Tatra RT6N1
Ex-praska Tatra po wizycie w Modertransie:
http://galeriapgk.com/details.php?image_id=17302
http://galeriapgk.com/details.php?image_id=17302
A mnie się podoba. Bałem się, że dostaną całe zmoderusowane mordki, które ni cholery nie pasowałyby do Tatry. A tak to lekko zaokrąglili gębę sprawiając, że nie wygląda tak toporzasto, no i ten pas jest takim dość delikatnym dodatkiem Boję się tylko tej słynnej tarczy z numerem na górze. Oby udało się zrobić coś z awaryjnością - ma dostać rozrusznik itp. od Bety a Bety póki co jeżdżą bez zarzutu.
Oczywiście, przepraszam. PomyłkaJ-31 pisze:KKS wspomniał o rozruszniku
Zarówno Moderus jak i Tatra są asynchroniczne, tego się nie da regulować przez oporniki.KKS pisze:Tak gdzieś czytałem, nie znam się na mechanice więc mogłem się pomylić.
W kwestii aparatury i silników: Beta ma inne silniki niż Tatra więc do silników w Tatrze trzeba zaprojektować osobną aparaturę lub wymienić także silniki (a przypomnę, że Tatra ma tylko cztery osie napędowe, a Beta - osiem). Ale kto wie - może na podstawie doświadczeń z Tatrami i Betą Modertrans zaprojektuje swój tramwaj tej klasy.
RT6S była wersją prototypową z aparaturą Siemensa i obniżoną podłogą nad wózkami, RT6N ma silniki asynchroniczne. Jedynie prototyp był chopperowy.ep40 pisze:Z tego co wiem, RT6N1 mają silniki prądu stałego, choć o wyjątkowo dużej mocy jak na silniki tramwajowe, wersja asynchroniczna nosi oznaczenie RT6S.