Strona 4 z 5

: 2011-04-20, 21:07
autor: ppln
Niech by ten cholerny Ksawerów włączyli do Łodzi. Może jeszcze w tej dziesięciolatce tamtejsze tory byłyby wyremontowane (teraz dobre tory kończą się dokładnie na tablicy informującej o wyjeździe z Łodzi ;) )

: 2011-04-20, 22:31
autor: JaBaal
Nie znam tych okolic, ale pamiętam, że Nowosolna nie była Łodzią jeszcze niedawno. Ksawerów jest od Łodzi (substancji miejskiej) bardziej oddalony niż Nowosolna?

: 2011-04-20, 22:36
autor: ppln
W linii prostej podobnie. Ksawerów to taka niemiejska dziura pomiędzy Łodzią a Pabianicami.

: 2011-04-20, 22:44
autor: JaBaal
Podobnie "niemiejska" jak Nowosolna?

: 2011-04-21, 08:30
autor: J-31
A jak będzie wyglądać kwestia płatności za bilety na liniach 41 i 41A - w tej najbliższej przyszłości ? Jakie są plany dotyczące taryfy ? ;)

: 2011-04-21, 11:35
autor: ppln
Taryfa normalna ŁLTZ na pewno, nie po to po latach walk podpisywali porozumienie żeby teraz kilka kursów na krzyż było prywatne

: 2011-04-21, 22:51
autor: MrStronek
Łódzka taryfa przechodzi reformę, zamiast 10 i 30 minutowych biletów będą 20 i 40 minutowe bilety. Stanieją migawki, zdrożeją kary o 150%

: 2012-04-14, 18:54
autor: J-31
Skorzystam z tematu, jako, że w dniu wczorajszym postanowiłę zajrzeć do Łodzi, a konkretnie dojechać tramwajami podmiejskimi tam, gdzie tylko się uda.... a między innymi do Pabianic również ;)

I tu parę słów na temat linii 41 do Pabianic. MPK przedłużyła tą linię z Chocianowic aż do pl. Niepodległości, dając w ten sposób mieszkańcom Pabianic szansę na szybki dojazd do Centrum Łodzi, poprzez przesiadkę w takie linie jak chociażby 2, 5, czy 16A

Wszystko byłoby OK, ale... wydaje mi się, że linia 41 powinna być jednak obsługiwana przez składy, tymczasem standardem na tej linii są solówki. Tramwaje jeżdżą przepełnione, w obu kierunkach ;)

Sama linia jako taka, choć wymagałaby remontu to i tak - w porównaniu z linią do Ozorkowa - jest w całkiem niezłym stanie technicznym. A jednocześnie 805-ki doskonale sobie radzą na tym torowisku, stanowiąc rzeczywiście dosyć szybki dojazd do Łodzi.

Ja dotarłem jedynie do ul. Zamkowej w Pabianicach. Po pierwsze zabrakło mi czasu, bo drugie chciałem skorzystać z okacji, by pofocić autobusy MZK Pabianice.

Zmartwiła mnie organizacja ruchu na ul. Zamkowej. Niby ulica szeroka, ale tramwaje muszą się dosłownie przeciskać między samochodami... kierowcy tychże samochodów, w ogóle nie respektują tramwajów.

Poniżej zdjęcie. To jest mała scenka sytuacyjna... tramwaj usiłował podjechać na przystanek by zabrać pasażerów

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/80 ... ice10.jpg/

Okazało się to nie możliwe, samochody zablokowały tramwaj, a potem uniemożliwiły stojącym pasażerom dojście do tramwaju. :]

Ciekawy jestem, czy ktokolwiek zastanowi nad jakąkolwiek zmianą w tym miejscu. Wypadałoby się pokusić o jakiś mały remont tej linii - chociaż jak już wyżej napisałem i tak nie jest ona w jakimś strasznym stanie ;)

Ciekawy jestem jaka będzie przyszłość linii 41. Teraz jest bilet aglomeracyjny, a zatem wydaje się, że linia tramwajowa do Pabianic nie jest zagrożona, ale czy są jakieś plany remontu, rozwoju lub przedłużenia linii ? ;)

: 2012-04-14, 19:18
autor: TLG
J-31 pisze:czy są jakieś plany remontu, rozwoju lub przedłużenia linii ?
Kiedyś był taki plan i nawet część tego planu zrealizowano (czego ślady można w Pabianicach odnaleźć w postaci szyn)

: 2012-04-14, 19:33
autor: J-31
TLG pisze:Kiedyś był taki plan i nawet część tego planu zrealizowano (czego ślady można w Pabianicach odnaleźć w postaci szyn)
Tzn ? A konkretnie, czy Orientujesz się, gdzie te szyny leżą ? ;)

: 2012-04-14, 20:25
autor: TLG
J-31 pisze:A konkretnie, czy Orientujesz się, gdzie te szyny leżą ?
Proszę uprzejmie

: 2012-04-14, 22:24
autor: J-31
Dzięki wielkie, szkoda, że nie zrealizowano tego pomysłu ;)

: 2013-03-27, 15:55
autor: mirek.regiel
witajcie :) jestem tu nowy i zdarzało mi się wracać 41 (P- petką) i to była męka i jazda po kamieniach. Jestem tylko pasażerem i fajnie byłoby gdyby tramwaj jeździł częściej. Ciągle tną koszty i na tym pasażerowie cierpią. Pozdrawiam kierowców z trasy Pabianice Łódź!

_________________
psycholog i pomoc więcej na priv

: 2013-03-27, 16:01
autor: J-31
Jako mieszkaniec Warszawy doskonale znam 41-kę i żałuję, że tam kursują solówki, wg. mnie powinny - przy tej częstotliwości - kursować składy 805-tek ;)

No, ale zarówno na składy, czy na podwyższenie częstotliwości potrzebny jest tabor - a MPK może go nie mieć ;)

: 2013-04-15, 17:52
autor: MrStronek
Solówki kursują ze względu na to że nie ma pieniędzy w budżecie miasta Pabianic na składy 805Na bo taniej jak zawsze wychodzą solówki niż składy.

W tym roku to ma się zmienić bo rok wcześniej została podpisana umowa między Prezydentem a MPK że mają się pojawić składy ba! nawet niskopodłogowe! Obecnie do MPK docierają używane M8C, a M6S i ¯aby GT6 mają iść na 41... ale tu jest problem WSZYSTKIE Duewagi w MPK są zepsute, albo to hamulce albo wózki albo elektronika. Jedynym sprawnym duewagiem jest, ojj przepraszam był M6S #324.
Obrazek

Wszystkie M6S mają rozwalone przetwornice z kabiny A, temu jeżdżą z kabiny B. To tyle o Duewagach w MPK.

Wracając do sprawy przegubowców na 41. Nawet oficjalnie o tym napisał Urząd miejski - inżynier miasta Pabianic http://komunikacjapabianice.pl/index.ph ... m=&ucat=89& Tylko niestety jakoś temat zacichł i nie ma ani świtu ani słychu. Obecnie w MPK zostało sprowadzonych 3 szt M8C z 27 bodajze, a miało być 40 tylko niestety reszta została już pocięta bo MPK przespało sprawę.

: 2013-04-15, 20:31
autor: J-31
To może być ciekawa informacja, nareszcie jakieś zmiany na linii do Pabianic. MPK - jeśli znajdzie fundusze - to po prostu wyremontuje Duewagi. W sumie nawet GT6 dużo by pomogło na 41, ale generalnie składy byłyby też wystarczające ;)

: 2013-04-15, 22:02
autor: MrStronek
Szczerze? MPK specjalnie niszczy te duewagi, bo ich nie lubi :D

Nie podałem daty debiutu wagonów na 41. Ma to być 1 Września b.r.
Dodam jeszcze takie ciekawostki. W planach było zrobienie w soboty do 15 kursy co 45 min, od 15 do 21 co 60 min a w niedziele co 70 min.

: 2013-04-16, 17:49
autor: J-31
NorbertKomusinski pisze:Szczerze? MPK specjalnie niszczy te duewagi, bo ich nie lubi :D
Bzdura, nie ma czegoś takiego, że "firma lub" lub "firma nie lubi". Po prostu zarząd MPK przejął te wagony od MKT, ale najprawdopodobniej zaplecze techniczne całkowicie nie radzi sobie z tymi wagonami lub nie ma kasy na części - albo już nie ma części na rynku do tych wagonów ;)

: 2013-04-16, 18:19
autor: ppln
J-31 pisze: albo już nie ma części na rynku do tych wagonów
No nie żartuj, pół Polski na tym jeździ. Prawda jest taka, że MPK zorganizowało żenujący serwis dla tych wagonów (w MKT z niecałych 25 wagonów wystawiano 17-20 brygad, MPK z bodaj 22 wagonów nie jest w stanie wystawić 14) i z tego wynika żałosna sprawność (do tego zebrali tam mieszankę wybuchową miliona serii, nie wzięli naprawdę dobrych GT8 z Helenówka, za to wzięli całą flotę śmieciowych(grudziądzkie) /historycznych (42 - najstarszy liniowy tramwaj w Łodzi i pewnie w kraju też ;) ) GT6 z Brusa; a samymi wagonami jeżdżą przypadkowi ludzie, nawet nie ma podziału na motorniczych na "lewe" i "prawe" korby, a to trochę igranie z bezpieczeństwem)

: 2013-04-16, 19:18
autor: pmaster
ppln pisze:, nawet nie ma podziału na motorniczych na "lewe" i "prawe" korby, a to trochę igranie z bezpieczeństwem)
?