Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Kraków i krzyżówka TTNG z C301? To by była dopiero ciekawa rzecz, chociaż Alstom jest na to zbyt mało elastyczny. Francuzi inwestują wprawdzie w Konstal, ale na nasz rynek chyba zupełnie położyli lachę. A i tak pewnie skończy się na NGT10. W końcu nie może być inaczej :D

sphinx

Post autor: sphinx »

Ale mi chodzi tylko o układ członów/wózków. NGT10 jeśli powstanie raczej będzie mieć coś w tym stylu:

Kod: Zaznacz cały

[oo__][oo__][oo__oo][__oo]

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

TLG pisze:A i tak pewnie skończy się na NGT10
Pewnie tak, ale doszły mnie plotki, że Solaris szykuje Tramino w takim układzie:

Kod: Zaznacz cały

[oo__][oo__]oo[__oo][__oo]
Ze środkowym wózkiem Jacobsa.

sphinx

Post autor: sphinx »

Tylko czy Jacobsy można uznać za wózki obrotowe? Bo chyba nie bardzo, a takie są wymagane.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Szczerze mówiąc coś mi mówi, że to są tylko plotki. Chociaż rozwiązanie jest niegłupie.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

sphinx pisze:Bo chyba nie bardzo, a takie są wymagane.
Niby dlaczego nie? Obracać się, obracają tylko z całą tarczą przegubu.
TLG pisze:Szczerze mówiąc coś mi mówi, że to są tylko plotki.
Też mi się tak zdaje. Ale takie informacje do mnie dotarły, więc się nimi dzielę.

BTW: Na dobrą sprawę, na upartego, to aż 3 wózki w tym Tramino mogłyby być "Jakobsowymi".

Kod: Zaznacz cały

[oo__]oo[____]oo[____]oo[__oo]

sphinx

Post autor: sphinx »

Wtedy wyszedł by odpowiednik Skody 15T.

Wg mnie pociąganie Jacobsów pod wózki obrotowe będzie trochę na wyrost (bo się na swój sposób obracają). W tramwajach zasadniczo mamy wózki sztywne, obrotowe i Jacobsa i dla MPK raczej chodziło o tą drugą konstrukcję.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »


Wojciech
Posty: 92
Rejestracja: 2009-02-23, 22:22
Lokalizacja: Jedna z wielu nad Wisłą

Post autor: Wojciech »

Kolejny "Bombardier dla ubogich"? :P

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5823
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

[OT] Jestem pod wrażeniem twoich rysunków, czy istniałaby możliwość prezentacji niektórych z nich w odpowiednim temacie w działach rysunkowych na kmf? [/EOT]

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Bombardier może i dla ubogich, ale za to w jakim pięknym otoczeniu!

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Wojciech pisze:Kolejny "Bombardier dla ubogich"?
Czemu dla ubogich? Z boku toto mi wygląda jak NGT8 tyle że ma jeden człon więcej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29524
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Po prostu przedłużona PESA Twist, ja tego tramwaju nie uważam za "Bombardiera dla ubogich" ;)

Wojciech
Posty: 92
Rejestracja: 2009-02-23, 22:22
Lokalizacja: Jedna z wielu nad Wisłą

Post autor: Wojciech »

M_Szymkowiak pisze:Czemu dla ubogich?
J-31 pisze:ja tego tramwaju nie uważam za "Bombardiera dla ubogich"
Bardziej chodziło mi o to:
https://www.ttc.ca/About_the_TTC/Projec ... /index.jsp

(takie skojarzenie, nie żebym miał coś przeciwko Pesie ;) )

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

TLG pisze:A może coś takiego...?
Jestem naprawdę pod wrażeniem rysunku, ale tyle samego tramwaju, co przystanku, genialne!

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

"Oszczędność" po krakowsku...
http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio ... nosci.html

Szkoda, że nikt nie wpomniał o tym że te EU8N które wykonują pracę na linii "3", a później nie włączają się do obsługi "69" zjeżdżają z Bieżanowa do zajezdni w Hucie na pusto...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29524
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak mocno oszczędzają, że nawet nie opłaca im się wysyłać tych wagonów do zajezdni, więc odstawiają najbliżej gdzie się da... pytanie tylko, czy wagon, który stoi na pętli z podniesionym pantografem, pracuje mu klima, elektronika, etc - nie zużywa w ogóle enerii ? No i drugie pytanie, zatrudnienie dodatkowego pracownika ochrony też przecież kosztuje ;)

sphinx

Post autor: sphinx »

No to mamy przetarg, od razu na 36 sztuk:

http://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i ... owych.html

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura

Post autor: Marcin N »

http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=48216
No źle nie wygląda... Ale przypomina mi to podkład pod jakąś reklamę z lat 90.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura

Post autor: Amalio »

Ten schemat to jedno wielkie gunwo. Kraków takie ładne miał, to zaczęły się eksperymenty. A stopiątki chyba najlepiej wyglądają w jednolitym kolorze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”