PESA 120N/121N/122N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Ciekawy wagon. Widzę w nim jednak pewne podobieństwo do łódzkich Bombardierów (wiem, wiem, że raczej mało mają ze sobą wspólnego). Ile tego typu wagonów ma docelowo przyjechać do Elbląga?

kombino

Post autor: kombino »

6x121N

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Aż tak są niezaawansowane? Bez przesady, wózki, przeguby, inne detale i wykończenie, jak dla mnie połowa sierpnia i tramwaj na torowiskach (zapewne na razie bydgoskich).
Poza tym, tramwaj piękny — dobre połączenie awangardowego wyglądu i malowania przypominającego PRL-owskie. Nie mogę się już doczekać wprowadzenia go do ruchu :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Widac po prostu, że PESA próbuje wkroczyć na rynek tramwajowy i to całkiem mocno. Świadczy o tym m.in. przeróbka jednego z bydgoskich składów. Przynajmniej będzie można liczyć na trwałe i dobre technicznie konstrukcje, nie to, co w przypadku Konstala, który jak na azie nie wymyślił żadnego sensownego nowego modelu, który mógłby zostać wprowadzony na polskie tory tramwajowe. A tak OT dodam, ze Pesa bardzo dba o wykończenie swoich wozów. W podkarpackich SA103, które codziennie widuję w Sanoku nic nie trzeszczy, ani nie skrzypi i ogólnie dobrze sie sprawują. Jechałem nimi kilkakrotnie i nawet Astromale są w nich wygodne, co świadczy o dbałości o swoje produkty przez Pesę. Tak wiec żywię nadzieję, że tramwaje Pesy będą tak samo wytrzymałe, jak ich szynobusy.

Peter

Post autor: Peter »

Adrian_ pisze:Przynajmniej będzie można liczyć na trwałe i dobre technicznie konstrukcje, nie to, co w przypadku Konstala, który jak na azie nie wymyślił żadnego sensownego nowego modelu, który mógłby zostać wprowadzony na polskie tory tramwajowe.
Bardzo ciekawy jest ten wagon PESY. Zobaczymy jak się sprawdzi w eksploatacji. Widać, że wielkością będzie odpowiadać (mam nadzieję) potrzebom przewozowym. :)
Wytwory Alstom Konstal przecież wcale nie odbiegają od stosowanych technologii produkcji wagonów w Europie. Mają tam doskonałe wyposażenie. Bez problemu można w każdej chwili uruchomić linię produkcyjną dla dowolnego wybranego modelu tramwaju - to wymaga jednak większych zamówień, których w dzisiejszych czasach nie ma w kraju. W Polsce główną rolę jednak gra cena a Alstom jest po prostu drogi. To jest ogromny przecież zakład. W tej chwili wytwarza m.in. wagony towarowe na eksport (powrót do źródeł), ale nie będę robić OT. :mruga:

Damhan

Post autor: Damhan »

A ja mam nadzieję, ze nie będą na siłę pchać tam Astromali tylko wymyślą jakieś własne oryginalne siedziska (tzn wymyśli je firma produkują fotele pasażerskie specjalnie dla PESY tak jak to jest z Solarem czy Volvo). Ogólnie mi się ten tramwaj podoba, jednak odnoszę dziwne wrażenie, ze jest zbyt krótki. ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Nie wiadomo, czy wymyślą nowe siedziska, ale pewnie nie (chociaz w przypadku nowego modelu moze tak się stać). Chociaż z drugiej strony Astromale są dosyć wygodne, ale zależy to takze od materiału, z jakiego zrobione są te siedziska. A co do długosci tego wagonu to moze dla gdańszczan jest on krótki, ale dla Elbląga jest to zapewne wagon w sam raz. Zresztą nie ma tam aż takich olbrzymich potoków pasażerskich, jak w Gdańsku, by robić dla nich dłuższe wagony, które zapewne będą częstymi bywalcami na linii 5 (dla przyp. jedyna linia obsługiwana składami).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Damhan pisze:A ja mam nadzieję, ze nie będą na siłę pchać tam Astromali tylko wymyślą jakieś własne oryginalne siedziska (tzn wymyśli je firma produkują fotele pasażerskie specjalnie dla PESY tak jak to jest z Solarem czy Volvo). Ogólnie mi się ten tramwaj podoba, jednak odnoszę dziwne wrażenie, ze jest zbyt krótki. ;)
Na zdjęciu przecież widać obok tramwaju zafoliowane fotele. Bardzo podobne do Astromali AM2000 City…
Ten tram ma pojemność ok. 1,5 105-tki.

kombino

Post autor: kombino »

Damhan pisze:Ogólnie mi się ten tramwaj podoba, jednak odnoszę dziwne wrażenie, ze jest zbyt krótki. ;)
A Ty chciałeś kupić 48 takich dla Gdańska :?: :!:

Michał

Post autor: Michał »

Adrian_ pisze:zapewne będą częstymi bywalcami na linii 5 (dla przyp. jedyna linia obsługiwana składami).
Ale skoro 120N pomieści 1,5 razy więcej niż 105 to mogą one również zastąpić różnego rodzaju tramwaje GT, których kilka po Elblągu jeździ. Gdyby była potrzeba Elbląg zapewne zakupiłby 121N, które niedługo przyjdą do Warszawy :mruga:

[ Dodano: 2006-07-22, 11:30 ]
kombino pisze:
Damhan pisze:Ogólnie mi się ten tramwaj podoba, jednak odnoszę dziwne wrażenie, ze jest zbyt krótki. ;)
A Ty chciałeś kupić 48 takich dla Gdańska :?: :!:
Pewnie miał na myśli 121N ;)

kombino

Post autor: kombino »

120N jest dla Warszawy, 121N dla Elbląga.

[ Dodano: 2006-07-22, 12:30 ]
http://pesa.pl/upload/1090_zd.JPG

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Skoro już piszecie o 120N dla Warszawy, to kiedy tego typu tramwaje przyjadą do TW? bowiem już od dosyć dawna mówi się nowych wagonach, a jakoś ich nie widać ;).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

W przyszłym roku dopiero, bodajże w październiku.

Damhan

Post autor: Damhan »

kombino pisze:A Ty chciałeś kupić 48 takich dla Gdańska :?: :!:
Tak miałeś rację. Myślałem, że będzie o trochę dłuższy, a tu taki króciutki jest krótszy nawet od składu stopiątek, który ma ok. 26 m. i myślę, ze w Elblągu zastąpi głównie wszelkiego rodzaju Helmuty, bo ma dokładnie taką długość jak one. W sumie szkoda, ze PESA nie stworzyła czegoś o długości 25-26 m. :/
plocmaster pisze:Na zdjęciu przecież widać obok tramwaju zafoliowane fotele. Bardzo podobne do Astromali AM2000 City…
Teraz je zauważyłem. Ja tam nie lubię tych foteli, ale masz rację, że to zależy od obicia, poręczy, tyłu siedzenia, bo takie coś (Astromal) stosowane w gdańskich żelazkach jest obrzydliwe. :D No, dobra, ale nie o siedzeniach tu temat. :P

kombino

Post autor: kombino »

Damhan pisze:W sumie szkoda, ze PESA nie stworzyła czegoś o długości 25-26 m. :/


Gwarantuje Tobie,że gdyby Gdańsk rozpisał przetarg na 26 metrowe tramwaje i dopuścił możliwość startowania z tramwajami 5 członowymi i nieruchomymi wózkami to PESA skróciłaby człon 2 i 4 i wystartowałaby-to żaden problem :mruga:
plocmaster pisze:Na zdjęciu przecież widać obok tramwaju zafoliowane fotele. Bardzo podobne do Astromali AM2000 City…
Astromale z fajnym obiciem nie są złe-a te w gdyńskich trolejbusach po modernizacji wygodne i estetyczne.

filimer

Post autor: filimer »

Osobiście mam nadzieję, że PESY dobrze się sprawdzą, aczkolwiek z funkcjonujących zdecydowanie wolę Alstomy (Dubliński Citadis 5-cio członowy w dwóch wersjach: 30 i 40 m).
Trochę irytuje mnie Krakowski Bombardier ze względu na brak klimatyzacji i rpzyciemniane szyby, sprawia przez to nieco klaustrofobicne wrażenie, łódzkim Cityrunnerem jeszcze nie jechałem, ale chyba jest ciut lepszy ;) W każdym razie nie omieszkam się przejechać, jeżeli nadarzy się okazja ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No właśnie a póki co... wciąż czekamy na jakiekolwiek wieści z Bydgoskiej PESY :roll:

aleksej

Post autor: aleksej »

Info od PESY, pierwszy wagon 120N bedzie pokazany na targach w Berlinie 22-23 wrzesnia. Rowniez bedzie tam Koncar TMK 2200.

Aleksej

kombino

Post autor: kombino »

Czyli jak rozumiem-w Berlinie Pesa pokaże 120N i 121N :?: :chytry:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No nie... Chcesz zobaczyć 120N - Jedź do Berlina... Ech... Szkoda, ale trudno. Może będą jakieś fotki. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”