Newag
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Chyba pierwszy producent, który postawił oznaczenie typu na samej mordzie tramwaju. Znalazła się seria 26N, to szukajmy teraz 24, 25, 27 i 28...
Wnętrze może być bolesne dla tych wyższych wstających z podwyższonych krzesełek nad wózkami... Wstawiłbym też jakąś rurę (nie wiem, jakąkolwiek, teleskopową czy jakąś inną) na przegubach, coby to pasażerowie nie wchodzili w niego...
Wnętrze może być bolesne dla tych wyższych wstających z podwyższonych krzesełek nad wózkami... Wstawiłbym też jakąś rurę (nie wiem, jakąkolwiek, teleskopową czy jakąś inną) na przegubach, coby to pasażerowie nie wchodzili w niego...
Ostatnio zmieniony 2012-03-20, 20:43 przez TranslatorPS, łącznie zmieniany 1 raz.
Zgodnie z przewidywaniami tramwaj wylądował w Poznaniu:
http://www.galeriapgk.com/details.php?image_id=19627
http://www.galeriapgk.com/details.php?image_id=19627
Pesie nie wyszło w Kazachstanie, to może Newagowi uda się w Rosji. Potwierdzają się słowa Zbigniewa Jakubasa o zainteresowaniu tym kierunkiem - we wrześniu, na Forum Inwestycyjnym w Soczi, Newag (z Modertransem) podpisał z Wołgogradem umowę w sprawie montażu tramwajów z wykorzystaniem polskiej technologii. Wartość inwestycji ma wynieść 1,4 mld rubli (ponad 140 mln zł).
http://www.volganet.ru/news/news/2012/0 ... 01420.html
http://www.volganet.ru/news/news/2012/0 ... 01420.html
Te wagony może nie są stare ale strasznie zdezelowane, niektóre KTM-8 są młodsze od naszych 105N a wyglądają jakby miały z 40 lat.J-31 pisze:No to teraz jest szansa, że nowe tramwaje z Newagu podmienią stare wagony, oby tylko przetrzymały trudne, rosyjskie warunki
Dobre pytanie, przecież PTMZ klepie swoje LWS 2009 a UKVZ KTM-30, no chyba że idą w jakość a nie w ilość, bo nie sądzę żeby te wynalazki były lepszej jakości niż ten nasz z Newagu.pmaster pisze:Dlaczego Rosjanie interesują się naszymi tramwajami, zamiast kupować swoje tanie wynalazki?
No bo właśnie to wynalazki A w Wołgogradzie chyba nie ma skrajnych temperatur, gorzej ze stanem infrastruktury.
W zeszłym roku zaczęli budowę drugiej nitki więc tabor się przyda. Wagonów KTM-11 był 2 sztuki i nie ma już ich w Wołgogradzie. W tunelu jeżdżą głównie dość nowe, długie (32m) LWS-2009 i czasem jakieś Tatry.Marcin_FTŚ pisze:I może nawet uda się coś sprzedać w Wołgogradzie, jak pamiętam w tym mieście funkcjonuje coś w rodzaju szybkiego tramwaju z jedynymi na świecie wagonami KTM-11.
Chyba raczej dwa składy (wóz silnikowy + doczepa + wóz silnikowy) i były jak pamiętam chyba szaro-zielone.sphinx pisze:Wagonów KTM-11 był 2 sztuki i nie ma już ich w Wołgogradzie.
KT8D5 kupione z Ostravy i nie pamiętam teraz nazwy tego miasta w Niemczech gdzie jeżdżą/jeździły dwukierunkowe Tatry T6C5 w barwach niczym darmobus do Tesco/Carrefoura.sphinx pisze:Tatry
Ponieważ są bardziej zaawansowane technologicznie, przyjazne pasażerowi, a jednocześnie nieprzesadnie drogie. Być może rosyjscy producenci nie są zainteresowani w tej chwili projektowaniem i produkcją nowoczesnych, zaprojektowanych od podstaw tramwajów. By zdobyć konieczne do tego doświadczenie nawiązują współpracę z zachodnimi producentami. Nie ma w tym nic dziwnego.pmaster pisze:Dlaczego Rosjanie interesują się naszymi tramwajami, zamiast kupować swoje tanie wynalazki?
Coś chyba nie wyszło...
[ Dodano: 2013-01-26, 16:51 ]
A jednak ma dopuszczenie. W ostatnim wywiadzie wg prezesa Newagu jednym z sukcesów firmy w 2012r jest "wyprodukowanie i skuteczna homologacja pierwszego tramwaju 126N Nevelo".
http://www.rynek-kolejowy.pl/39081/Newa ... _roku_.htm
[ Dodano: 2013-04-24, 23:46 ]
Nevelo będzie się testować bliżej domu:
[ Dodano: 2013-05-07, 14:03 ]
Już w Krakowie:
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... w-krakowie
Poznań: prototyp tramwaju Newag jedzie do „domu”
W marcu 2012 do Poznania przyjechał pierwszy tramwaj wyprodukowany przez konsorcjum Newag i Modertrans - Newag 126N. Pojazd zaprezentowano na Komisji Taboru Tramwajowego, która odbywała się w naszym mieście. Na naszych torowiskach tramwaj miał przejść testy, ale do nich nie doszło. W środę pojazd można było zobaczyć na poznańskich ulicach.
- Czyżby to był jakiś "nowy stary" tramwaj - dopytuje Dawid Bajer, który podesłał nam zdjęcia holowanego tramwaju.
MPK tłumaczy, że Newag 126N wyrusza w drogę do „domu”. - Pojazd trafił do nas w marcu ubiegłego roku. Był prezentowany jako ciekawostka na Komisji Taboru Tramwajowego, które odbyła się w Poznaniu - wyjaśnia Jan Firlik, dyrektor ds. Przewozów Tramwajowych MPK. - Do tej pory tramwaj stał na terenie zajezdni na Franowie. Prawdopodobnie jutro zostanie odebrany przez producenta z Fortecznej - dodaje.
Co ciekawe, prototyp tramwaju miał przejść testy na naszych torowiskach. - Testów jednak nie przeprowadzono. Trudno mi powiedzieć z jakiego powodu. To sprawa producenta - kończy Firlik.
Niestety, nie udało nam się dziś uzyskać informacji na temat prototypu w firmie Newag. Newag 126N to pojazd niskopodłogowy składający się z trzech członów. Wyposażono go w 7 drzwi. Całkowita jego długość to 32 metry.
http://epoznan.pl/news-news-38055-Pozna ... u%E2%80%9D
[ Dodano: 2013-01-26, 16:51 ]
A jednak ma dopuszczenie. W ostatnim wywiadzie wg prezesa Newagu jednym z sukcesów firmy w 2012r jest "wyprodukowanie i skuteczna homologacja pierwszego tramwaju 126N Nevelo".
http://www.rynek-kolejowy.pl/39081/Newa ... _roku_.htm
[ Dodano: 2013-04-24, 23:46 ]
Nevelo będzie się testować bliżej domu:
http://www.radiokrakow.pl/www/index.nsf/ID/JPOA-973GGR#Sądecki tramwaj będzie woził pasażerów w Krakowie
Wyprodukowany w nowosądeckim Newagu tramwaj od maja będzie woził pasażerów w Krakowie. Jego koszt to około 6,5 mln zł.
Tramwaj jest w całości nową konstrukcją opracowaną przez sądeckich inżynierów. Przed rokiem pojazd przeszedł testy i został dopuszczony do eksploatacji. Teraz mieszkańcy Krakowa ocenią, jak sądecki tramwaj sprawuje się w codziennym użytkowaniu. "Tramwaj ma klimatyzowane wnętrze, system monitoringu i komunikaty głosowe. Pasażerowie będą mogli podróżować w komfortowych warunkach" - mówi Józef Michalik, dyrektor marketingu spółki Newag.
Tramwaj zdolny jest przewieźć jednorazowo 66 osób na miejscach siedzących i drugie tyle pasażerów na stojąco. Koszt jednego egzemplarza szacowany jest na ok. 6,5 mln zł. Pojazd testowy zostanie jednak udostępniony krakowskiemu MPK nieodpłatnie.
[ Dodano: 2013-05-07, 14:03 ]
Już w Krakowie:
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... w-krakowie
Nevelo, bo tak nazywa się tramwaj Newagu rozpoczął testy liniowe w Krakowie. Więcej można przeczytać w "Rynku Kolejowym"
Prawdopodobnie to kwestia osłon na wózkach ale brzmi na wszelkich rozjazdach, przejazdach i nierównościach jakby ktoś mu wiadro schował pod podłogą
No i włączająca się piasecznica straszy pasażerów swoją głośnością i dźwiękiem.
Dodatkowo to 100% niskiej podłogi w zasadzie zależy od interpretacji zamawiającego gdyż fotele nad wózkami i tak mają schodek. Podobnie jak pierwsze i ostatnie drzwi również są ze schodkiem.
No i włączająca się piasecznica straszy pasażerów swoją głośnością i dźwiękiem.
Dodatkowo to 100% niskiej podłogi w zasadzie zależy od interpretacji zamawiającego gdyż fotele nad wózkami i tak mają schodek. Podobnie jak pierwsze i ostatnie drzwi również są ze schodkiem.