PESA 120N/121N/122N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2005-11-09, 18:32

Wydaje mi się, że PESA jeszcze w tym momencie nie ma szans na zagranicznym rynku. Najpierw musi się sprawdzić na rodzimym rynku, a potem można co najwyżej myśleć o podboju Europy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29404
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-11-10, 10:57

PESA na razie nie ma żadnych szans, póki nie zbuduje i nie zaprezentuje swojego modelu. Po za tym liczy się też eksploatacja nowego wagonu... ;)

[ Dodano: 2005-11-10, 11:00 ]
Thomas78 pisze:(...) Obserwując współczesne trendy w stylistyce pojazdów szynowych, sylwetka 116-tek jest totalną porażką, natomiast 120-tka PESY wpisuje się dobrze w obecny trend.
Póki co model na makiecie wygląda ładnie, a nawet obiecująco... :lol:

Peter

Post autor: Peter » 2005-11-10, 20:42

Wilchelm pisze:Wydaje mi się, że PESA jeszcze w tym momencie nie ma szans na zagranicznym rynku. Najpierw musi się sprawdzić na rodzimym rynku, a potem można co najwyżej myśleć o podboju Europy.
Podzielam Twoje zdanie. Polski rynek jednak "wypełniony" jest poważną konkurencją i trudno będzie temu sprostać, aczkolwiek nie jest to niemożliwe. ;)
Ja czekam jednak na rzeczywisty model 1:1, wtedy dopiero będzie coś można powiedzieć. :mruga:

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2005-11-10, 23:19

Peter pisze:Podzielam Twoje zdanie. Polski rynek jednak "wypełniony" jest poważną konkurencją i trudno będzie temu sprostać, aczkolwiek nie jest to niemożliwe.
Ja czekam jednak na rzeczywisty model 1:1, wtedy dopiero będzie coś można powiedzieć.
Oczywiście, że PESIE będzie ciężko zdobyć Polski tynek a już nic nie mówie o Europejskim. To nie autobusy które schodzą po kilkanaście sztuk na raz... Niestety zakup tramów jest drgi co się wiąże z dość skromnymi zakupami... Krótko mówiąc będzie ciężko :!:

lukluk

Post autor: lukluk » 2005-12-11, 22:31

A więc Pesa ma zbudować wg. moich wyliczeń 21 tramów
6 dla Elbląga 121N

Obrazek
zdjęcie z wikipedii
i
15 dla Wa-wy 120N
Obrazek
to moje

Damhan

Post autor: Damhan » 2005-12-12, 16:24

Z tramwajami dla Warszawy to pewne, że będzie PESA?

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-12-12, 16:29

Damhan pisze:Z tramwajami dla Warszawy to pewne, że będzie PESA?
Pewne.

Podi

Post autor: Podi » 2005-12-12, 17:24

Thomas78 pisze:Pewne.
Cegielski sie nie odwołuje czy coś?

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 » 2005-12-12, 17:46

Tutaj akurat nie ma powodu aby się odwoływał ktokolwiek

Peter

Post autor: Peter » 2005-12-12, 20:47

No nawet dość ładna ta PESA. Trochę te reflektory mnie drażnią. Ciekawie natomiast wygląda ten pantograf "pod włos". Może tak go zamontują w rzeczywistości ?
Najważniejsza jednak pozostaje zawsze niezawodność techniczna oraz funkcjonalność i przede wszystkim na tej podstawie będę w przyszłości ten tramwaj oceniać. ;)

Peter

Post autor: Peter » 2006-01-08, 11:29

Czyli najpierw będzie Elbląg a potem Warszawa ?

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2006-01-08, 13:13

Peter pisze:Czyli najpierw będzie Elbląg a potem Warszawa ?
Tak :)
Podi pisze:Trzeba szczerze przyznać,że teraz Pesa panuje na rynku, ale lada chwila pojawią się prototypy innych producentów
No właśnie wszyscy zaczeli budowac w tym samym czasie ;) Teraz tylko trzeba szukać rnku zbytu :D Mam nadzieje, że PESA nie ograniczy się wyłącznie do Polskiego rynku zbytu i ruszy na zachód, no i ewentualnie wschód ;)
Podi pisze:Coś tam budują, tylko niechcą o tym mówić...
To nie dobrze, powinni mówić jak najwięcej, to mieliby większe szanse w przetargach...

drentwy

Post autor: drentwy » 2006-01-11, 22:16

Cholera no, za stroną TW :
W dniu 10.01.2006 r. odbyło się w Urzędzie Zamówień Publicznych posiedzenie Zespołu Arbitrów w sprawie odwołania złożonego przez H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. z Poznania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę 15 tramwajów niskopodłogowych. Zespół Arbitrów unieważnił postępowanie w tej sprawie. Potwierdził jednak zasadność odrzucenia oferty Cegielskiego, a unieważnienie postępowania nastąpiło jedynie z uwagi na dokonanie przez Tramwaje Warszawskie dwóch poprawek w ofercie Pojazdy Szynowe PESA Bygdoszcz Spółka Akcyjna Holding (wybranej jako najkorzystniejsza), które w ocenie Zespołu Arbitrów nie były oczywistymi omyłkami, jak je zakwalifikowały Tramwaje Warszawskie. Spółka TW oczekuje na doręczenie wyroku wraz z uzasadnieniem. Jednocześnie trwa analiza prawna możliwości jak najszybszego dokonania zakupu 15 tramwajów niskopodłogowych, aby móc skorzystać z dofinansowania tego zakupu ze środków Unii Europejskiej.
:retard:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29404
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-01-12, 10:32

No to możemy powiedzieć pa-pa tramwajom z PESY, a skończy się to tym, że po nowo wyremontowanym torowisku w al. Jerozolimskich, będą kursowały 13N. :nuts:

Artykuł w "Gazecie Sołecznej"
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,3108986.html

voy

Post autor: voy » 2006-01-12, 11:03

Nie ma to jak przetarg po warszawsku.
To było właściwie do przewidzenia. Myślałem na początku że coś się zmieniło, że nikt tego nie unieważnia od razu - a trzeba było trochę czasu i mamy zonk :(

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2006-01-12, 12:38

J-31 pisze:No to możemy powiedzieć pa-pa tramwajom z PESY, a skończy się to tym, że po nowo wyremontowanym torowisku w al. Jerozolimskich, będą kursowały 13N. :nuts:
Pisałem, że tak będzie. Niekomptencja zarządu TW jest porażająca. Teraz przez ich nieudolność, Warszawa może stracić unijną dotację na zakup taboru (czyli potwierdza się moja teza, że lepiej by było gdyby dotację uzyskało inne miasto - przynajmniej byłoby większe prawdopodobieństwo, że środki się nie zmarnują). Warto zaznaczyć, że prezes TW otrzymał niedawno gigantyczną nagrodę finansową od Kaczyńskiego - ciekawe za co, bo na pewno nie za efektywność w działaniu. A zatem "sztandarowy" tabor TW - 13N, ku uciesze niektórych miłośników staroci, pojeździ jeszcze długo. I teraz pojawia się zasadnicze pytanie: jaki jest cel w tej sytuacji inwestowania w wyciszanie torowisk (co kosztuje gigantyczne pieniądze), skoro nie wpłynie to na zmniejszenie emisji hałasu.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2006-01-12, 12:39

Dojdzie do takiego momentu, że pod ziemią w stolicy będzie się marnie jeździło, a na powierzchni będą rządzić pojazdy w wieku 30 lat. Pasuje tu cytat z jednego z filmów z lat 70-tych tytułu nie wspomnę "Po Warszawasku dziecie po Warszawsku."

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2006-01-12, 12:42

Już teraz najstarsze tramwaje w Warszawie mają lat 40, zaś sama konstrukcja pochodzi z 1959 r.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29404
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-01-12, 12:48

Thomas78 pisze:(...) I teraz pojawia się zasadnicze pytanie: jaki jest cel w tej sytuacji inwestowania w wyciszanie torowisk (co kosztuje gigantyczne pieniądze), skoro nie wpłynie to na zmniejszenie emisji hałasu.
Jak nie wiadomo o co chodzi, to na pewno chodzi o pieniądze. A resztę dopisz sobie sam... :mruga:

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2006-01-12, 12:51

Oni chcą chyba pokazać, że coś robią, a że efekt tego będzie żaden, to już inna para kaloszy. Potem pokażą tajemnicze słupki, że niby Warszawa tyle inwestuje, oczywiście nie przyznając się, że bez odczuwalnego efektu dla pasażerów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”