Konstal 105N2k/2000 -"Bulwa"
To niestety prawda. R3 posiada 105-tki, ale inne wersje (m.in. 105N8e, 105Nm). Natomiast niedaleko tego zakładu ul. Wołoską przejeżdżają tramwaje linii 17, a na niej często pojawia się 105N2k/2000. Niestety typowe 105N2k omijają ten rejon WarszawyMaciek-krakow pisze:Najgorsze jest to ze zaklad R3 Mokotow na ktory dostalem zezwolenie na wejscie nie obsluguje 105N2k Jednak nie omieszkam przejechac sie tym tramwajem po miescie...
Natomiast jeśli chcesz po polować na:
- 105N2k oraz 105N2k/2000, to sugeruję Centrum - al. Jerozolimskie
- 105N2k i 105N3k, najlepiej poluj w al. Solidarności (może to być rejon stacji metra Ratusz, a więc pl. Bankowy, tam pod Błękitnym wieżowcem łatwo przeskoczyć z przystanku na przystanek)...
PS. W razie potrzeby mogę w czymś pomóc....
No fajnie fajnie - moja wyprawa do Warszawy powtorzyla sie gdyz drugi raz pojechalem na Dni Transportu Publicznego i wtedy dokladnie zapoznalem sie z budowa 116Na/1
Pod wzgledem budowy to calkiem ciekawy tramwaj ale pod wzgledem wykonawstwa (wykonczenia) to jest pare rzeczy tandetnych. Troche mnie dziwilo ze wszystkie silniki zasilane sa z jednej przetwornicy trakcyjnej... Poza tym brak dachowych urządzen wentylacyjno-grzewczych uwazam za niedoróbkę... No i to ze zamienia sie pantografy Stemmanna na OTK-2 uznaje za skandal - ale coz - oszczednosci robią swoje...
Pod wzgledem budowy to calkiem ciekawy tramwaj ale pod wzgledem wykonawstwa (wykonczenia) to jest pare rzeczy tandetnych. Troche mnie dziwilo ze wszystkie silniki zasilane sa z jednej przetwornicy trakcyjnej... Poza tym brak dachowych urządzen wentylacyjno-grzewczych uwazam za niedoróbkę... No i to ze zamienia sie pantografy Stemmanna na OTK-2 uznaje za skandal - ale coz - oszczednosci robią swoje...
Może niektórzy będą niezadowoleni, że odświeżam tak stary wątek, ale innego nie znalazłem, a nowego zakładać nie chciałem
Otóż produkcja wagonów 105N2k/2000 (a właściwie 105N2k/S/2000) idzie w najlepsze. Tym razem za produkcję wziął się wrocławski Protram, który wygrał przetarg na 6 doczep do "bulw" dla MZK Szczecin. Pierwszy wagon jest już gotowy i przygotowany do wysyłki [foto: Wrotaz ze Skyscrapercity Forum]:
http://i6.tinypic.com/6peznyw.jpg
http://i14.tinypic.com/7x12mv9.jpg
http://i7.tinypic.com/71r255k.jpg
http://i19.tinypic.com/6tm3aza.jpg
http://i11.tinypic.com/86gwe20.jpg
Otóż produkcja wagonów 105N2k/2000 (a właściwie 105N2k/S/2000) idzie w najlepsze. Tym razem za produkcję wziął się wrocławski Protram, który wygrał przetarg na 6 doczep do "bulw" dla MZK Szczecin. Pierwszy wagon jest już gotowy i przygotowany do wysyłki [foto: Wrotaz ze Skyscrapercity Forum]:
http://i6.tinypic.com/6peznyw.jpg
http://i14.tinypic.com/7x12mv9.jpg
http://i7.tinypic.com/71r255k.jpg
http://i19.tinypic.com/6tm3aza.jpg
http://i11.tinypic.com/86gwe20.jpg
Protram po prostu odtworzył dla MZK w Szczecinie typową bulwę. A typowa bulwa ma okna uchylne (nawet te szczecińskie).Czy ja dobrze widzę? okna uchylne zamiast przesuwnych? Toż to latem będzie Sajgon...
Tytuł złamanego leśnika dla projektantów.
Natomiast zastanawiam mnie czemu Protram pomalował ten wagon wg. starego schematu, zwłaszcza, że MZK zmienia schemat malowania
Z tego co wiem, to różnią się tym, że owe bulwy z Protramu nie mają kabiny motorniczego, jedynie pulpit manewrowy.
http://kodlyoko.net/zdjecia/1.jpg - wnętrze bulwy by Protram
http://kodlyoko.net/zdjecia/1.jpg - wnętrze bulwy by Protram
Hehe - już sobie wyobrażam motorniczego stojącego przed otwartą klapką przy przedniej ścianie wagonu i prowadzącego tramwaj
Swoją drogą rzeczą za którą cenie bulwy, to właśnie brak i tak zbędnej kabiny motorniczego w drugim wagonie... W większosci tramwajów te kabiny wyglądają jakby byly ostatnio używane wieki temu (13N), lub nigdy (większość 105tek). A tak - nie dość, że taniej, to i pasażerowie mają więcej miejsca i większe drzwi. A jak zajdzie taka potrzeba, to z dwóch składów zrobić solówkę i trójke i też będzie.
Swoją drogą rzeczą za którą cenie bulwy, to właśnie brak i tak zbędnej kabiny motorniczego w drugim wagonie... W większosci tramwajów te kabiny wyglądają jakby byly ostatnio używane wieki temu (13N), lub nigdy (większość 105tek). A tak - nie dość, że taniej, to i pasażerowie mają więcej miejsca i większe drzwi. A jak zajdzie taka potrzeba, to z dwóch składów zrobić solówkę i trójke i też będzie.