Ratujmy tramwaje!
http://www.phototrans.eu/14,352429,0,So ... 12_69.html
http://www.phototrans.eu/14,352428,0,So ... 12_64.html
http://www.phototrans.eu/14,352427,0,So ... 12_74.html
http://www.phototrans.eu/14,352426,0,So ... 12_76.html
http://www.phototrans.eu/14,352425,0,So ... 12_74.html
Bez komentarza... poczekamy tylko jak Solarki zaczną się sypać za 2 lata.
Cała jeszcze nadzieja w referendum.
Ostatni wagon na "Wójtowej wsi" obsłużył Konstal #420: http://www.phototrans.eu/14,352439,0,Ko ... a_420.html
http://www.phototrans.eu/14,352428,0,So ... 12_64.html
http://www.phototrans.eu/14,352427,0,So ... 12_74.html
http://www.phototrans.eu/14,352426,0,So ... 12_76.html
http://www.phototrans.eu/14,352425,0,So ... 12_74.html
Bez komentarza... poczekamy tylko jak Solarki zaczną się sypać za 2 lata.
Cała jeszcze nadzieja w referendum.
Ostatni wagon na "Wójtowej wsi" obsłużył Konstal #420: http://www.phototrans.eu/14,352439,0,Ko ... a_420.html
galeria/details.php?image_id=17805
Cóż, stało się tak jak zapowiedziano. Teraz pytanie, co przyniesie referendum. I czy przed referendum złomiarze lub TŚ w obawie przed złomiarzami nie rozbiorą torów.
Zresztą jak przeczytałem w komentarzach na TWB, prezydent wraz ze świtą też już coś kombinuje
Cóż, stało się tak jak zapowiedziano. Teraz pytanie, co przyniesie referendum. I czy przed referendum złomiarze lub TŚ w obawie przed złomiarzami nie rozbiorą torów.
Zresztą jak przeczytałem w komentarzach na TWB, prezydent wraz ze świtą też już coś kombinuje
Dlaczego ? Przecież linie tramwajowe numer 1 i 4, które kursowały po terenie miasta zostały skrócone do zajezdni tramwajowej na granicy GliwicCzy w związku z likwidacją tramwajów w Gliwicach TŚ będą zwalniać jakihś pracowników, głównie motorniczych?
http://www.phototrans.eu/14,352268,0,Ko ... K_786.html
TŚ to na razie jedynie co ma zrobić to zabezpieczyć siec trakcyjną przed złomiarzami, natomiast tory jeszcze sobie będą leżeć.J-31 pisze:czy przed referendum złomiarze lub TŚ w obawie przed złomiarzami nie rozbiorą torów.
Mam nadzieję, że po zwinięciu sieci TŚ nie zdecydują się na jej złomowanie (czytaj nie ulegną Frankiewiczowi, który zapewne wykorzysta większość okazji, by dobić tramwaje; no, chyba, że nie będzie można założyć drugi raz tej samej sieci z powodów czysto technicznych). Oby tylko pan prezydent nie zdecydował się nagle na remont fasad budynków i przy okazji likwidacji zaczepów sieci, bo wtedy już może być problem...
Czyli już niewiele brakuje, i oby się udało.Wstępnie jest podobno 20tys osób za.
Obawiam się, że te kamienice mają swoich właścicieli. Jeśli tak - to Prezydent nic do nich nie ma i nie może ich - ot tak - remontować.PAFAWAG pisze:Oby tylko pan prezydent nie zdecydował się nagle na remont fasad budynków i przy okazji likwidacji zaczepów sieci, bo wtedy już może być problem...
Co jednak generuje zupełnie inny problem. Bo jeżeli sieć trakcyjna zostanie zdemontowana, a któryś z właścieli rzeczywiście zaczął by remont fasady - to może samodzielnie zdemontować zaczepy pod sieć trakcyjną. I gdyby sieć była, gdyby tramwaje jeździły - albo, gdyby administracja samorządowa miasta Gliwic była za utrzymaniem sieci tramajowej - to wspomniany, hipotetyczny właściciel kamienicy, musiałby tak przeprowadzić remont, by pozostawić zaczepy na ścianach kamienicy.
Tyle, że władze Gliwic nie chcą już tramwajów i im to zwisa... jedynym pocieszeniem jest to, że to są tylko hipotezy. I nie sądzę, by ktokolwiek teraz - tak nagle, z okazji zawieszenia ruchu tramwajowego - miałby zacząć remontować kamienice. Gdyby ktoś chciał to zrobić, to mógł bez przeszkód zrobić to również wcześniej
Obawiam się jednak, że im dłużej te tramwaje nie będą jeździć po Gliwicach - tym gorzej może być z utrzymaniem niektórych elementów sieci trakcyjnej
A ponieważ ani Zarząd Tramwajów Śląskich (tylko Zarząd, bo pracownicy protestowali), ani KZK GOP - się tym faktem jakoś nie zmartwiły - toteż czarno to widzę
Zależy jeszcze, jakie to są zaczepy - jeśli to tradycyjne, ozdobne rozety, to raz - po co zdejmować sobie takie coś, co ładnie wygląda, i dwa - ma to jakąś wartość zabytkową... Z tym, że takiego małego czegoś raczej nie bardzo da się uchronić prawem A jeśli to nie rozety, tylko zwykłe haki... No to byłoby źle.J-31 pisze:Co jednak generuje zupełnie inny problem. Bo jeżeli sieć trakcyjna zostanie zdemontowana, a któryś z właścieli rzeczywiście zaczął by remont fasady - to może samodzielnie zdemontować zaczepy pod sieć trakcyjną.
Mowa jest o zawieszeniu komunikacji tramwajowej liniowej - tak więc przejazd wagonów technicznych albo nawet eLek byłby chyba teoretycznie możliwy... Wysyłając takie Nauki Jazdy na trasę gliwicką można by jakoś spróbować utrzymać infrastrukturę (do tego co jakiś czas objazd linii jakąś techniczną eNką czy 13NS). I do czego przyczepiłby się Frankiewicz - że jak, TŚ nie mogą sobie rekrutować nowych motormanów, bo jemu i jego parobkom to przeszkadza?...J-31 pisze:Obawiam się jednak, że im dłużej te tramwaje nie będą jeździć po Gliwicach - tym gorzej może być z utrzymaniem niektórych elementów sieci trakcyjnej
http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1386
Jest coraz gorzej.
Jest coraz gorzej.
To jest jak malaria - jedno małe ugryzienie i już cały układ jest zainfekowany... Mnie ręce opadły. Sieć GOP-owska umiera. Najpierw Wojkowice, Piekary Śląskie, dwunastka... Teraz Gliwice... Zaraz Ruda Śląska... Wg "Tramways & Urban Transit" TŚ (oprócz Wojkowic, 12-tki i Piekar) mają plan wyciąć linię na ul. Okrzei w Sosnowcu... Wg tego samego tekstu TŚ-owi doradza firma Ernst & Young (czy to nie ci sami, co polecili zlikwidować trolejbusy w Warszawie w latach 90.?...).
Jedyna nadzieja w Gliwicach - jak tam się pokaże, że jednak można tramwaje przywrócić, władze przyległych miast nie będą miały wątpliwości co do racjonalności utrzymywania komunikacji tramwajowej. TŚ nie może stać jak cieć i biernie się przyglądać - musi działać, lobbować, robić coś więcej niż wysyłać na teren zagrożony najlepszy tabor i umieszczać na nim ekologiczne reklamy...
Jedyna nadzieja w Gliwicach - jak tam się pokaże, że jednak można tramwaje przywrócić, władze przyległych miast nie będą miały wątpliwości co do racjonalności utrzymywania komunikacji tramwajowej. TŚ nie może stać jak cieć i biernie się przyglądać - musi działać, lobbować, robić coś więcej niż wysyłać na teren zagrożony najlepszy tabor i umieszczać na nim ekologiczne reklamy...
A co TŚ może osiągnąc jeśli samorządy danego miasta chcą już ostatecznie zlikwidowac tramwaje na terenie ich miasta ?PAFAWAG pisze:TŚ nie może stać jak cieć i biernie się przyglądać - musi działać, lobbować, robić coś więcej niż wysyłać na teren zagrożony najlepszy tabor i umieszczać na nim ekologiczne reklamy...
Jak tak dalej pójdzie to tramwaje będą jeździc tylko w: Bytomiu, Chorzowie, Katowicach, Sosnowcu, Dąbrowie Górniczej, Będzinie, Czeladzi (1 linia) i Świętochłowicach. Może najlepiej niech zlikwidują w ogóle tramwaje w GOPie, bo "ich remont jest nieopłacalny", a zostawić tylko te wyremontowane odcinkiJest coraz gorzej.
To niestety jest jeszcze jeden - bardzo smutny - przykład. Jak bardzo rozbita jest Polska.
Gdyby nie strefa Shengen, to prawdopodobnie granice - z zasiekami i z uzbrojonymi wartownikami - już dawno otaczałyby każde miasto, dzielnice, ulice, domy. Totalnie wszystko.
Najgorzej jest, gdy trzeba zrobić coś wspólnie. To zaczynają się problemy. I tu wracamy do tematu.
Bo gdy trzeba wspólnie przeprowadzić jakąś inwestycję - to jedni się z tego wykręcają, a inni kombinują - jak by tu "zjeść ciastko i mieć ciastko".
Tzn. podejrzewam, że te mniejsze miasta, wycofując się modernizacji sieci tramwajowej, chcą nadal mieć tramwaje, nowe, nowoczesne i szybkie... ale za friko. Wg. logiki, niech płacą Katowice i inni - bo oni są bogaci, a my biedni.
Gdyby nie strefa Shengen, to prawdopodobnie granice - z zasiekami i z uzbrojonymi wartownikami - już dawno otaczałyby każde miasto, dzielnice, ulice, domy. Totalnie wszystko.
Najgorzej jest, gdy trzeba zrobić coś wspólnie. To zaczynają się problemy. I tu wracamy do tematu.
Bo gdy trzeba wspólnie przeprowadzić jakąś inwestycję - to jedni się z tego wykręcają, a inni kombinują - jak by tu "zjeść ciastko i mieć ciastko".
Tzn. podejrzewam, że te mniejsze miasta, wycofując się modernizacji sieci tramwajowej, chcą nadal mieć tramwaje, nowe, nowoczesne i szybkie... ale za friko. Wg. logiki, niech płacą Katowice i inni - bo oni są bogaci, a my biedni.
Zdaje się, że taka jednostka metropolitarna na Śląsku miała powstać, ale nie znam szczegółów. Faktycznie - przy tak rozległej inwestycji jaką jest modernizacja infrastruktury tramwajowej Górnego Śląska - powstanie takiej jednostki mogłoby wiele pomóc.
Bo jak widać, wcześniej opracowany projekt, zaakceptowany przez wszystkich, wcześniej podpisana umowa pomiędzy samorządami - to wszystko jest nic nie warte. Poszczególne gminy wycofują się z tego "rakiem". Jak tak dalej pójdzie, to cały projekt trafi do śmietnika.
Bo jak widać, wcześniej opracowany projekt, zaakceptowany przez wszystkich, wcześniej podpisana umowa pomiędzy samorządami - to wszystko jest nic nie warte. Poszczególne gminy wycofują się z tego "rakiem". Jak tak dalej pójdzie, to cały projekt trafi do śmietnika.