Konstal 102N/102Na/803N i in
Ogórki były esencją polskich dróg, nie wyobrażam sobie Płocka bez nich bez tego obłego kształtu i ich wąskich drzwi. Szkoda że są one kasowane.204wras pisze:Cóż 102N/Na są esencją polskich torów, nie wyobrażam sobie Wrocławia bez nich bez tego jednego reflektora i bez drzwi harmonijkowych. Szkoda że są one kasowane.
Ale czy o to w tej zabawie chodzi?
Do Szczeciniaków - macie 803N?
Jak wiadomo, wagony 803N stanowią wąskotorową wersję wagonów 102Na/Nd. W Łodzi, podczas eksploatacji "osiemsettrójek" jedną wstawiono na wózki 1435 mm i wysłano do Szczecina, gdzie kursowała do niedawna z numerem 602^II.
Czy ktoś może wie coś więcej nt. tego wagonu, np. czy zostanie zachowany jako historyczny i czy nadal nosi oznaczenie 803N, czy już może 102Na?
Czy ktoś może wie coś więcej nt. tego wagonu, np. czy zostanie zachowany jako historyczny i czy nadal nosi oznaczenie 803N, czy już może 102Na?
Co prawda nie jestem ze Szczecina, i szkoda, że nikt ze Szczecina nie chciał się wypowiedzieć, ale z tego co ja wiem, to wszystkie 102-ki zostały już wycofane z ruchu i trafiły do zamkniętej zajezdni tramwajowej ...
...natomiast właśnie teraz, pisząc ten post, mam przed sobą wrześniowy numer "Świata Kolei" i na stronie 8-mej (wiadomości "z kraju") jest krótki tekst pt. "Definytywny koniec szczecińskich 'stodwójek'".
A w nim, autor, p. Kołacz, napisał, że w szczecińskie MZK pocięło na złom prawie wszystkie wagony typu 102Na. Prace prowadzono pomiędzy marcem a lipcem br.
MZK pozostawiło jedynie trzy wagony, jako muzealne - tj. 603, 604 i 606.
...natomiast właśnie teraz, pisząc ten post, mam przed sobą wrześniowy numer "Świata Kolei" i na stronie 8-mej (wiadomości "z kraju") jest krótki tekst pt. "Definytywny koniec szczecińskich 'stodwójek'".
A w nim, autor, p. Kołacz, napisał, że w szczecińskie MZK pocięło na złom prawie wszystkie wagony typu 102Na. Prace prowadzono pomiędzy marcem a lipcem br.
MZK pozostawiło jedynie trzy wagony, jako muzealne - tj. 603, 604 i 606.
Pan Kołacz dodał tabelkę, a z niej wynika, że wymieniony przez Ciebie wagon - 602" - został odstawiony (zakończenie eksploatacji) 6.03.2007r. Natomiast skasowano go dnia 10.07.2007 r.PAFAWAG pisze:W Łodzi, podczas eksploatacji "osiemsettrójek" jedną wstawiono na wózki 1435 mm i wysłano do Szczecina, gdzie kursowała do niedawna z numerem 602^II.
Oj, wiem, też teraz dostałem ten numer i też o tym przeczytałem.
Właśnie dzisiaj.
A o transferze 803N do Szczecina jest napisane w Świecie Kolei 10/2005, na s. 50 - jest zdjęcie wagonu, jeszcze w Łodzi, na pętli Julianów i opis, że teraz kursuje po Szczecinie z nr 602^II. A raczej kursował...
[ Dodano: 2007-09-11, 14:28 ]
A jak w Szczecinie określali ten tramwaj Także jako 803N
Właśnie dzisiaj.
A o transferze 803N do Szczecina jest napisane w Świecie Kolei 10/2005, na s. 50 - jest zdjęcie wagonu, jeszcze w Łodzi, na pętli Julianów i opis, że teraz kursuje po Szczecinie z nr 602^II. A raczej kursował...
[ Dodano: 2007-09-11, 14:28 ]
No tak, 803N miały przełączalny układ rozruchowy (z szeregowego w dwie grupy równoległe), więc faktycznie bliżej im do 102Nd niż do 102Na.ep40 pisze:Prędzej 102Nd jak już.
A jak w Szczecinie określali ten tramwaj Także jako 803N
Jeżeli był to niemal na pewno nie był wagon fabryczny, w kronikach taborowych Konstalu nic nie znalazłem poza tym, że rzeczywiście był to wagon 803N, który wyprodukowano w listopadzie 1973r dla Łodzi, gdzie otrzymał numer 933 . Wg. monografii komunikacji w Szczecinie wagon 602'' był wagonem typu 102Na. Dostarczono go w dostawie 5 wagonów 102Na w 1994r. i podmieniono za skasowane wagony. Pewnie były to jakieś podmiany pudeł.
Koledzy z Warszawy to wiedzą, ale pozostali nasi userzy mogą nie wiedzieć, że "warszawski" "kanciak" - czyli wagon typu 102N #5, ściągnięty z Poznania - 30 listopada wrócił... do Poznania. Konkretnie pojechał do Zakładów Cegielskiego. FCP przeprowadzi jego remont.
I tu mam pytanie do TLG lub pozostałych kolegów z warszawskiego KMKM.
1. Kto zapłaci za jego remont - KMKM, czy jakiś sponsor ?
2. Jak to się właściwie stało, że Zakłady Cegielskiego wykonają remont ? Czy KMKM szukał firmy, czy oni tak "sami z siebie" zaproponowali ?
I tu mam pytanie do TLG lub pozostałych kolegów z warszawskiego KMKM.
1. Kto zapłaci za jego remont - KMKM, czy jakiś sponsor ?
2. Jak to się właściwie stało, że Zakłady Cegielskiego wykonają remont ? Czy KMKM szukał firmy, czy oni tak "sami z siebie" zaproponowali ?
Sponsorem i wykonawcą jest tu FPS. KMKM nie finansuje jako organizacja remontów zabytkowych tramwajów.J-31 pisze:1. Kto zapłaci za jego remont - KMKM, czy jakiś sponsor ?
W związku z kontraktem na zakup 123N - w ramach kary umownej za nieterminowe dostawy wagonów.J-31 pisze:2. Jak to się właściwie stało, że Zakłady Cegielskiego wykonają remont ?
Ja nie jestem w KMKMJ-31 pisze:I tu mam pytanie do TLG lub pozostałych kolegów z warszawskiego KMKM.
Poznański KMPS również uczestniczy w pracach nad "kanciakiem", więc jesteśmy spokojniKKS pisze:Jeżeli nikt z KMKM nie pojechał do FPS, by nadzorować te prace, to możecie się spodziewać niespodzianki