Zwrotnica trójstawna
Zwrotnica trójstawna
Witam!
Czy ma ktoś z Was może informacje na temat zwrotnic tramwajowych umożliwijących wybór trzech kierunków jazdy na jednej zwrotnicy? Podobno takie istnieja...
Bede wdzieczny za informacje i ewentualne fotografie takiego rozwiązania...
Pozdrawiam z Krakowa
Czy ma ktoś z Was może informacje na temat zwrotnic tramwajowych umożliwijących wybór trzech kierunków jazdy na jednej zwrotnicy? Podobno takie istnieja...
Bede wdzieczny za informacje i ewentualne fotografie takiego rozwiązania...
Pozdrawiam z Krakowa
Sprawdzę to z czystej ciekawości. Zresztą nie tylko to miejsce...MW pisze:hmm a jak jest na Rondzie Daszyńskiego? Czy przypadkiem jadąc z Kasprzaka rozjazd dokładnie w jednym miejscu nie rozchodzi się na trzy kierunki?J-31 pisze:W Warszawie nie spotkałem się z takimi zwrotnicami na ulicach. Jednak pewny nie jestem i jeszcze spojrzę na pewną zwrotnicę w Śródmieściu...
Hm no tak można powiedzieć,ze w Poznaniu jest tak na Kaponierze,Moście Teatrlanym,Przybyszewskiego,Głogowskiej/Hetmańskiej...MW pisze:hmm a jak jest na Rondzie Daszyńskiego? Czy przypadkiem jadąc z Kasprzaka rozjazd dokładnie w jednym miejscu nie rozchodzi się na trzy kierunki?
W tym temacie chodzi o rozjazd trójstawny,w którym tory idą w jednym kierunku....
hmm teraz to nie rozumiem - jak w jednym kierunku?Podi pisze:Hm no tak można powiedzieć,ze w Poznaniu jest tak na Kaponierze,Moście Teatrlanym,Przybyszewskiego,Głogowskiej/Hetmańskiej...MW pisze:hmm a jak jest na Rondzie Daszyńskiego? Czy przypadkiem jadąc z Kasprzaka rozjazd dokładnie w jednym miejscu nie rozchodzi się na trzy kierunki?
W tym temacie chodzi o rozjazd trójstawny,w którym tory idą w jednym kierunku....
Jeśli zrozumiałeś, że mi chodzi o zwykłe skrzyżowanie, gdzie tory rozchodzą się na trzy kierunki, to się nie zrozumieliśmy.
Jeśli dobrze rozumuję znaczenie nazwy "zwrotnica trójstawna" to chodzi o to, że zwrotnica umożliwia rozjazd w trzech kierunkach, a nie w dwóch.
A wczoraj przejrzałem kilka zwrotnic, gdzie istnieje możliwość jazdy w trzech kierunkach. Jednak wszystkie takie rozjazdy zostały stworzone z dwóch zwrotnic (ustawione jedna po drugiej).
A wczoraj przejrzałem kilka zwrotnic, gdzie istnieje możliwość jazdy w trzech kierunkach. Jednak wszystkie takie rozjazdy zostały stworzone z dwóch zwrotnic (ustawione jedna po drugiej).
Wydaje mi się że oba rysunki przedstawiają trójstawną, bo w obu tory łączą się w jednym punkciePodi pisze:Chodzi o takie coś:MW pisze:hmm teraz to nie rozumiem - jak w jednym kierunku?
Jeśli zrozumiałeś, że mi chodzi o zwykłe skrzyżowanie, gdzie tory rozchodzą się na trzy kierunki, to się nie zrozumieliśmy.
http://img388.imageshack.us/img388/4273 ... wna8pn.jpg
A nie o to:
http://img388.imageshack.us/img388/8588/nie3tg.jpg
Tutaj A to dwie zwrotki połączone tak aby można było wybrać jeden z trzech kierunków, natomiast B to zwrotnica trójstawna
Ja wyobrażam sobie rozwiązanie techniczne takiej zwrotnicy, jak przedstawione poniżej na moim rysunku. Opierałem się o rozwiązania stosowane w kolejnictwie. Kierownice zastąpiłem odpowiednio krzyżownicami i rowkowanymi szynami. Fachowo nazywa się to rozjazd podwójny ( w tym przypadku symetryczny, ale może być też rozjazd podwójny niesymetryczny, bądź rozjazd podwójny jednostronny ).
W tramwajach dotychczas nigdy nie spotkałem się z przykładem takiego rozjazdu.
W tramwajach dotychczas nigdy nie spotkałem się z przykładem takiego rozjazdu.