Modertrans - Poznań

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Lopez

Post autor: Lopez »

Mówiło się o kwocie 500 tys. złotych za skład.
To chyba tak umiarkowanie niedrogo jeśli wziąć pod uwagę ile lat posłuży taki tramwaj. Wiadomo ile egzemplarzy docelowo ma zostać zmodernizowanych?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Lopez pisze:To chyba tak umiarkowanie niedrogo jeśli wziąć pod uwagę ile lat posłuży taki tramwaj.
Biorąc pod uwagę ile lat posłuży taki tramwaj, to aż za tanio.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Docelowo? Właściwie wszystkie. Teraz wszystkie modernizacje będą wyglądać właśnie tak, choć nie do końca - następny skład ma być pomalowany w fale, a kolejne będą już miały klasyczny napęd. Dwa z nich będą dwukierunkowe z drzwiami z dwóch stron. Kolejne już prawdopodobnie normalne. W przyszłości mają też czasem wyjeżdżać takie niskacze - pierwszy być może będzie zbudowany na podstawie glizdy, która w takiej postaci już na pewno nie wyjedzie na linię.

[ Dodano: 28 Kwi 2008 23:39 ]
Errata. Nie mogłem sobie przypomnieć, czy pół miliona za wagon, czy za skład, więc tak rzuciłem. Po paru godzinach stwierdziłem, że warto zweryfikować informację i okazało się, że to nie pół miliona, nie milion, lecz... 1500000 złotych. Przepraszam wszystkich za wprowadzenie w błąd. 500 tysięcy to zdaje się cena za wagon z klasycznym napędem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:Docelowo? Właściwie wszystkie. Teraz wszystkie modernizacje będą wyglądać właśnie tak, choć nie do końca - następny skład ma być pomalowany w fale, a kolejne będą już miały klasyczny napęd.
Rozumiem, że docelowo wszystkie 105-tki, które trafią do remontu. Bo te, które już przeszły remont w Modertransie, to parę lat pojeżdżą z aktualnym designem ;)

Muszę przyznać, że Modertrans zaczyna się rozkręcać na całego. Ja mam nadzieję, że życie "nie zweryfikuje" tych zamierzeń ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

KKS pisze:1500000 złotych
To jużco innego. Ale za każdą wypasioną brykę trzeba zapłacić.
KKS pisze: W przyszłości mają też czasem wyjeżdżać takie niskacze
@KKS: możesz podać coś więcej szczegółów?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A propo... ten wagon - 150 - najwyraźniej, nie jest jeszcze wykończony. Przeglądając wczoraj jego zdjęcie, nie zauważyłem tablicy kierunkowej na froncie i tablicy z boku (powinna być na drugim oknie) ;)
Lopez pisze:@KKS: możesz podać coś więcej szczegółów?
Jeżeli to miałby być "niskacz" w oparciu o remontowane 105-tki, to przypuszczam, że pomysł na tego niskacza będzie się opierał o ideę #400, czyli środkowy człon niskowejściowy, a pozostałe dwa (skrajne), wysokopodłogowe... no chyba, że Modertrans skonstruuje całkowicie nowy wagon. Zdaje się, że mieli taką chęć ;)

Tokioexpres

Post autor: Tokioexpres »

podana cena 1 500 000 jest bliższa prawdy niż poprzednia. :)
Zdaje się, że to i tak mnie niż modernizacje Protramu.

MPK bierze tramwaje AC na jakiś czas na wstrzymanie - po okresie testów mam nadzieje znowu pójdą w AC :)

Z tego co wiem - cześć prac została zblokowana przez okres testów nowego napędu - po pełnym uruchomieniu tramwaju (wymagane opóźnienia i odp. dynamika) szybko będzie wykończony na gotowo.

400 stoi na Gajowej - co z niej wyniknie - decyzja MPK. Wiem ze remont tego tramwaju powinien być gruntowny. Dla Modertransu to też okazja - pierwszy niskopodłogowy tramwaj to okazja do referencji i sprawdzania sie z tematem przed własnym niskaczem.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

J-31 pisze: Rozumiem, że docelowo wszystkie 105-tki, które trafią do remontu. Bo te, które już przeszły remont w Modertransie, to parę lat pojeżdżą z aktualnym designem
Każdy wagon ma NG średnio co 10 lat i myślę, że za 10 lat dalej będzie istniała potrzeba remontowania stopiątek :P
J-31 pisze:Muszę przyznać, że Modertrans zaczyna się rozkręcać na całego. Ja mam nadzieję, że życie "nie zweryfikuje" tych zamierzeń
A tam Modertrans. MPK już od jakiegoś czasu myślało o unowocześnieniu stopiątek, a MT zwlekało, jak zwykle i ze wszystkim.
Lopez pisze:@KKS: możesz podać coś więcej szczegółów?
Właściwie dokładnie to, co napisał J-31. Mówiło się o wyprodukowaniu dwóch testowych sztuk tramwajów AC, dwóch testowych sztuk tramwajów dwukierunkowych i dwóch testowych sztuk tramwajów z członem niskopodłogowym na takiej samej zasadzie, co glizda #400. Z tymi niskaczami na razie "niewiadomoco", glizda czeka sobie na szopie i nie wiadomo, czy w oparciu o nią będą budować niskacza, czy też skasują ją, a niskacze będą produkowane "potem". W każdym razie tak jak pisałem, glizda w takiej postaci w jakiej jest na linię już nie wyjedzie.
J-31 pisze:no chyba, że Modertrans skonstruuje całkowicie nowy wagon. Zdaje się, że mieli taką chęć
Moderus Gamma. Ale to już inna bajka, oni będą z tym startowali w przetargach.
Tokioexpres pisze:MPK bierze tramwaje AC na jakiś czas na wstrzymanie - po okresie testów mam nadzieje znowu pójdą w AC
Dokładnie. Wszystkie dotychczasowe próby wprowadzenia nowych napędów do stopiątek na własnej szopie nie były udane, toteż nie wiadomo, czy 150+151 i 152+153 nie będą również stały w krzakach. Jeśli będą jeździły bez większych zarzutów przez jakiś tam okres czasu, to MPK pomyśli o zakupie takich, no ale nic nie jest pewne - patrz cena.
Tokioexpres pisze:Z tego co wiem - cześć prac została zblokowana przez okres testów nowego napędu - po pełnym uruchomieniu tramwaju (wymagane opóźnienia i odp. dynamika) szybko będzie wykończony na gotowo.
Miejmy nadzieję, że je przynajmniej dopracowali. A na następne MA nie będziemy tyle czekać ;)
J-31 pisze:A propo... ten wagon - 150 - najwyraźniej, nie jest jeszcze wykończony. Przeglądając wczoraj jego zdjęcie, nie zauważyłem tablicy kierunkowej na froncie i tablicy z boku (powinna być na drugim oknie)
No, tablic (wyświetlaczy) jeszcze nie ma. Ale spoko, będą :P

[ Dodano: 29 Kwi 2008 12:03 ]
PS Wiem, że na tym etapie to trudne, ale może znalazł by się chętny moderator, który by wydzielił posty o Moderusie do osobnego tematu?

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Tokioexpres pisze:podana cena 1 500 000 jest bliższa prawdy niż poprzednia. :)
Zdaje się, że to i tak mnie niż modernizacje Protramu.
No nie bardzo. Protram 204WrAs, który poza wózkami nie ma nic wspólnego ze stopiątką, kosztuje ok. 2,2 mln za skład. Modernizacja stopiątek jest znacznie tańsza, ale nie widaomo dokładnie ile. Zważywszy na fakt, że w Moderusie belka grzbietowa wciąż pozostała od stopiątki, to 1,5 mln to strasznie drogo i powątpierwam w opłacalność takiej modernizacji.

mpConroe

Post autor: mpConroe »

Z tego co pamiętam to za Kartofla to ok. 1 miliona ZA SKŁAD. Tak więc taniej niż w Modertransie :P. Za 204WrAs jak już wyżej wspomniano zapłaci się ok. 2,2 mln za skład, przy czym wagon jest nowocześniejszy, a prototypy ma już za sobą :) .

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Bąbel pisze:To wsłuchaj się w wiatr Patent na budowę pudeł na KONSTAL, pozostałe to są regeneracje inaczej złamane by zostało prawo patentowe.
Dlatego oficjalnie tramwaj występuje jako modernizacja. Chodzą słuchy, że MT chce wystąpić o homologację dla nowego typu tramwaju, ale ja w to za bardzo nie wierzę.
PS Alstom-Konstal sprzedał jakiś rok temu wszelkie prawa do stopiątek Protramowi ;)

[ Dodano: 29 Kwi 2008 23:54 ]
A tymczasem Modertrans przyspiesza. Na Gajowej stoi już pudło kolejnego wagonu - pomalowanego w fale. Wygląda to lepiej, niż sobie wyobrażałem: http://pgk.webd.pl/details.php?image_id ... ode=search
Jest też zdjęcie kolejnego pudła, pomalowanego tradycyjnie. W końcu coś się rusza :P

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Modertrans Moderus Alpha

Post autor: Skoda 16T »

Chcę sie dowiedziec pare rzeczy o tym tramwaju ( a raczej o tej modernizacji ;) ). Wyrazajcie o nim swoje opinie. Mile widziane zdjecia, rysunki oraz dane techniczne. Myślę, że temat się przyda ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Skoda 16T pisze:Wyrazajcie o nim swoje opinie.
Kolejna wariacja na temat stopiątki o dość ciekawym wyglądzie.
Skoda 16T pisze:Mile widziane zdjecia
TWB
Skoda 16T pisze:rysunki
Strona J-31
Skoda 16T pisze:oraz dane techniczne
Google
Skoda 16T pisze:Myślę, że temat się przyda
Chyba już taki jeden jest

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Skoda 16T pisze:Mile widziane (...) rysunki (...)
Tak jak już Ci Odpisał Plocmaster, rzeczywiście powstał już rysunek #150, czyli Moderusa Alpha. Ten rysunek pojawi się u mnie na stronie pod koniec czerwca, wraz z grafikami innych pojazdów. Właściwie czekam na kolejne zdjęcia z Poznania i poważnie zastanawiam się nad tym wagonem z falami, ale... wstrzymam się aż go dokończą i na pewno powstanie taki rysunek ;)

Po za tym już planuję wybrać się do Poznania, na "Katarzynkę" by móc samodzielnie zrobić własne zdjęcia do galerii oraz materiały zdjęciowe pod kątem rysunków. No, ale to dopiero 25 listopada ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

plocmaster pisze:
Skoda 16T pisze:rysunki
Strona J-31
Czemu faworyzujesz tylko jednego twórcę rysunków ? ;)

Rysunek Modertransa jest tutaj: http://buslinearts.ovh.org/tramwaje,modertrans.html. W miarę jak pojawi się więcej zdjęć od strony kabiny motorniczego, to rysunek będzie aktualizowany.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Kędzior pisze:Czemu faworyzujesz tylko jednego twórcę rysunków ?
A czemu faworyzuję jedną fotogalerię i jedną wyszukiwarkę? Bo są w swoich dziedzinach najlepsi.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

plocmaster pisze:w swoich dziedzinach
swoich, czyli jakich? :D

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Nie wiesz, do czego Google i TWB służą?

Kamil

Re: Modertrans - Poznań

Post autor: Kamil »

Nie wiem czy zauważyliście ale gdzie on ma wycieraczkę? ;)

mpConroe

Post autor: mpConroe »

Motorniczy będzie się specjalnie przed przystankiem zatrzymywać by wytrzeć szybę :mruga: . Pewnie szmatka gratis :retard: .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”