Hyundai Rotem 140N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29609
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Hyundai Rotem 140N

Post autor: J-31 »

Nie wiem czy ktoś to przeczyta, ale może jakaś dobra duszyczka zechce znaleźć odrobinkę swojego cennego czasu aby choćby na chwilkę rzucić okiem.

Otóż zgodnie z tematem - pierwszy wagon 140N, już od dnia 14 grudnia kursuje liniowo po ulicach Warszawy. Jest to #4201 i na razie obsługuje linię 17 na pełnej jej długości a więc z Winnicy na PKP Służewiec. TW zastrzegają, że ten wagon może się też pojawić na linii nr. 9. Na razie jednak, aż do momentu mojego postu, wagon pojawia się na 17-stce. ;)

Obiecałem sobie, że koniecznie muszę się tym przejechać jak tylko wyjedzie... i udało się.

Niestety zdjęć z zewnątrz na razie brak, prócz jednego marnego - było już totalnie ciemno
:strzałka: https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/a3efd085dd6457ce

... ale ze środka ... i owszem udało się;)

1. Pierwsze wrażenie - takie, że tramwaj jest dłuuugi i przestronny. Ma szerokie przejścia. Generalnie dobrano dosyć ładną kolorystykę paneli naściennych, a dodatkowo żółte rurki i uchwyty. W tramwaju jest jasno i dosyć przyjemnie

:strzałka: https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/6d8bf67dca8c16b3

Mam takie wrażenie, choć może się mylę, że panele naścienne wykończenia wnętrza warszawskiego Hyundaia przypominają to co mamy w wagonach metra Siemens Inspiro
:strzałka: https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/40efc75223872904

Oświetlenie sufitowe też jest dwurzędowe podobnie jak w wagonach Siemensa

2. Ilość miejsc siedzących jest taka sama jak Pesie "Jazz-Duo" 128N, ale Hyundai jest nieco dłuższy od Pesy

Zrezygnowano z foteli uchylnych w 140N w rzeźni. Zdemontowano jest bardzo szybko. W Pesach zresztą też

Natomiast jest jedna wada, która już się pojawiła. Fotele na wózkach są zbyt blisko siebie. Ludzie na to narzekali przy mnie
:strzałka: https://www.fotosik.pl/zdjecie/304b6ebbf4648400

Jest zbyt ciasno. Pesa to jednak lepiej rozwiązała.

Pomijając już małą liczbę miejsce siedzących, ustawienie foteli w Hyundaiu jest całkiem niezłe. W skrajnych członach znaleziono miejsce dla 8 osób siedzących
:strzałka: https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/270787ad3657f7a0
:strzałka: https://www.fotosik.pl/zdjecie/d099f220763d3bfe

I tu ciekawostka ... jak widać podłoga w Hyundaiu jest w 100% niska. I nawet w skrajnych członach nie ma stopni

Dla porównania Skoda 29T / 30T, DP Bratislava...
:strzałka: https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/8e6f3a5ba3670cdd

Takie stopnie są :strzałka: https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/d6d5af59c77e7853

I jeszcze jedno porównanie śląskie Pesy Twist Step
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 266932923/

... również posiadają w skrajnych członach stopień
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 266932923/

W Hyundaiu udało się tego uniknąć

3. Zawieszenie - jest fenomenalne. Jest ono nieco zbliżone jak w Pesie 120Na "Swing", ale mam wrażenie, że nieco twardsze. Minimalnie.

Tramwaj jednak inaczej zachowuje się niż np. wspomniana Pesa 120Na. Hyundai nie kiwa się na boki jak Pesa. Natomiast buja się członami wzdłużnie na nierównościach. W czasie jazdy ma się takie wrażenie jak by się było na huśtawce. Wygląda to czasami komicznie, ale generalnie nie wpływa na komfort jazdy. Jest przyjemnie.

4. Głośność. Jeśli chodzi o elektronikę nie słychać jej, ale jeśli chodzi o torowisko - to zależy jakie - jest głośno. Na starych, zniszczonych torowiskach jest głośno jak w każdym wagonie. No, chyba, że tramwaj jedzie po nowym torowisku, wtedy jest rzeczywiście cicho.

5. Hyundai, zapewne na zlecenie zamawiającego zrezygnował z niebieskiego świetlenia nad drzwiami takiego jak jest w Pesach 120Na.

W Hyundaiu nad drzwiami znajduje się podświetlany panel, który świeci przy otwartych drzwiach na zielono...
:strzałka: https://www.fotosik.pl/zdjecie/16aa9fd68eb237a1

... natomiast gdy drzwi zamykają się kolor się zmienia na czerwone i pulsuje (podobnie jak w Siemensie Inspiro)

A gdy drzwi są zamknięte... nie ma oświetlenia
:strzałka: https://www.fotosik.pl/zdjecie/5a53fa6dbc742179

Reasumując. Hyundai jest fajnym tramwajem i z niecierpliwością czekam na dalsze wagony... oraz na wiosnę, bo wtedy będzie lepsze naświetlenie i będzie można sfocić te wagony na zewnątrz ;)

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Hyundai Rotem

Post autor: 9507 »

No, czyli nasze "niskopodłogowe" Gammy się mogą schować, bo w nich wciąż trzeba uprawiać wspinaczkę, żeby choćby usiąść...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”