Siemens ULF
Siemens ULF
http://www.mp-video.at/ULF/index.asp
Jeden z najbardziej zaawansowanych i najbardziej nietypowych tramwajów na świecie.
Jest to również tramwaj z najniższą podłogą (niższej podłogi już się nie da zrobić).
Niewątpliwie ciekawy jest układ osi, widać to na schemacie.
http://www.mp-video.at/ULF/Prototypen/T ... ULF_gr.jpg
Wiele rozwiązań tego tramwaju zostało wcześniej przetestowanych w pewnym wagonie doczepnym który powstał z.... dwóch obciętych doczep c2 i specjalnie zaprojektowanego członu niskopodłogowego.
Więcej tutaj:
http://www.mp-video.at/ULF/VT1_Textkoerper2.asp
Potem wykonano dwa pierwsze człony właściwego pojazdu które połączono z.... niskopodłogowym członem powyższej doczepy i jednym z obciętych c2.
http://www.mp-video.at/ULF/VT2_Textkoerper2.asp
Potem to już wyprodukowano prototyp i po sukcesie zaczęto produkować seryjnie.
http://www.mp-video.at/ULF/Entscheidung ... erper2.asp
http://www.mp-video.at/ULF/Prototypen_Textkoerper2.asp
http://www.mp-video.at/ULF/Prototypen_T ... erper2.asp
http://www.mp-video.at/ULF/Serienulf_Textkoerper.asp
http://www.mp-video.at/ULF/Serienulf_Te ... erper2.asp
Jeden z najbardziej zaawansowanych i najbardziej nietypowych tramwajów na świecie.
Jest to również tramwaj z najniższą podłogą (niższej podłogi już się nie da zrobić).
Niewątpliwie ciekawy jest układ osi, widać to na schemacie.
http://www.mp-video.at/ULF/Prototypen/T ... ULF_gr.jpg
Wiele rozwiązań tego tramwaju zostało wcześniej przetestowanych w pewnym wagonie doczepnym który powstał z.... dwóch obciętych doczep c2 i specjalnie zaprojektowanego członu niskopodłogowego.
Więcej tutaj:
http://www.mp-video.at/ULF/VT1_Textkoerper2.asp
Potem wykonano dwa pierwsze człony właściwego pojazdu które połączono z.... niskopodłogowym członem powyższej doczepy i jednym z obciętych c2.
http://www.mp-video.at/ULF/VT2_Textkoerper2.asp
Potem to już wyprodukowano prototyp i po sukcesie zaczęto produkować seryjnie.
http://www.mp-video.at/ULF/Entscheidung ... erper2.asp
http://www.mp-video.at/ULF/Prototypen_Textkoerper2.asp
http://www.mp-video.at/ULF/Prototypen_T ... erper2.asp
http://www.mp-video.at/ULF/Serienulf_Textkoerper.asp
http://www.mp-video.at/ULF/Serienulf_Te ... erper2.asp
Tutaj jest dotępny prospekt o Siemensie ULF
http://mateusz.kozlowski.googlepages.com/Folder_eng.pdf
http://mateusz.kozlowski.googlepages.com/Folder_eng.pdf
Ja myślę, że przy polskiej, ciężkiej eksploatacji w ruchu miejskim, gdzie tramwaje często, gęsto jeżdżą nabite do granic możliwości, kilka lat poruszania się po torowiskach mogłoby już spowodować, jeśli nie mikropęknięcia, to na pewno jakieś lokalne przeciążenia w okolicach mocowania czopów skrętu. Nie wiem czy w Polsce ten tramwaj dałby radę...
Re: Siemens ULF
LOL! Myślałem, że to Polacy są mistrzami improwizacji...ep40 pisze: http://www.mp-video.at/ULF/VT1_Textkoerper2.asp
Właśnie o to chodzi, że ULFa nie da się "nabić do granic możliwości". Osobiście miałem w tym pojeździe poczucie delikatnej ciasnoty, chociaż nie powiem, żeby jazda nie była przyjemna: wprost przeciwnieMaciszyn pisze:Ja myślę, że przy polskiej, ciężkiej eksploatacji w ruchu miejskim, gdzie tramwaje często, gęsto jeżdżą nabite do granic możliwości
No miejmy nadzieję, że nie wyłącznie NGT6, bo wtedy będzie paraliż.. Ale np. na Flexity Outlook bym się nie obraził Albo na czeską Skodę Forcity 15T albo Combino... byle by to było w miarę pakowneJ-31 pisze:No ja mam cichą nadzieję, że do tego czasu, to krakowskie MPK już w pełni przesiądzie się na Bombardiery - nie koniecznie NGT6Maciszyn pisze:Ciekawe czy za jakieś 40 lat, tak jak obecnie wagony E1 i C1, także i ULFy pojawią się w Krakowie...
ULF to już nie jest raczej pojazd, który może wylądować gdzieś poza Środkową Azją jako zakup z drugiej ręki. Powód: C1 i reszta to wozy sprawme, ale nie spełniające oczekiwań na zachód od nas ponieważ nie posiadające niskiej podłogi. Kolejnego tak wyraźnego progu dla tramwajów nie będzie, więc LF pojeżdzą do śmierci technicznej. Tak jak np. starsze o 2 generacje eNkiMaciszyn pisze:Ciekawe czy za jakieś 40 lat, tak jak obecnie wagony E1 i C1, także i ULFy pojawią się w Krakowie...
Swoją drogą ciekawe, że poza Constancą nikt się więcej nie skusił na ULFa. Niewątpliwa szkoda.
Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że ULFów jest w Wiedniu tylko ok. 300 sztuk czyli 30% taboru. A reszta to wciąż staruszki, z reguły z drewnianą kratą na podłodze w charakterze mat antypoślizgowych Suma sumarum - myślę, że Wiedeń będzie musiał kupić jeszcze trochę ULFów zanim zacznie się ich pozbywać.