Modertrans - Poznań
A jednak Astromale. Dzięki Rumpel. Przyznam szczerze, że są bardzo przyjemne i wygodne.
Zastanawia mnie tylko jedno czemu Tramwaje Śląskie, przy okazji modernizacji nie zamówiły większych wyświetlaczy na numer linii - z przodu i z tyłu 105N-AC - tak jak zrobiło to chociażby MPK Poznań w swoich Moderusach ?
Zastanawia mnie tylko jedno czemu Tramwaje Śląskie, przy okazji modernizacji nie zamówiły większych wyświetlaczy na numer linii - z przodu i z tyłu 105N-AC - tak jak zrobiło to chociażby MPK Poznań w swoich Moderusach ?
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
"Poznańskie" fotele posiada wcześniejsza modernizacja http://phototrans.pl/15,141634,123.htmlJ-31 pisze: 3. Tramwaje Śląskie zamówiły zupełnie inny typ foteli, bodajże chyba Kiel - o ile się nie mylę
W przeciwieństwie do "poznańskich" są o wiele bardziej wygodniejsze i praktyczniejsze (szczególnie uchwyty na oparciach).
http://phototrans.pl/15,141233,.html
Ostatnio zmieniony 2013-05-15, 13:17 przez wojtek1611, łącznie zmieniany 1 raz.
Bety są zdecydowanie najlepszym produktem od MT, mają bardzo niski wskaźnik awaryjności, do tego są pojemne, wygodne, ładne i przewiewne. Oby było ich jak najwięcejHussar pisze:Mam pytanie - czy orientuje się ktoś, jak wygląda awaryjność Moderusów Beta zrobionych ze stopiątek? Bo nie powiem, podróżuje się nimi bardzo wygodnie, jest to bardzo ciekawa opcja modernizacji taboru
No właśnie KKS w maju napisał o Becie, więc chciałbym trochę przedłużyć ten wątek. Ponieważ Moderus Beta był jednym z moich celów w czasie poznańskiej wizyty w ostatni piątek
Poznański Moderus Beta był w moim przypadku kolejnym wagonem wysokopodłogowym z niskowejściowym członem, którego miałem okazję gruntownie sobie obejrzeć.
Miałem okazję porównać ten wagon z tramwajami:
1. Protram 205WrAS (MPK Wrocław)
2. Protram 405N-Kr (MPK Kraków)
2. Rotax EU8N (MPK Kraków
Szczególnie dla tych wszystkich wagonów zainteresował mnie niskopodłogowy człon
O okazuje się, że w Moderusie Beta środkowy człon to spora pusta - nie przegrodzona przestrzeń, która może być dowolnie wykorzystana
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=28852
Dodatkowo MPK zamówiło sobie rozkładane fotele - mogą one być wykorzystane do siedzenia, a mogą równie dobrze być oparciem pleców, dla osób stojących.
Dla porównania Protram 205WrAs MPK Poznań
http://imageshack.us/f/856/a1nd.jpg/
Tutaj środkowy człon jest przegrodzony, a dodatkowo jego powierzchnię ograniczyły fotele stałe. W Moderusie tego nie ma.
http://imageshack.us/f/15/jvo8.jpg/
Zaplanowano dwa miejsc dla wózków inwalidzkich. W Moderusie miejsce na wózek jest tylko jedno (zabezpieczone)
http://imageshack.us/f/138/0ueo.jpg/
Co ciekawe, identyczne rozwiązanie Protram przyjął w krakowskim 405N-Kr
http://imageshack.us/f/407/szmc.jpg/
Tyle, że w 405N-Kr, dodatkowo jedno z miejsc zostało ograniczonych przez widoczny biletomat, widoczny na zdjęciu - to jeszcze bardziej ograniczyło miejsce dla pasażerów
Przeciwieństwem dla Protramu 205WrAs jest krakowski Rotax EU8N. Tu środkowy człon jest dosyć pojemny i również zabezpieczono jedno miejsce dla wózka inwalidzkiego
http://imageshack.us/f/571/me96.jpg/
W poznańskim Moderusie Beta schody łączące środkowe człon zainstalowano z boku
http://imageshack.us/photo/my-images/560/4z91.jpg/
Z jednej strony mamy więc gotowe miejsce dla wózka... a z drugiej, pustą, nie wykorzystaną przestrzeń
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=28852
Protram umiejscowił schody po środku, dzięki czemu po bokach można było ulokować fotele
W przeciwieństwie do 205WrAs, poznańska Beta posiada aż trzy rzeźnie (Protram ma tylko jedną w środkowym członie).
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=28851
Jednakże wszystkie trzy posiadają składane fotele zainstalowane poprzecznie do kierunku jazdy.
Dla porównania ostatni człon we wrocławskim Protramie 205WrAs
http://imageshack.us/f/10/90zq.jpg/
Moderus zainstalował SIP we wszystkich trzech członach - po środku tablica diodowa informująca o kolejnych przystankach, oraz trzy boczne tablice elektroniczne.
W środkowym członie zainstalowano ją dosyć nietypowo, bo nad drzwiami
http://imageshack.us/f/194/327d.jpg/
Natomiast to co mnie zaintrygowało, to sufit w Becie, a konkretnie kratki wentylacyjne, wzdłuż całego wagonu
http://imageshack.us/photo/my-images/577/dp32.jpg/
Czyżby to była klima ? Bo raczej nie nawiew, sprawdzałem nic nie wiało w czasie jazdy
Trzeba przyznać, że poznański Moderus Beta zrobił na mnie bardzo sympatyczne wrażenie i mam nadzieję, że w przyszłości w Poznaniu będzie więcej tych wagonów - choćby w zamian za staruszki Duewagi GT8.
Poznański Moderus Beta był w moim przypadku kolejnym wagonem wysokopodłogowym z niskowejściowym członem, którego miałem okazję gruntownie sobie obejrzeć.
Miałem okazję porównać ten wagon z tramwajami:
1. Protram 205WrAS (MPK Wrocław)
2. Protram 405N-Kr (MPK Kraków)
2. Rotax EU8N (MPK Kraków
Szczególnie dla tych wszystkich wagonów zainteresował mnie niskopodłogowy człon
O okazuje się, że w Moderusie Beta środkowy człon to spora pusta - nie przegrodzona przestrzeń, która może być dowolnie wykorzystana
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=28852
Dodatkowo MPK zamówiło sobie rozkładane fotele - mogą one być wykorzystane do siedzenia, a mogą równie dobrze być oparciem pleców, dla osób stojących.
Dla porównania Protram 205WrAs MPK Poznań
http://imageshack.us/f/856/a1nd.jpg/
Tutaj środkowy człon jest przegrodzony, a dodatkowo jego powierzchnię ograniczyły fotele stałe. W Moderusie tego nie ma.
http://imageshack.us/f/15/jvo8.jpg/
Zaplanowano dwa miejsc dla wózków inwalidzkich. W Moderusie miejsce na wózek jest tylko jedno (zabezpieczone)
http://imageshack.us/f/138/0ueo.jpg/
Co ciekawe, identyczne rozwiązanie Protram przyjął w krakowskim 405N-Kr
http://imageshack.us/f/407/szmc.jpg/
Tyle, że w 405N-Kr, dodatkowo jedno z miejsc zostało ograniczonych przez widoczny biletomat, widoczny na zdjęciu - to jeszcze bardziej ograniczyło miejsce dla pasażerów
Przeciwieństwem dla Protramu 205WrAs jest krakowski Rotax EU8N. Tu środkowy człon jest dosyć pojemny i również zabezpieczono jedno miejsce dla wózka inwalidzkiego
http://imageshack.us/f/571/me96.jpg/
W poznańskim Moderusie Beta schody łączące środkowe człon zainstalowano z boku
http://imageshack.us/photo/my-images/560/4z91.jpg/
Z jednej strony mamy więc gotowe miejsce dla wózka... a z drugiej, pustą, nie wykorzystaną przestrzeń
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=28852
Protram umiejscowił schody po środku, dzięki czemu po bokach można było ulokować fotele
W przeciwieństwie do 205WrAs, poznańska Beta posiada aż trzy rzeźnie (Protram ma tylko jedną w środkowym członie).
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=28851
Jednakże wszystkie trzy posiadają składane fotele zainstalowane poprzecznie do kierunku jazdy.
Dla porównania ostatni człon we wrocławskim Protramie 205WrAs
http://imageshack.us/f/10/90zq.jpg/
Moderus zainstalował SIP we wszystkich trzech członach - po środku tablica diodowa informująca o kolejnych przystankach, oraz trzy boczne tablice elektroniczne.
W środkowym członie zainstalowano ją dosyć nietypowo, bo nad drzwiami
http://imageshack.us/f/194/327d.jpg/
Natomiast to co mnie zaintrygowało, to sufit w Becie, a konkretnie kratki wentylacyjne, wzdłuż całego wagonu
http://imageshack.us/photo/my-images/577/dp32.jpg/
Czyżby to była klima ? Bo raczej nie nawiew, sprawdzałem nic nie wiało w czasie jazdy
Trzeba przyznać, że poznański Moderus Beta zrobił na mnie bardzo sympatyczne wrażenie i mam nadzieję, że w przyszłości w Poznaniu będzie więcej tych wagonów - choćby w zamian za staruszki Duewagi GT8.
Jest ich coraz więcej, ale raczej za stopiątki. Ta kratka to nawiew, widocznie był wyłączony. Trzeba przyznać, że nawiew jest skuteczny, latem jest dość chłodno, okna są wprawdzie uchylne, ale otwiera się ich znaczna część. Jak jedna Beta była na testach w Łodzi to na fejsbukowym profilu MPK Łódź pasażerowie chwalili klimatyzację
I wcale im się nie dziwię, ten rząd wentylatorów robi faktycznie takie wrażenie jak by to była klima. Swoją drogą to warto pochwalić to rozwiązanie, jest ono raczej niespotykane (oczywiście za wyjątkiem typowej klimy).
Z tego co pamiętam to zdaje się w Beynesach w pierwszym członie był nawiew sufitowy, z tymże jak ja byłem którejś jesieni, to mnie wiało gorące powietrze
Z tego co pamiętam to zdaje się w Beynesach w pierwszym członie był nawiew sufitowy, z tymże jak ja byłem którejś jesieni, to mnie wiało gorące powietrze
Dobrze, że jest tyle przestrzeni, przyda się ona w godzinach szczytu. Uzyskano ją dzięki temu, że zamiast rozwiązania z wózkami Jacobsa czopy skrętu środkowych wózków są klasycznie w członach skrajnych, jedynie tyle, że tuż przy przegubie. 405N-Kr i 205WrAs tak samo mają, EU8N jako modernizacja klasyka ma Jacobsy, tak samo N8CNF z Gdańska, w nich z powodu dwukierunkowości jest wyjątkowo ciasno (w szczególności w pierwszej serii mającej schody po środku, druga ma z boku).
Re: Modertrans - Poznań
Dziś do szczecina dotarł Moderus Beta. Oto 2 zdjęcia:
http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2014/1399620650.jpg
http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2014/1399619902.jpg
http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2014/1399620650.jpg
http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2014/1399619902.jpg
Re: Modertrans - Poznań
Z tego co pamiętam Tramwaje Szczecińskie miały samodzielnie składać sobie Moderusy Beta. Czyżby odstąpiono od tego pomysłu?
Re: Modertrans - Poznań
Oczywiście, że nie. Modertrans dostarczył tylko pudło z wózkami, a resztę będą montować u nas pod czujnym okiem ekspertów z Poznania. Warto zauważyć, ze nasza Beta posiada inny układ okien niż te poznańskie.
http://www.mmszczecin.pl/photo/2004710/ ... +Szczecina
Na jednym ze zdjęc wnętrza widać, że tramwaj jest całkowicie "goły".
http://www.mmszczecin.pl/photo/2004710/ ... +Szczecina
Na jednym ze zdjęc wnętrza widać, że tramwaj jest całkowicie "goły".
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Modertrans - Poznań
Znalazłem w internecie stronę podającą się jako stronę Modertransu, i są tam wizualki Bety po lifcie i Gammy:
/linku nie podaję bo nie chcę zostać obsypany pozwami od modertransu, można się tam dostać wpisując w google "Moderus Beta 54 HF" i naciskając pierwszy link od góry.
Problem w tym, że strona Modertransu to raczej http://www.modertrans.pl. Czyżby ktoś pracował nad nową stroną i nie ukrył dotychczasowych efektów ? Jakby co to znalazłem to podczas szukania jakichkolwiek informacji o Becie dla Tramwajów Śląskich. To raczej nie jest tajemnica firmowa skoro jest dostępne w Google, więc przekazuję dalej, i jakby co to nie byłem ja.
/linku nie podaję bo nie chcę zostać obsypany pozwami od modertransu, można się tam dostać wpisując w google "Moderus Beta 54 HF" i naciskając pierwszy link od góry.
Problem w tym, że strona Modertransu to raczej http://www.modertrans.pl. Czyżby ktoś pracował nad nową stroną i nie ukrył dotychczasowych efektów ? Jakby co to znalazłem to podczas szukania jakichkolwiek informacji o Becie dla Tramwajów Śląskich. To raczej nie jest tajemnica firmowa skoro jest dostępne w Google, więc przekazuję dalej, i jakby co to nie byłem ja.
Re: Modertrans - Poznań
Wygląda na to, że agencja, która pracuje nad nową stroną testowo "puściła w eter" i tak zostało.
Re: Modertrans - Poznań
Ciekawe, że Modetrans najwyraźniej zamówił jakiś projekt tramwajów, które na pierwszy rzut oka mają inny design, ale konstrukcyjnie są zbliżone - bo przyznam szczerze, że nie wiem czym różni się Gamma i Beta54HF. Chyba, że Gamma ma skrętne wózki, ale nie wiem czy to ma sens. Oba wagony mają tą samą długość
Re: Modertrans - Poznań
Wizualizacje wrzucone, żeby coś było. Ja bym się tym tak nie sugerował, choć nie są złe (poza "groźnymi" kabinami motorniczego: z takimi słupkami żadnej z nich widoczności)
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Modertrans - Poznań
Beta miała chyba mieć tylko środkowy człon niskopodłogowyJ-31 pisze:Ciekawe, że Modetrans najwyraźniej zamówił jakiś projekt tramwajów, które na pierwszy rzut oka mają inny design, ale konstrukcyjnie są zbliżone - bo przyznam szczerze, że nie wiem czym różni się Gamma i Beta54HF. Chyba, że Gamma ma skrętne wózki, ale nie wiem czy to ma sens. Oba wagony mają tą samą długość