Konstal 102N/102Na/803N i in

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

TLG pisze:
Coffee pisze:dospawowywują jej tył zrobiony z kilku pospawanych ze sobą kątowników...
Oj, tutaj chyba stosują jednak profile zamknięte.
Aha. Nie widziałem, z czego oni to robią, tak więc nie trafiłem.

Co do samego oszczędzania, gdyby choć trochę się do tego przyłożyć, mogło coś z tego wyjść. Sam fakt takie przeróbki skłania mnie do stwierdzenia, że chcieli upodobnić 803N do 805N, tylko czy im się to opłacało?

[ Dodano: 26 Lip 2009 08:37 ]
A z ciekawostek Krakowskich:
102N już nie stacjonuje w zajezdni Nowa Huta. Wagon wraz z zabytkami dwuosiowymi stacjonuje w Muzeum Inżynierii Miejskiej.

I z placu postojowego znikł 102NaD. Prawdopodobnie jest przygotowywany pod remont.

Hussar

Post autor: Hussar »

plocmaster pisze:
Hussar pisze:próbować oszczędzić parę zł (bo i tak wielkich oszczędności z tego pewnie nie było).
Pewnie nie mieli wyjścia

Jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby firmy kupującej Cityrunnery i PESY 122N nie było stać na remont tramwaju wartego kilkadziesiąt tysięcy złotych...


co do przodu - kiedyś słyszałem, że były robione z tworzyw sztucznych. To prawda? Bo wtedy problem korozji by ich rzecz jasna nie dotyczył.


Jeśli faktycznie natomiast ta "modernizacja" była powodowana chęcią upodobnienia do 805 to efekt jest wybitnie żenujący...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Hussar pisze:Jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby firmy kupującej Cityrunnery i PESY 122N nie było stać na remont tramwaju wartego kilkadziesiąt tysięcy złotych...
To inna firma :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hussar pisze:Jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby firmy kupującej Cityrunnery i PESY 122N nie było stać na remont tramwaju wartego kilkadziesiąt tysięcy złotych...
Hussar - przewoźnicy Ci się pomylili. Te zmodernizowane 803N eksploatuje Międzygminna Komunikacja Tramwajowa z zajezdnią na Helenówku. Natomiast Cityrunnery i PESY 122N należą do MPK :chytry:
Hussar pisze:co do przodu - kiedyś słyszałem, że były robione z tworzyw sztucznych. To prawda? Bo wtedy problem korozji by ich rzecz jasna nie dotyczył.
Chyba jednak nie. Bo z tego co widziałem to jednak pojawia się na nich korozja ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Pytanie, czy jest u nich aż tak źle, czy po prostu te 803 padły ofiarą bezmyślności połączonej z absolutnym brakiem zmysłu estetycznego?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:Pytanie, czy jest u nich aż tak źle, czy po prostu te 803 padły ofiarą bezmyślności połączonej z absolutnym brakiem zmysłu estetycznego?
Nie to po prostu bieda. Ich zajezdnia w Helenówku wygląda jeszcze gorzej niż tramwaje. Ich po prostu nie stać na nic lepszego. Pewnie dlatego stopniowo będą rezygnować z 803N na rzecz sprowadzanych "używek" ;)

ppln

Post autor: ppln »

J-31 pisze:Ich po prostu nie stać na nic lepszego. Pewnie dlatego stopniowo będą rezygnować z 803N na rzecz sprowadzanych "używek"
Trochę sobie zaprzeczasz. Mimo sędziwego wieku ex-niemieckie GT6 i GT8 biją na głowę 803-ki (do tego kilka GT8 ma wstawiony niskopodłogowy człon), więc stopniowa kasacja 803N jest dla pasażerów korzystna.
A ZTCW to ta modernizacja, jak źle by nie wyglądała, znacznie poprawiła m. in. awaryjność wagonów (przez przeniesienie oporów na dach, może do tego potrzebne było nowe wzmocnione pudło)

Hussar

Post autor: Hussar »

prawdę mówiąc nie wygląda zbyt mocarnie ani solidnie...

ppln

Post autor: ppln »

Cóż, podejrzewam że przy tak mizernych możliwościach warsztatu bez potrzeby nikt by się w podmianę pudła nie bawił.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

ppln pisze:A ZTCW to ta modernizacja, jak źle by nie wyglądała, znacznie poprawiła m. in. awaryjność wagonów (przez przeniesienie oporów na dach, może do tego potrzebne było nowe wzmocnione pudło)
Dodatkowo ułatwiono sobie możliwość ewentualnej naprawy poszycia po wypadku - nie trzeba cudować z blachą, by zrobiła się okrągła, wystarczy wspawać prosty arkusz.

BTW mnie się ta kanciasta stylizacja podoba. Owszem, charakterystyczny, bulasty kształt generacji 102N nie ma sobie równych, ale takie "ukwadracenie" 803N wg mnie nieźle je odświeżyło (bo, trzeba niestety to przyznać, przez te 30 lat eksploatacji "buły" zrobiły się już trochę archaiczne...). Parówkowy design najlepiej wygląda przy pełnym ofartuszeniu i historycznym malowaniu, co dzisiaj (przynajmniej po części) jest atutem tylko 102NaW #28 (dobrze to zrobiono w Filadelfii, jak pokazał TLG - PCC nie są zbytnio upstrzone nie wiadomo jakimi reklamami, dodatkowo umiejętnie upchnięto im na dachy falowniki, nie psując ogólnego wrażenia) - reklamy wyraźnie nie służą takiej stylizacji.
ppln pisze:Cóż, podejrzewam że przy tak mizernych możliwościach warsztatu bez potrzeby nikt by się w podmianę pudła nie bawił.
No bo i po co, skoro nawet wyremontowane 803N pożyją najwyżej 10 lat dłużej?... Już teraz przecież kasuje się te wagony w wersji kanciastej, a jak dołożyć do tego jeszcze sprowadzanie gieteszóstek z RNV...

BTW ostatni niezmodernizowany liniowy 803N nadal jest w ruchu?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

PAFAWAG pisze:BTW ostatni niezmodernizowany liniowy 803N nadal jest w ruchu?
Tramwaje Podmiejskie wciąż jeszcze eksploatują niezmodernizowane 803N, natomiast MKT zdaje się, że chyba już nie ma niezmodernizowanych 803-jek ;)

:strzałka: galeria/details.php?image_id=15725

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

J-31 pisze:natomiast MKT zdaje się, że chyba już nie ma niezmodernizowanych 803-jek
Powinno mieć jeszcze co najmniej dwa czynne 803N - jeden szkoleniowy, jakiś czas temu przywrócony do ruchu i drugi ostatni liniowy - no, chyba, że przenieśli go do rezerwy.

ppln

Post autor: ppln »

PAFAWAG pisze: Powinno mieć jeszcze co najmniej dwa czynne 803N - jeden szkoleniowy, jakiś czas temu przywrócony do ruchu i drugi ostatni liniowy - no, chyba, że przenieśli go do rezerwy.
Jeden MKT#21. Ale ostatnio za bardzo nie jeździ, może po połączeniu trasy 46A z 46 (wątpię żeby ten wagon był dosyć pewny żeby puścić go ot tak do Ozorkowa, a normalna trasa 46A kończy się na zajezdni więc ;) )

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ppln - ale czy przypadkiem 46A to nie jest linia "zjazdowa" do zajezdni na Helenówku - z pętli na Chocianowicach - po trasie linii 46 ? ;)

Hussar

Post autor: Hussar »

PAFAWAG pisze:takie "ukwadracenie" 803N wg mnie nieźle je odświeżyło

niewątpliwie bardzo je odświeżyło, wyglądają teraz po prostu wybitnie pięknie i bardzo nowocześnie :lol: szczególnie ta blacha nad przednią szybą

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Hussar pisze:niewątpliwie bardzo je odświeżyło, wyglądają teraz po prostu wybitnie pięknie i bardzo nowocześnie
W porównaniu ze stylizacją z lat 30. jest to jakiś krok naprzód... A, że podobne do znanych radzieckich pojazdów serii KTM... Powiedzmy raczej tak, że to nie 803N jest podobny do KTM, tylko KTM próbuje naśladować 803N :D Poza tym ładnie, porządnie utrzymane KTM-y też jakoś specjalnie szpetne nie są. Ważne, by całość była zadbana.

Hussar

Post autor: Hussar »

Absolutnie nie jest to krok naprzód - jest to krok wstecz, wyglądają wyjątkowo ohydnie, a jak mi nie wierzysz to poczytaj sobie komentarze ludzi, niespecjalnie komukolwiek się one podobają.

Oczywiście możesz mieć inne zdanie, nie zabraniam Ci. Ale gdy czytam Twoje posty to napawają mnie przerażeniem - dużo osób tutaj sugerowało, że ta "modernizacja" została zrobiona z konieczności, a ostateczny efekt jest wynikiem biedy - po tym co napisałeś to kto wie, może to faktycznie jest efekt czyjegoś totalnego bezguścia...

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Hussar pisze:po tym co napisałeś to kto wie, może to faktycznie jest efekt czyjegoś totalnego bezguścia...
Oj uważaj lepiej ze słowami...
Hussar pisze:a jak mi nie wierzysz to poczytaj sobie komentarze ludzi, niespecjalnie komukolwiek się one podobają.
Ależ ja Ci wierzę, każdy przecież ma swoją własną opinię ;)
Hussar pisze:Ale gdy czytam Twoje posty to napawają mnie przerażeniem
A to ciekawe, z takim stwierdzeniem jeszcze się nie spotkałem... :D
Hussar pisze:dużo osób tutaj sugerowało, że ta "modernizacja" została zrobiona z konieczności
Bo tak w istocie było, i ja tego wcale nie neguję - należało utrzymać przy życiu zdezelowane osiemsettrójki...
Hussar pisze: a ostateczny efekt jest wynikiem biedy
Powiem tak - trzeba umieć sobie radzić. Poza tym w ogóle nie ma sensu wstawiania do tak starych wagonów o tak krótkiej przyszłości ścian z laminatów czy innych tego typu elementów - wagon się za kilka lat skasuje, a elementy co, też się wywali?... Komu się to opchnie...

Hussar

Post autor: Hussar »

PAFAWAG pisze:
Hussar pisze:po tym co napisałeś to kto wie, może to faktycznie jest efekt czyjegoś totalnego bezguścia...
Oj uważaj lepiej ze słowami...
"grozisz mi?" :diabeł: hehehe
PAFAWAG pisze:Powiem tak - trzeba umieć sobie radzić. Poza tym w ogóle nie ma sensu wstawiania do tak starych wagonów o tak krótkiej przyszłości ścian z laminatów czy innych tego typu elementów - wagon się za kilka lat skasuje, a elementy co, też się wywali?... Komu się to opchnie...
w sumie...



BTW. jak następnym razem będziesz mnie cytować to nie przestawiaj kolejności zdań bo dziwne efekty z tego wychodzą ;p

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Hussar pisze:"grozisz mi?" hehehe
Uprzejmie zwracam uwagę, że Twoja uwaga jest nie na miejscu - nie ja tu jestem od gróźb :P
Hussar pisze:BTW. jak następnym razem będziesz mnie cytować to nie przestawiaj kolejności zdań bo dziwne efekty z tego wychodzą ;p
W miarę możliwości.

EOT.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”