Tatra RT6N1

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Podi

Post autor: Podi »

aleksej pisze:Ciekawi mnie czy MPK Poznan po swoich doswiadczeniach z tymi wozami i z doprowadzeniem ich do w miare dobrej uzytecznosci moglyby kupic te wagony (pewnie bylyby bajecznie tanie) i po przerobkach wypuscic na linie
Ciekawa perspektywa... Ponoć jeden mieli przerobić na wagon barowy...
aleksej pisze:(chyba w Czechach jest ich 14).
Eee... 2 w Brnie i 2 w Pradze....

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

U nas średnio jeździ 6 - 7 składów a reszta stoi zepusta lub bez wózków na zajezdni przy Fortecznej w Poznaniu. :(

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

aleksej pisze:Ciekawi mnie czy MPK Poznan po swoich doswiadczeniach z tymi wozami i z doprowadzeniem ich do w miare dobrej uzytecznosci moglyby kupic te wagony (pewnie bylyby bajecznie tanie) i po przerobkach wypuscic na linie
Dobry pomysł :idea: Jak stoją nie użyteczne na zajezdni to oczywiście MPK mogłoby rozważyć taką ewentualność. Poznań ma już doświadczenie z tymi wagonami, czyli z obsługą nie byłoby większego problemu

Podi pisze:
aleksej pisze:(chyba w Czechach jest ich 14).
Eee... 2 w Brnie i 2 w Pradze....
W Libercu jest bodaj jedna

[ Dodano: 2005-12-14, 19:47 ]
Poznańczyk pisze:U nas średnio jeździ 6 - 7 składów a reszta stoi zepusta lub bez wózków na zajezdni przy Fortecznej w Poznaniu. :(
Nie stoją zepsute, tylko dwie Tatry na bieżąco przechodzą naprawy. Obecnie bodajże #407 stoi rozebrana na hali, a #408 stoi bez wózków przed halą

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Bywają dni że są tam 3-4 składy, aktualnie nie byłem tam od 3 tygodni.

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Poznańczyk pisze:Bywają dni że są tam 3-4 składy, aktualnie nie byłem tam od 3 tygodni.
12/3, 12/10, 12/5-->12/11 planowo, czwarty sie sporadycznie zdarza

Neral

Post autor: Neral »

Podi pisze:
aleksej pisze:(chyba w Czechach jest ich 14).
Eee... 2 w Brnie i 2 w Pradze....
:idea: As far as I know there are 4 in Prague and 4 in Brno.

In Liberec there is RT6S - the only one in the world :D - not exactly the same type as RT6N1, although it looks very similar...

(PL)
Jak wiem ich jest 4 w Pradze i 4 w Brnie

W Libercu one się nazywają RT6S - jedyne na świecie :D - nie zupełnie ten sam typ co RT6N1, pomimo, że wyglądają bardzo podobnie...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Neral pisze: :idea: As far as I know there are 4 in Prague and 4 in Brno.
Neral - sorry I will write it in Polish. If you like I will translate it on English ;)

Ok. Neral, Jesteś najbliżej tematu. :)

Czy Mógłbyś napisać co faktycznie, obecnie dzieje się z tramwajami Skody - typu RTN6 - w Pradze i Brnie. Czy one pracują, czy też nadal stoją w zajezdniach ? ;)

Neral

Post autor: Neral »

J-31 pisze:Neral - sorry I will write it in Polish. If you like I will translate it on English :wink:

Ok. Neral, Jesteś najbliżej tematu. :smile:

Czy Mógłbyś napisać co faktycznie, obecnie dzieje się z tramwajami Skody - typu RTN6 - w Pradze i Brnie. Czy one pracują, czy też nadal stoją w zajezdniach ? ;)
That's OK, I can understand quite good, I only prefer to write in English, because if I tried to write in Polish, it would be horrible. ;)

I must correct a mistake: The RT6 is not from ©koda but from ÈKD (Tatra)
Well, it is quite complicated with these trams and I do not know so much about it, but as far as I know, the RT6 were delivered to Praha, Brno and Poznań. But there were some serious problems so that they could not gain homologation. In Poznań, there were certain adjustment done, therefore they can normally serve. In Czech republic it was not possible to do such adjustments, because of different regulations. :| So there were several attepmpts to refit the RT6 in Praha and Brno. Unfortunately unsuccessful. And now they have been (in Praha) standing for several years in Pankrác depot. But now it seems again that there is a chance to make these trams serviceable, because some major adjustments were done. However, nobody can be sure about it and I personally think it is also a political topic: "Now we have the super-hyper-modern 14T, so who cares about some 12-years-old RT6..." :o:

(PL)
Muszę skorygować ten błąd: RT6 nie jest produkowane przez ©kodę, ale w ÈKD (Tatra)

Więc, to jest całkiem skomplikowane z tymi tramwajami i nie wiem za dużo o nich, ale tyle co wiem to RT6 zostały dostarczone do Pragi, Brna i Poznania. One miały pewne poważne problemy, więc nie mogły uzyskać ponownie homologacji. W Poznaniu, to było oczywiście uporządkowane, dlatego też mogą być normalne eksploatowane.

W Republice Czech to nie było możliwe, by to tak uporządkować, ze względu na inne (odmienne) przepisy. :| Więc próbowano kilku napraw RT6 w Pradze i Brnie. Oczywiście bez sukcesu. Więc teraz stoją od kilku lat w praskiej zajezdni Pankrác. Ale teraz jest szansa na powrót do służbym ponieważ sprawą zajął się pewien główny decydent. Jednakże, nikt nie może być pewien o to i ja osobiście myślę, że to jest również polityczne hasło: "Teraz mamy super-hyper nowoczesny 14T, więc kto się będzie przejmował (martwił) 12 letnim RT6..." :o:

Podi

Post autor: Podi »

W Libercu jest bodaj jedna
W Libercu <b>napewno</b> nie ma...
Neral pisze:As far as I know there are 4 in Prague and 4 in Brno.
Oh sorry, you're right...

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Podi pisze:
W Libercu jest bodaj jedna
W Libercu <font color=red><b>na pewno</b> //osobno - autokorekta</font> nie ma...
Nie ten sam typ, ale podobny

Podi

Post autor: Podi »

Poznaniak pisze:Nie ten sam typ, ale podobny
Aha... No wiesz, w wielu tramwajowcyh źródłach piszą,że wyprodukowano jeszcze je tylko dla Pragi i Brna :)

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

10 dla Poznania i po 4 do Brna i Pragi. A ten prototyp który był w Poznaniu w 1996 roku i jeździł na trasie R.Kaponiera-PKS-Królowej jadwigi-Jana Pawła II-Małe Garbary-Fredry-R.Kaponiera chyba jest praski.

Podi

Post autor: Podi »

A ten prototyp który był w Poznaniu w 1996 roku i jeździł na trasie R.Kaponiera-PKS-Królowej jadwigi-Jana Pawła II-Małe Garbary-Fredry-R.Kaponiera chyba jest praski.
W Krakowie też był...

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

I dobrze zrobili, że nie wzieli.

roj_mankiet

Post autor: roj_mankiet »

http://www.spvd.cz/hertl/liberec-jablon ... p_tram.htm
niskopodłogowe tramwaje w Libercu-m.in.RT6S

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

O ale fajna ta Tatra T3 ciekawe czy dałoby się tak przerobic 13N.

Podi

Post autor: Podi »

Nie no może jeszcze stopiątki...
Widzi mi się ta tatra... :)

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Tatra RT6S to coś innego niż RT6N1, więc ich nie mieszajmy.

Podi

Post autor: Podi »

Poznańczyk pisze:Tatra RT6S to coś innego niż RT6N1, więc ich nie mieszajmy.
Ale podobne!

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Podi pisze:
Poznańczyk pisze:Tatra RT6S to coś innego niż RT6N1, więc ich nie mieszajmy.
Ale podobne!
Bardzo podobne, moze tylko inną elektryke mają..(albo jeszcze coś innego)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”