PESA 120N/121N/122N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze:Oni chcą chyba pokazać, że coś robią, a że efekt tego będzie żaden, to już inna para kaloszy. Potem pokażą tajemnicze słupki, że niby Warszawa tyle inwestuje, oczywiście nie przyznając się, że bez odczuwalnego efektu dla pasażerów.
Zdziwię Cię. Nawet nie wysilą się na stworzenie takich słupków. Po prostu wejzmą premię, za "sukcesy" w pracy. :nuts:

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Były słupki w TV, sam widziałem, ponadto na stronie internetowej UM Warszawa były też takie dane, która nota bene były naciągane, sprawdzałem to z innych źródeł... Kacza propaganda i tyle. Zresztą nie tylko Kacza. Pewne pismo komunikacyjne swego czasu oceniło działalność TW bardzo wysoko w pewnym rankingu, co wywołało burzliwe dyskusje, także i na tym forum.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

J-31 pisze:No to możemy powiedzieć pa-pa tramwajom z PESY, a skończy się to tym, że po nowo wyremontowanym torowisku w al. Jerozolimskich, będą kursowały 13N.
Sorki ale mam ochote zrobić tylko jedno :rotfl: Cegielec jest śmieszny myśląc, że wygra przetarg nie pokazując oficjalnie swojego produktu... PESA zrobiła chociaż jakąś oficjalną fizualizację, no i już budują jakieś wagony, nie to co Cegielec. Krótko mówiąć żal, a Cegielca bym za to pogonił, rozpisał przetarg "pod" PESE i niech się Cegielec goni...
Thomas78 pisze:Już teraz najstarsze tramwaje w Warszawie mają lat 40, zaś sama konstrukcja pochodzi z 1959 r.
Uuu... nie wiedziałem, że jest, aż tak źle z tymi tramwajami :/

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

B.A. Baracus pisze:Sorki ale mam ochote zrobić tylko jedno :rotfl: Cegielec jest śmieszny myśląc, że wygra przetarg nie pokazując oficjalnie swojego produktu... PESA zrobiła chociaż jakąś oficjalną fizualizację, no i już budują jakieś wagony, nie to co Cegielec. Krótko mówiąć żal, a Cegielca bym za to pogonił, rozpisał przetarg "pod" PESE i niech się Cegielec goni...
Dokładnie, mam nadzieję, że po tej akcji Cegielski tym bardziej nie wygra tego przetargu.
Thomas78 pisze:Już teraz najstarsze tramwaje w Warszawie mają lat 40, zaś sama konstrukcja pochodzi z 1959 r.
Uuu... nie wiedziałem, że jest, aż tak źle z tymi tramwajami :/
Konstrukcja polska pochodzi z 1959 r., zaś zastosowane rozwiązania pochodzą z amerykańskiego tramwaju PCC z lat 30-tych :lol:

Damhan

Post autor: Damhan »

Przeczuwałem, że tak będzie z tym przetargiem. Mam nadzieję, ze w Gdańsku niczego nie unieważnią i szybko pojedziemy nowymi wozami. :)

aleksej

Post autor: aleksej »

A wystarczylo zaznaczyc ze nowe wagony maja miec 100% niskiej podlogi. Zreszta nawet cenowo Cegielskimu daleko do PESy.

Pozdrawiam,
Aleksej

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

aleksej pisze:A wystarczylo zaznaczyc ze nowe wagony maja miec 100% niskiej podlogi. Zreszta nawet cenowo Cegielskimu daleko do PESy.
Nie wykluczone, że teraz Warszawa coś takiego zrobi (100% niskiej podłogi), bo z ceny to Cegielec pewnie teraz ostro zjedzie.

albertus

Post autor: albertus »

B.A. Baracus pisze:
Thomas78 pisze:Ja też mam taką nadzieję, zwłaszcza, że w Gdańsku nie rządzą "wybitni specjaliści" z klucza partyjnego PiS i "niezastąpiony" pan Karos, prezes TW
Hehe, no zobaczymy jak to będzie ;) Oczywiste jest jedno, że walka będzie chyba troche mniej zacięta niż w Warszawie ;)
A kiedy bedzie ogloszony ten przetarg w Gdansku??
ktos w ogole wie jakie "oczywiste bledy" TW poprawily w tekscie oferty PESY? nie zapomnieli czasem jednego zera w cenie tramwajow?? ;-)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

albertus pisze:ktos w ogole wie jakie "oczywiste bledy" TW poprawily w tekscie oferty
PESY? nie zapomnieli czasem jednego zera w cenie tramwajow?? ;-)
To już najmniej istotne, bowiem najważniejsze, że znów coś zamotali i przez nich przetarg już nie jest ważny. Możemy o nim zapomnieć jak również o tramwajach... :nuts:

Jeśli o mnie chodzi, to od samego początku słowo "przetarg" wzbudzał we mnie dreszcz niechęci. W latach 90-tych przetargi w Warszawie, były tylko przykrywką do dziwnych interesów. A teraz jest powodem wielu problemów, ponieważ TW nie mają możliwości stopniowej, planowej, wymiany taboru, a na dodatek nie mogą liczyć na dofinansowanie z UE. Nie jest realizowana polityka taborowa. A to, za kilka lat baardzo mocno się zemści.... :(

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Najpierw kupowali "jedynie słuszny" tabor z Konstalu (prototypową 112-kę, U-Booty, a potem bulwy), kolejnym zaskoczeniem, zupełnie niejasnym krokiem było zdecydowanie się na zakup nowych wysokopodłogowców (tu po wielu perturbacjach wygrał Cegielski - no właśnie - sprawa ucichła, kiedy ma być dostawa prototypowego wagonu :?: ), a z niskopodłogowcami to już jedno wielkie pasmo porażek. Co więcej, władze TW odpowiedzialne za ten stan rzeczy snują fantastyczne wizje rozwoju sieci, nie mając de facto taboru do obsługi dotychczasowych tras na przyzwoitym poziomie. Oprócz tego pan prezes TW ma się coraz lepiej (w przeciwieństwie do taboru).

Damhan

Post autor: Damhan »

albertus pisze:A kiedy bedzie ogloszony ten przetarg w Gdansku??
Jeszcze w tym roku. :)

Peter

Post autor: Peter »

J-31 pisze:A swoją drogą PESA jakoś też nie za bardzo chwali się swoimi tramwajami :mruga:
No właśnie też to zauważyłem. Dyskusja się mocno rozwinęła. Zobaczyliśmy modele - miniaturki wagonów, co do których nie wiadomo zresztą do końca czy będą tak wyglądać w skali 1:1. A dalej nic konkretniejszego nie słychać i nie widać :?:

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Teoretycznie tramwaje dla Elbląga powinny być już w trakcie produkcji :mruga:

Podi

Post autor: Podi »

Thomas78 pisze:Teoretycznie tramwaje dla Elbląga powinny być już w trakcie produkcji :mruga:
Jak coś już powstanie,to pewnie PESA się pochwali...


Podi

Post autor: Podi »

To ostanie malowanie najładniejsze....
lukluk pisze:I co jest w tym takiego, że aż wymagało to odświeżenia tematu? :nuts:
Wszystko co dotyczy tego tramwaju powinno być tu moim zdaniem prezentowane,zwłaszcza,że mało o nim jest jakichkolwiek informacji :)

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Podi ma rację. Mało o nim!
Jeżeli chodzi o malowanie to moim zdaniem powinno się je malować w barwach zbliżonych do malowania zakładowego przewoźnika, który to zakupił. Ciekawe, zaś co sie stanie z niskopodłogowcem HCP, gdy Pesa rzeczywiście zakupi FPS od HCP.

ppln

Post autor: ppln »

A wiesz jak sa pomalowane łódzkie Citki, a jakie mamy malowanie zakładowe? Chociaż rzeczywiście ten szary nieco odbiega od zakładowego, przezntuje się zaś nieźle :)

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

No właśnie nie podoba mi się że to aż tak bardzo inaczej wygląda...

kombino

Pesa 121N dla Elbląga

Post autor: kombino »

Tak wygląda tramwaj dla Elbląga-myślałem,że prace są bardziej zaawansowane :/

http://miniurl.pl/14232

Temat scalony. Na przyszłość proszę dokładniej szukać tematów o podobnej treści.- mod. Damhan
Ostatnio zmieniony 2006-07-21, 22:27 przez kombino, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”