Strona 48 z 51

: 2012-10-25, 21:57
autor: OPi
Sugeruję się tą oto wypowiedzią;
- Dostarczymy tramwaje o długości 30,12 m, a te, które są teraz w Szczecinie, mają 31,82 m - mówi Michał ¯urowski, rzecznik Pesy. - Wyprodukujemy tramwaje zgodne ze specyfikacją przetargu. Będą krótsze tylko dlatego, że w związku z realizacją dużego kontraktu dla Warszawy nasza linia produkcyjna swingów przygotowana jest do budowy krótszych wagonów, takie jakie zamówiła stolica - tłumaczy ¯urowski. - Ze względu na krótkie terminy dostaw, jakie narzuciły Tramwaje Szczecińskie, nie mamy czasu na tworzenie oddzielnej linii dla dłuższych swingów.

: 2012-11-02, 17:44
autor: Marcin_558
Pesa walczy w Turcji o kolejne zamówienie:
Pesa walczy ze Skodą w przetargu na tramwaje dla Turcji. Stawka to 100 mln euro

Bydgoska Pesa ma ochotę na kolejne duże zamówienie eksportowe. Po otwarciu ofert w przetargu na tramwaje dla tureckiej Konyi okazało się, że oferta polskiej firmy była drugą najtańszą, zaraz po propozycji czeskiej Skody. Czy Swing Duo pojedzie do Turcji?

Oferty w przetargu na dostawę 60 nowych, pięcioczłonowych, dwukierunkowych tramwajów wraz z usługami dodatkowymi złożyło sześć firm. Oferta Skody była warta 98,7 lub 104,7 mln euro (producent złożył dwie oferty), a Pesy - 109 mln euro. Pozostałe firmy, które biorą udział w przetargu, to chiński CNR, hiszpański CAF, rumuńska Astra, oraz Bombardier. Cena stanowi 70% oceny oferty. Pozostałe punkty można uzyskać za: skrócenie czasu dostawy i wartość techniczną (liczą się tu szerokość i wysokość pojazdu oraz naciski na oś).

Oferta Pesy jest dość niska - w przeliczeniu poniżej 7 mln złotych za jeden dwukierunkowy tramwaj (nie licząc usług dodatkowych). - Rynek jest bardzo konkurencyjny. Nasza oferta nie była przecież najniższa ze złożonych - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Marcin Jędryczka, z zarządu Pesy. Jak przyznaje, przy tak dużym zamówieniu kupujący jest w korzystnej sytuacji i zwykle uzyskuje niższe ceny.

System tramwajów w Konyi jest bardzo młody - otwarto go w 1992 roku. Całkowita długość jedynej linii (zbudowanej przez Siemensa) wynosi 18 km. Linię obsługuje obecnie 61 używanych tramwajów GT8 kupionych od niemieckiej Kolonii. Jeszcze nie wiadomo, kto dostarczy nowe tramwaje - trwa badanie ofert pod kątem wartości technicznej.

http://www.google.pl/url?q=http://www.r ... mru4IzudWg

: 2012-11-10, 01:18
autor: mkm101
OPi pisze:Jest jakoś więcej zdjęć czy jakieś filmy z eksploatacji? Jestem ciekaw tego dźwięku. ;)
Jesli jeszcze nie widziałeś to zaglądnij http://tramwar4.republika.pl/tw120naduo.html

: 2012-11-10, 15:04
autor: ep40
Z tym dźwiękiem jest o tyle ciekawe, że według opisu na tramwar 120Na i 120NaDUO mają takie same falowniki, silniki i przekładnie więc na pierwszy rzut oka różnic w dźwięku nie powinno być, a jednak są.

: 2012-12-15, 13:06
autor: Marcin N
Knypek dla Kaliningradu:
http://phototrans.pl/14,594932,0,Pesa_121NaK_.html
http://phototrans.pl/14,594837,23.html

Jak widać malowanie strasznie oryginalne :retard:

: 2012-12-15, 14:28
autor: pmaster
„O, Warszawa takie kupuje? To my też poprosimy kawałek”
I śmiesznie wygląda na tym torowisku

: 2012-12-15, 14:33
autor: Marcin N
pmaster pisze:„O, Warszawa takie kupuje? To my też poprosimy kawałek”
Czyli historia taka sama jak w Wałbrzyskimi Urbino. "Panie jak je pomalować, o tak jak tamtego*)

*Egzemplarz Urbino dla W-wy.

: 2012-12-15, 14:38
autor: faja_k
Ile ich kupili?

: 2012-12-15, 14:54
autor: OPi
Znając PESę, to może wcale nie być egzemplarz dla Kaliningradu. On może jeszcze wrócić do fabryki i zostać przebudowany na normalnotorowy 5 członowy egzemplarz warszawski z pantografem na członie C.

Ostatnio Pesa robiła podobne kombinacje z Linkami chociażby.

: 2012-12-15, 15:41
autor: Amalio
Kaliningrad nie dał specyfikacji kolorystyki, więc Pesa pomalowała tak jak jej było wygodnie.

: 2012-12-15, 16:48
autor: J-31
Chryste, a ja sądziłem, że ten wagon - którego demonstrowano w Rosji (chyba właśnie w Kaliningradzie) - to była jakaś kombinacja, tzn. nie wykończony wagon 120Na dla Warszawy. A tu się okazuje, że jednak nie - jest to 121NaK :cool:

: 2012-12-15, 19:22
autor: pmaster
A dałoby się tak po prostu przerobić ten tramwaj na normalny tor? Ponoć trzebaby pudło przerabiać

: 2012-12-15, 20:32
autor: TLG
J-31 pisze:Chryste, a ja sądziłem, że ten wagon - którego demonstrowano w Rosji (chyba właśnie w Kaliningradzie) - to była jakaś kombinacja, tzn. nie wykończony wagon 120Na dla Warszawy. A tu się okazuje, że jednak nie - jest to 121NaK
Jedno nie wyklucza drugiego, zwłaszcza, że to, co demonstrowano w Kaliningradzie było normalnotorowe, a nikt nigdzie nie podał numeru seryjnego tamtego tramwaju.

: 2012-12-15, 21:51
autor: J-31
Ciekawi mnie teraz jaki SIP ma 121NaK i jak został on wykończony w środku ? ;)

: 2012-12-15, 22:42
autor: OPi
A może ma warszawskie obicia siedzeń? :chytry:

: 2012-12-16, 13:27
autor: J-31
No właśnie, to mnie również ciekawi ;)

: 2012-12-16, 23:47
autor: Auper
Warszawskich obić podobno nie ma, aczkolwiek tablice mają wgraną full-opcję warszawską...;)

: 2012-12-17, 00:22
autor: Marcin_558
Jutro 121NaK będzie się testował na bydgoskich torach :)

: 2012-12-17, 18:17
autor: OPi
A może ma warszawskie obicia siedzeń?
Zagadka rozwiązana. :P

To chyba tradycyjny wzór PESy?
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/51 ... 9.html?i=2

: 2012-12-17, 19:37
autor: Marcin_558
Miałem przyjemność się przejechać tramwajem miniSwing dla Kaniligradu. Bardzo fajny mały tramwaj, cichutki i do tego wygodny :) Tramwaj robił furore na ulicach Bydgoszczy podczas przejazdu po mieście. Z oficjeli byli: prezydent Bydgoszczy, prezes MZK, prezes Tramwaj Fordon, przedstawiciele Kalinigradzkiego przewoźnika, prezes Pesa Bydgoszcz i załoga z Pesy.