Projekty nowych wagonów tramwajowych
Przydałyby się, ale nie ma gdzie. Największą wadą tramwajów trójczłonowych z 4 wózkami jest problem z drzwiami, których nie ma gdzie umieścić. No chyba że wózki będą pod przegubami, ale dopóki Skoda nie pokaże nam swojej 15T, to nie dowiemy się jak to będzie wyglądać.Lopez pisze:Nie wydaje Wam się, że przydałyby się jeszcze jedne podwójne drzwi?
Na stronie Protramu są jeszcze dwie fotki:
http://www.protram.com.pl/tramwaje/slides/206_1.jpg
http://www.protram.com.pl/tramwaje/slides/206_3.jpg
http://www.protram.com.pl/aktualnosci.htm - 70% niskiej podłogi bez stopni wewnątrz pojazdu. Ciekawe...
A najciekawsze jest tu: http://www.protram.com.pl/oferta.htm , dokładnie to: " Specjalizujemy się w szczególności w następujących kierunkach: Produkcji wózków napędowych Bo, typ 2NPW" Czyli skonstruowali wózek. Robi się coraz ciekawiej
A najciekawsze jest tu: http://www.protram.com.pl/oferta.htm , dokładnie to: " Specjalizujemy się w szczególności w następujących kierunkach: Produkcji wózków napędowych Bo, typ 2NPW" Czyli skonstruowali wózek. Robi się coraz ciekawiej
Amsterdam już na nieszczęście dla Protramu zamówił Combina...Lopez pisze:Jak zdobędą zamówienie na 100 sztuk dla Amsterdamu
Wypadałoby wymyślić jakieś nowe przezwisko dla 206WrAsa - np. Następca Stodwójki
Z niecierpliwością czekam na prototyp
Super, że na KMF o różnych nowinkach można się dowiedzieć przed ich "publikacją" (np. w Świecie Kolei)
Pewnie wznios podłogi nad wózkami (tak jak w autobusach, np. w MB O405N, lub w Jelczu M18M. Z tym że jeśli nie będzie drzwi na skrajach wagonów (na wizualkach nie ma), to faktycznie będzie on całkowice niskopodłogowy.Lopez pisze:Ciekawe jak sobie wyobrażają ten brak stopni wewnętrznych? 70% LF to trochę więcej niż w bombkach.
Tak patrząc na tego "206WrAs"a to od razu skojarzyło mi się to z Alstomem Citadisem.
Sama bryła i te osłony na wózki są dziwnie do niego podobne, nie sądzicie?
Sama bryła i te osłony na wózki są dziwnie do niego podobne, nie sądzicie?
Ostatnio zmieniony 2008-03-18, 22:32 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak sobie myślę o tym projekcie PROTRAMU i jest w nim coś takiego, co - przeciwieństwie do PUMY czy GAMMY - nie wywołuje u mnie ironicznego uśmiechu. Wygląda na to, że PROTRAM na serio traktuję produkcję tej klasy tramwajów, jest doskonale świadomy swoich mocy produkcyjnych. Zamówili projekt w Energocontrolu - firmie, której współpracownikiem jest m.in. wieloletni konstruktor tramwajów z KONSTALU. Do tego wagon opatrzono doskonałym i - zarazem - umiarkowanym wzornictwem. Następnie PROTRAM zadeklarował ile może wyprodukować takich wagonów. Przypuszczam, że ten tramwaj może kosztować ~6mln zł. Wszystko to wygląda dosyć profesjonalnie, bez żadnej kiczowatej otoczki, jaką zbudował wokół swojego 118N FPS. Czekam na reakcje MPK Wrocław, ale myślę, że prędzej czy później do PROTRAMU trafi pierwsze zamówienie od MPK na takie wagony.