Pesa Twist/Twist Step

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

OPi pisze:Ładny jest. Mam tylko wrażenie jakby był węższy od Swinga.
Ma pomosty ze skosami, których w SWINGU nie ma.
J-31 pisze:Ciekawy jestem jak rozplanowano wnętrze ?
Obawiam się, że wygląda to niewesoło.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Marcin_FTŚ pisze: ciekawe jak by się prezentował w starym malowaniu MPK (biało fioletowe)
Tramwaje w częstochowie nigdy nie miały takich barw, malowano tak tylko autobusy.
TLG pisze:Ma pomosty ze skosami, których w SWINGU nie ma.
Aa, no faktycznie. :P Ogólnie wygląd oceniam na ładniejszy, szkoda, że SWINGi są takie brzydkie.

Coś szuję, że PESa bedzie zmuszona jeszcze raz zaprojektować Swingi, bo te w wersji bez skosów to wyglądają jak czołgi, a założę się, że przedsiebiorstwa będą tego wymagać w przetargach. ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

O, udało im się zrobić tramwaj prawie tak ładny, jak pierwsze niskie PESy.
Wg mnie malowanie byłoby lepsze, gdyby ten ciemniejszy biały był czarny

ppln

Post autor: ppln »

pmaster pisze: Coś szuję, że PESa bedzie zmuszona jeszcze raz zaprojektować Swingi, bo te w wersji bez skosów
Dla Szegedu jest bez skosów i dla Bydgoszczy też ma/miał być

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

No dobra, ale jak to się ma do mojej wypowiedzi? ;) Przecież napisałem że Swingi bez skosów wyglądają jak czołgi i trzeba będzie znowu zaprojektować.

BTW nie cytowales pmastera, tylko mnie, a masz błąd. ;)

EOT z tym Swingiem

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Tak jak już napisałem na fejsie, wygląda trochę jak pralka a trochę jak lodówka. Mam nadzieję, że to takie kiepskie ujęcie tylko ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Obawiam się, że wygląda to niewesoło.
No właśnie tak spojrzałem na te zdjęcia Twista i od razu przypomniało mi się ciasne wnętrze "Pumy". Coś czuję, że tutaj też tak będzie... ale poczekajmy jeszcze na zdjęcia :)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »


Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy »

Tramwaj z zewnątrz jest ładny ale te umiejscowienie siedzeń w środku to porażka.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Jak tak oglądam te zdjecia, to widzę dużo podobieństw do Swinga. Dziwi tylko, że zastosowano takie małe wyświetlacze (szczególnie ten z tyłu, który w Swingach jest ogromny). Tragicznie wygląda to rozmieszczenie siedzeń w okolicach wózków. Nie wiem, po co takie przerwy między ścianą a fotelem. Już lepiej bylo zrobić siedzenia pod skosem (jak w Swingach) i taka "półeczkę" przy oknie. Kolejne co mnie ciekawi - tak rzadkie rozmieszczenie okien. W tramwajach to się raczej nie zdarza, przypomina mi to z lekka Pesowskie szynobusy SA134/5/6. ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Kędzior pisze:Jest całkiem nieźle, ale razi brak czarnych wstawek na ścianach krańcowych, jak z wizualizacji
Teraz po tych zdjęciach stwierdzam, że nawet i bez tych smaczków wygląda świetnie i bardzo podobnie do szynobusów tej firmy.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Rewelacyjnie nie jest. Ale dramatu też nie ma. Przyznam, że spodziewałem się czegoś gorszego, a to rozplanowanie jest znośne. Bardzo istotne jest to, że wszystkie miejsca są dostępne z poziomu podłogi. Niestety, pasażerowie siedzący naprzeciw siebie nad wózkami będą musieli przy zajmowaniu miejsc współpracować, żeby się nie podeptać.
To jest po prostu kolejny stopień wtajemniczenia w poszukiwaniu tramwaju idealnego dla polskich miast.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie, no ale aż tak źle to nie jest. Np. Popatrzcie tutaj, w tym miejscu jest naprawde dużo miejsca :)

:strzałka: http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... 3.html?i=2

Najgorzej jest nad wózkami - przejścia są wąskie, ale w Częstochowie może to się sprawdzić ;)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Wygląda bardzo ładnie, ale powinni szary wokół okien i przetłoczenia na skosach też na czarno dać.
J-31 pisze:Nie, no ale aż tak źle to nie jest.
Wygląda dość przestronnie. Na pewno bardziej, niż Krakowskie NGT6.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Też się podpisuje pod tym, że design zewnętrzny ładny, lepszy niż design Swinga, ale układ siedzeń nad wózkami beznadziejnie rozwiązany, Bombardier stosuje lepsze rozwiązanie. Wspominając tu Bombardiera, chciałbym wspomnieć o jeszcze jednym szczególe, Twist ma tę przewagę nad nim i innymi zachodnimi producentami, że niska podłoga jest we wszystkich drzwiach, gdy zachodnie konstrukcje mają schodek tam gdzie są wózki napędowe gdyż nie potrafią skonstruować odpowiedniego wózka napędowego tak umieszczonego w długim członie, jedynie przy tocznych jest niska podłoga.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Nie żeby coś, ale wersja realna w porównaniu do wizualizacji jest totalnie skopana. W wizualizacji okna są pociągnięte do linii drzwi, nie są one kanciate tylko ładnie pozaokrąglane.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Wracając do wnętrza, to trzeba przyznać że - pomimo wad - w Pesie wymyślili coś lepszego niż pewien znany producent:
http://tramwar.republika.pl/u-c304-2009-schemat.html
Choć beznadziejność tego powyższego to raczej trudno będzie przebić :lol:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Amalio pisze:Nie żeby coś, ale wersja realna w porównaniu do wizualizacji jest totalnie skopana.
Zawsze tak jest. Jeszcze się nie przyzwyczaiłeś? :D
shakkie pisze: w Pesie wymyślili coś lepszego niż pewien znany producent
Myślę, że rezygnacja z miejsc siedzących, upchanych na siłę nad wózkami to nie takie głupie rozwiązanie. Pod warunkiem, że środkowe wózki zostaną zamienione na Jacobsy i umieszczone pod przegubami (w przypadku C304 wózkami napędowymi są właśnie wózki II i III, które są zunifikowane z wózkami tocznymi skrajnymi).

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

A nie dałoby się nad wózkami ustawić siedzeń w takim systemie, jak jest w metrze? :P

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

OPi pisze:A nie dałoby się nad wózkami ustawić siedzeń w takim systemie, jak jest w metrze?
Myślę, że wtedy nogi pasażerów siedzących po obu stronach jednocześnie skutecznie utrudniałyby przejście.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”