Bombardier Flexity Classic (NGT6/8)
No bo jak można zaobserwować obecne składy są za małe, poza tym jak pewnie wiecie na lini 34, w porannym szczycie zastępują je składy 3x105Na...(a przynajmniej tak głosił niedawny komunikat MPK, po licznych skargach mieszkańców na tłok panujący w tych wozach w czasie porannego szczytu)
I to samo tyczy się linii do Nowej Huty: 1, 4, 14, 22 albo z Bieżanowa: 13 ten tramwaj (Bombi) jest po prostu za mały na te linie, chyba, że mocno zwiększono by częstotliwość kursów, ale nie ma na tyle maszyn...
Poza tym prosty rachunek: jedna 105tka bierze na pokład ok. 120 os. (+ - 3 os.), więc skład 3x105 Na jest w stanie zabrać maksymalnie ponad 360 osób, a Bombi? Wg. danych fabryki: 178 os. ale w praktyce zawsze mniej, bo ludzie nigdy się nie dopychają do końca choćby w środkowym członie i w strefach wysokiej podłogi (szczególnie w I członie), więc pojemność efektywna to ok. 168 os. może nieco mniej... Dlatego już tutaj widać jak na dłoni, że nawet skład 2x105Na ma większą pojemność.....
A żeby było ciekawiej, to Bombardiery obsługują silnie obciążone linie z Kurdwanowa (6,24, 34) i Borku Fałęckiego (8) i pojedyncze wozy z Bieżanowa (3).
Trasa na Ruczaj ma obsługiwać, oprócz Kampusu UJ, także bardzo dynamicznie rozwijające się osiedle Krakowa, no i b. pojemne składy są tam po prostu niezbędne.... a nawet jeśli okaże się, że potoki pasażerskie są mniejsze, to tym bardziej nie będzie nic straconego, bo większy tabor prawdopodobnie zostanie przesunięty na trasę KST....
Skąd o tym wiem? Od samych pracowników Stacji Obsługi Podgórze, kto jak kto ale myślę, że oni są najlepiej poinformowani w tej kwestii bo na co dzień pracują przy tych tramwajach (Bombardiery).
I to samo tyczy się linii do Nowej Huty: 1, 4, 14, 22 albo z Bieżanowa: 13 ten tramwaj (Bombi) jest po prostu za mały na te linie, chyba, że mocno zwiększono by częstotliwość kursów, ale nie ma na tyle maszyn...
Poza tym prosty rachunek: jedna 105tka bierze na pokład ok. 120 os. (+ - 3 os.), więc skład 3x105 Na jest w stanie zabrać maksymalnie ponad 360 osób, a Bombi? Wg. danych fabryki: 178 os. ale w praktyce zawsze mniej, bo ludzie nigdy się nie dopychają do końca choćby w środkowym członie i w strefach wysokiej podłogi (szczególnie w I członie), więc pojemność efektywna to ok. 168 os. może nieco mniej... Dlatego już tutaj widać jak na dłoni, że nawet skład 2x105Na ma większą pojemność.....
A żeby było ciekawiej, to Bombardiery obsługują silnie obciążone linie z Kurdwanowa (6,24, 34) i Borku Fałęckiego (8) i pojedyncze wozy z Bieżanowa (3).
Trasa na Ruczaj ma obsługiwać, oprócz Kampusu UJ, także bardzo dynamicznie rozwijające się osiedle Krakowa, no i b. pojemne składy są tam po prostu niezbędne.... a nawet jeśli okaże się, że potoki pasażerskie są mniejsze, to tym bardziej nie będzie nic straconego, bo większy tabor prawdopodobnie zostanie przesunięty na trasę KST....
Skąd o tym wiem? Od samych pracowników Stacji Obsługi Podgórze, kto jak kto ale myślę, że oni są najlepiej poinformowani w tej kwestii bo na co dzień pracują przy tych tramwajach (Bombardiery).
Co do pracowników zajezdni jako źródła informacji zwykle podchodzę z dystansem. Od takich pracowników aż po kierowników słyszałem już takie bajki, jakich nie powstydziłby się Andersen i bracia Grimm. Wolę się opierać na mniej lub bardziej oficjalnych informacjach z samej góry. Myślałem, że rzeczywiście znasz jakieś konkrety dotyczące zamiarów inwestycyjnych MPK w tym temacie.
Niestety, do takich oficjalnych jeszcze nie dotarłem, ale jak pewnie wiesz, już ta obecna dostawa, to miały być wozy 5 członowe, tylko później niestety zrewidowano te plany....
Poza tym, trasa na ruczaj ma powstać do 2011 roku, więc myślę, że już niedługo powinniśmy wiedzieć coś więcej, być może nawet pod koniec przyszłego roku (lub troszkę wcześniej) może zostać ogłoszony przetarg na nowe wozy.
Jednak co moim zdaniem jest najgorsze, to te Bombardiery (przynajmniej I i II dostawa) nie mają na dzień dzisiejszy możliwości jazdy ukrotnionej... sprzęgi są, ale nie ma wyprowadzonego sterowania na drugi wagon...
Poza tym, trasa na ruczaj ma powstać do 2011 roku, więc myślę, że już niedługo powinniśmy wiedzieć coś więcej, być może nawet pod koniec przyszłego roku (lub troszkę wcześniej) może zostać ogłoszony przetarg na nowe wozy.
Jednak co moim zdaniem jest najgorsze, to te Bombardiery (przynajmniej I i II dostawa) nie mają na dzień dzisiejszy możliwości jazdy ukrotnionej... sprzęgi są, ale nie ma wyprowadzonego sterowania na drugi wagon...
Przyznam się szczerze, że widząc pociągi tramwajowe złożone z E1+C1 na 1-ce, czy 22 - w Krakowie - to nic innego mi do głowy nie przychodzi jak potrzeba kupna bardziej NGTd8 niż Outlooka - o których wspomniał TLG.
Po prostu te wagony, z racji długości chyba najlepiej by pasowały w Krakowie na najbardziej obciążone linie.
A po za tym plotka głosi, że MPK będzie musiało rozłączyć E1 i C1, co oznacza tłok w tramwajach (na najbardziej obciążonych liniach), a zatem NGT8 może być ratunkiem - tylko czy MPK rzeczywiście to kupi ?
Po prostu te wagony, z racji długości chyba najlepiej by pasowały w Krakowie na najbardziej obciążone linie.
A po za tym plotka głosi, że MPK będzie musiało rozłączyć E1 i C1, co oznacza tłok w tramwajach (na najbardziej obciążonych liniach), a zatem NGT8 może być ratunkiem - tylko czy MPK rzeczywiście to kupi ?
Mialy byc 3 czlonowe, z dluzszym srodkowym czlonem.... I takie maja byc kupione przy budowie trasy na Ruczaj, no chyba ze znowu koszty okaza sie za wysokie....Maciszyn pisze:Niestety, do takich oficjalnych jeszcze nie dotarłem, ale jak pewnie wiesz, już ta obecna dostawa, to miały być wozy 5 członowe, tylko później niestety zrewidowano te plany....
[ Dodano: 19 Lis 2008 17:45 ]
1/ nie MPK tylko ZIKIT, 2/ wyjezdzaja cale dwa uffa, ktore po wykonaniu kursow w porannym szczycie zjezdzaja do zajezdni. W zamian na '34' zaczyna jezdzic to co robilo kursy na '29'.Maciszyn pisze:No bo jak można zaobserwować obecne składy są za małe, poza tym jak pewnie wiecie na lini 34, w porannym szczycie zastępują je składy 3x105Na...(a przynajmniej tak głosił niedawny komunikat MPK, po licznych skargach mieszkańców na tłok panujący w tych wozach w czasie porannego szczytu)
Bzdury te wyliczenia.... Kazdy wagon podajesz wedlug innej normy os/m2... A do 105Na w krakowskim wydaniu fizycznie nie wejdzie wiecej niz 100os...Maciszyn pisze:Poza tym prosty rachunek: jedna 105tka bierze na pokład ok. 120 os. (+ - 3 os.), więc skład 3x105 Na jest w stanie zabrać maksymalnie ponad 360 osób, a Bombi? Wg. danych fabryki: 178 os. ale w praktyce zawsze mniej, bo ludzie nigdy się nie dopychają do końca choćby w środkowym członie i w strefach wysokiej podłogi (szczególnie w I członie), więc pojemność efektywna to ok. 168 os. może nieco mniej... Dlatego już tutaj widać jak na dłoni, że nawet skład 2x105Na ma większą pojemność.....
Na KST to raczej wiekszy tabor nie bedzie potrzebny...Maciszyn pisze: A żeby było ciekawiej, to Bombardiery obsługują silnie obciążone linie z Kurdwanowa (6,24, 34) i Borku Fałęckiego (8) i pojedyncze wozy z Bieżanowa (3).
Trasa na Ruczaj ma obsługiwać, oprócz Kampusu UJ, także bardzo dynamicznie rozwijające się osiedle Krakowa, no i b. pojemne składy są tam po prostu niezbędne.... a nawet jeśli okaże się, że potoki pasażerskie są mniejsze, to tym bardziej nie będzie nic straconego, bo większy tabor prawdopodobnie zostanie przesunięty na trasę KST....
Sa poinformowani na zasadzie "a bo tamten mowil, ze ten temu mowil, ze podobno tamten mowil ze: ncabfiac"...Maciszyn pisze:Skąd o tym wiem? Od samych pracowników Stacji Obsługi Podgórze, kto jak kto ale myślę, że oni są najlepiej poinformowani w tej kwestii bo na co dzień pracują przy tych tramwajach (Bombardiery).
Bombardier NGT8, mój trzeci ważny cel krakowskiej, wczorajszej wizyty
Chryste Panie, teraz aby się przejechać prawdziwym tramwajem, to trzeba do Krakowa jechać
Tramwaj, cud, miód i orzeszki... no, a tak na serio. Mam wrażenie, że wagon ma ciut za twarde zawieszenie. Szczególnie się to odczuwa na starych i zniszczonych torowiskach w Śródmieściu Krakowa. Dalej jest już lepiej.
Wnętrze wagonu
To co od razu wzbudza zainteresowanie to oświetlenie wewnętrzne wagonu. Nie wiem czemu, ale producent z jakiegoś powodu zrezygnował ze świetlówek, na rzecz żarówek halogenowych
Efekt jest taki, że póki tramwaj jest nowym to w środku jest jasno jak w dzień... póki jest nowy, pytanie co będzie po kilku latach eksploatacji. Czy te żarówki przeżyją
Nie mniej jednak oświetlenie jest ciepłe, przyjemne i bardzo pozytywnie wpływa na ocenę wagonu
Sami zresztą Zobaczcie
http://imageshack.us/photo/my-images/255/ngt82.jpg/
Rozplanownie wnętrza
... zrobiło na mnie miłe wrażenie. Jak na krakowskie warunki powinno być OK.
- pierwszy człon http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26953
- drugi człon http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26944
- trzeci człon http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26943
Dla porównania w częstochowskiej PESIE Twist jest nieco więcej miejsca dla stojących, są wyraźne "rzeźnie" - no, ale tak sobie zamówili przewoźnicy
I jeszcze tylny zwis wagonu, spodobało mi się wykorzystanie tego miejsca
http://imageshack.us/photo/my-images/40/ngt83.jpg/
Fotele
Są różno kolorowe i stosunkowo twarde, ale w miarę wygodne, a przynajmniej wygodne na krótką podróż
Nie rozumiem tylko czemu producent w porozumieniu z MPK zastosował odmienną kolorystykę obić foteli (tego nie spotkamy w żadnym innym krakowskim tramwaju, ani autobusie)
http://imageshack.us/photo/my-images/201/ngt84.jpg/
Z tego zauważyłem szare obicia już zaczynają się lekko brudzić
http://imageshack.us/photo/my-images/607/ngt81.jpg/
Informacja pasażerska, kasowniki i biletomaty
Na każdy jeden człon przypada wiszący LCD, na którym wyświetla się reklama, a na pasku w górnej części ekranu: nazwy przystanków, numer linii i kierunek - zamiennie
Boczne tablice - w przeciwieństwie do Protrama 405N-Kr i najnowszych Solarisów Urbino - nie są dwu stronne. Zainstalowano osobne tablice do wyświetlania kierunku linii na zewnątrz
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26945
A osobne, boczne ekrany z informacją pasażerską - zainstalowano na przeciwko drzwi.
http://imageshack.us/photo/my-images/32/krksip1.jpg/
Nie wiem czemu, ale jeśli Pamiętacie mój opis Protrama 405N-Kr, to tam na ekranie pojawiają się trzy elementy... w Bombardierach tylko dwa: najbliższe przystanki oraz jakaś godzina, bo nie data. Może to się zmieni
We wszystkich fabrycznie nowych pojazdach, MPK instaluje, takie kasowniki
http://imageshack.us/photo/my-images/59 ... ownik.jpg/
Są one dotykowe, wystarczy nacisnąć to zielone kółko w górnej części ekranu, by dowiedzieć się jakie będą kolejne przystanki
A to biletomat, również nowego typu
http://imageshack.us/photo/my-images/26/ngt85.jpg/
Te urządzenia również spotkamy wyłącznie w fabrycznie nowych pojazdach. Protram 405N-Kr również je posiada
Biletomaty stoją w dwóch miejscach w NGT8 - w pierwszym i ostatnim członie
http://imageshack.us/photo/my-images/687/ngt88.jpg/
Ostatnie drzwi charakteryzują się niewielkim stopniem
http://imageshack.us/photo/my-images/17/ngt810.jpg/
Postaram się jak najszybciej zmontować film z przejazdu NGT8, materiałów sporo udało mi się nagrać.
Reasumując. NGT8, to generalnie przyjemne wagony. Kolorystyka wnętrza jest mniej więcej stonowana, ale tak naprawdę jest to kwestia gustów, jak Pamiętacie kolegom z Krakowa nie specjalnie przypadła do gustu. Ja nie miałem takich negatywnych wrażeń
Szkoda, że zewnętrznie MPK nie chciało ich jakoś pomalować w obowiązujące barwy... tylko no właśnie które, bo już ich jest trochę
========== Edyta... rozbiera się w filmie, Musisz to koniecznie zobaczyć !===========
Obiecałem film i oto Bombardier NGT8. Miłego oglądania
http://www.youtube.com/watch?v=EMouwOg8 ... e=youtu.be
Chryste Panie, teraz aby się przejechać prawdziwym tramwajem, to trzeba do Krakowa jechać
Tramwaj, cud, miód i orzeszki... no, a tak na serio. Mam wrażenie, że wagon ma ciut za twarde zawieszenie. Szczególnie się to odczuwa na starych i zniszczonych torowiskach w Śródmieściu Krakowa. Dalej jest już lepiej.
Wnętrze wagonu
To co od razu wzbudza zainteresowanie to oświetlenie wewnętrzne wagonu. Nie wiem czemu, ale producent z jakiegoś powodu zrezygnował ze świetlówek, na rzecz żarówek halogenowych
Efekt jest taki, że póki tramwaj jest nowym to w środku jest jasno jak w dzień... póki jest nowy, pytanie co będzie po kilku latach eksploatacji. Czy te żarówki przeżyją
Nie mniej jednak oświetlenie jest ciepłe, przyjemne i bardzo pozytywnie wpływa na ocenę wagonu
Sami zresztą Zobaczcie
http://imageshack.us/photo/my-images/255/ngt82.jpg/
Rozplanownie wnętrza
... zrobiło na mnie miłe wrażenie. Jak na krakowskie warunki powinno być OK.
- pierwszy człon http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26953
- drugi człon http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26944
- trzeci człon http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26943
Dla porównania w częstochowskiej PESIE Twist jest nieco więcej miejsca dla stojących, są wyraźne "rzeźnie" - no, ale tak sobie zamówili przewoźnicy
I jeszcze tylny zwis wagonu, spodobało mi się wykorzystanie tego miejsca
http://imageshack.us/photo/my-images/40/ngt83.jpg/
Fotele
Są różno kolorowe i stosunkowo twarde, ale w miarę wygodne, a przynajmniej wygodne na krótką podróż
Nie rozumiem tylko czemu producent w porozumieniu z MPK zastosował odmienną kolorystykę obić foteli (tego nie spotkamy w żadnym innym krakowskim tramwaju, ani autobusie)
http://imageshack.us/photo/my-images/201/ngt84.jpg/
Z tego zauważyłem szare obicia już zaczynają się lekko brudzić
http://imageshack.us/photo/my-images/607/ngt81.jpg/
Informacja pasażerska, kasowniki i biletomaty
Na każdy jeden człon przypada wiszący LCD, na którym wyświetla się reklama, a na pasku w górnej części ekranu: nazwy przystanków, numer linii i kierunek - zamiennie
Boczne tablice - w przeciwieństwie do Protrama 405N-Kr i najnowszych Solarisów Urbino - nie są dwu stronne. Zainstalowano osobne tablice do wyświetlania kierunku linii na zewnątrz
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26945
A osobne, boczne ekrany z informacją pasażerską - zainstalowano na przeciwko drzwi.
http://imageshack.us/photo/my-images/32/krksip1.jpg/
Nie wiem czemu, ale jeśli Pamiętacie mój opis Protrama 405N-Kr, to tam na ekranie pojawiają się trzy elementy... w Bombardierach tylko dwa: najbliższe przystanki oraz jakaś godzina, bo nie data. Może to się zmieni
We wszystkich fabrycznie nowych pojazdach, MPK instaluje, takie kasowniki
http://imageshack.us/photo/my-images/59 ... ownik.jpg/
Są one dotykowe, wystarczy nacisnąć to zielone kółko w górnej części ekranu, by dowiedzieć się jakie będą kolejne przystanki
A to biletomat, również nowego typu
http://imageshack.us/photo/my-images/26/ngt85.jpg/
Te urządzenia również spotkamy wyłącznie w fabrycznie nowych pojazdach. Protram 405N-Kr również je posiada
Biletomaty stoją w dwóch miejscach w NGT8 - w pierwszym i ostatnim członie
http://imageshack.us/photo/my-images/687/ngt88.jpg/
Ostatnie drzwi charakteryzują się niewielkim stopniem
http://imageshack.us/photo/my-images/17/ngt810.jpg/
Postaram się jak najszybciej zmontować film z przejazdu NGT8, materiałów sporo udało mi się nagrać.
Reasumując. NGT8, to generalnie przyjemne wagony. Kolorystyka wnętrza jest mniej więcej stonowana, ale tak naprawdę jest to kwestia gustów, jak Pamiętacie kolegom z Krakowa nie specjalnie przypadła do gustu. Ja nie miałem takich negatywnych wrażeń
Szkoda, że zewnętrznie MPK nie chciało ich jakoś pomalować w obowiązujące barwy... tylko no właśnie które, bo już ich jest trochę
========== Edyta... rozbiera się w filmie, Musisz to koniecznie zobaczyć !===========
Obiecałem film i oto Bombardier NGT8. Miłego oglądania
http://www.youtube.com/watch?v=EMouwOg8 ... e=youtu.be
Jak na Krakowskie warunki, to jest lekko zrąbane... Głównie przez za małą rzeźnię i pojedyncze fotele pośrodku.J-31 pisze:... zrobiło na mnie miłe wrażenie. Jak na krakowskie warunki powinno być OK
Tego nawet w MPK nie rozumieją... Po prostu te wagony z założenia miały być inne. Szkoda, bo wzór tapicerki a'la karton pomalowany kredką woskową, wygląda fatalnie.J-31 pisze:Nie rozumiem tylko czemu producent w porozumieniu z MPK zastosował odmienną kolorystykę obić foteli
Oj tam, oj tam. 19 rożnych schematów malowania, to nie tak dużo. Ogólnie wagony miały być w takim schemacie, jak wozy #2001-2026, ale jak zwykle MPK musiało zrobić po swojemu.J-31 pisze:Szkoda, że zewnętrznie MPK nie chciało ich jakoś pomalować w obowiązujące barwy... tylko no właśnie które, bo już ich jest trochę
Nie. To jest wejście dla motorniczego. Może on również przejść do przedziału pasażerskiego przez wewnętrzne drzwiep40 pisze:Przednie drzwi w NGT8 nie są do użytku przez pasażerów?
Ponieważ koledzy z Krakowa nie napisali, to ja pomogę NGT6 - ma 26 metrów długości, natomiast NGT8 - 32,8 metrów długości.OPi pisze:O ile najnowsze Bombardiery są dłuższe od swoich poprzedników?
Wg TWB aktualnie 8 szt i faktycznie tyle powinno być na mieście. Aczkolwiek ja natknąłem się wyłącznie na wagony #2051, #2052 i #2053OPi pisze:I jeszcze pytanie, ile sztuk ich przyszło i czy wszystkie zadebiutowały
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt: