Strona 15 z 16

: 2010-01-02, 11:01
autor: TLG
PAFAWAG pisze:Linia zakładowa czy będą coś w nich grzebać?
Nie wiem. Przypuszczam, że już mają nabywcę. Wstępnie przecież DP rozmawiało z Poznaniem w sprawie odkupienia tych wagonów. Wystarczy obserwować, gdzie wypłyną.

: 2010-01-04, 13:08
autor: J-31
Jeśli te Tatry z DP Praha, trafią do Poznania (o ile ;) ), to ciekawy jestem gdzie MPK je upchnie - skoro właśnie wycofują je z PST-ki. Co prawda są przecież jeszcze inne linie w Poznaniu, ale niepokoi mnie ich wysoka awaryjność :]

: 2010-01-04, 15:02
autor: Lopez
Być może te jednostki przejdą modernizacyję, zanim trafią do docelowego użytkownika. Może to jest powód dla którego najpierw trafią do Nymburka?

: 2010-01-04, 19:32
autor: faja_k
Rozmowy MPK w sprawie zakupu Tatr to stary temat i nieaktualny, chyba, że TLG mówi o jakichś kolejnych.

: 2010-01-04, 20:12
autor: Lopez
Przypominam, że zakup tatr przez Poznań to tylko hipoteza.

: 2010-01-04, 20:15
autor: TLG
J-31 pisze:Jeśli te Tatry z DP Praha, trafią do Poznania
Nie napisałem, że trafią czy mają trafić tylko, że kiedyś były nawet takie rozmowy.
KKS pisze:Rozmowy MPK w sprawie zakupu Tatr to stary temat i nieaktualny, chyba, że TLG
I o tych właśnie wspomina TLG

: 2011-06-21, 15:53
autor: faja_k
Ex-praska Tatra po wizycie w Modertransie:
http://galeriapgk.com/details.php?image_id=17302

: 2011-06-21, 18:30
autor: Mrozard
Jakoś ten pas z lampami średnio pasuje do ogółu wagonu.

: 2011-06-21, 19:05
autor: Rumpel
Nie jest źle. Ogólnie to łądnie im wyszło to, co widać.

: 2011-06-21, 19:21
autor: faja_k
A mnie się podoba. Bałem się, że dostaną całe zmoderusowane mordki, które ni cholery nie pasowałyby do Tatry. A tak to lekko zaokrąglili gębę sprawiając, że nie wygląda tak toporzasto, no i ten pas jest takim dość delikatnym dodatkiem :) Boję się tylko tej słynnej tarczy z numerem na górze. Oby udało się zrobić coś z awaryjnością - ma dostać rozrusznik itp. od Bety a Bety póki co jeżdżą bez zarzutu.

: 2011-06-22, 08:27
autor: J-31
Z tego co wyczytałem na PGK, to oczywiście Tatra dostanie tarcze (tył i przód). Mimo wszystko tramwaj i na mnie robi pozytywne wrażenie. :)

A jeśli okazało by się, że rozrusznik od Bety by się sprawdził w RT6N1, to może to byłby dobry kierunek do modernizacji już eksploatowanych Tatr ;)

: 2011-06-22, 08:47
autor: TLG
J-31 pisze:A jeśli okazało by się, że rozrusznik od Bety by się sprawdził w RT6N1, to może to byłby dobry kierunek do modernizacji już eksploatowanych Tatr
Jezu, jaki znowu rozrusznik?

: 2011-06-22, 11:42
autor: J-31
TLG pisze:Jezu, jaki znowu rozrusznik?
KKS wspomniał o rozruszniku ;)
KKS pisze:Oby udało się zrobić coś z awaryjnością - ma dostać rozrusznik itp. od Bety a Bety póki co jeżdżą bez zarzutu.

: 2011-06-22, 13:37
autor: faja_k
Tak gdzieś czytałem, nie znam się na mechanice więc mogłem się pomylić.

: 2011-06-22, 19:17
autor: TLG
J-31 pisze:KKS wspomniał o rozruszniku
Oczywiście, przepraszam. Pomyłka
KKS pisze:Tak gdzieś czytałem, nie znam się na mechanice więc mogłem się pomylić.
Zarówno Moderus jak i Tatra są asynchroniczne, tego się nie da regulować przez oporniki.
W kwestii aparatury i silników: Beta ma inne silniki niż Tatra więc do silników w Tatrze trzeba zaprojektować osobną aparaturę lub wymienić także silniki (a przypomnę, że Tatra ma tylko cztery osie napędowe, a Beta - osiem). Ale kto wie - może na podstawie doświadczeń z Tatrami i Betą Modertrans zaprojektuje swój tramwaj tej klasy.

: 2011-06-22, 20:29
autor: Coffee
TLG pisze:Beta - osiem)
:o: Czyli "środkowe" wózki w Becie nie są toczne?

: 2011-06-22, 22:04
autor: ep40
Z tego co wiem, RT6N1 mają silniki prądu stałego, choć o wyjątkowo dużej mocy jak na silniki tramwajowe, wersja asynchroniczna nosi oznaczenie RT6S.

: 2011-06-23, 08:53
autor: TLG
ep40 pisze:Z tego co wiem, RT6N1 mają silniki prądu stałego, choć o wyjątkowo dużej mocy jak na silniki tramwajowe, wersja asynchroniczna nosi oznaczenie RT6S.
RT6S była wersją prototypową z aparaturą Siemensa i obniżoną podłogą nad wózkami, RT6N ma silniki asynchroniczne. Jedynie prototyp był chopperowy.

: 2011-10-06, 19:12
autor: 19445
Dziś zadebiutował na linii 13 najnowszy wyrób Modertransu - RT6 MF06AC :)

Obrazek

: 2011-10-06, 20:50
autor: J-31
Całkiem ciekawie wygląda. Jakbym mógł prosić o więcej zdjęć dla tego wagonu, to byłbym wdzięczny :)