Hyundai Rotem 140N
Hyundai Rotem 140N
Nie wiem czy ktoś to przeczyta, ale może jakaś dobra duszyczka zechce znaleźć odrobinkę swojego cennego czasu aby choćby na chwilkę rzucić okiem.
Otóż zgodnie z tematem - pierwszy wagon 140N, już od dnia 14 grudnia kursuje liniowo po ulicach Warszawy. Jest to #4201 i na razie obsługuje linię 17 na pełnej jej długości a więc z Winnicy na PKP Służewiec. TW zastrzegają, że ten wagon może się też pojawić na linii nr. 9. Na razie jednak, aż do momentu mojego postu, wagon pojawia się na 17-stce.
Obiecałem sobie, że koniecznie muszę się tym przejechać jak tylko wyjedzie... i udało się.
Niestety zdjęć z zewnątrz na razie brak, prócz jednego marnego - było już totalnie ciemno
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/a3efd085dd6457ce
... ale ze środka ... i owszem udało się;)
1. Pierwsze wrażenie - takie, że tramwaj jest dłuuugi i przestronny. Ma szerokie przejścia. Generalnie dobrano dosyć ładną kolorystykę paneli naściennych, a dodatkowo żółte rurki i uchwyty. W tramwaju jest jasno i dosyć przyjemnie
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/6d8bf67dca8c16b3
Mam takie wrażenie, choć może się mylę, że panele naścienne wykończenia wnętrza warszawskiego Hyundaia przypominają to co mamy w wagonach metra Siemens Inspiro
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/40efc75223872904
Oświetlenie sufitowe też jest dwurzędowe podobnie jak w wagonach Siemensa
2. Ilość miejsc siedzących jest taka sama jak Pesie "Jazz-Duo" 128N, ale Hyundai jest nieco dłuższy od Pesy
Zrezygnowano z foteli uchylnych w 140N w rzeźni. Zdemontowano jest bardzo szybko. W Pesach zresztą też
Natomiast jest jedna wada, która już się pojawiła. Fotele na wózkach są zbyt blisko siebie. Ludzie na to narzekali przy mnie
https://www.fotosik.pl/zdjecie/304b6ebbf4648400
Jest zbyt ciasno. Pesa to jednak lepiej rozwiązała.
Pomijając już małą liczbę miejsce siedzących, ustawienie foteli w Hyundaiu jest całkiem niezłe. W skrajnych członach znaleziono miejsce dla 8 osób siedzących
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/270787ad3657f7a0
https://www.fotosik.pl/zdjecie/d099f220763d3bfe
I tu ciekawostka ... jak widać podłoga w Hyundaiu jest w 100% niska. I nawet w skrajnych członach nie ma stopni
Dla porównania Skoda 29T / 30T, DP Bratislava...
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/8e6f3a5ba3670cdd
Takie stopnie są https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/d6d5af59c77e7853
I jeszcze jedno porównanie śląskie Pesy Twist Step
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 266932923/
... również posiadają w skrajnych członach stopień
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 266932923/
W Hyundaiu udało się tego uniknąć
3. Zawieszenie - jest fenomenalne. Jest ono nieco zbliżone jak w Pesie 120Na "Swing", ale mam wrażenie, że nieco twardsze. Minimalnie.
Tramwaj jednak inaczej zachowuje się niż np. wspomniana Pesa 120Na. Hyundai nie kiwa się na boki jak Pesa. Natomiast buja się członami wzdłużnie na nierównościach. W czasie jazdy ma się takie wrażenie jak by się było na huśtawce. Wygląda to czasami komicznie, ale generalnie nie wpływa na komfort jazdy. Jest przyjemnie.
4. Głośność. Jeśli chodzi o elektronikę nie słychać jej, ale jeśli chodzi o torowisko - to zależy jakie - jest głośno. Na starych, zniszczonych torowiskach jest głośno jak w każdym wagonie. No, chyba, że tramwaj jedzie po nowym torowisku, wtedy jest rzeczywiście cicho.
5. Hyundai, zapewne na zlecenie zamawiającego zrezygnował z niebieskiego świetlenia nad drzwiami takiego jak jest w Pesach 120Na.
W Hyundaiu nad drzwiami znajduje się podświetlany panel, który świeci przy otwartych drzwiach na zielono...
https://www.fotosik.pl/zdjecie/16aa9fd68eb237a1
... natomiast gdy drzwi zamykają się kolor się zmienia na czerwone i pulsuje (podobnie jak w Siemensie Inspiro)
A gdy drzwi są zamknięte... nie ma oświetlenia
https://www.fotosik.pl/zdjecie/5a53fa6dbc742179
Reasumując. Hyundai jest fajnym tramwajem i z niecierpliwością czekam na dalsze wagony... oraz na wiosnę, bo wtedy będzie lepsze naświetlenie i będzie można sfocić te wagony na zewnątrz
Otóż zgodnie z tematem - pierwszy wagon 140N, już od dnia 14 grudnia kursuje liniowo po ulicach Warszawy. Jest to #4201 i na razie obsługuje linię 17 na pełnej jej długości a więc z Winnicy na PKP Służewiec. TW zastrzegają, że ten wagon może się też pojawić na linii nr. 9. Na razie jednak, aż do momentu mojego postu, wagon pojawia się na 17-stce.
Obiecałem sobie, że koniecznie muszę się tym przejechać jak tylko wyjedzie... i udało się.
Niestety zdjęć z zewnątrz na razie brak, prócz jednego marnego - było już totalnie ciemno
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/a3efd085dd6457ce
... ale ze środka ... i owszem udało się;)
1. Pierwsze wrażenie - takie, że tramwaj jest dłuuugi i przestronny. Ma szerokie przejścia. Generalnie dobrano dosyć ładną kolorystykę paneli naściennych, a dodatkowo żółte rurki i uchwyty. W tramwaju jest jasno i dosyć przyjemnie
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/6d8bf67dca8c16b3
Mam takie wrażenie, choć może się mylę, że panele naścienne wykończenia wnętrza warszawskiego Hyundaia przypominają to co mamy w wagonach metra Siemens Inspiro
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/40efc75223872904
Oświetlenie sufitowe też jest dwurzędowe podobnie jak w wagonach Siemensa
2. Ilość miejsc siedzących jest taka sama jak Pesie "Jazz-Duo" 128N, ale Hyundai jest nieco dłuższy od Pesy
Zrezygnowano z foteli uchylnych w 140N w rzeźni. Zdemontowano jest bardzo szybko. W Pesach zresztą też
Natomiast jest jedna wada, która już się pojawiła. Fotele na wózkach są zbyt blisko siebie. Ludzie na to narzekali przy mnie
https://www.fotosik.pl/zdjecie/304b6ebbf4648400
Jest zbyt ciasno. Pesa to jednak lepiej rozwiązała.
Pomijając już małą liczbę miejsce siedzących, ustawienie foteli w Hyundaiu jest całkiem niezłe. W skrajnych członach znaleziono miejsce dla 8 osób siedzących
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/270787ad3657f7a0
https://www.fotosik.pl/zdjecie/d099f220763d3bfe
I tu ciekawostka ... jak widać podłoga w Hyundaiu jest w 100% niska. I nawet w skrajnych członach nie ma stopni
Dla porównania Skoda 29T / 30T, DP Bratislava...
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/8e6f3a5ba3670cdd
Takie stopnie są https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/d6d5af59c77e7853
I jeszcze jedno porównanie śląskie Pesy Twist Step
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 266932923/
... również posiadają w skrajnych członach stopień
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 266932923/
W Hyundaiu udało się tego uniknąć
3. Zawieszenie - jest fenomenalne. Jest ono nieco zbliżone jak w Pesie 120Na "Swing", ale mam wrażenie, że nieco twardsze. Minimalnie.
Tramwaj jednak inaczej zachowuje się niż np. wspomniana Pesa 120Na. Hyundai nie kiwa się na boki jak Pesa. Natomiast buja się członami wzdłużnie na nierównościach. W czasie jazdy ma się takie wrażenie jak by się było na huśtawce. Wygląda to czasami komicznie, ale generalnie nie wpływa na komfort jazdy. Jest przyjemnie.
4. Głośność. Jeśli chodzi o elektronikę nie słychać jej, ale jeśli chodzi o torowisko - to zależy jakie - jest głośno. Na starych, zniszczonych torowiskach jest głośno jak w każdym wagonie. No, chyba, że tramwaj jedzie po nowym torowisku, wtedy jest rzeczywiście cicho.
5. Hyundai, zapewne na zlecenie zamawiającego zrezygnował z niebieskiego świetlenia nad drzwiami takiego jak jest w Pesach 120Na.
W Hyundaiu nad drzwiami znajduje się podświetlany panel, który świeci przy otwartych drzwiach na zielono...
https://www.fotosik.pl/zdjecie/16aa9fd68eb237a1
... natomiast gdy drzwi zamykają się kolor się zmienia na czerwone i pulsuje (podobnie jak w Siemensie Inspiro)
A gdy drzwi są zamknięte... nie ma oświetlenia
https://www.fotosik.pl/zdjecie/5a53fa6dbc742179
Reasumując. Hyundai jest fajnym tramwajem i z niecierpliwością czekam na dalsze wagony... oraz na wiosnę, bo wtedy będzie lepsze naświetlenie i będzie można sfocić te wagony na zewnątrz
Re: Hyundai Rotem
No, czyli nasze "niskopodłogowe" Gammy się mogą schować, bo w nich wciąż trzeba uprawiać wspinaczkę, żeby choćby usiąść...