[Śląskie] Infrastruktura tramwajowa

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

Marcin_FTŚ pisze:Teraz pozostaje czekać na uruchomienie kolejnych wagonów i wyjazd na Zagłębiowskie torowiska pierwszego ZURko-¯elazka #625 z zajezdni Będzin.
ZUR'ko-żelazko, o którym wspomniałeś powyżej nie jest przypadkiem widoczne pomiędzy tymi dwoma "helmutami"?

Obrazek

¬ródło:
:strzałka: http://finanse.wp.pl/gid,12818583,galer ... ?T[page]=7

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Na stronie TŚ pojawił się nowy rozkład na czas remontu pl. Szewczyka w Katowicach, zmiany dotyczą tylko linii 16 a obejmują:

Dni robocze - poza okresem ferii i wakacji:
co ok. 8-12 min., 7 poc.: 1x 116Nd (poc. 167), 3x Pt :!:(poc. 161, 163, 165), 3x 2x105N (poc. 162, 164, 166)-w tym poc. 162 (2x105N-2K); wieczorem 3x 116Nd (przemianowania z linii 6: 612->169, 602->168).

Dni robocze - w okresie ferii i wakacji:
co 15 min., 5 poc.: 1x116Nd (poc. 605), 2x Pt :!: (poc. 161, 163), 2x 2x105N (poc. 602, 604)-w tym poc. 162 (2x105N-2K); wieczorem 3x 116Nd (przemianowania z linii 6: 612->167, 602->166).

Soboty:
co 15 min., 5 poc.: 5x 116Nd.

Niedziele i święta:
co 30 min, 3 poc.: 3x 116Nd.


Co ciekawe póki co liniowo mogą jeździć tylko dwa Helmuty #900 i #902, na #901 szkoli się kadra.
Nowy rozkład linii 16

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Marcin_FTŚ pisze:No i po czym mają one jeździć, od Zawodzia do pl. Wolności ?
Jeszcze jest w miare wyremontowane torowisko na odcinku z Katowic do Bytomia ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Shadow238 pisze:Jeszcze jest w miare wyremontowane torowisko na odcinku z Katowic do Bytomia
No tak, dosłownie na kilku fragmentach :P

Rondo - Wesołe Miasteczko
Łagiewniki OBI - Arki Bożka

Faktycznie dużo :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ciekawy jestem, czy ten wagon będzie miał zasłonięte wózki - jak w Wiedniu, czy standardowe jak w Krakowie ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Ciekawy jestem, czy ten wagon będzie miał zasłonięte wózki - jak w Wiedniu, czy standardowe jak w Krakowie
Mam nadzieję że mu to zdejmą, paskudnie wygląda z tymi osłonami.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Shadow238 pisze:W zakładowym.
Zaraz zaraz, coś tu jest nie halo, zakładowe miały mieć wagony z numerami parzystymi.
A wiesz ile ich jest na cały wagon ?
Nie mam zielonego pojęcia, musiałbym się przyjrzeć.

----------------

Czyżby szykowała się kolejna likwidacja ?!

Na FTŚ użytkownik DW napisał:
Doszły mnie słuchy, że w zajezdni Będzin mówi się o kolejnych zmianach rozkładów.
Ponoć na początku przyszłego roku mają zajść zmiany w funkcjonowaniu komunikacji. Wszystko wskazuje na to, że mają to być zmiany na... gorsze :-| i mają być kolejne zwolnienia pracowników.
Krążą plotki, że możliwa jest likwidacja linii 22, a mianowicie odcinka od będzińskiego Ronda do Czeladzi :!: Jeśli rzeczywiście planowane jest takie rozwiązanie to część osób siedzących na wyższych stołkach muszą być nienormalne. 2 lata temu gdy 22 jeździło jeszcze co 10 min. wozy jadące z będzińskiej nerki do Czeladzi (i z powrotem) jeździły nieźle zapełnione. Po cięciach ograniczających częstotliwość do 20 min. w szczycie wozy jeżdżą przepełnione (jak zresztą po większości torowisk leżących w Będzinie).
Zapraszam do dyskusji.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tramwaje na Śląsku najwyraźniej mają ogromnego pecha do nie przemyślanych decyzji. :wall:

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Tramwaje na Śląsku najwyraźniej mają ogromnego pecha do nie przemyślanych decyzji.
Ale nie widzę kompletnie sensu likwidacji tego odcinka, fakt faktem Czeladź ma tylko niewielki ogryzek torowiska tramwajowego. Ale mieszkańcy Będzina chcąc dojechać do Czeladzi wybierają tramwaj który jedzie szybciej niż autobusy, które zaliczają przy okazji os. Syberka w Będzinie. Torowisko też nie jest wcale takie tragiczne na tym odcinku, co prawda czuć jakby jechało się pociągiem ale tramwaj rozwija tam całkiem niezłą prędkość.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Czemu oni tak bardzo chcą zlikwidować ten odcinek ? Znów oszczędności ? :confused:

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Najpewniej tak, w ramach "optymalizacji". Skończy się na tym że w GOP zostaną tylko odcinki Zawodzie - Rynek i Brynów - Bytom z jedną zajezdnią na Zawodziu.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Ja bym się jeszcze wstrzymał z czymkolwiek. Pamiętam, że o "18" też tak mówiono. Likwidacja jej była (jak to powiedział pewien radny z Gliwic)"prawie pewna", a teraz jest chyba jedną z najdłużej utrzymujących się tras, przeznaczonych do likwidacji :P

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

No tak, ale dobrze jest podać do informacji że coś takiego się planuje.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Marcin_FTŚ pisze:No tak, ale dobrze jest podać do informacji że coś takiego się planuje.
Skoro oficjalnie tego nie podano do wiadomości, to oznaczać może, że prawdopodobnie ta informacja pozostanie tylko plotką ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

J-31 pisze:Skoro oficjalnie tego nie podano do wiadomości, to oznaczać może, że prawdopodobnie ta informacja pozostanie tylko plotką
Obyś miał rację, chociaż jest po wyborach, więc cholera wie czy to nie okaże się prawdą i nowy burmistrz Czeladzi w ramach oszczędności nie zlikwiduje tramwaju.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Nosz kur..de- może przy takich "wspaniałych decyzjach" urzędnicy zaczną w końcu wykazywac oznaki myślenia zanim podejmą tylko na podstawie obliczeń decyzje o likwidacji ?

Nie pomylił się jednak ktoś piszący w komentarzach na TWB odnośnie jeszcze likwidacji T32, że linii 22 z jednotorem i zmienionej częstotliwości z 10 na 20 minut długiego żywotu nie życzy.
Marcin_FTŚ pisze:Ale nie widzę kompletnie sensu likwidacji tego odcinka, fakt faktem Czeladź ma tylko niewielki ogryzek torowiska tramwajowego. Ale mieszkańcy Będzina chcąc dojechać do Czeladzi wybierają tramwaj który jedzie szybciej niż autobusy, które zaliczają przy okazji os. Syberka w Będzinie. Torowisko też nie jest wcale takie tragiczne na tym odcinku, co prawda czuć jakby jechało się pociągiem ale tramwaj rozwija tam całkiem niezłą prędkość.
Dokładnie dla części mieszkańców Czeladzi tramwaj stanowi również szybszy dojazd pod C.H. M1, a także jak już wspominałeś do Będzina na targowisko. Linia jest jak najbardziej rentowna, ponieważ w każdym kursie wagon (tylko solówki tam jeżdżą) jeździ niemal w 100% zapełniony dlatego myślę, że o ewentualnej likwidacji urzędnicy powinni się jeszcze mocno zastanowić.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Kompletnie nie rozumiem, czemu ktoś chce likwidować linię, która jest popularna i wymagała by jednak zwiększonej ilości kursów - najlepiej od razu składów, a nie solówek :roll:

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Marcin_FTŚ pisze:Obyś miał rację, chociaż jest po wyborach, więc cholera wie czy to nie okaże się prawdą i nowy burmistrz Czeladzi w ramach oszczędności nie zlikwiduje tramwaju.
Myślę, że sami mieszkańcy jeśli przywiązali się do tego tramwaju będą o niego walczyć.

[ Dodano: 22 Gru 2010 13:12 ]
J-31 pisze:Kompletnie nie rozumiem, czemu ktoś chce likwidować linię, która jest popularna i wymagała by jednak zwiększonej ilości kursów - najlepiej od razu składów, a nie solówek
Bo u nas zakłada się, że autobus jest lepszy, niskopodłogowy, wygodniejszy, tańszy itd, a że tramwaje są stare, zimne i jeżdżą po nierównym torowisku, które wymagałoby remontu należy zlikwidować. Po prostu władze jakoś nie chcą zauwazyc wyraźnej przewagi tramwajów nad autobusami :roll:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Czemu nie zlikwiduje się po prostu całej sieci tramwajowej od razu i nie zastąpi jej używanymi autobusami z Zachodu? Będzie przecież dużo taniej.
:wall:

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Shadow238 pisze:Bo u nas zakłada się, że autobus jest lepszy, niskopodłogowy, wygodniejszy, tańszy itd, a że tramwaje są stare, zimne i jeżdżą po nierównym torowisku, które wymagałoby remontu należy zlikwidować. Po prostu władze jakoś nie chcą zauwazyc wyraźnej przewagi tramwajów nad autobusami
No i takie myślenie jest zgubą dla KM w naszym regionie. Na skalę takiej aglomeracji kręgosłupem połączeń powinna być kolej regionalna, tramwaj stanowiący dowozówkę z większych osiedli, i autobusy uzupełniające tramwaje na odcinkach na które po prostu z przyczyn technicznych nie wjedzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”