Niska podłoga w 105N
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Na początku było kiepsko-typowe choroby stopiątek+psujace się drzwi;teraz jest juz lepiej,ale tramwaj liczy sobie juz 10 lat i jego stan pozostwia sobie wiele do życzenia.
Tak przy okazji-Cegielski startował z tym tramwajem do przetargu na 10 niskopodłogowych wagonów dla Poznania,ale ostatecznie wygrała Tatra.Odrzucenie projektu HCP wiąze się z tym,że ma on za mało niskiej podłogi i,jak powiedziano jest to tylko dobra droga do modernizacji wagonów 105N w naszym mieście.Jednak nie zdecydowano sie na takowy krok i wciąż stopiątki jeżdzą w dwuwagonowych składach,choć chodzą słuchy o wznowieniu tego projektu modernizacji tramwajów.
Tak przy okazji-Cegielski startował z tym tramwajem do przetargu na 10 niskopodłogowych wagonów dla Poznania,ale ostatecznie wygrała Tatra.Odrzucenie projektu HCP wiąze się z tym,że ma on za mało niskiej podłogi i,jak powiedziano jest to tylko dobra droga do modernizacji wagonów 105N w naszym mieście.Jednak nie zdecydowano sie na takowy krok i wciąż stopiątki jeżdzą w dwuwagonowych składach,choć chodzą słuchy o wznowieniu tego projektu modernizacji tramwajów.
Raczej watpie aby sie pojawil pod koniec tego roku. Cegielski nie ma kasy a jedyny rysunek jaki ujrzal swiatlo dzienne byl bardzo ogolnikowy.Poznań Podi pisze:Tak-ale teraz Poznń czeka na nowy rodzimy wytwór,bowiem w Cegielskim powstaje pierwszy polski tramwaj niskopodłogowy(prototyp ma sie pojawić na ulicach pod koniec roku).
A co do uniskopodlogawiania 105tek to jest to nieoplacalne, dlatego w Poznaniu nie powstalo wiecej takich wagonow, a inne miasta jak Lodz czy Wroclaw nawet prototypu nie zrobily (a mialy podobne wagony w planach).
Pozdrawiam,
Aleksej
Może jestem w błędzie, ale wydaje mi się, że pakowanie dużej ilości pieniędzy w modernizację 105 - a raczej ich przeróbkę na wagony niskowejściowe, to błąd. Modernizacja 105-tki na zasadzie odświeżenia wagonu i przedłużenia mu żywotności - tak.
Tak, ale... tylko na zasadzie tymczasowości - bo docelowo przewoźnik powinien rozejrzeć się za nowoczesną konstrukcją niskopodłogową - jak np. Cityrunner bądź coś w tym stylu. I te nowoczesne konstrukcję powinny powoli wypierać stare - już 30-o letnie 105-tki.
Jednak jak znam życie i polskie realia, to polskich przewoźników, po za kilkoma (Kraków, Łódź, może Poznań), na razie nie będzie stać na nowe, w pełni niskopodłogowe i nowoczesne tramwaje. Natomiast stać na niekończącą się modernizację 105-tek lub kupno używanych wagonów z zachodu...
Wiem, że Protram chce stworzyć niskowejściowy tramwaj dla MPK Wrocław, są zapowiedzi i nic poza tym. Ciekawe, czy im się uda ?
Jak pomyślę sobie poznańskiem 105N/2 #400 i jego niskiej podłodze, to natychmiast przypomina mi się warszawski 112Na #3001 i jego "niska podłoga".
Trafił do Warszawy kilka lat temu i był pokazywany tuż obok nowoczesnych wagonów - Adtranz NGT6 (BVG Berlin) i Alstom Citadis 200 - Magdeburg....
No comments
Tak, ale... tylko na zasadzie tymczasowości - bo docelowo przewoźnik powinien rozejrzeć się za nowoczesną konstrukcją niskopodłogową - jak np. Cityrunner bądź coś w tym stylu. I te nowoczesne konstrukcję powinny powoli wypierać stare - już 30-o letnie 105-tki.
Jednak jak znam życie i polskie realia, to polskich przewoźników, po za kilkoma (Kraków, Łódź, może Poznań), na razie nie będzie stać na nowe, w pełni niskopodłogowe i nowoczesne tramwaje. Natomiast stać na niekończącą się modernizację 105-tek lub kupno używanych wagonów z zachodu...
Wiem, że Protram chce stworzyć niskowejściowy tramwaj dla MPK Wrocław, są zapowiedzi i nic poza tym. Ciekawe, czy im się uda ?
Jak pomyślę sobie poznańskiem 105N/2 #400 i jego niskiej podłodze, to natychmiast przypomina mi się warszawski 112Na #3001 i jego "niska podłoga".
Trafił do Warszawy kilka lat temu i był pokazywany tuż obok nowoczesnych wagonów - Adtranz NGT6 (BVG Berlin) i Alstom Citadis 200 - Magdeburg....
No comments
Niskopodłogowe 105/805 N??
Na stronie jednego z użytkowników KM-F ( przemotz280 ) znalazłem informacje o 105/805NF która jest proponowany dobudowany człon z niska podłogą a oto link:
http://buslodz.bighost.pl/mpo/805nf/805nf_1.jpg
http://buslodz.bighost.pl/mpo/805nf/805nf_1.jpg