Tatra RT6N1

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Poznaniak

Tatra RT6N1

Post autor: Poznaniak »

MPK kupił 10 wagonów typu RT6N1. W Czechach jest ich tylko kilkanaście sztuk. Jeżdzą min. w Pradze i Libercu. Ogólnie tramwaj ten jest ładny (z zewnatrz i wewnątrz), troche hałasliwy jest :). Ich numery taborowe to 401-410. Obecnie 3 Tatry kursują w reklamie (tylko w srodkowym członie).
Krótka historia:
Pierwsze wagony typu RT6N1 przybyły w 1996r. Początkowo było z nimi kłopoty (do roku 2000-2001). Na trase wyjeżdzało srednio 4-5 wozów, dzisiaj srednio 7-8. Obecnie Tatry spisuja sie dobrze. Kursują one tylko na jednej linii.
Dane techniczne:
Długosc- 26, 8 m
Masa pustego tramwaju 32 500 kg
Masa tramwaju max. obciazonego- 54 700 kg
Prędkosc maksymalna- 80 km/h
Pojemnosc (łączna)- 204
Siedzące- 54

Na koniec pytania:
1) Co sadzicie o Tatrach
2) Czy mieliscie okazje nimi jechać (krakowianie wypowiadać sie jak sie spisywał u Was testowa Tatra , jeżeli ktoś ja jeszcze pamieta:P)
3) Czy chcelibyscie mieć w Waszych mistach ten tramwaj :)?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ad. 1) Niestety nie znam, więc za dużo o nich napisać nie mogę. Z tego co widzę, to jest w nich spora róznica w wysokości podłogi. I to jest to co go łączy z 116Na/1... ;)
Ad. 2) Niestety nie miałem okazji
Ad. 3) Jasne, że bym chciał. :D

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

J-31 pisze:Ad. 1) Niestety nie znam, więc za dużo o nich napisać nie mogę. Z tego co widzę, to jest w nich spora róznica w wysokości podłogi. I to jest to co go łączy z 116Na/1... ;)
No tak z tym sie zgodze :)
J-31 pisze: Ad. 3) Jasne, że bym chciał. :D
Oki, no to jak będzie Poznań je sprzedawał to załatw zeby TW je kupił :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok. Dzięki. Będę pamiętał... :D

voy

Post autor: voy »

Czego mówisz że to złom jest??

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

voy pisze:Czego mówisz że to złom jest??
1) Tak praiwe wszyscy MKM-owie i z Poznania uważaja (chociaż uwazam, ze nie słusznie)
2) To takie poznańskie pseudo ;-)

voy

Post autor: voy »

No ale jakieś argumenty?

Wiśnia

Re: Czeski złom- czyli RT6N1

Post autor: Wiśnia »

Poznaniak pisze: Na koniec pytania:
1) Co sadzicie o Tatrach
2) Czy mieliscie okazje nimi jechać (krakowianie wypowiadać sie jak sie spisywał u Was testowa Tatra , jeżeli ktoś ja jeszcze pamieta:P)
3) Czy chcelibyscie mieć w Waszych mistach ten tramwaj :)?
1. Nie wiem, bo nie jechałem.
2. Patrz wyżej
3. Myślę że każdy mieszkaniec GOPu by chciał.

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

voy pisze:No ale jakieś argumenty?
Często psujace sie, strasznie głośne.......
Wystarczy ;-)?

dodam, że to pseudo "czeski złom" cora rzadziej sie juz używa ;-)

voy

Post autor: voy »

A one nie są przypadkiem za szerokie o 4 cm?? To dlatego mogą jeździć wyłącznie na 12? Jaka to jest linia?

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

voy pisze:A one nie są przypadkiem za szerokie o 4 cm??
Dokładnie. W niektórych miejscach poznańkiej sieci tramwajowej nie mogą sie wyminąc.........
voy pisze: To dlatego mogą jeździć wyłącznie na 12?
Podczas remontów jeździły też na:
- 15 (Sobieskiego- Budziszynska- Junikowo) jakoś 2000-2001r
- 7 (Zawady- Ogrody) w 2004 r
Tak to ciagle na 12 (nawet na trasach objazdowych, tam gdzie moga sie wyminać :P)
voy pisze: Jaka to jest linia?
Linia PST.
Cos dokładnie jeszcze?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A jakie sa Twoje wrażenia z jazdy tymi wagonami ?

augiasz

Post autor: augiasz »

1) Co sadzicie o Tatrach
2) Czy mieliscie okazje nimi jechać (krakowianie wypowiadać sie jak sie spisywał u Was testowa Tatra , jeżeli ktoś ja jeszcze pamieta:P)
3) Czy chcelibyscie mieć w Waszych miastach ten tramwaj ?
ad 2) Jechalem tymze w Pradze - woz dosc przestronny i pojemny, ale glosnawy...
ad 1) Najlepsze tramy to nie sa - szczegolnie ze wzgledu na awaryjnosc (opinie czeskich motorniczych) i dlatego zakupili tylko 4 w Pradze...
ad 3) Raczej nie... Bo po co inwestowac w cos co moze i jest tanie, ale awaryjne?

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

J-31 pisze:A jakie sa Twoje wrażenia z jazdy tymi wagonami ?
Moje pozytywne. Duzy, szeroki, duzó miejsca, tylko cholernie głośny :|

51

Post autor: 51 »

a co były jakieś afery z palącą się instalacją czy czymś takim?

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

51 pisze:a co były jakieś afery z palącą się instalacją czy czymś takim?
,

¯adnej afery nie było (przynajmniej ja o takiej nie słyszałem). A co do tej palacej instalacji to racje, w Tatrze sie palił wszystko co sie dało. Pamietam jak wracałem wiezcorkiem 1997r ze Starołęki do domu, to nagle na duchu zacżał sie pantograf kopcić :| :lol: :| . A tak to jeszcze- wózki, i nie raz był dym w przestrzeni pasażerskiej :|

voy

Post autor: voy »

Bardzo jestem ciekaw, jak Tatra wygląda w przestrzeni pasażerskiej.

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

voy pisze:Bardzo jestem ciekaw, jak Tatra wygląda w przestrzeni pasażerskiej.
Jak będe miec okazje to zrobie fotke wnętrza i zarzuce ją tu :)

roj_mankiet

Post autor: roj_mankiet »

małe sprostowanie:
tatry RT6N1 nie jeżdżą w Pradze z pasażerami
one niestety stoją w zajezdni Pankrac
nie miałem okazji jechac rt6n1, ale inne tatry którymi jeżdziłem w Pradze(T3, T3SUCS, T3R.P)zrobiły na mnie dobre wrażenie
obecnie w Pradze modernizuje się stare T3 z lat sześcdziesiątych(najstarsze egz. nr 6432 i 6457 pochadzą z 1965 lub 1966 roku, jeden jest już w przeróbce)na T3R.P, T3R.PV, dzięki temu czterdziestolatki są praktycznie nowe
odsyłam do www.prazsketramvaje.cz
świetny serwis o tramwajach w Pradze

aleksej

Post autor: aleksej »

Wlasnie, Czeskie Tatry RT6N1 stoja w zajezdniach, podobno wszystkie sa wlasnoscia syndyka upadlych zakladow Tatra. Ciekawi mnie czy MPK Poznan po swoich doswiadczeniach z tymi wozami i z doprowadzeniem ich do w miare dobrej uzytecznosci moglyby kupic te wagony (pewnie bylyby bajecznie tanie) i po przerobkach wypuscic na linie. Zawsze to pare niskopodlogowcow wiecej i to tanio (chyba w Czechach jest ich 14).

Pozdrawiam,
Aleksej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”