[Śląskie] Infrastruktura tramwajowa
: 2006-07-10, 14:54
Witam Szanownych Forumowiczów
Ostatnio przeglądałem dość obszerne archiwa lokalnych stron komunikacyjnych oraz wielu gazet. Również na KM-Forum wcale nie tak dawno poruszano problematykę sytuacji Tramwajów Śląskich S.A. Nikt jednak nie zauważył pewnej istotnej kwestii dot. Bytomia. Jak już wszystkim wiadomo od 1.01.2007 miasto przygotowuje się do opuszczenia związku KZK. Tylko, że wówczas na ich barkach oprócz organizacji transportu autobusowego dodatkowo spocznie komunikacja tramwajowa (sic!!) Jestem skłonny wątpić, że przy tych 12 skromnych milionach 'zapomogi' z budżetu Bytomia będzie można utrzymać funkcjonowanie tramwajów w obecnym kształcie, o ile w ogóle :idea: Co więc będzie to znaczyć dla TŚ S.A.? Zamierzają połączyć zakłady w Bytomiu i Gliwicach, a lokalizacja nowej zajezdni zapewne przypadnie temu pierwszemu miastu lecz jeśli spełni się moja wizja to jaki to będzie miało sens?! Linie 6, 9, 41 wówczas będą kończyć trasę w Chorzowie, 7 w Świętochłowicach, 5 i 30 nie wyjadą z Zabrza, a 19, 31 i 38 zostaną zlikwidowane Jak Wy to widzicie??
Poza tym przyszedł mi do głowy dość nietypowy pomysł modernizacji wagonów. Może również w przypadku tramwajów warto by sięgnąć po pomysł TLT i kupować nowe 'pudła' i po niewielkich remontach instalować w nich układy z kasowanych 105tek :idea: Skoro w Tychach to się opłaca... Dlaczego też nikt do tej pory nie wpadł na pomysł kupowania używek z zachodu jak np. Kraków?!
Zapraszam do dyskusji
PS Dla niewtajemniczonych zamieszczam opis przeróbki trolejbusu
Serwis NOL Tychy
Ostatnio przeglądałem dość obszerne archiwa lokalnych stron komunikacyjnych oraz wielu gazet. Również na KM-Forum wcale nie tak dawno poruszano problematykę sytuacji Tramwajów Śląskich S.A. Nikt jednak nie zauważył pewnej istotnej kwestii dot. Bytomia. Jak już wszystkim wiadomo od 1.01.2007 miasto przygotowuje się do opuszczenia związku KZK. Tylko, że wówczas na ich barkach oprócz organizacji transportu autobusowego dodatkowo spocznie komunikacja tramwajowa (sic!!) Jestem skłonny wątpić, że przy tych 12 skromnych milionach 'zapomogi' z budżetu Bytomia będzie można utrzymać funkcjonowanie tramwajów w obecnym kształcie, o ile w ogóle :idea: Co więc będzie to znaczyć dla TŚ S.A.? Zamierzają połączyć zakłady w Bytomiu i Gliwicach, a lokalizacja nowej zajezdni zapewne przypadnie temu pierwszemu miastu lecz jeśli spełni się moja wizja to jaki to będzie miało sens?! Linie 6, 9, 41 wówczas będą kończyć trasę w Chorzowie, 7 w Świętochłowicach, 5 i 30 nie wyjadą z Zabrza, a 19, 31 i 38 zostaną zlikwidowane Jak Wy to widzicie??
Poza tym przyszedł mi do głowy dość nietypowy pomysł modernizacji wagonów. Może również w przypadku tramwajów warto by sięgnąć po pomysł TLT i kupować nowe 'pudła' i po niewielkich remontach instalować w nich układy z kasowanych 105tek :idea: Skoro w Tychach to się opłaca... Dlaczego też nikt do tej pory nie wpadł na pomysł kupowania używek z zachodu jak np. Kraków?!
Zapraszam do dyskusji
PS Dla niewtajemniczonych zamieszczam opis przeróbki trolejbusu
Serwis NOL Tychy