Quo vadis, FPS ?
Nawet bardziej, bo PESA jest tańsza, i u nas przetargi są małe, a wielkim producentom nie chce się użerać z odwołaniami i całym tym proceduralnym syfem, żeby sprzedać kilka tramwajów.Filip7370 pisze:Sądzę że na rodzimym rynku na pewno.
Eee tam, nie będą tego sprzedawać, i nie mieliby kasy.Piotrek_2274 pisze:A zakłady na Włościańskiej mogłyby wykupić fabrykę w Jelczu
No chyba, że przetargi w jakiś sposób będą łączone - tak jak ostatnio było z Bombardierem, który wciąż produkuje NGT6 dla Krakowa i trzy sztuki dla Gdańskaplocmaster pisze:Nawet bardziej, bo PESA jest tańsza, i u nas przetargi są małe, a wielkim producentom nie chce się użerać z odwołaniami i całym tym proceduralnym syfem, żeby sprzedać kilka tramwajów.
Euro 2012 to jest taka mała szansa, że kilka miast wspólnie mogłoby wybrać jednego dostawcę wagonów tramwajowych.
A właśnie: jednym z zainteresowanych przejęciem FPSu jest SIGMA czyli ZNTK Poznań, które swego czasu negocjowało (negocjuje?) z Siemensem w sprawie montażu lokomotyw w Poznaniu. Może teoria naciągana jak stanik na 100-kilowej babie, ale historia zna przypadki takich piętrowych intrygBąbel pisze:W Poznaniu Siemens.
Czyli mi się udało, bo poprzedniego posta napisałem w konwencji dowcipu.Bąbel pisze:Rozbawiłeś mnie do łez.
Słuchałem sobie dzisiaj konferencji ministra Grada nt. prywatyzacji. Wynika z tego, że prywatyzacja będzie jawna. Jest więc szansa, że nie dojdzie do jakiś przekrętów podczas przekazywania FPSu.
Powiem tak: ja mam nadzieje, że tak będzie, gdyż zaniepokoiły mnie słowa waszego prezydenta. Myślę, że lobbing nie jest złym zjawiskiem, ale gdy tak ważny polityk jak prezydent miasta zaczyna mieszać się w sprawy prywatyzacji w ten sposób to już jest coś nie tak. Dlatego liczę na to, że proces prywatyzacji FPS będzie przejrzysty, a wygra najlepszy.
FPS został dziś sprzedany Agencji Rozwoju Przemysłu. Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/14032/1403 ... zedany.htm
http://www.rynek-kolejowy.pl/14032/1403 ... zedany.htm