PESA 120N/121N/122N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
lukluk

Post autor: lukluk » 2005-10-31, 19:29

http://www.pesa.pl/php/index_pl.php?id_ ... id_sesja=0


na to wygląda że na ostatnim członie xD

aleksej

Post autor: aleksej » 2005-10-31, 20:43

Jakim ostatnim? Chyba na pierwszym.

Pozdrawiam,
Aleksej

voy

Post autor: voy » 2005-10-31, 20:48

Właśnie... co się niektórym przyśniło?

Peter

Post autor: Peter » 2005-10-31, 22:56

Hehe, chodziło mi o ten model z targów TRAKO w Gdańsku a nie obrazek ze strony PESY. :D

aleksej

Post autor: aleksej » 2005-11-01, 12:49

Przeciez na modelu tez jest w pierwszym czlonie, ale 'pod wlos'. Wiec nadal nie rozumiem skad sie wziol ostatni czlon :)

Pozdrawiam,
Aleksej

Peter

Post autor: Peter » 2005-11-01, 13:03

Na zdjęciu modelu pierwszy człon jest najdalej, więc jest ostatni. :rotfl:
Tak na serio mówiąc, to na pierwszy rzut oka myślałem, że ma pantograf z tyłu, bo nie wziąłem pod uwagę, że może być "pod włos". Byłoby to ewenementem, ale wynalazki to wynalazki. ;)
Stąd wzięło się pytanie typu "ble ble ble czy ble ble ble ?" :mruga:

Wiśnia

Post autor: Wiśnia » 2005-11-01, 14:05

Na stronie PESY też jest zdjęcie modelu. http://www.pesa.pl/upload/1090_zd.JPG Z tego co tu widać, tramwaj pięcioczłonowy ma nosić oznaczenie 120N.

ZwierZ

Post autor: ZwierZ » 2005-11-01, 15:51

Tak swoją drogą to by mogli nadać jakieś inne nowe oznaczenie nie nawiązujące do konstalowskich produktów. Najlepiej jakąś nazwę plus oznaczenie. I to się też tyczy Cegielskiego, który ma mieć oznaczenie 118.
Nie mogą wymyślić coś nowego tylko ciągnąć postkonstalowskie oznaczenia :nuts:

Robson

Post autor: Robson » 2005-11-01, 15:55

Tak powinno się osnaczać wagony w Polsce a że to tymbardziej Polski produkt to symbolika musi być.

voy

Post autor: voy » 2005-11-01, 19:03

Odwrotny pantograf zupełnie mi się nie podoba.

danio

Post autor: danio » 2005-11-05, 14:59

Przecież na stronie PESY jest napisane, że 120N mogą być 3- i 5 członowe, więc nie widzę problemu ;)

voy

Post autor: voy » 2005-11-05, 15:03

Najciekawsze jest to, że te pojazdy mają niską podłogę na całej długości. Zadziwia mnie poza tym ta niska cena :)

danio

Post autor: danio » 2005-11-05, 15:07

Tak :?: Myślałem, żę PESA jest tylko niskowejściowa, jak np. NGT6 w Krakowie. W takim razie PESA ma jeszcze większe szance na wygranie przetargu.

Podi

Post autor: Podi » 2005-11-05, 15:23

Tak :?: Myślałem, żę PESA jest tylko niskowejściowa, jak np. NGT6 w Krakowie. W takim razie PESA ma jeszcze większe szance na wygranie przetargu.
I bardzo dobrze,trzeba stawiać na rodzimych producentów,a Bombardiery to niech sobie w Krakowie jeżdzą :]

Podi

Post autor: Podi » 2005-11-05, 15:37

Obecnie mają być tylko wagony Cegielskiego i pesy.Kto pierwszy ten lepszy.Ten wagon,którego będzie wiecej liniowo będzie miał większa szanse.No i oby nie było wad technicznych czy coś...
PS.Pesa na swojej stronie ma wszytskie dane dot.tramwaju,a na stronie Cegielskiego nic...

danio

Post autor: danio » 2005-11-06, 14:41

Poza tym PESA sprzedała już swój produkt, czyli 120N Elgowi. Więc PESA ma już drobną przewagę nad Cegielskim.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2005-11-08, 23:08

PESA ma niepowtarzalną okazję zrobić sobie fenomenlaną reklamę i zrobić tzw. "Interes życia". Jeżeli wyprodukuje naprawdę solidny trmawaj za taką cenę to nie bedzie miała konkurencji na rynku. Teraz wszystko zależy od PESY czy wykorzysta swoje 5, a może nawet 15 minut.

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-11-09, 01:16

Wilchelm pisze:PESA ma niepowtarzalną okazję zrobić sobie fenomenlaną reklamę i zrobić tzw. "Interes życia". Jeżeli wyprodukuje naprawdę solidny trmawaj za taką cenę to nie bedzie miała konkurencji na rynku. Teraz wszystko zależy od PESY czy wykorzysta swoje 5, a może nawet 15 minut.
Wszystko zależy od tego, jak sprawować się będzie ich prototyp. Jeśli dobrze - to przy tej cenie zamówienia mają raczej pewne, jeśli nie - niełatwo będzie przekonać przewoźników do bydgoskiej oferty.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29403
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-11-09, 10:55

Panowie. Przecież wszystkie największe światowe konsorcja produkujące tabor kolejowy i tramwajowy, też kiedyś zaczynały od zera. A z biegiem lat zbierały doświadczenia i wypracowywały markę.

Toteż i ja dokładam się do pozytywnych życzeń dla PESY. Niech próbują. ;)

"Kto nie gra, ten nie wygrywa"... :mruga:

Jestem pewny, że ich 120N będzie hitem nie tylko krajowym... ;)

[ Dodano: 2005-11-09, 10:55 ]
:chytry: Tylko niech go w końcu zbudują i przetestują... :retard:

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-11-09, 12:10

J-31 pisze:Panowie. Przecież wszystkie największe światowe konsorcja produkujące tabor kolejowy i tramwajowy, też kiedyś zaczynały od zera. A z biegiem lat zbierały doświadczenia i wypracowywały markę.
Tylko, że przynajmniej do tej pory wyglądało to tak: polscy producenci stosowali jako "nowość" te rozwiązania, które na Zachodzie nowością były, ale 20 lat temu. Chcąc być konkurencyjnym wobec europejskich producentów z doświadczeniem i renomą, trzeba wyprodukować coś porównywalnego, a nie tak jak Alstom tramwajopodobne U-Booty, które nijak się mają do produkcji zachodnich.
Jeżeli tramwaj z PESY będzie faktycznie miał podobne parametry do współczesnych tramwajów zachodnich, to będę jego gorącym zwolennikiem. Natomiast nigdy nie będę popierać substytutów a'la warszawskie 116-tki, które są niefunkcjonalne i brzydkie. Obserwując współczesne trendy w stylistyce pojazdów szynowych, sylwetka 116-tek jest totalną porażką, natomiast 120-tka PESY wpisuje się dobrze w obecny trend.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”