FPS 123N -"Cegłobulwy"
Nie można zmieniać zamówienia. Tramwaje Warszawskie zamówiły konkretną ilość wagonów, które miały by być łączone w składy. O modernizacji tych wagonów trudno jest teraz mówić (pisać), ponieważ jeszcze nie są one eksploatowane. Może za jakieś 40 lat, ktoś o tym pomyśli, ale wg. mnie robienie 123N w wersji przegubowej na wzór np. poznańskiego 105N/2 byłoby skrajną głupotą. To już lepiej od razu kupić coś niskopodłogowego.ppln pisze:No ale mimo po_105-tkowej konstrukcji chyba można je delikatnie zmodyfikować ?
¬ródło: http://www.tutej.pl/cms.php?i=16727Tutej.pl pisze:Nowy tramwaj z Ceglorza!
Dziś na ulice Poznania wyjedzie pierwszy z tramwajów, jakie poznańskia Fabryka Pojazdów Szynowych wyprodukowała na zamówienie Warszawy. Zanim żółte, wysokopodłogowe wagony trafią do Warszawy, będą testowane na ulicach Poznania. Zarząd Transportu Miejskiego z Warszawy zamówił w poznańskim zakładzie 30 tramwajów.
Poznaniacy będą mieli dziś okazję obejrzeć na ulicach nowy tramwaj, wyprodukowany w zakładach "Ceglorza", a konkretnie w Fabryce Pojazdów Szynowych (spółce córce HCP). FPS chce przetestować swoje wagony, zanim te trafią na ulice Warszawy. Bogdan Pohl z FPS, nie ukrywa, że w przypadku tramwajów typu 123N, chodzi nie tylko o zwykłe testy. Zakładowi bardzo zależy na zaprezentowaniu nowego produktu mieszkańcom Poznania, a także miejskiemu przewoźnikowi - MPK, który podtrzymuje jednak swoją wizję rozbudowy taboru jedynie o tramwaje niskopodłogowe.
Wysoka podłoga nie przeszkadza tymczasem przewoźnikowi z Warszawy, który w poznańskiej fabryce kupił 30 wagonów typu 123N. Jeden będzie kosztował ok. 1,6 mln zł. Poznańska FPS zarobi na transakcji ok. 48 mln zł.
- Zdecydowaliśmy się na ofertę poznańskiego zakładu przede wszystkim ze względów ekonomicznych. Nasz tabor pilnie wymaga uzupełnienia o jak największą liczbę nowych tramwajów. Wolimy więc kupić kilkadziesiąt wagonów wysokopodłogowych niż kilka niskopodłogowych - wyjaśnia Grzegorz ćwiek z Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Dodaje jednak, że decyzja o zakupie tramwajów wysokopodłogowych była suwerenną decyzją oddzielnej spółki - Tramwaje Warszawskie.
Konstrukcja "enki" z Ceglorza bazuje na trwmwajach 105 N produkowanych przez ostatnich 30 lat w chorzowskim Konstalu. Tramwaje tego typu to nadal najpopularniejsza bimba jeżdżąca po torach Poznaniu i innych polskich miastach.
Różnice to oczywiście nowocześniejszy wygląd, wyposażenie oraz wyższy komfort jazdy poznańskiej 123-ki. Wagon wykonany w poznańskiej fabryce ma pomieścić 97 pasażerów, z tym, że miejsc siedzących jest tylko 20.
Tramwaj z Cegielskiego rozwija maksymalną prędkość 70 km/h. Kabina motorniczego wyposażona jest w klimatyzację. Motorniczemu pracę ułatwiał też będzie system diagnostyki pokładowej, czyli rodzaj komputera pokładowego.
123 N to dopiero pierwszy, własny tramwaj wyprodukowany w Poznaniu, od 1989 r. Jeżdżąca już po Poznaniu "tatra" nie jest konstrukcją własną Cegielskiego. Została wyprodukowana w konsorcjum z czeską fabryką CKD. Zakłady Cegielskiego musiały przez wiele miesięcy prowadzić trudne negocjacje, żeby wydostać od czeskiego kontrahenta, dokumentację techniczną tych tramwajów.
Nowa "bimba z Ceglorza" będzie jeździć po Poznaniu przez najbliższe dwa tygodnie. Wyjedzie na tory dzisiaj w południe. Niestety na początku nie będą mogli do niej wsiadać pasażerowie. Dopiero po pierwszych dniach jazd, będzie można obciążyć ją ludzkim ładunkiem. Jazda z pasażerami jest zawsze najtrudniejszym egzaminem dla nowego tramwaju czy autobusu.
fot. M. Owsianny
Posty edytowany. Nie wolno kopiować treści artylułów. Prawo autorskie. J-31
Ostatnio zmieniony 2006-10-31, 11:57 przez blaszany, łącznie zmieniany 1 raz.
informacja ze strony: http://miasta.gazeta.pl/poznan/0,0.html
Zdjęcie
Rozpoczęły się testy nowego tramwaju z Zakładów Cegielskiego
W samo południe we wtorek bramy Fabryki Pojazdów Szynowych przy Zakładach HCP Cegielski opuścił pierwszy z 30 zamówionych przez Warszawę nowych tramwajów wysokopodłogowych. Wagon nie wyjechał jednak na poznańskie torowiska, lecz załadowany na lawetę pojechał do zajezdni MPK przy ul. Fortecznej. To właśnie tam przejdzie pierwszy próby. Wkrótce potem wyjedzie na testy na ulice naszego miasta, najpierw nocą, a potem za dnia. Do końca roku FPS ma przekazać Warszawie trzy takie tramwaje.
Zdjęcie
Rozpoczęły się testy nowego tramwaju z Zakładów Cegielskiego
W samo południe we wtorek bramy Fabryki Pojazdów Szynowych przy Zakładach HCP Cegielski opuścił pierwszy z 30 zamówionych przez Warszawę nowych tramwajów wysokopodłogowych. Wagon nie wyjechał jednak na poznańskie torowiska, lecz załadowany na lawetę pojechał do zajezdni MPK przy ul. Fortecznej. To właśnie tam przejdzie pierwszy próby. Wkrótce potem wyjedzie na testy na ulice naszego miasta, najpierw nocą, a potem za dnia. Do końca roku FPS ma przekazać Warszawie trzy takie tramwaje.
Ostatnio zmieniony 2006-11-02, 11:29 przez blaszany, łącznie zmieniany 1 raz.
Tutaj znajdziecie więcej fotek tego "cuda techniki" => Fotki 123N
Widzę, że męczą sie stasznie żeby wyprodukować te wagony.
Nie wiem jak innym, ale mi trochę te reflektory przypominają oczka 116Nd, zarówno z przodu, jak i z tyłu.
Widzę, że męczą sie stasznie żeby wyprodukować te wagony.
Nie wiem jak innym, ale mi trochę te reflektory przypominają oczka 116Nd, zarówno z przodu, jak i z tyłu.
Jak podaje dzisiejsza Gazeta, w ten weekend do Warszawy, z Poznania, mają przyjechać dwa pierwsze wagony typu 123N HCP. A na torowiska mają one wyjechać na dniach
Link => http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,3794194.html
Link => http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,3794194.html
A dzisiaj wagony jeździły sobie po Poznaniu:
http://www.pgk.webd.pl/data/media/83/2x123n_rsta.jpg
http://www.pgk.webd.pl/data/media/83/2x123n_rsta.jpg
Ale fajne Akurat mam foty z drugiej strony. Widać mojego ojca.
http://www.gmfk.cal.pl/cpg144/albums/us ... C03131.jpg
http://www.gmfk.cal.pl/cpg144/albums/us ... C03705.jpg
Aha, i nie wie ktoś może, do jakiej zajezdni trafi?
P.S. tuż przed wykonaniem tych zdjęć, wyskoczyłem z wagonu nr. 400. To można było fotkę zrobić!
http://www.gmfk.cal.pl/cpg144/albums/us ... C03131.jpg
http://www.gmfk.cal.pl/cpg144/albums/us ... C03705.jpg
Aha, i nie wie ktoś może, do jakiej zajezdni trafi?
P.S. tuż przed wykonaniem tych zdjęć, wyskoczyłem z wagonu nr. 400. To można było fotkę zrobić!
Prędko to tych tramów nie zobaczymy - polecam dzisiejszy Dziennik Cegielski nie ma jeszcze kompletu dokumentów (oryginału świadectwa homologacji i dopuszczenia do eksplatacji), a bez tego TW nie odbiorą nowych wozów. Poza tym firma przewozowa z której usług korzysta Ceglorz ma teraz dużo zamówień i nie jest w stanie określić czy w najbliższym czasie da readę podstawić odpowiednie lawety. Jeden wielki lol, kary będą astronomiczne