FPS 123N -"Cegłobulwy"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

TLG pisze:Nie wiem co konkretnie oferowało MPK Łódź, ale przypuszczam, że jakąś wersję rozwojową 105N (?).
Przecież aleksej napisał, że 105N2k/2000, czy jak się wasze bulwy zwą ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

plocmaster pisze:Przecież aleksej napisał, że 105N2k/2000, czy jak się wasze bulwy zwą
Nie doczytałem.

Tak czy inaczej o 7. rano ma nastąpić oficjalny odbiór przez wiceprezesa. Podobnież ma być nawet telewizja.

mpConroe

Post autor: mpConroe »

Wyrobiłby w terminie, spokojnie :P I tak już wolę MPK Lódź, niż Cegielskiego, na pewno byłoby szybciej i homologacja by była :) .

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

TLG pisze:EU11 miały być "w lutym" :>
Którego roku? :rotfl: :rotfl:

30 znaków... Po co to komu?? :wall:

[ Komentarz dodany przez: u2w: 2007-01-12, 19:48 ]
Jakiś problem?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

mpConroe pisze:Wyrobiłby w terminie, spokojnie
Skoro jesteś już tak pewien swojej opinii, to może mi teraz wyjaśnisz czemu Protram nie przystąpił do wyżej wymienionego przetargu? Oczekuje trochę bardziej fachowej wypowiedzi.
KKS pisze:Którego roku?
O ile dobrze pamiętam 2002r. Ci, co czytają pl.misc.kolej wiedzą o co chodzi przy haśle "będzie w lutym" :D

mpConroe

Post autor: mpConroe »

W przeciwieństwie do MPK Lódz, Protram dopiero od niedawna stara się "zdobywać" inne miasta nowymi pojazdami, np. Szczecin doczepami niskopodłogowymi.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

No więc zdecyduj się - wpierw ryzykujesz opinię (niczym nie popartą), że zdołałby zrealizować to zamówienie terminowo (przy zamówieniu, o które nawet nie zawalczył), a za chwilę uważasz, ze dopiero od niedawna szuka zbytu na swoje tramwaje w innych miastach. A ja chcę się od Ciebie dowiedzieć jedynie, czemu nie wystartował w tym przetargu.

mpConroe

Post autor: mpConroe »

Jakoś potrafią się do Wrocławia z 204 wyrobić w terminie :wall: . Może i to mało, ale Cegielski opóźnia się z dostawą pierwszego wagonu, więc co za różnica, czy jest ich 30, czy 4, skoro i tak się opóźnia. No i te 100 usterek :lol: .

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

mpConroe pisze:Może i to mało, ale Cegielski opóźnia się z dostawą pierwszego wagonu, więc co za różnica, czy jest ich 30, czy 4
No jednak jest różnica.
mpConroe pisze:akoś potrafią się do Wrocławia z 204 wyrobić w terminie
Przy produkcji kilku wagonów rocznie można zdążyć w terminie przy tym zapleczu.
Ewidentnie brakuje Ci konstruktywnych argumentów (popartych wiedzą), brak odpowiedzi w związku z czym z mojej strony EOT.

mpConroe

Post autor: mpConroe »

Cegielski tyle już ma problemów z dostarczeniem prototypu, że Protram już dawno by to zrobił, a nawet by kilka takich dostarczył. Po raz kolejny nacisnę na fakt dostarczenia terminowo 204WrAs i nie wiem, czemu uważasz to za zły argument. Wyjaśnię to łopatologicznie, np:

Firma C robi tramwaj trzy miesiące.
Firma P robi dwa tramwaje w trzy miesiące.

Która firma pierwsza dostarczy dwa tramwaje?

C
P

Odp. Firna P pierwsza dostarczy dwa tramwaje.

To chyba nie jest takie trudne. Po prostu uważam, że Protram wyrobiłby się przed Cegielskim. W dodatku nie ma już konieczności robienia testów homologacyjnych. 204WrAs jest tramwajem sprawdzonym i przede wszystkich nieawaryjnym, a Cegielski dalej ma problemy przed dostarczeniem tramwaju dla Warszawy...

P.S. Skoro Protram nie mógł wygrać, to i tak MPK Lódź także by oddało tramwaj jakiś czas temu...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Więc czemu nie wystartował w tamtym przetargu skoro jest tak dobrym producentem?

Liwnik

Post autor: Liwnik »

Najważniejsze żeby tramwaje w końcu dotarły do Warszawy. Już od dosyć dawna przejeżdżając koło zajezdni Wola(czyli codziennie) wypatruje nowych tramwajów, aż żałuje, że nie muszę jutro rano jechać do szkoły.

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

2 sztuki właśnie dotarły na zajezdnie Wola.

polsmol

Post autor: polsmol »

Dobre wieści :)
Nie żebym był fanem tramwajów wysoko podłogowych, ale mam jakiś sentyment do Cegielskiego ;-)

mpConroe

Post autor: mpConroe »

TLG - nie bedę jak inni, owijał w bawełnę. Szczerzę kieruję cię do Protramu, może ci odpowiedzą...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

mpConroe pisze:nie bedę jak inni, owijał w bawełnę.
? Rozwiń swoją myśl, bo jakoś nie zauważyłem tutaj takiej tendencji. Ale o tym napiszesz mi w PW, bo za duże OT się tu zrobiło.
mpConroe pisze:Szczerzę kieruję cię do Protramu, może ci odpowiedzą...
Skoro nie wiesz, to czemu od jakiegoś czasu usiłujesz mi udowodnić, że dali by radę?W 2004r kontaktowałem się z Protramem. Nie byli specjalnie rozmowni, poza paroma ciekawymi rzeczami niewiele się dowiedziałem.
Jak już napisałem - End Of Topic (EOT).

[ Dodano: 2007-01-13, 13:34 ]
Natomiast 123N przyjechało i wyładowano go dziś nad ranem. W poniedziałek go sobie bliżej zlustruję i opisze pierwsze wrażenie (nie widziałem to od wrzenia, gdy stał jeszcze w hali FPS skrzętnie ukrywany przed oczami wścibskich). Wyjazd na trasę planuje się pod koniec miesiąca, lub na początku lutego.

Liwnik

Post autor: Liwnik »

W dzisiejszym kurierze pojawiła się informacja o nowych tramwajach: http://ww2.tvp.pl/6723,20070113445457.strona .

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Heh ubawiło mnie zdanie: Wagon jest udoskonaloną wersją jeżdżącego od pięciu lat wagonu typu 105N. :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Awatar użytkownika
Jacbull
Posty: 127
Rejestracja: 2006-11-19, 20:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacbull »

Zapewne chodziło o 105N2k/2000. chociaż i wtedy powinni sprostować: "Konstrukcja wagonu oparta jest na konstrukcji wagonu 105N"

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

KKS pisze:Heh ubawiło mnie zdanie: Wagon jest udoskonaloną wersją jeżdżącego od pięciu lat wagonu typu 105N.
Zwłaszcza, że jedyne co ma wspólnego 123N ze 105N2k to elektryka. Reszta jest nowa. Dziennikarze jak zwykle dali popis ignorancji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”