Konstal 102N/102Na/803N i in

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Matthew

Post autor: Matthew »

km-czestochowa pisze:stodwójki są teraz najczęściej kasowane.
Ameryke odkryłeś...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

204wras pisze:Cóż 102N/Na są esencją polskich torów, nie wyobrażam sobie Wrocławia bez nich bez tego jednego reflektora i bez drzwi harmonijkowych. Szkoda że są one kasowane.
Ogórki były esencją polskich dróg, nie wyobrażam sobie Płocka bez nich bez tego obłego kształtu i ich wąskich drzwi. Szkoda że są one kasowane.

Ale czy o to w tej zabawie chodzi?

PAFAWAG

Do Szczeciniaków - macie 803N?

Post autor: PAFAWAG »

Jak wiadomo, wagony 803N stanowią wąskotorową wersję wagonów 102Na/Nd. W Łodzi, podczas eksploatacji "osiemsettrójek" jedną wstawiono na wózki 1435 mm i wysłano do Szczecina, gdzie kursowała do niedawna z numerem 602^II.
Czy ktoś może wie coś więcej nt. tego wagonu, np. czy zostanie zachowany jako historyczny i czy nadal nosi oznaczenie 803N, czy już może 102Na?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

PAFAWAG pisze:803N, czy już może 102Na
Prędzej 102Nd jak już.
PAFAWAG pisze:jedną wstawiono na wózki 1435 mm i wysłano do Szczecina
Nigdy o czymś takim nie słyszałem.

PE 099

Post autor: PE 099 »

Przykład masz choćby w Krakowie gdzie z wąskotorowego M8S zrobiono N8S :biggrin:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29496
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Co prawda nie jestem ze Szczecina, i szkoda, że nikt ze Szczecina nie chciał się wypowiedzieć, ale z tego co ja wiem, to wszystkie 102-ki zostały już wycofane z ruchu i trafiły do zamkniętej zajezdni tramwajowej ...

...natomiast właśnie teraz, pisząc ten post, mam przed sobą wrześniowy numer "Świata Kolei" i na stronie 8-mej (wiadomości "z kraju") jest krótki tekst pt. "Definytywny koniec szczecińskich 'stodwójek'".

A w nim, autor, p. Kołacz, napisał, że w szczecińskie MZK pocięło na złom prawie wszystkie wagony typu 102Na. Prace prowadzono pomiędzy marcem a lipcem br.

MZK pozostawiło jedynie trzy wagony, jako muzealne - tj. 603, 604 i 606.
PAFAWAG pisze:W Łodzi, podczas eksploatacji "osiemsettrójek" jedną wstawiono na wózki 1435 mm i wysłano do Szczecina, gdzie kursowała do niedawna z numerem 602^II.
Pan Kołacz dodał tabelkę, a z niej wynika, że wymieniony przez Ciebie wagon - 602" - został odstawiony (zakończenie eksploatacji) 6.03.2007r. Natomiast skasowano go dnia 10.07.2007 r. :]

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Oj, wiem, też teraz dostałem ten numer i też o tym przeczytałem.
Właśnie dzisiaj.
A o transferze 803N do Szczecina jest napisane w Świecie Kolei 10/2005, na s. 50 - jest zdjęcie wagonu, jeszcze w Łodzi, na pętli Julianów i opis, że teraz kursuje po Szczecinie z nr 602^II. A raczej kursował... :cry:

[ Dodano: 2007-09-11, 14:28 ]
ep40 pisze:Prędzej 102Nd jak już.
No tak, 803N miały przełączalny układ rozruchowy (z szeregowego w dwie grupy równoległe), więc faktycznie bliżej im do 102Nd niż do 102Na.
A jak w Szczecinie określali ten tramwaj :?: Także jako 803N :?:

OZZY

Post autor: OZZY »

PAFAWAG pisze: No tak, 803N miały przełączalny układ rozruchowy (z szeregowego w dwie grupy równoległe), więc faktycznie bliżej im do 102Nd niż do 102Na.
Nawet nie bliżej, tylko po prostu 803N to wąskotorowe 102Nd.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

OZZY pisze:803N to wąskotorowe 102Nd
Ciekawe, czy też szarpią podczas ruszania te wąskotorowe "szarpaki" :?: ;)

PS.: Mój SETNY post! :rotfl:

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

PAFAWAG pisze:
OZZY pisze:803N to wąskotorowe 102Nd
Ciekawe, czy też szarpią podczas ruszania te wąskotorowe "szarpaki" :?: ;)

PS.: Mój SETNY post! :rotfl:
Na pewno.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29496
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

PAFAWAG pisze:A jak w Szczecinie określali ten tramwaj :?: Także jako 803N :?:
Z tego co słyszałem - chociaż mogę się mylić - nazywali go jednak 102Na ;)

pyza

Post autor: pyza »

W Szczecinie nigdy nie było 803N lecz 102NA

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

pyza pisze:W Szczecinie nigdy nie było 803N lecz 102NA
J-31 pisze:nazywali go jednak 102Na
Może po prostu się zamaskował wśród reszty?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ep40 pisze:Może po prostu się zamaskował wśród reszty?
Tak, ale porucznik Borewicz go zdemaskował

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Jeżeli był to niemal na pewno nie był wagon fabryczny, w kronikach taborowych Konstalu nic nie znalazłem poza tym, że rzeczywiście był to wagon 803N, który wyprodukowano w listopadzie 1973r dla Łodzi, gdzie otrzymał numer 933 . Wg. monografii komunikacji w Szczecinie wagon 602'' był wagonem typu 102Na. Dostarczono go w dostawie 5 wagonów 102Na w 1994r. i podmieniono za skasowane wagony. Pewnie były to jakieś podmiany pudeł.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Albo po prostu przebudowali w nim rozruch, z przełączalnego na zwykły, jak w 102Na.
Albo w kronikach taborowych Konstalu coś utajnili ;)

Podi

Post autor: Podi »

Poznańska ostatnia 102Na- #71 jest w powoli kończącym się remoncie (teraz kładzione są kable) i może (lepiej nie zapewniać na 100%) będzie już na Katarzynkę ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29496
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Koledzy z Warszawy to wiedzą, ale pozostali nasi userzy mogą nie wiedzieć, że "warszawski" "kanciak" - czyli wagon typu 102N #5, ściągnięty z Poznania - 30 listopada wrócił... do Poznania. Konkretnie pojechał do Zakładów Cegielskiego. FCP przeprowadzi jego remont. :razz:

I tu mam pytanie do TLG lub pozostałych kolegów z warszawskiego KMKM.

1. Kto zapłaci za jego remont - KMKM, czy jakiś sponsor ? ;)

2. Jak to się właściwie stało, że Zakłady Cegielskiego wykonają remont ? Czy KMKM szukał firmy, czy oni tak "sami z siebie" zaproponowali ? :cool:

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Jeżeli nikt z KMKM nie pojechał do FPS, by nadzorować te prace, to możecie się spodziewać niespodzianki :retard:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:1. Kto zapłaci za jego remont - KMKM, czy jakiś sponsor ?
Sponsorem i wykonawcą jest tu FPS. KMKM nie finansuje jako organizacja remontów zabytkowych tramwajów.
J-31 pisze:2. Jak to się właściwie stało, że Zakłady Cegielskiego wykonają remont ?
W związku z kontraktem na zakup 123N - w ramach kary umownej za nieterminowe dostawy wagonów.
J-31 pisze:I tu mam pytanie do TLG lub pozostałych kolegów z warszawskiego KMKM.
Ja nie jestem w KMKM ;)
KKS pisze:Jeżeli nikt z KMKM nie pojechał do FPS, by nadzorować te prace, to możecie się spodziewać niespodzianki
Poznański KMPS również uczestniczy w pracach nad "kanciakiem", więc jesteśmy spokojni

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”