PESA 120N/121N/122N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
ppln

Post autor: ppln »

Chciałbym zobaczyć więcej zdjęć i nie tylko takich ciasnych i z odblaskami, ale robi lepsze wrażenie niż warszawski Swing (chociaż warszawski wyglądałby nieźle gdyby nie miał tych okropnych wystających osłon na wózki, więc może tutaj ich brak to połowa sukcesu)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Ciekawie wygląda z tym pudłem bez skosów. ;) Zdarzak też jakiś taki wysunięty. Widzę że malowanie zupełnie inne niż na wizualizacji. ;)

BTW coś długo go klepali. ;) Ja wam powiem że wolałem ze skosami. :D

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Tramy dla Szeged będą na pewno dobrze poskładane. W końcu to pierwsze zagraniczne zamówienie na tramwaje z Pesy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ppln pisze:(chociaż warszawski wyglądałby nieźle gdyby nie miał tych okropnych wystających osłon na wózki, więc może tutaj ich brak to połowa sukcesu)
Mam przedziwne wrażenie - choć mogę się też mylić - że akurat w tym węgierskim wagonie osłony też mogą być trochę wysunięte. Zauważ, że elementy mechaniczne wózka bardzo wypełniają całą wnękę. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ppln pisze:Chodzi mi o brak na zdjęciu i że po założeniu osłon czar może prysnąć
I chyba tak będzie - no, ale poczekajmy, aż go złożą. Może nie będzie tak źle :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jako "władzia" pozwolę sobie trochę pomachać ... :spam:

... i jednocześnie przypomnieć, że to jest temat o tramwajach niskopodłogowych z PESY. W związku z tym związkiem i wszelkimi innymi związkami nie związanymi z powyższym tematem - wszelkie Wasze opinie na temat komunikacji miejskiej na Węgrzech, proszę kierować do wydzielonego wątku, czyli...

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/viewtopic.php?t=6821

Panowie, wracamy do tematu tramwajów PESA 120N/121N/122N oraz Czardasza :mruga:

JaBaal
Posty: 84
Rejestracja: 2006-12-23, 17:54
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: JaBaal »

Mnie brak skosów bardzo pasuje. Nawet nie o estetykę chodzi, tylko o odległość krawędzi przystanku od podłogi tramwaju. Bez skosu zawsze będzie o te kilka cm mniejsza, a to się liczy (wygoda pasażerów).

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

http://hotfile.com/dl/134422191/b508de5 ... 8.MP4.html
Jak napędzane są drzwi pojedyncze na teleskopach znajdujące się na krańcach Swinga? Bo drzwi podwójne mają silnik elektryczny napędzający wał z przekładnią ślimakową (wał jest wspólny dla obu skrzydeł) która powoduje ruch skrzydeł drzwi.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Znamy już malowanie na bydgoskich Swingach:

Obrazek


http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=3925

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Ładnie się prezentuje. Kiedy dostawy? :)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Dwa na wiosnę 2012. A pozostałe 13 jak trasa do Fordonu nabierze realnego tempa w budowie.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »


Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

SWING został zaprojektowany jako tramwaj bezskosowy i teraz ich prowizoryczne dorabianie nie wpływa dobrze na wygląd. Poza tym schemat też nie niała korzystnie, gdyż uwidacznia położoną niżej linię okien.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja mam tylko nadzieję, że te węgierskie wagony będą miały jednak osłony na wózkach ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Dodam, że ostatnio w Warszawie testowano w nocy SWINGA z doklejonymi styropianowymi elementami pozorując tramwaj bez skosów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:dam, że ostatnio w Warszawie testowano w nocy SWINGA z doklejonymi styropianowymi elementami pozorując tramwaj bez skosów.
Ooo. Czyżby to była zapowiedź czegoś - ale czego ? Chcą kupić jakieś wagony bez skosów ? ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Może będzie kolejna modyfikacja? Wszak juz nieraz cos zmieniano, a jeszcze 102 wagony nie przyjechały do Wawy. ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

OPi pisze:Może będzie kolejna modyfikacja? Wszak juz nieraz cos zmieniano, a jeszcze 102 wagony nie przyjechały do Wawy
Raczej nie w ramach tego kontraktu. Chociaż niewykluczone, że chodzić może o te wagony, które mają przyjść dwukierunkowe. Ale to są jedynie moje przypuszczenia.

ppln

Post autor: ppln »

A TW nie mogłoby jeszcze trochę zmodyfikować schematu malowania tzn. dodać czarnego pasa nad oknami? To jest naprawdę świetny zabieg estetyczny w tych wagonach (kiedyś na SSC była wizualizacja Swinga z czarnym pasem nadokiennym, niebo a ziemia)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ppln pisze:A TW nie mogłoby jeszcze trochę zmodyfikować schematu malowania tzn. dodać czarnego pasa nad oknami? To jest naprawdę świetny zabieg estetyczny w tych wagonach (kiedyś na SSC była wizualizacja Swinga z czarnym pasem nadokiennym, niebo a ziemia)
I jak Ty to sobie Wyobrażasz ? ¯e TW tak po prostu przemalują 60 wagonów. Czy może kolejne ponad 100 sztuk, miałyby się różnić od tych 60-ciu czarnym pasem ponad oknami ? :P

A za pół roku, ktoś się ocknie i stwierdzi, że Swing z "czarnym" nad oknami jest bzidki, czerwony byłby fajniejszy - i sru.. znów TW będzie przemalowywać wagony ? :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”