.pl, gdyby ktoś chciał zobaczyć (od 9:24). Nie ma co - ładnie się prezentuje w ruchu.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

http://www.solarisbus.pl/busmania,aktua ... 0,675.html
Firma Solaris wygrała przetarg na dostawę pięciu tramwajów do Jeny w Niemczech. Jest to pierwszy zagraniczny kontrakt polskiego producenta na dostawę pojazdów szynowych.

Wczoraj przedstawiciele firmy Solaris oraz Jenaer Nahverkehr GmbH podpisali umowę na dostawę pięciu niskopodłogowych tramwajów nazwanych Tramino Jena. Kontrakt o wartości 13,7 mln euro zakłada, że pojazdy zostaną dostarczone klientowi w pierwszej połowie 2013 roku.
[...]
Zamówienie z Jeny jest pierwszym zagranicznym kontraktem na tramwaje marki Solaris. Pojazd zaoferowany w Jenie to konstrukcja, która powstała z myślą o tym przetargu. Będzie to tramwaj dwukierunkowy o długości 29 metrów, trzyczłonowy z całkowicie niską podłogą, przystosowany jest do rozstawu torów o szerokości 1000 mm. Tramwaj posiada trzy wózki: w środkowym napędzane są obie osie, natomiast w wózkach skrajnych jedna oś. Tramwaj wyposażony jest w cztery silniki zasilane prądem zmiennym, chłodzone powietrzem o mocy 90 kW każdy. Tramwaj dla Jeny będzie posiadać cztery pary drzwi o szerokości 1300 mm. W pojeździe przewidziano 46 miejsc siedzących. Pojazd będzie w pełni klimatyzowany. Pierwsze prace produkcyjne ruszą w lipca 2012 roku.
[...]

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

GT6N wiecznie żywy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”