Strona 4 z 4
: 2009-02-24, 23:10
autor: imarcin
PAFAWAG pisze:Doczepkę zdaje się także, jeśli już tego nie uczyniono
Doczepki dwie są już przemianowane na historyczne:
Jedna to B4(l):
I druga B4 :
: 2009-02-25, 09:53
autor: J-31
Imarcin, nie tak dawno temu przeszukując zdjęcia na TWB - pod kątem zupełnie nowych rysunków m.in. B4 - znalazłem zdjęcie wagonu nr. 953 i on był w makabrycznym stanie. Stał sobie samotnie gdzieś na hali, w zajezdni "Niemierzyn".
I oto i wspomniana fotka
http://www.phototrans.eu/14,103615,0.html
A jaki jest stan tego wagonu obecnie ?
: 2009-02-25, 19:54
autor: imarcin
Niestety wygląda on tak jak pokazałeś. Naszczęście jest on przeznaczony do remontu więc w przyszłości będzie lepiej. Natomiast B4(l) jest optycznie w lepszym stanie a wnętrze wygląda dobrze :
: 2009-02-27, 00:08
autor: spex
co oznacz to (l)?
: 2009-02-27, 00:12
autor: imarcin
spex pisze:co oznacz to (l)?
No to jest akurat dobre pytanie bo w sumie to... praktycznie nic
Encyklopedia MKM pisze: W swoim rodzinnym Frankfurcie nad Menem podobnie do każdego typu wagonu otrzymały indywidualne oznaczenie. W Szczecinie nie zmieniono oznaczeń tych wagonów, prawdopodobnie z powodu kilku różnic konstrukcyjnych.
: 2009-03-28, 18:16
autor: lesiak94
podobno w szczecinie mają zrobić z GT6 holownik, ale nie jestem tego pewien
: 2009-03-28, 19:21
autor: shakkie
Nie podobno, ale na pewno
.
Poza tym 1 kwietnia wycofanie GT 6 z eksploatacji liniowej.
: 2009-04-05, 11:07
autor: OPi
Będą dwa gospodarcze i jeden muzealny. Swoją drogą fajnie by było, gdyby tego GT6 512 połączyli z doczepą 554.
: 2009-04-05, 12:56
autor: erapo
: 2009-04-06, 08:17
autor: OPi
Jak dla kogo
: 2009-05-22, 18:42
autor: PAFAWAG
erapo pisze:oto prawdziwy helmut
Taka nazwa nie odnosi się tylko do jednego tramwaju - helmutami można nazwać większość produktów Duewagu od lat 50.
Jaka jest konstrukcja przekładni stosowanej w wózkach napędowych GT6?
: 2009-05-22, 22:30
autor: ep40
Jednostopniowe, połączone wałami Cardana z silnikiem (jeden duży silnik na wózek, umieszczony centralnie, napęd na obie osie czyli dla GT6 układ wózków będzie B'+2'+B')
: 2009-05-22, 22:51
autor: PAFAWAG
ep40 pisze:(jeden duży silnik na wózek
Silnik umieszczony wzdłużnie (prostopadle do osi), z końcami wału z obu stron? A jak jest zrealizowane zawieszenie silnika w ramie wózka?
: 2009-05-23, 19:38
autor: Coffee
I właśnie w Krakowie pozostały 4 składy GT6+B4. W dniu 20.05.2009 skreślono ze stanu skład 189+539 i w ten sam dzień pocięto.
Pozostają:
#169+537, #172+542, #173+543, #181+544.
: 2009-05-24, 12:12
autor: siekierowy
Jaki jest powód jego kasacji, poważna awaria czy ogólne wyeksploatowane? Jechałem parę razy tymi tramwajami w Krakowie i robiły bardzo dobre wrażenie, dużo lepiej i ciszej się jechało niż 105Na.
: 2009-05-24, 15:08
autor: Coffee
Głównie wyeksploatowanie. Wozy GT6 nie wytrzymują swojego wieku (ponad 50 lat). Z B4 jest odrobinę lepiej bo nie ma się tam co psuć, ale wiek też już zrobił swoje.
Z ciekawostek dodam, iż to był ostatni GT6+B4, który miał oryginalny świetlik i film, zamiast wyświetlacza LED.
: 2009-05-25, 12:28
autor: siekierowy
PAFAWAG pisze:ep40 pisze:(jeden duży silnik na wózek
Silnik umieszczony wzdłużnie (prostopadle do osi), z końcami wału z obu stron? A jak jest zrealizowane zawieszenie silnika w ramie wózka?
Silnik jest podwieszony do belki bujakowej, belka zaś jest połączona z ramą wózka poprzez sprężyny i amortyzatory.
: 2009-05-25, 22:40
autor: ep40
PAFAWAG pisze:Silnik umieszczony wzdłużnie (prostopadle do osi), z końcami wału z obu stron?
Tak.
: 2009-05-27, 14:25
autor: szubak
Coffee pisze:Głównie wyeksploatowanie. Wozy GT6 nie wytrzymują swojego wieku (ponad 50 lat). Z B4 jest odrobinę lepiej bo nie ma się tam co psuć, ale wiek też już zrobił swoje.
Wytrzymuja, nie wytrzymuja. Po prostu przyszedl na nie czas, nie mozna wiecznie eksploatowac wagonow z lat 50/60 tych;P