Beynes xG -"Holender"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

No ale wyzbywanie się 12G to jak na razie odległa przyszłość, czy Amsterdam w ogóle zaczął się pozbywać 4G albo czegoś nowszego? Poza tym LF-y zaczynają się od 9G.

Podi

Post autor: Podi »

4G nie ma, i kilku wyższych xG też.
KKS pisze:Czy aby na pewno? Patrząc na zdjęcia na stronie railfaneurope.net w Amsterdamie są tylko wagony xG i
Chodziło mi o 3G

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A 6-7G jeżdżą w Amsterdamie? Jeśli nie, to gdzie? Ma ktoś może jakiś namiar na informacje odnośnie tramwajów xG? Chodzi mi o rok produkcji, naprawy główne, itp. Bo sądzę, że MPK w dalszym ciągu będzie się trzymało sprowadzania taboru z Duesseldorfu, Frankfurtu/M, a także Amsterdamu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A czy naprawdę jest sens sprowadzania do Polski, czy nawet do Poznania, tak dziwnych wagonów jak Beynes - nawet tych nowszych jak np. 12G ? :roll:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A od kiedy to polskie firmy komunikacyjne słyną z sensownych działań? :D :D Mogę się założyć, że MPK będzie sprowadzało nadal te same tramwaje - co do Beynesów to nie jestem tego pewien, ale co do helmutów mam pewność w 100%

[ Dodano: 2007-01-11, 16:31 ]
A Amsterdam był w ciągu ostatnich lat wzorem dla poznańskiego MPK - oprócz sprowadzania używanych Beynesów to właśnie Combino ze stolicy Holandii wygrało przetarg na nowe tramwaje.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Podi pisze:
J-31 pisze:O ile zakaz wjazdu na PST mogę jakoś sobie logicznie wytłumaczyć, o tyle prosiłbym Was o podpowiedź dlaczego 3G nie mogą wjeżdżać na ¯egrze-Chartowo ?
Ja tego nie wiem i pierwsze o tym słyszę.
Z tego, co mi wiadomo, zakaz powstał po jakiejś serii wykolejeń(?) na GTR, ale z niewiadomych przyczyn został zniesiony bodajże po remoncie Ronda Śródka w wakacje 2005.

---
J-31 pisze: Plati ma oczywiście rację, aczkolwiek jadąc już po raz kolejny Beynesem 3G, aż nie chce mi się wierzyć w jego niską awaryjność. Aczkolwiek rzeczywiście ich wygląd a awaryjność to dwie różne sprawy :P
Ja też mam mieszane uczucia słysząc o ich niskiej awaryjności i patrząc na nie, ale faktem jest, że Beynesa stojącego na trasie, bądź z tabliczką "wagon uszkodzony" nie widziałem jeszcze ani razu(!!)... No dobra, widziałem ostatnio w środku dnia Beynesa wjeżdżającego na Gajową, ale może to jakaś rezerwa była albo coś :rotfl: :rotfl:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:A od kiedy to polskie firmy komunikacyjne słyną z sensownych działań?
Ja myślę, że właśnie MPK Poznań - wbrew pozorom - jest przewoźnikiem, który działa sensownie ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Wiem, narzekam, a pewnie gdybym był z innego miasta uważałbym Poznań za wzór :D

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

plati pisze:regóły
reguły;

A czy skasowali już ostatniego w Poznaniu przedstawiciela serii 1G, który stał sobie przy jakiejś zajezdni i niszczał :?:

Natomiast nie podobała mi się bardzo decyzja o kasacji pierwszego amsterdamskiego 1G, który także znalazł się w partii 1G przekazanej Poznaniowi - miał bodajże nr #854. Nie doceniono jego wartości historycznej :?:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

PAFAWAG pisze:A czy skasowali już ostatniego w Poznaniu przedstawiciela serii 1G, który stał sobie przy jakiejś zajezdni i niszczał
No, już trzy lata będą...
PAFAWAG pisze:Natomiast nie podobała mi się bardzo decyzja o kasacji pierwszego amsterdamskiego 1G, który także znalazł się w partii 1G przekazanej Poznaniowi - miał bodajże nr #854. Nie doceniono jego wartości historycznej
Nie, bo w praktyce 1G od 3G w obecnej postaci się tak bardzo nie różni. Podstawowa różnica była taka, że 3G były dwuczłonowe, ale środkowy człon został do nich dobudowany (bodajże) w latach 70., w związku z czym ewentualnego historycznego 3G będzie można przerobić na historyczne 1G.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:w związku z czym ewentualnego historycznego 3G będzie można przerobić na historyczne 1G.
A czy w Poznaniu w ogóle jest taka idea, żeby przebudować i pozostawić 1G jako wagon historyczny ? ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

1G żadnego już nie ma, jest 11 sztuk 3G. Nieoficjalnie się mówi, że mają polecieć wraz ze swoją macierzystą zajezdnią (obecny termin - 2009/10), a co wtedy... Na pewno KMPS zadba o to, by choć jeden Holender pozostał jako wóz historyczny ;)

Podi

Post autor: Podi »

Natomiast nie podobała mi się bardzo decyzja o kasacji pierwszego amsterdamskiego 1G, który także znalazł się w partii 1G przekazanej Poznaniowi - miał bodajże nr #854. Nie doceniono jego wartości historycznej
Holendrzy chcieli go przejąć, jednak coś nie wyszło, już nie wiem z winy której ze stron.

Dodajmy, że w Amsterdamie są 2 albo 3 historyczne 1G, z czego jeden jest dwuczłonowy.
Na pewno KMPS zadba o to, by choć jeden Holender pozostał jako wóz historyczny
No właśnie- na pewno. Zresztą już teraz są używane w różnych imprezach itp.

Wagony 3g były fabrycznie budowane jako trójczłonowce i w takiej formie zostaną.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Podi pisze:Wagony 3g były fabrycznie budowane jako trójczłonowce i w takiej formie zostaną.
Czyli o przeróbce 3G na 1G nie ma mowy?... :roll:

A czym się różni 1G od 2G :?:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

PAFAWAG pisze:Czyli o przeróbce 3G na 1G nie ma mowy?...
Na dzień dzisiejszy nie i raczej się to nie zmieni.
PAFAWAG pisze:A czym się różni 1G od 2G
Dobre pytanie, każdy, kogo o to pytałem unikał odpowiedzi albo odpowiadał, że nie wie...

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

1G-pierwsza wersja, dwuczłon
2G-różni się od 1G tylko posiadaniem trzeciego członu od początku
3G-różni się od 2G elektryką

Podi

Post autor: Podi »

PAFAWAG pisze:Czyli o przeróbce 3G na 1G nie ma mowy?...
Za dużo kombinatorki (nawet nie wiem, czy to w ogóle możliwe) kosztem mało ważnego aspektu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A propo 3G - czy ja dobrze zauważyłem, czy one mają nawiew sufitowy w pierwszym członie ?

Tak oto pytam, ponieważ rok temu jadąc 3G na Głogowską, w pierwszym członie tak mi wiało na głowę gorącym powietrzem, że normalnie w pewnym momencie musiałem ewakuować się do tyłu. Tam już nie było nawiewu.

Czy ten nawiew to jest odprowadzenie ogrzanego powietrza z elektryki na dachu ? Czy tylko ogrzewanie ? ;)

Podi

Post autor: Podi »

J-31 pisze:A propo 3G - czy ja dobrze zauważyłem, czy one mają nawiew sufitowy w pierwszym członie ?
Jest takie coś.

J-31 pisze:Czy ten nawiew to jest odprowadzenie ogrzanego powietrza z elektryki na dachu ? Czy tylko ogrzewanie ?
A tego to nie wiem.

Hussar

Post autor: Hussar »

sorry, że się pobawię w archeologa :D
KKS pisze:1G żadnego już nie ma, jest 11 sztuk 3G. Nieoficjalnie się mówi, że mają polecieć wraz ze swoją macierzystą zajezdnią (obecny termin - 2009/10), a co wtedy... Na pewno KMPS zadba o to, by choć jeden Holender pozostał jako wóz historyczny ;)
skąd wiesz, że chcą skasować Beynesy? to jakieś pewne źródło?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”