Konstal 102N/102Na/803N i in
Tramwaje 102 na Górnym Śląsku
Do kiedy 102 mają być eksploatowane na Górnym Śląsku? jest ich bardzo niewiele, a już praktycznie w innych regionach zostały one skasowane, a w Katowicach jeszcze jeżdżą. Kiedy dokładnie one mają być skasowane?
Wrocław, Szczecin, Łódź… Choć teraz są ich ostatnie dni w Szczecinie…Grzegorz78 pisze:a już praktycznie w innych regionach zostały one skasowane, a w Katowicach jeszcze jeżdżą.
Jeśli dalej będzie jak jest, pewnie wtedy, kiedy w końcu zajeżdżą ostatnią 102-kę i ją skasują…Grzegorz78 pisze:Kiedy dokładnie one mają być skasowane?
[ Dodano: Pią Lut 23, 07 23:47 ]
Czyli już wkrótce
Chyba do końca świata, znając nasze TŚGrzegorz78 pisze:o kiedy 102 mają być eksploatowane na Górnym Śląsku?
Oby jak najprędzej, mam już dość tych trumien na szynach- owszem mają swój klimat, ale jak na 2007r powinny już zdecydowanie przestać jeździć. Niestety nie wiadomo kiedy je skasują, inne wagony będą naprawiać, bo jeszcze nie zakończyła się sprawa z oddaniem akcji tramwajów śląskich gminomGrzegorz78 pisze:jest ich bardzo niewiele, a już praktycznie w innych regionach zostały one skasowane, a w Katowicach jeszcze jeżdżą. Kiedy dokładnie one mają być skasowane?
Przypuszczam, że TŚ same nie wiedzą. Nie ma ich czym zastąpić, a ZTCW (a mogę się mylić) nie ma żadnych planów importu używanego taboru z Zachodu, jedynie inwestycje w remonty. Ponadto przypuszczam, że 102Na nie jest największym problemem, gdyż równolegle trzeba będzie kasować najstarsze stopiątki, które są w opłakanym stanie.
Prawie wszystkie stopiątki wyglądają okropnie , a 102Na jeszcze gorzej. Chyba najlepsze co ma TŚ to 116Nd, czyli Citadisy, chociaż i one wyglądają już nie ciekawe, dlatego ciągle je oblepiają jakimiś reklamami całopojazdowymiTLG pisze:Ponadto przypuszczam, że 102Na nie jest największym problemem, gdyż równolegle trzeba będzie kasować najstarsze stopiątki, które są w opłakanym stanie.
102Na to takie wagon, który trudno utrzymać po 35 latach w dobrym stanie. Te tramwaje były przewidziane na 30 lat eksploatacji. Tak, jak w warunkach gospodarki centralnego planowania można było zaplanować ich wymianę za 30 lat.MKM Shadow pisze:Prawie wszystkie stopiątki wyglądają okropnie , a 102Na jeszcze gorzej.
Jak ostatni raz nimi jechałem, to nie wyglądało to zbyt ciekawie. Jak tak dalej pójdzie to te wozy za parę lat będą zrujnowane.MKM Shadow pisze:Chyba najlepsze co ma TŚ to 116Nd, czyli Citadisy
Czego się spodziewasz - ta konstrukcja od początku była do bani, to co dopiero teraz to 20-30 latach w warunkach GOPuMKM Shadow pisze:Prawie wszystkie stopiątki wyglądają okropnie
No to po 30 latach, przewoźnik musi je skasować, a u nas to podejrzewam, że przy obecnym stanie to pociągną one może ok 5 lat. Według mnie jedną 102Na można by było zostawić jako wagon historyczny, tak jak zabytkowe N-kiTLG pisze:102Na to takie wagon, który trudno utrzymać po 35 latach w dobrym stanie. Te tramwaje były przewidziane na 30 lat eksploatacji. Tak, jak w warunkach gospodarki centralnego planowania można było zaplanować ich wymianę za 30 lat.
One właściwie już są zrujnowane i głównie też przez to, że bez przerwy kleją po nich tymi reklamami, a jak już je zdejmą, to pierwotny lakier jest w okropnym stanie, albo jeżdżą potem te wagony z różnymi kolorami zderzaków z przodu i z tyłuTLG pisze:Jak ostatni raz nimi jechałem, to nie wyglądało to zbyt ciekawie. Jak tak dalej pójdzie to te wozy za parę lat będą zrujnowane.
To nawet gdyby TŚ miało kasę na nowe wagony, to i tak je zdemolują po 2 latach eksploatacji.TLG pisze:Czego się spodziewasz - ta konstrukcja od początku była do bani, to co dopiero teraz to 20-30 latach w warunkach GOPu
[ Dodano: 2007-02-25, 15:30 ]
Nieoficjaną informacją (lecz raczej pewną) jest, że do końca roku do GOPu ma dotrzeć 22-24 wagony z Krakowa. Jeśli TŚ szykują się na tak duże zamówienie, to oznacza, że w tym roku prawdopododbnie pożegnamy wagony typu 102Na, czyli stodwójki. Zostają one wycofywane w innych miastach, więc teraz pora na nas.
Oby przeznaczono co najmniej jeden wagon na zabytek albo zachowano na pamiątkę.
Prawdopodonie będą to #166, #205.
A macie tam nowoczesną myjnie wagonów? Utrzymanie powłok lakierniczych w dużym stopniu zależy od tego czym, jak i jak często się je myje.MKM Shadow pisze:One właściwie już są zrujnowane i głównie też przez to, że bez przerwy kleją po nich tymi reklamami, a jak już je zdejmą, to pierwotny lakier jest w okropnym stanie, albo jeżdżą potem te wagony z różnymi kolorami zderzaków z przodu i z tyłu
Biorąc pod uwagę rozpęd Krakowa w pozbywaniu się stopiątek i ich plany wycofywania tego taboru jest to całkiem możliwe.MKM Shadow pisze:Nieoficjaną informacją (lecz raczej pewną) jest, że do końca roku do GOPu ma dotrzeć 22-24 wagony z Krakowa
Nie no nie wiem jak na pozostałych 3 zajezdniach TŚ, ale na tej Katowicko- Zawodziowskiej jakaś tam myjnia chyba jest, ale czy je myją to juz nie wiem ?TLG pisze:A macie tam nowoczesną myjnie wagonów? Utrzymanie powłok lakierniczych w dużym stopniu zależy od tego czym, jak i jak często się je myje.
Poza tym jeżeli się widzi, że lakier już jest dość zużyty, to kładzie się nowy w przypadku naszych Citadisów szary
Spokojnie, mają jeszcze ponad 2 lata na poprawienie kondycji finansowej i sprowadzenie sobie stodwójki z WrocławiaJ-31 pisze:Jeżeli TŚ faktycznie zaczną "wycinać" wszystkie 102-ki, to ja się, niestety obawiam, że przy obecnej opłakanej sytuacji finansowej, nie pozostawią ani jednego "historycznego" wagonu
Jeszcze nawet nie rozwiązała się sytuacja z przekazaniem akcji TŚ gminom , a ty wyskakujesz z poprawą finansowąbystrzak2000 pisze:Spokojnie, mają jeszcze ponad 2 lata na poprawienie kondycji finansowej
Nie, nie dziękujemy, już dość mamy tych 102Nabystrzak2000 pisze:i sprowadzenie sobie stodwójki z Wrocławia
PS. Jak by u nas na śląsku były normalne torowiska, brak problemów finansowych, to już dawno wozilibyśmy się PESAmi czy innymi nowoczesnymi tramwajami, a tak to sobie na razie możemy tylko pomarzyć
Nigdy nic nie wiadomo A nóż widelec znajdzie się jakiś bogaty biznesmen, który zechce kupić sobie TŚ i zainwestuje weń kupę kasyMKM Shadow pisze:Jeszcze nawet nie rozwiązała się sytuacja z przekazaniem akcji TŚ gminom , a ty wyskakujesz z poprawą finansową
Tak to by wszędzie byłoMKM Shadow pisze:PS. Jak by u nas na śląsku były normalne torowiska, brak problemów finansowych, to już dawno wozilibyśmy się PESAmi czy innymi nowoczesnymi tramwajami, a tak to sobie na razie możemy tylko pomarzyć
Stodwójki prawdopodobnie pożegnamy już w tym roku(chociaż nie wiem czy mają pieniądze na gaz do palników)Jak ktoś wspomniał wyżej szykuje się dostawa 105Na z Krakowa a i mówi się, że ostatni w Polsce liniowy wagon 105Nt(RK1) pojedzie do Krakowa a w zamian mamy dostać jeden ze składów. A z ważnych spraw to w tym roku 5 wagonów przejdzie RK i podobno nie załapie się do nich żaden z Będzina a sytuacja taborowa na tej zajezdni to koszmar