[Bydgoszcz] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej
[Bydgoszcz] Plany i realizacje budowy sieci tramwajowej
Bydgoski Zintegrowany Plan Rozwoju Publicznego opracowany przez ekspertów od komunikacji zakłada budowę nowej linii tramwajowej do Fordonu. Inwestycja, która miałaby być realizowana w latach 2010-2013, pochłonęłaby ponad 200 mln. złotych. Z przeprowadzonych konsultacji społecznych wynika, że mieszkańcy Fordonu są zainteresowani dojazdem do Centrum właśnie tramwajem. Ich opinia pokrywa się z analizami przeprowadzonymi przez specjalistów. Tymczasem prezydent Bydgoszczy - Konstanty Dombrowicz stwierdził, że "to są wielkie pieniądze, a mieszkańcy i tak jeżdżą samochodami".
A czym mają jeździć, skoro obecna oferta komunikacyjna jest dla nich niewystarczająca? Okazuje się po raz kolejny, że polityk wie "lepiej", co ludziom potrzeba, niż oni sami oraz eksperci od transportu razem wzięci.
Ostateczny głos w tej sprawie mają zająć bydgoscy radni. Ciekawe, czy przeważy opcja prokomunikacyjna wynikająca z ekspertyz oraz postulatów mieszkańców, czy głos prezydenta, który chce mieć wyłączność na rację.
A czym mają jeździć, skoro obecna oferta komunikacyjna jest dla nich niewystarczająca? Okazuje się po raz kolejny, że polityk wie "lepiej", co ludziom potrzeba, niż oni sami oraz eksperci od transportu razem wzięci.
Ostateczny głos w tej sprawie mają zająć bydgoscy radni. Ciekawe, czy przeważy opcja prokomunikacyjna wynikająca z ekspertyz oraz postulatów mieszkańców, czy głos prezydenta, który chce mieć wyłączność na rację.
W Bydgoszczy z kolei w ciagu ostatnich kilku lat zmodernizowano torowiska w Śródmieściu. Bydgoskie ciągi pieszo-tramwajowe (np. na ul. Gdańskiej) uważam wręcz za wzorcowe, wyglądające zupełnie jak na Zachodzie. Teraz przydałoby się zwiększyć zasięg sieci. Szkoda tylko, że przed laty (1991) "zawieszono" linię z Dworca Bydgoszcz Główna (ulica Dworcowa) na skutek zagrożenia wybuchem gazu "Zawieszenie" trwa już więc 14 lat. W ten sposób nie funkcjonuje połączenie tramwajowe dworca z centrum miasta. Na skutek braku taboru dwukierunkowego (1984) zlikwidowano linię w ul. Grunwaldzkiej.
Więcej informacji historycznych oraz zdjęć współczesnych komunikacji tramwajowej w stolicy województwa kujawsko-pomorskiego, można znaleźć na bardzo ciekawej stronie:
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... /bydgoszcz
Więcej informacji historycznych oraz zdjęć współczesnych komunikacji tramwajowej w stolicy województwa kujawsko-pomorskiego, można znaleźć na bardzo ciekawej stronie:
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... /bydgoszcz
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Może nie na temat,ale nie bede zakładał nowego-ponad 93% mieszkańców jest przeciw budowie tramwaju na ich ulicy-Ratajczaka.Reszta się wstrzymała od głosu,a ponoć za opowiedziała sie tylko jedna osoba.Największym paradoksem jest to,że władze miasta i prezydent chcą tramwaju,więc będą przekonywać wygodnych mieszkańców do niego
Już wiadomo, że budowa trasy tramwajowej do Fordonu jednak nastąpi, do tego tramwaje pojadą także ulicami Kujawską i Dworcową. Oto szczegóły:
Express Bydgoski pisze: Kosztem 200 mln złotych powstanie linia tramwajowa do Fordonu. Pojedziemy nią jednak dopiero za pięć lat.
Zintegrowany Plan Rozwoju Transportu Publicznego Bydgoszczy na lata 2005-2013 - tak oficjalnie nazywa się szczegółowy projekt inwestycji w infrastrukturę transportową i miejską komunikację.
Mieszkańców Fordonu ucieszy dokładna data oddania do użytku linii tramwajowej łączącej ich dzielnicę z centrum miasta. Niestety nastąpi to dopiero za pięć lat - pod koniec 2010 roku. Najdłuższa linia tramwajowa w Bydgoszczy pochłonie lwią część wszystkich środków przeznaczonych na realizację założeń dokumentu - około 200 mln złotych.
Wszystkie inwestycje określone w Zintegrowanym Planie Rozwoju Transportu Publicznego będą kosztować 624 mln zł, z czego 156,2 mln pochodzić będzie z budżetu miasta i środków Miejskich Zakładów Komunikacyjnych. Tory tramwajowe położone będą nie tylko do Fordonu. Do końca 2008 wsiądziemy do wagonów jadących ulicą Kujawską oraz Dworcową.
W połowie 2008 roku ma zacząć działać specjalny system sterowania ruchem. Do końca 2009 zostaną wprowadzone elektroniczne opłaty za przejazdy komunikacją. Jak zapowiedziała firma IMS z Krakowa, która przygotowała plan inwestycji dla Bydgoszczy, po ich zrealizowaniu czas podróży z Mariampolu do ronda Jagiellonów wyniesie 20 minut. Czas przejazdu na wszystkich innych liniach transportu zbiorowego ma spaść średnio o 15 procent.