Modertrans - Poznań
Docelowo? Właściwie wszystkie. Teraz wszystkie modernizacje będą wyglądać właśnie tak, choć nie do końca - następny skład ma być pomalowany w fale, a kolejne będą już miały klasyczny napęd. Dwa z nich będą dwukierunkowe z drzwiami z dwóch stron. Kolejne już prawdopodobnie normalne. W przyszłości mają też czasem wyjeżdżać takie niskacze - pierwszy być może będzie zbudowany na podstawie glizdy, która w takiej postaci już na pewno nie wyjedzie na linię.
[ Dodano: 28 Kwi 2008 23:39 ]
Errata. Nie mogłem sobie przypomnieć, czy pół miliona za wagon, czy za skład, więc tak rzuciłem. Po paru godzinach stwierdziłem, że warto zweryfikować informację i okazało się, że to nie pół miliona, nie milion, lecz... 1500000 złotych. Przepraszam wszystkich za wprowadzenie w błąd. 500 tysięcy to zdaje się cena za wagon z klasycznym napędem.
[ Dodano: 28 Kwi 2008 23:39 ]
Errata. Nie mogłem sobie przypomnieć, czy pół miliona za wagon, czy za skład, więc tak rzuciłem. Po paru godzinach stwierdziłem, że warto zweryfikować informację i okazało się, że to nie pół miliona, nie milion, lecz... 1500000 złotych. Przepraszam wszystkich za wprowadzenie w błąd. 500 tysięcy to zdaje się cena za wagon z klasycznym napędem.
Rozumiem, że docelowo wszystkie 105-tki, które trafią do remontu. Bo te, które już przeszły remont w Modertransie, to parę lat pojeżdżą z aktualnym designemKKS pisze:Docelowo? Właściwie wszystkie. Teraz wszystkie modernizacje będą wyglądać właśnie tak, choć nie do końca - następny skład ma być pomalowany w fale, a kolejne będą już miały klasyczny napęd.
Muszę przyznać, że Modertrans zaczyna się rozkręcać na całego. Ja mam nadzieję, że życie "nie zweryfikuje" tych zamierzeń
A propo... ten wagon - 150 - najwyraźniej, nie jest jeszcze wykończony. Przeglądając wczoraj jego zdjęcie, nie zauważyłem tablicy kierunkowej na froncie i tablicy z boku (powinna być na drugim oknie)
Jeżeli to miałby być "niskacz" w oparciu o remontowane 105-tki, to przypuszczam, że pomysł na tego niskacza będzie się opierał o ideę #400, czyli środkowy człon niskowejściowy, a pozostałe dwa (skrajne), wysokopodłogowe... no chyba, że Modertrans skonstruuje całkowicie nowy wagon. Zdaje się, że mieli taką chęćLopez pisze:@KKS: możesz podać coś więcej szczegółów?
podana cena 1 500 000 jest bliższa prawdy niż poprzednia.
Zdaje się, że to i tak mnie niż modernizacje Protramu.
MPK bierze tramwaje AC na jakiś czas na wstrzymanie - po okresie testów mam nadzieje znowu pójdą w AC
Z tego co wiem - cześć prac została zblokowana przez okres testów nowego napędu - po pełnym uruchomieniu tramwaju (wymagane opóźnienia i odp. dynamika) szybko będzie wykończony na gotowo.
400 stoi na Gajowej - co z niej wyniknie - decyzja MPK. Wiem ze remont tego tramwaju powinien być gruntowny. Dla Modertransu to też okazja - pierwszy niskopodłogowy tramwaj to okazja do referencji i sprawdzania sie z tematem przed własnym niskaczem.
Zdaje się, że to i tak mnie niż modernizacje Protramu.
MPK bierze tramwaje AC na jakiś czas na wstrzymanie - po okresie testów mam nadzieje znowu pójdą w AC
Z tego co wiem - cześć prac została zblokowana przez okres testów nowego napędu - po pełnym uruchomieniu tramwaju (wymagane opóźnienia i odp. dynamika) szybko będzie wykończony na gotowo.
400 stoi na Gajowej - co z niej wyniknie - decyzja MPK. Wiem ze remont tego tramwaju powinien być gruntowny. Dla Modertransu to też okazja - pierwszy niskopodłogowy tramwaj to okazja do referencji i sprawdzania sie z tematem przed własnym niskaczem.
Każdy wagon ma NG średnio co 10 lat i myślę, że za 10 lat dalej będzie istniała potrzeba remontowania stopiątekJ-31 pisze: Rozumiem, że docelowo wszystkie 105-tki, które trafią do remontu. Bo te, które już przeszły remont w Modertransie, to parę lat pojeżdżą z aktualnym designem
A tam Modertrans. MPK już od jakiegoś czasu myślało o unowocześnieniu stopiątek, a MT zwlekało, jak zwykle i ze wszystkim.J-31 pisze:Muszę przyznać, że Modertrans zaczyna się rozkręcać na całego. Ja mam nadzieję, że życie "nie zweryfikuje" tych zamierzeń
Właściwie dokładnie to, co napisał J-31. Mówiło się o wyprodukowaniu dwóch testowych sztuk tramwajów AC, dwóch testowych sztuk tramwajów dwukierunkowych i dwóch testowych sztuk tramwajów z członem niskopodłogowym na takiej samej zasadzie, co glizda #400. Z tymi niskaczami na razie "niewiadomoco", glizda czeka sobie na szopie i nie wiadomo, czy w oparciu o nią będą budować niskacza, czy też skasują ją, a niskacze będą produkowane "potem". W każdym razie tak jak pisałem, glizda w takiej postaci w jakiej jest na linię już nie wyjedzie.Lopez pisze:@KKS: możesz podać coś więcej szczegółów?
Moderus Gamma. Ale to już inna bajka, oni będą z tym startowali w przetargach.J-31 pisze:no chyba, że Modertrans skonstruuje całkowicie nowy wagon. Zdaje się, że mieli taką chęć
Dokładnie. Wszystkie dotychczasowe próby wprowadzenia nowych napędów do stopiątek na własnej szopie nie były udane, toteż nie wiadomo, czy 150+151 i 152+153 nie będą również stały w krzakach. Jeśli będą jeździły bez większych zarzutów przez jakiś tam okres czasu, to MPK pomyśli o zakupie takich, no ale nic nie jest pewne - patrz cena.Tokioexpres pisze:MPK bierze tramwaje AC na jakiś czas na wstrzymanie - po okresie testów mam nadzieje znowu pójdą w AC
Miejmy nadzieję, że je przynajmniej dopracowali. A na następne MA nie będziemy tyle czekaćTokioexpres pisze:Z tego co wiem - cześć prac została zblokowana przez okres testów nowego napędu - po pełnym uruchomieniu tramwaju (wymagane opóźnienia i odp. dynamika) szybko będzie wykończony na gotowo.
No, tablic (wyświetlaczy) jeszcze nie ma. Ale spoko, będąJ-31 pisze:A propo... ten wagon - 150 - najwyraźniej, nie jest jeszcze wykończony. Przeglądając wczoraj jego zdjęcie, nie zauważyłem tablicy kierunkowej na froncie i tablicy z boku (powinna być na drugim oknie)
[ Dodano: 29 Kwi 2008 12:03 ]
PS Wiem, że na tym etapie to trudne, ale może znalazł by się chętny moderator, który by wydzielił posty o Moderusie do osobnego tematu?
No nie bardzo. Protram 204WrAs, który poza wózkami nie ma nic wspólnego ze stopiątką, kosztuje ok. 2,2 mln za skład. Modernizacja stopiątek jest znacznie tańsza, ale nie widaomo dokładnie ile. Zważywszy na fakt, że w Moderusie belka grzbietowa wciąż pozostała od stopiątki, to 1,5 mln to strasznie drogo i powątpierwam w opłacalność takiej modernizacji.Tokioexpres pisze:podana cena 1 500 000 jest bliższa prawdy niż poprzednia.
Zdaje się, że to i tak mnie niż modernizacje Protramu.
Dlatego oficjalnie tramwaj występuje jako modernizacja. Chodzą słuchy, że MT chce wystąpić o homologację dla nowego typu tramwaju, ale ja w to za bardzo nie wierzę.Bąbel pisze:To wsłuchaj się w wiatr Patent na budowę pudeł na KONSTAL, pozostałe to są regeneracje inaczej złamane by zostało prawo patentowe.
PS Alstom-Konstal sprzedał jakiś rok temu wszelkie prawa do stopiątek Protramowi
[ Dodano: 29 Kwi 2008 23:54 ]
A tymczasem Modertrans przyspiesza. Na Gajowej stoi już pudło kolejnego wagonu - pomalowanego w fale. Wygląda to lepiej, niż sobie wyobrażałem: http://pgk.webd.pl/details.php?image_id ... ode=search
Jest też zdjęcie kolejnego pudła, pomalowanego tradycyjnie. W końcu coś się rusza
Modertrans Moderus Alpha
Chcę sie dowiedziec pare rzeczy o tym tramwaju ( a raczej o tej modernizacji ). Wyrazajcie o nim swoje opinie. Mile widziane zdjecia, rysunki oraz dane techniczne. Myślę, że temat się przyda
Tak jak już Ci Odpisał Plocmaster, rzeczywiście powstał już rysunek #150, czyli Moderusa Alpha. Ten rysunek pojawi się u mnie na stronie pod koniec czerwca, wraz z grafikami innych pojazdów. Właściwie czekam na kolejne zdjęcia z Poznania i poważnie zastanawiam się nad tym wagonem z falami, ale... wstrzymam się aż go dokończą i na pewno powstanie taki rysunekSkoda 16T pisze:Mile widziane (...) rysunki (...)
Po za tym już planuję wybrać się do Poznania, na "Katarzynkę" by móc samodzielnie zrobić własne zdjęcia do galerii oraz materiały zdjęciowe pod kątem rysunków. No, ale to dopiero 25 listopada
Czemu faworyzujesz tylko jednego twórcę rysunków ?plocmaster pisze:Strona J-31Skoda 16T pisze:rysunki
Rysunek Modertransa jest tutaj: http://buslinearts.ovh.org/tramwaje,modertrans.html. W miarę jak pojawi się więcej zdjęć od strony kabiny motorniczego, to rysunek będzie aktualizowany.
Re: Modertrans - Poznań
Nie wiem czy zauważyliście ale gdzie on ma wycieraczkę?