Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura
Już stać:shakkie pisze:A konkretniej to z najgorszego odcinka w sieci, ale na remont oczywiście "miasta nie stać".
Papiery:
http://bip.um.szczecin.pl/umszczecinbip ... A7742CFF41
Kolejny przetarg na remonty
Papiery:
http://www.ts.szczecin.pl/bip/index.php?id=14&bid=232
Wawrzyniaka i Piastów mają być torowiskami trawiastymi
Papiery:
http://www.ts.szczecin.pl/bip/index.php?id=14&bid=232
Wawrzyniaka i Piastów mają być torowiskami trawiastymi
Wracając do nieszczęsnego termometru, to powiem że całość informacji pasażerskiej to gó... yyy tzn. Novamedia Wyświetlacz przedni ma genialną czcionkę:
Na bocznych oprócz kierunku również przewijana trasa. Zapowiedzi głosowe są wyraźniejsze niż w tramwajach z R&G, ale przewijały się za szybko. Na pseudo termometrze cały czas zdjęcie Wałów, a na mapce zaznaczone są tylko przystanki.
Z rzeczy pozytywnych to brak szarpnięcia przy zatrzymaniu, zdecydowanie cichszy (stojąc przy trzecich drzwiach nie słychać napędu) oraz dodatkową poręcz z przyciskiem przy każdych drzwiach:
Ogólnie mówiąc to co należało do PESY zostało zrobione super, ale cały SIP został spieprzony i to ostro. Czcionka na zewnątrz tragiczna.
Swoją ciekawi mnie, jak te dwa systemy są zintegrowane - kasowniki i wyświetlacze pod sufitem R & G, a zewnętrzne wyświetlacze, termometry i system głosowy Novamedia.
BTW wg naszych genialnych "programistów" trasa ósemki wiedzie przez Aleję Niepodległości... Gdzie oni żyją?
Swoją ciekawi mnie, jak te dwa systemy są zintegrowane - kasowniki i wyświetlacze pod sufitem R & G, a zewnętrzne wyświetlacze, termometry i system głosowy Novamedia.
BTW wg naszych genialnych "programistów" trasa ósemki wiedzie przez Aleję Niepodległości... Gdzie oni żyją?
Dokładnie, a do tego zajmuje się obsługą kamer. Choć ma to swój minus, bo wszystko przez to chodzi mutowało. W Łódzkich Urbinach 12 np. jest osobno R&G i osobno NovaMEDIA, która odpowiada tylko za kamery i działa to o niebo lepiej.ppln pisze:Novamedia jest dość elastyczna - w Krakowie ich system ciągnie linię z IBISa i chyba jeszcze obsługuje kasowniki
To to jest tak beznadziejnie napisane, że ten zylion niezależnych elementów (osobno jest jednostka systemu, rejestrator do kamer i sterownik, który sam jest komputerem, żeby nie wspomnieć o komputerach przy wszystkich tablicach) dławi się przy odrobinę większym obciążeniu?
A R&G z każdą nową wersją potrafi coraz mniej i jest coraz bardziej zawodne.
A R&G z każdą nową wersją potrafi coraz mniej i jest coraz bardziej zawodne.
Dokładnie tak. Do tego system samoregulującej się czcionki doprowadza do tego, że dłuższe nazwy są mikroskopijne...To to jest tak beznadziejnie napisane, że ten zylion niezależnych elementów (osobno jest jednostka systemu, rejestrator do kamer i sterownik, który sam jest komputerem, żeby nie wspomnieć o komputerach przy wszystkich tablicach) dławi się przy odrobinę większym obciążeniu?
System samoregulującej się czcionki jest dobry, tylko albo czcionka jest zła (powinna być cieńsza za to rozciągnięta) albo limity w programie są złe.
No i wybacz, ale trzy(!) komputery (i każdy dedykowany do czegoś innego - dołożenie zadania nie powinno powodować żadnych problemów) x86 plus zylion modułów dodatkowych (które też mogą przejąć na siebie część obliczeń gdyby 3 komputery nie wystarczyły) nie mogą zacinać się przy czymś, na co wystarczy (i wystarcza od 20 lat) jeden kiepski mikrokontroler i kilka modułów (też na mikrokontrolerach)
No i wybacz, ale trzy(!) komputery (i każdy dedykowany do czegoś innego - dołożenie zadania nie powinno powodować żadnych problemów) x86 plus zylion modułów dodatkowych (które też mogą przejąć na siebie część obliczeń gdyby 3 komputery nie wystarczyły) nie mogą zacinać się przy czymś, na co wystarczy (i wystarcza od 20 lat) jeden kiepski mikrokontroler i kilka modułów (też na mikrokontrolerach)
Super. Dzięki wielkieOPi pisze:¯em zapomniał wrzucić, bo zdjęcia już zrobiłem w dniu debiutu. Ale żeby nie było że zapominam, specjalnie dla J-31 kleksy od strony drzwi.
Taak, to znam z Krakowa. Wszystkie nowe tramwaje i nowe autobusy tak mają w Krakowie (prócz E1 oraz napotkanych przeze mnie EU8N). Kulka przetacza się w trakcie jazdy. Z tymże w Krakowie jest tak, że część pojazdów - podobnie jak tutaj czyli w najnowszych szczecińskich Swingach - ma albo plan, albo zdjęcia miejsc charakterystycznych dla danej lokalizacji (jedno i drugie też), a czasami w ogóle nic nie ma, tylko sam "termometr"OPi pisze:Niefunkcjonalny termometr: