EU8N - tzn. MPK-owskie igraszki
EU8N - tzn. MPK-owskie igraszki
EU8N początkowo miał wyjechać w październiku tamtego roku... Nie wyjechał. Drugim terminem jest kwiecień 2010... On również powoli się kończy. Czy wreszcie doczekamy się efektu zmagań i wielokrotnych przeróbek naszego MPK?
Tak czy inaczej przeglądając zdjęcia tegoż tramwaju nie powiem byłem pod wielkim wrażeniem. Dlatego założyłem ankietę nt. najlepszego Designu wśród podanych typów tramwajów.
Jak na tramwaj z lat jak by na to nie patrzeć -80 wygląda super. Kontrowersje jednak budzi "lodówka" na czele pojazdu . Jednak i ona po odpowiednich dostosowaniach zaczyna pasować. Co do malowania ,te zygzaki mogą być,lecz zdecydowanie lepszy był projekt wcześniejszy.Oprócz tego moim zdaniem cały tramwaj prezentuje sie świetnie tylko gdyby nie te czarne oprawki świateł... Ponadto stanowisko motorniczego- klima, nowy pulpit,całkowicie odgrodzone. Super. Lecz przydałby się monitoring bo jak koledzy z innego portalu słusznie zauważyli skok poziomowy podłogi nie działa na korzyść pojazdu ( jeśli wiecie o co mi chodzi).
Tak więc zachęcam do głosowania i wypowiedzi.
Tak czy inaczej przeglądając zdjęcia tegoż tramwaju nie powiem byłem pod wielkim wrażeniem. Dlatego założyłem ankietę nt. najlepszego Designu wśród podanych typów tramwajów.
Jak na tramwaj z lat jak by na to nie patrzeć -80 wygląda super. Kontrowersje jednak budzi "lodówka" na czele pojazdu . Jednak i ona po odpowiednich dostosowaniach zaczyna pasować. Co do malowania ,te zygzaki mogą być,lecz zdecydowanie lepszy był projekt wcześniejszy.Oprócz tego moim zdaniem cały tramwaj prezentuje sie świetnie tylko gdyby nie te czarne oprawki świateł... Ponadto stanowisko motorniczego- klima, nowy pulpit,całkowicie odgrodzone. Super. Lecz przydałby się monitoring bo jak koledzy z innego portalu słusznie zauważyli skok poziomowy podłogi nie działa na korzyść pojazdu ( jeśli wiecie o co mi chodzi).
Tak więc zachęcam do głosowania i wypowiedzi.
Podkreślę, to co mówiłem wcześniej:
W EU8N powinny być podwójne drzwi z przodu i tyłu. Zamiast zaokrąglać fartuchy, mogli zastosować osłony wózków, w postaci klap, jak w NGT6. Wizualnie polepszyło by to wygląd. Reszta wygląda dość przyzwoicie. A moim ulubionym stylem, są jednak GT8S i N8S-NF, choć nie powiem, bo EU8N też mi się podoba.
W EU8N powinny być podwójne drzwi z przodu i tyłu. Zamiast zaokrąglać fartuchy, mogli zastosować osłony wózków, w postaci klap, jak w NGT6. Wizualnie polepszyło by to wygląd. Reszta wygląda dość przyzwoicie. A moim ulubionym stylem, są jednak GT8S i N8S-NF, choć nie powiem, bo EU8N też mi się podoba.
Yyy... czy ja mam problemy ze wzrokiem, czy ten ekran po prawej, to ... GPS
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=24240
Po co GPS w tramwaju... żeby dojechać do Mistrzejowic ?
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=24240
Po co GPS w tramwaju... żeby dojechać do Mistrzejowic ?
To fotomontaż. W tym miejscu ma być panel Siemensa. A w tej chwili pulpit wygląda tak:J-31 pisze:Yyy... czy ja mam problemy ze wzrokiem, czy ten ekran po prawej, to ... GPS
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=24240
Po co GPS w tramwaju... żeby dojechać do Mistrzejowic ?
Dzięki, ale jeszcze raz przyjrzałem się tamtej fotce i... albo jest to bardzo udany fotomontaż, albo ja mam problemy ze wzrokiem.Coffee pisze:To fotomontaż. W tym miejscu ma być panel Siemensa. A w tej chwili pulpit wygląda tak:
Ze zdjęcia, które Podałeś wynika, że w tym miejscu ma się znajdować - w przyszłości - jakieś urządzenie. Nie wygląda mi to na skrytkę
Po za tym jeszcze jednak Ciekawostka. Na Twoim zdjęciu po środku jest zegarowy prędkościomierz. Na tamtej fotce jest wyświetlacz elektroniczny. Może MPK po prostu zmieniło elementy wyposażenia tego pulpitu
Ano właśnie. W skrzyniach są elementy aparatury elektronicznej z tąd taki układ siedzeń.Moim zdaniem psioczenie na te kanapy jest zupełnie bezpodstawne. Gdyby w ten tramwaj ingerować w 100% to jego cena byłaby znacznie wyższa w wyniku czego bardziej opłacałoby się poczekać i kupić Bombardiera. Ostatnio rozmawiając z Kubą G. skomentowaliśmy to i owo nt. EU8N. I powiem tak: Ten tramwaj ma 25 lat ,jeśli rozplanuja troszkę inaczej wnętrze (tj.dodadzą rurek,uchwytów,to to naprawdę będzie cacy tramwaj- zresztą już w sumie jest.),nie ma co ingerować w układ kabli ,aparatury itd. Trzeba wykorzystać to miejsce ,które mamy. Aby uniknąć zniszczeń (wyrządzonych przez chuliganów) np. z tyłu, czy w niskopodłogowym członie, wystarczy zamontować kamery albo ich atrapy. Tak więc moim zdaniem parę rurek, poręczy i jak na 25 letnie cacko przebudowane własnym sumptem-dobra robota.J-31 pisze:Dzięki za fotki. Ciekawym pomysłem są te boczne ławy. Ciekawy jestem, co one skrywają, bo z tego co widzę, tam są jakieś skrzynie ?
Powiedz to tym, co będą zdeptani.Busik105 pisze:Moim zdaniem psioczenie na te kanapy jest zupełnie bezpodstawne
Jakby jeszcze zamiast paru pojedynczych (i półtoraków) siedzeń, były podwójne, to bym się z Tobą zgodził...Busik105 pisze:Tak więc moim zdaniem parę rurek, poręczy i jak na 25 letnie cacko przebudowane własnym sumptem-dobra robota.
O tak masz rację o półtorakach zapomniałem .
Co do deptania, zawsze można to rozwiązać,albo grzecznie poprosić albo przywalić. Nie no tak na serio to wiele tramwajów ma taki układ siedzeń np. Skoda 14/16T, czy podobnego pokroju Pesa. Jak mus to mus ,trza się będzie przyzwyczaić. Poza tym zawsze jest druga strona medalu Ten Tramwaj Ma I Wady I Zalety!!!!!! Zrobiony jest po to by ułatwić ludziom dostęp do tramwaju (po to jest autosanowski człon). Gdyby MPK nie chciało przerobić EU8N to prawdopodobnie nadal sprowadzałoby E1/c3 bo one przecież pojedynczych drzwi i kanap nie mają!! No Nie??
Co do deptania, zawsze można to rozwiązać,albo grzecznie poprosić albo przywalić. Nie no tak na serio to wiele tramwajów ma taki układ siedzeń np. Skoda 14/16T, czy podobnego pokroju Pesa. Jak mus to mus ,trza się będzie przyzwyczaić. Poza tym zawsze jest druga strona medalu Ten Tramwaj Ma I Wady I Zalety!!!!!! Zrobiony jest po to by ułatwić ludziom dostęp do tramwaju (po to jest autosanowski człon). Gdyby MPK nie chciało przerobić EU8N to prawdopodobnie nadal sprowadzałoby E1/c3 bo one przecież pojedynczych drzwi i kanap nie mają!! No Nie??
Jakby nie patrzeć, to przy niskiej ingerencji (i wykorzystaniu przegubów z c6, bo są takie same, jak w E1 lub E2), można by było ściągnąć tramwaje jednokierunkowe, z podwójnymi drzwiami, tylko 3 miejscami bokiem i też przerobić, by posiadały człon LF... Do tego E2 ma wysuwane stopnie, jak N8S i obniżone drzwi, by się starszym osobom lepiej wsiadało.Gdyby MPK nie chciało przerobić EU8N to prawdopodobnie nadal sprowadzałoby E1/c3 bo one przecież pojedynczych drzwi i kanap nie mają!! No Nie??
Osobiście EU8N mi się podobają, ale można to było to rozwiązać taniej i lepiej (vide ściągając i przerabiając wcześniej wymienione E2).
Ale wysokość drzwi na główką szyny w EU8N jest inna(mniejsza ) niż w N8S,więc po co stopnie. Co do E2 to zgadzam się ale póki co Wiener Linen nie zamierza sprzedawać E2. Tak czy inaczej tramwaj naprawdę mi sie podoba i będę go bronił a , wszelki niedoróbki wyjdą w praniu ( i miejmy nadzieję ,że zostaną poprawione).
Tylko te E2 pasuje skądś jeszcze mieć. Przecież nie pojadą do Wiednia i ich nie ukradną... WL się ich pozbywać nie chce, czemu trudno się dziwić, skoro mają jeszcze sporo E1.Coffee pisze:Osobiście EU8N mi się podobają, ale można to było to rozwiązać taniej i lepiej (vide ściągając i przerabiając wcześniej wymienione E2).
http://www.krakow.pl/prasowka/?art_id=11694
Wyjedzie czy nie? Oto jest pytanie!
Oj będzie ciasnawo...
Wyjedzie czy nie? Oto jest pytanie!
Oj będzie ciasnawo...