Konstal N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
aleksej

Zabytkowa Nka w Zgierzu

Post autor: aleksej »

Z okazji Dni Zgierza 5 czerwca do Zgierza zawitala zabytkowy wagon 5N z Bydgoszczy. Zostal on sprowadzony przez jednego z pracownikow zajezdni MKT, Tomasza Adamkiewicza. Dzieki zyczliwosci prezesa MKT oraz pomocy milosnikow komunikacji miejskiej wagon zostal wyremontowany i w tym roku zostal dopuszczony do ruchu. Szczegolnie podziekowania naleza sie Tomkowi Pruszynskiemu ktory naprawde duzo pomogl przy remoncie. Ja osobiscie moglem tylko pomoc przy remoncie wagonu z zewnatrz. Wagon mimo skromnych srodkow prezentuje sie naprawde okazale.

Oto relacja i pare fotek ze strony Tomka Pruszynskiego:
http://www.studikomunikacja.strefa.pl/I ... zy007.html

A oto cala kolecja wagonow Tomka Adamkiewicza, oprocz wsponianej Nki w remoncie jest rowniez wagon Sanok z 28 roku (orginalnie doczepny, jest przerabiany na silnikowy) ktory najprawdopodbniej wyjedzie na miasto juz za rok. Widac tutaj postep prac oraz jazde probna wagonu 5N.

http://www.studikomunikacja.strefa.pl/private.html

Pozdrawiam i zycze milego ogladania.
Aleksej

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Normalnie nostalgia mnie ogarnęła :shock: Szczenięce lata mi się przypomniały. 11 na plażę na Stogach albo do Wrzeszcza na zakupy, 2 w Grudziądzu... ech :smile2:

Kuba

Post autor: Kuba »

Aleksej, a co dokladnie remontowales? Znasz sie na remontowaniu tramwajow?..:shocked:

aleksej

Post autor: aleksej »

Kuba pisze:Aleksej, a co dokladnie remontowales? Znasz sie na remontowaniu tramwajow?..:shocked:
A co mialem remontowac, troszke poszlifowalem, zdrapywalem stara farbe i troszke malowalem, w sumie nic wielkiego, ale wagon byl na chodzie i w dobrym technicznym stanie, niestety wygladal fatalnie wiec trzeba bylo zrobic remoncik aby nie straszyl ludzi na miescie (BTW wagon w Bydgoszczy byl szlifierka i ma niezlego kopa). Roboty bylo wiele i gdyby nie pomoc milosnikow zancznie dluzej by to trwalo. Przy okazji mozna bylo pozwiedzac zajezdnie :)

http://www.cyf-kr.edu.pl/lodzkietramwaj ... dzihel.jpg

Tak wygladal po przyjechaniu do Lodzi :)

Pozdrawiam,
Aleksej

Kuba

Post autor: Kuba »

Kurcze, niezbyt wygladal przed remontem, chyba musieliscie miec jednak duzo do roboty :mruga:

aleksej

Post autor: aleksej »

No troszke to trwalo, zaczelismy ponad rok temu, tylko ze Tomek Adamkiewicz mogl przy nim pracowac tylko jak skonczyl swoje inne obowiazki na zajezdni, w zimie nic nie robiono. Wiec caly remont potrwal 2-3 miesiace. To i tak niezle.

W miedzy czasie jeszcze byl robiony Sanok (ale to juz przez innych pracownikow MKT, zakladano elektryke). A po skonczeniu remontu wagonu 11 (modernizacja 803N, juz ostatnia) maja sie wziasc za 102NaW 28 ktory jest przeznaczony na wagon historyczny (i jest wlasnoscia KMST).

Pozdrawiam,
Aleksej

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Aleksej. Nie zależnie od tego ile pracy w ten wagon Włożyliście wspólnie. Wygląda naprawdę pięknie i <b>napewno</b> nie odstrasza potencjalnych pasażerów. Wręcz przeciwnie - zachęca. ;)

Gratulacje. Kawał pięknej roboty... :)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

No proszę, co można zrobić z wydawałoby się: ruiny. Gratulacje :)

Edward

Post autor: Edward »

Poszukuję planów takiej N-ki.

Do wykorzystania w:
http://www.km-forum.pnth.net/viewtopic. ... 91&start=0

lesiu

Konstal N

Post autor: lesiu »

Witam, po długiej nieobecności :)

Otwieram taki o to temat o eNkach z GOPu. Sugeruje się na tematach o stopiątkach, stodwójkach i karlikach utworzonych przez kolegów z GOPu. :) Nie było jeszcze tematu o eNkach z GOPu więc uzupełniłem luke :)

Wracajmy do rzeczy :)

Oto nasze eNki : 110R, 114R, 115R, 130R, 18, 20, 23, 32, 120, 1100, 1118, 1263, 34R, 36R, 37, 39R, 41R, 47, 83, 8R, 91, 93 i 954 :)

Najwięcej u Nas jest eNek roboczych. eNki są min. w Bytomiu (2), Chorzowie Batorym (chyba), Zawodziu (chyba) i Będzinie.


A wie ktoś może kiedy ma ruszyć w trasę ta eNka z Będzina, co ma jeździć po trasie 25? Będzie gdzieś jakiś rozkład? Dzięki i pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony 2006-06-26, 18:33 przez lesiu, łącznie zmieniany 1 raz.

luki

Post autor: luki »

Najwięcej u Nas jest eNek roboczych. eNki są min. w Bytomiu (2), Chorzowie Batorym (chyba), Zawodziu (chyba) i Będzinie.
Z Chorzowem to nie wiadomo jak będzie, w sumie jest tam trochę roboli, np. 8R- tyle że odstawiony pod płotkiem, troche zgniłych jak np. 115R, oraz pługi, 114R rotacyjny.
39R to chyba ten spolinowo- elektryczny, został przeniesiony jakiś czas temu do Bytomia chyba.

Na Zawodziu oczywiście 34R - pług, 110R (holownik), no i słynny KSW- 33R tyle że to KSW ;)
A wie ktoś może kiedy ma ruszyć w trasę ta eNka z Będzina, co ma jeździć po trasie 25? Będzie gdzieś jakiś rozkład? Dzięki i pozdrawiam
O rozkładach nie wiadomo nic jeszcze, ma to być kilka kursów dziennie, jeździć Będzie #20+#1263, tyle że 20 uległ modyfikacją bo to roboczy.
Rusza linia w poniedziałek 26 czerwca :)

ff

Post autor: ff »

luki pisze: O rozkładach nie wiadomo nic jeszcze, ma to być kilka kursów dziennie, jeździć Będzie #20+#1263, tyle że 20 uległ modyfikacją bo to roboczy.
Z tego co ja wiem, to ma jeździć tylko 20, bo przecież kończy w połowie trasy i nie będzie miał jak zawrócić.
luki pisze: Rusza linia w poniedziałek 26 czerwca :)
Pierwszy kurs jest zdaje się o 8:00.

luki

Post autor: luki »

ff pisze:
luki pisze: O rozkładach nie wiadomo nic jeszcze, ma to być kilka kursów dziennie, jeździć Będzie #20+#1263, tyle że 20 uległ modyfikacją bo to roboczy.
Z tego co ja wiem, to ma jeździć tylko 20, bo przecież kończy w połowie trasy i nie będzie miał jak zawrócić.
Mnie doszły słuchy że dojedzie do Grodźca gdzie na mijance wóz silnikowy ominie doczepę i się podepnie z drugiej strony, jak będzie naprawdę to się niedługo przekonamy.
ff pisze:
luki pisze: Rusza linia w poniedziałek 26 czerwca :)
Pierwszy kurs jest zdaje się o 8:00.
Dokładnie, ale zastanawiam się czy on będzie jeździł tak zawsze z rana, może np. co godzinę w godzinach 8:00-18:00.
Przydał by się jakiś rozkład.

[ Dodano: 2006-06-25, 13:48 ]
O wilku mowa :!:
:strzałka: http://www.tram-silesia.pl/?id=html/l25.htm&dzial=11
rozkład linii 25 :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

luki pisze:O wilku mowa :!:
:strzałka: http://www.tram-silesia.pl/?id=html/l25.htm&dzial=11
rozkład linii 25 :D
Ooops. Rozumiem, że to będzie jakaś turystyczna linia :mruga:

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

Bardzo dobrze że uruchamiają znów połączenie z Grodźcem ale wątpie żeby ta częstotliwość sciągnęła tłumy :(

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A w jakim stanie są Śląskie eNki. Czy TŚ dba o te wagony? :)

luki

Post autor: luki »

J-31 pisze:A w jakim stanie są Śląskie eNki. Czy TŚ dba o te wagony? :)
Zabytki jak 1100 zadbane, w zimie nawet wyjeżdżał na rozgrzewkę żeby się nie zamroził zbytnio ;)
Robocze gorzej, ale niektóre miały remonty kapitalne, np. 110R czy #20 który właśnie będzie jeździć na 25.
Bytomskie liniowe #1118 i #954 miały remonty ok. 2000 roku, #954 kapitalny, ten drugi miał bieżący/średni (jak zwykle), więc stan #1118 za najlepszy nie jest, ostatnio był nawet odstawiony, nie wiem jak teraz.

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

#1118 na 38 ze dobre 2 miesiące nie widziałem...

Peter

Post autor: Peter »

Ciekawe jest, że dzisiejszy #1118 to ex. #1132 exex. #954 ( w oryginale ). Jaka ta historia jest słodka. :devil: =>Foto
Ta fotka jest świetna na tapetę nie sądzicie ? :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Rzeczywiście to drugie zdjęcie jest super. Autorowi naprawdę udało się zrobić piękne ujęcie. W sumie trzeba przyznać, że - przynajmniej - z zewnątrz śląskie eNki prezentują się znakomicie. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”