Konstal 13N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze:Pewnego dnia (mimo, że pancerne ) 13N w końcu zaczną się rozpadać.
I to będzie prawdziwa kartastrofa dla Warszawy. Po pierwsze nie będzie czym jeździć, a poza tym straci ona swój niepowtarzalny klimat ... 13N... :D
Thomas78 pisze:Jest więc szansa, że wtedy projekt tramwaju powróci do łask.
Na pewno do następnych wyborów samorządowych.... :retard:

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:
Thomas78 pisze:Pewnego dnia (mimo, że pancerne ) 13N w końcu zaczną się rozpadać.
I to będzie prawdziwa kartastrofa dla Warszawy. Po pierwsze nie będzie czym jeździć, a poza tym straci ona swój niepowtarzalny klimat ... 13N... :D
Co do pierwszej części zdania - zgadzam się, ale może wtedy władze miasta uświadomią sobie do czego prowadzi taka polityka taborowa. Natomiast jeśli chodzi o drugą część Twojej wypowiedzi - ostatni dzień kursowania liniowego 13N po ulicach Warszawy będzie świętem narodowym :lol:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze: Co do pierwszej części zdania - zgadzam się, ale może wtedy władze miasta uświadomią sobie do czego prowadzi taka polityka taborowa. Natomiast jeśli chodzi o drugą część Twojej wypowiedzi - ostatni dzień kursowania liniowego 13N po ulicach Warszawy będzie świętem narodowym :lol:
No dobrze. Niech Ci będzie święto, ale nie "narodowe". Przecież, za coś takiego, pozostali mieszkańcy tego kraju powiesili by za to, każdego przypadkowego warszawiaka na pierwszej lepszej latarni. :mruga: I znów wszyscy by powiedzieli, że warszawiacy myślą tylko o sobie... ;)

Peibe

Post autor: Peibe »

Bez przesady, one wcale nie wyją.....tak bardzo :) . 13N mają swój niepowtarzalny klimat, podobnie jak Ikarusy 280 starego typu. I ostatni dzień ich kursowania będzie bardzo smutny, na szczęście za szybko to on nie nastąpi. Trzynastki psują się rzadko, a ich stan jest o wiele lepszy niż stopiątek wczesnych serii.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze:
J-31 pisze:I na pewno ma rację. Bo cóż się mogło w nich zmienić przez ostatnie, drobne 30 lat... :lol:
Dużo więcej niż 30... Pomyliłeś się o 10 lat :D
Tak, najstarsze ? No to Zajrzyj tutaj (ostatni post)... :diabeł:

Temat:"Newest tramway in Zurich"

I Jak ? Czy nadal Uważasz, że Tramwaje Warszawskie posiadają najstarsze tramwaje na świecie.... ;)

Thomas78

Konstal 13N

Post autor: Thomas78 »

M_Szymkowiak pisze:A jeżeli chodzi o 13N to wagony przerobione na altany działkowe lepiej wyglądają...
13N to w ogóle eksponat muzealny. Swoimi rozwiązaniami technicznymi, a także wiekiem, kwalifikuje się wyłącznie do kategorii "tramwaje na wschodzie" :D


Posty wydzielone z tematu "Tramwaje na Wschodzie"
Thomas78
Ostatnio zmieniony 2005-04-20, 15:55 przez Thomas78, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze:13N to w ogóle eksponat muzealny. Swoimi rozwiązaniami technicznymi, a także wiekiem, kwalifikuje się wyłącznie do kategorii "tramwaje na wschodzie" :D
Dobrze Ci to napisać - jeżeli Mieszkasz już w Łodzi, to z Twojego punktu widzenia Warszawa jest na ... wschodzie.... :mruga:
M_Szymkowiak pisze:A jeżeli chodzi o 13N to wagony przerobione na altany działkowe lepiej wyglądają...
Altanka ogrodowa ? Brrrr.... Nawet za darmo bym jej nie chciał... :retard:

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:
Thomas78 pisze:13N to w ogóle eksponat muzealny. Swoimi rozwiązaniami technicznymi, a także wiekiem, kwalifikuje się wyłącznie do kategorii "tramwaje na wschodzie" :D
Dobrze Ci to napisać - jeżeli Mieszkasz już w Łodzi, to z Twojego punktu widzenia Warszawa jest na ... wschodzie.... :mruga:
Warszawa tak czy inaczej leży na wschodzie... Wystarczy popatrzeć na mapę Polski :D W centrum kraju leży Łódź, a Warszawa ewindentnie na wschodzie.
J-31 pisze:
M_Szymkowiak pisze:A jeżeli chodzi o 13N to wagony przerobione na altany działkowe lepiej wyglądają...
Altanka ogrodowa ? Brrrr.... Nawet za darmo bym jej nie chciał... :retard:
Ja też nie :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

M_Szymkowiak pisze:A jeżeli chodzi o 13N to wagony przerobione na altany działkowe lepiej wyglądają...
A czy Widziałeś może już jakąś "altankę"... :mruga: z 13N ? ;)

[ Dodano: 2005-04-19, 12:18 ]
Thomas78 pisze:Warszawa tak czy inaczej leży na wschodzie... Wystarczy popatrzeć na mapę Polski :D W centrum kraju leży Łódź, a Warszawa ewindentnie na wschodzie.
Ok. To teraz już rozumiem, czemu w Łodzi jeżdżą Cityrunnery. W końcu z mojego punktu widzenia Łódź leży na zachodzie... :smile2:

Mam jednak cichą nadzieję, że Warszawa nigdy nie "dogoni" tramwajów - tych na wschodzie, np. w Rosji... :mruga:

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze: Mam jednak cichą nadzieję, że Warszawa nigdy nie "dogoni" tramwajów - tych na wschodzie, np. w Rosji... :mruga:
Hmm... No cóż, 13N to tak naprawdę Tatra-bis i tego typu tramwaje na wschodzie jeżdżą (tyle, że są mniej zadbane od warszawskich 13-tek na których jest kilkanaście warstw farby i dzięki temu wyglądają nieco lepiej). Widziałem nie tak dawno na warszawskim ¯oliborzu 13N na linii 15 - taki jakiś wypłowiały był ten tramwaj, niczym nie różniący się od Tatr na Ukrainie...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak to prawda jest taki skład - 13N. Nie pamiętam numeru taborowego. Ale rzeczywiście jest on taki wypłowiały. Pewnie czeka na "lepsze czasy".... ;)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:Tak to prawda jest taki skład - 13N. Nie pamiętam numeru taborowego. Ale rzeczywiście jest on taki wypłowiały. Pewnie czeka na "lepsze czasy".... ;)
Raczej na ostatni zjazd... do Huty :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze: Raczej na ostatni zjazd... do Huty :D
A może na sprzedaż do Łodzi... :mruga:

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:
Thomas78 pisze: Raczej na ostatni zjazd... do Huty :D
A może na sprzedaż do Łodzi... :mruga:
Łódź pozbyła się (wąskotorowych przegubowych) odpowiedników 13N dawno temu :D 13N nawet jako zabytek nie nadawałoby się (nie ten rozstaw torów). Poza tym na potrzeby ŁTR Łódź zakupi kolejne Cityrunnery... Tymczasem na wschodzie (w Warszawie) tabor muzealny ciągle pozstaje w ruchu liniowym :D

Podi

Post autor: Podi »

To nie takie porste wykopać 13N z tras Warszawy ich jest troche dużo i troche to jeszcze potrwa...:lol:

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Poznań Podi pisze:To nie takie porste wykopać 13N z tras Warszawy ich jest troche dużo i troche to jeszcze potrwa...:lol:
Bardzo długo to potrwa, biorąc pod uwagę "ekspresowe" :lol: tempo zakupu nowego taboru.

Podi

Post autor: Podi »

Warszawa odkłada te przetargi tylko dlatego,że <b>poprostu</b> jest przywiazana to 13N :D

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Poznań Podi pisze:Warszawa odkłada te przetargi tylko dlatego,że <b>poprostu</b> jest przywiazana to 13N :D
Odkłada, bo ma prezydenta skąpca, który nie żałuje pieniędzy wyłącznie na dokarmianie bezpańskich kotów (170 tys. zł) oraz na nagrody dla urzędników (200 tys. zł), którzy nie umieja nawet rozpisać przetargu na cokolwiek...

Robson

Post autor: Robson »

Sprzedac "trzynastki" na wschód beda z tej okazji dochody i kupic nowe niskopodłogowe. Ale nie zawsze nowe wagony sa potrzebne. Po co puszczać na linie gdzie torowisko jest w tragicznym stanie, wysepki niedostosowane do takich wagonów.

voy

Post autor: voy »

Wiecie co...obserwuję pewną prawidłowość - kto nie kupuje używanych wagonów zza granicy, ten nie kupuje niskopodłogowych nowoczesnych i porządnych wagonów. Klasycznymi przykładami są Poznań (GT8, Beynes) i Kraków (GT6, E1).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”