Piasecznice w tramwajach.
Piasek, cenniejszy od złota
Jestem ciekaw czy dyspozytor, czy też Pani dyspozytorka nasypie mi piachu do pustych pisaecznic pod tym jak spełnie ich prośbę, bo chyba nie zostawie tego obowiązku na zmienniku, albo nie zdam wagonu z pustymi piasecznicami aby kolega rano musiał biegać...W Krakowie dyspozytornia przy zlych warunkacj prosi motorowychprowadzacych wagony z piasecznicami o posypywanie wzniesien wlasnie dla stopiatek...
W Poznaniu jest prosta zasada, ile wysypałeś tyle wsypiesz
Re: Piasek, cenniejszy od złota
Trzyćwiartki, a czy Mógłbyś napisać - o ile to nie jest tajemnica służbowa - jak w Poznaniu, w praktyce wygląda:Trzyćwiartki pisze:W Poznaniu jest prosta zasada, ile wysypałeś tyle wsypiesz
1. "wsypywanie piachu", jakie czynności to generuje ?
2. Czy motorniczny musi się z piachu w jakiś sposób rozliczać ?
3. W jaki sposób "zamawia" piach
Ciekawy jestem. Pozdrawiam serdecznie...
Dzieci do pisakownicy...
- strata czasu, który mógłbyś wykorzystać na inne czynności, przeważnie zawsze czasu brakuje…1. "wsypywanie piachu", jakie czynności to generuje ?
- piasek sam w sobie jest bardzo ciężki, jesienią jak jest śliska szyna to nawet przy dobrze sypiącym wozie można wsypać ok. 120kg, raz czy dwa razy można uzupełnić, ale codziennie?
- nie można zapomnieć o tym, że wykonując tą przyjemność łatwo się pobrudzić, a przede wszystkim strasznie się kurzy
teoretycznie piasku nikt nie liczy, ale swego czasu była ekipa dyżurnych (tych starszych) co krzywo patrzyli, ale to tylko ich wydziwianie2. Czy motorniczy musi się z piachu w jakiś sposób rozliczać ?
piach na końcówkach zamawiają dyżurni.3. W jaki sposób "zamawia" piach
Podsumowując, jeśli ja mam problem z podjechaniem pod górkę, albo z wyhamowaniem przy zjeździe ze spadu, lub w innych sytuacji - piasku nie żałuje.
Marzenie motorowego...
Wagony GT6 i GT8 są wyposażone w 4 otwory do podawania piachu przez dystrybutory,
(stan obecny - zamalowane otwory których nie można otworzyć - ale są )
tylko że u nas już takie urządzenia to marzenie… piach nosimy ręcznie (w zbiornikach po zużytych gaśnicach do których dospawano uchwyty), i nie zawsze jest poręką, nie raz trzeba nawet te 30 metrów wędrować do pojemnika po i z piachem - wszystko jasne
(stan obecny - zamalowane otwory których nie można otworzyć - ale są )
tylko że u nas już takie urządzenia to marzenie… piach nosimy ręcznie (w zbiornikach po zużytych gaśnicach do których dospawano uchwyty), i nie zawsze jest poręką, nie raz trzeba nawet te 30 metrów wędrować do pojemnika po i z piachem - wszystko jasne
To to wiem bo w Gorzowskich GT6 tez jest to ale mozna podnieść klapke a po nią gumowa zaślepka Ale sadziełem ze Poznań to cywilizowane miasto i jest uzywane to udogodnienie dla motorniczych.Trzyćwiartki pisze:Wagony GT6 i GT8 są wyposażone w 4 otwory do podawania piachu przez dystrybutory
To jest norma i w gorzowie ale u mnie to do przejscia jest w najgorszym wypadku ok.10metrówTrzyćwiartki pisze:piach nosimy ręcznie
Re: Marzenie motorowego...
O ranyTrzyćwiartki pisze:Wagony GT6 i GT8 są wyposażone w 4 otwory do podawania piachu przez dystrybutory,
(stan obecny - zamalowane otwory których nie można otworzyć - ale są )
tylko że u nas już takie urządzenia to marzenie… piach nosimy ręcznie (w zbiornikach po zużytych gaśnicach do których dospawano uchwyty), i nie zawsze jest poręką, nie raz trzeba nawet te 30 metrów wędrować do pojemnika po i z piachem - wszystko jasne
Czyli ten proces nie jest zmechanizowany ?
Pani/Pan motornicza/y ma sobie wziąść łopatkę grabki i coś jeszcze i sam sobie wsypać, a potem ma jeszcze ładnie wyglądać ? Wobec tego jak Wy to robicie, że pomimo tego wyglądacie tak schludnie ?
Schludny wygląd
Nie zapominajmy, że w Poznaniu jeździ na linii jeżdżą wszystkie inne wynalazki typu 105N, więc tak tragicznie nie jest. To, co mi wiadomo to największy kabaret jest przy wsypywaniu piachu do Combino, ale szczegółów nie znam, może innym razem...
GT6, GT8 i 1G to ok. 45% taboru w Poznaniu (tak, mi się wydaje, nie mam teraz aktualnych statystyk przed sobą) i zawsze dbamy, aby piach był dla zmiennika. I chyba najlepiej sprawdzającą się zasadą jest: ile wysypałeś tyle wsyp
GT6, GT8 i 1G to ok. 45% taboru w Poznaniu (tak, mi się wydaje, nie mam teraz aktualnych statystyk przed sobą) i zawsze dbamy, aby piach był dla zmiennika. I chyba najlepiej sprawdzającą się zasadą jest: ile wysypałeś tyle wsyp
Poznań karze ze wszystko...
Poznań karze ze wszystko..., ale raczej nie o to chodzi. Dzisiaj Ja nie uzupełnię piasku koledze, a jutro sam będę miał puste. Bardziej wychodzi się ze współpracy koleżeńskiej, co, do której naprawdę można dużo sobie życzyć.
Re: Schludny wygląd
E...nie no 45 na pewno nie, zdecydowanie mniej. Ponadto popełniasz ciagle ten sam błąd. W Poznaniu nie ma 1G sa tylko 3GTrzyćwiartki pisze:GT6, GT8 i 1G to ok. 45% taboru w Poznaniu
Rożnice 3G a 1G
Nie bawię się w aptekarza, a łapanie za słówka mija się z celem, dodam, że pisałem takie określenie (tak, mi się wydaje, nie mam teraz aktualnych statystyk przed sobą) poza tym są inne ciekawsze rzeczy niż ciągłe liczenie ile, czego jest.E...nie no 45 na pewno nie, zdecydowanie mniej. Ponadto popełniasz ciagle ten sam błąd. W Poznaniu nie ma 1G sa tylko 3G
to może się dowiem jaka jest różnica? konkrety proszę3G to prawie 1G
W Poznaniu 1G były serie nr 86x 87x 88x, no i szkoleniowy 856
3G to serie od 800 - 810
Re: Rożnice 3G a 1G
Trzyćwiartki. Nie denerwuj się. My MKM-y już tak mamy . Lubimy wchodzić czasami w szczegóły...Trzyćwiartki pisze:Nie bawię się w aptekarza, a łapanie za słówka mija się z celem, dodam, że pisałem takie określenie (tak, mi się wydaje, nie mam teraz aktualnych statystyk przed sobą) poza tym są inne ciekawsze rzeczy niż ciągłe liczenie ile, czego jest.E...nie no 45 na pewno nie, zdecydowanie mniej. Ponadto popełniasz ciagle ten sam błąd. W Poznaniu nie ma 1G sa tylko 3G
to może się dowiem jaka jest różnica? konkrety proszę3G to prawie 1G
W Poznaniu 1G były serie nr 86x 87x 88x, no i szkoleniowy 856
3G to serie od 800 - 810
Różnice 3G w stosunku do 1G
Różnice 3G w stosunku do 1G
3G – luzowanie hamulców tarczowych wagonu, który stanie na izolatorze sekcyjnym wymaga wciśnięcia przycisku podtrzymania napięcia w sieci i zwalniania hamulca tarczowego, w 1G wystarczyło zwolnienie hamulca
3G – linka od uruchomienia ręcznie przetwornicy jest wewnątrz pojazdu, na wysokości 2 dźwi, więc nie trzeba gdzieś tam nurkować między wagonem a torowiskiem
3G – na tył wagonu zamontowano dmuchawę elektryczną, trzeba przyznać, że zimą do ciepłych wagonów one nie należą. W pierwszej partii „holendrów” jakie dotarły do Poznania na początku lat 90’ pod koniec eksploatacji dmuchawy w suficie już nie działały…
3G – napięcie niskie, załąnczane już tylko z kabiny motorniczego
3G – załączenie oświetlenia w części C odbywa się równocześnie przy załączenia oświetlenia w części B.
Reszta bez zmian, czyli nic się nie zmieniło, to co pamiętam to ciekawostką w 1G był wagon z hydraulicznym opuszczaniem pantografu, w 3G raczej wszystko jest na linkach – nie sprawdzałem dokładnie.
Jak by ktoś wiedział o czym co pominąłem proszę o info.
1G / 3G po za Poznaniem gdzieś indziej jeżdżą w Polsce?
3G – luzowanie hamulców tarczowych wagonu, który stanie na izolatorze sekcyjnym wymaga wciśnięcia przycisku podtrzymania napięcia w sieci i zwalniania hamulca tarczowego, w 1G wystarczyło zwolnienie hamulca
3G – linka od uruchomienia ręcznie przetwornicy jest wewnątrz pojazdu, na wysokości 2 dźwi, więc nie trzeba gdzieś tam nurkować między wagonem a torowiskiem
3G – na tył wagonu zamontowano dmuchawę elektryczną, trzeba przyznać, że zimą do ciepłych wagonów one nie należą. W pierwszej partii „holendrów” jakie dotarły do Poznania na początku lat 90’ pod koniec eksploatacji dmuchawy w suficie już nie działały…
3G – napięcie niskie, załąnczane już tylko z kabiny motorniczego
3G – załączenie oświetlenia w części C odbywa się równocześnie przy załączenia oświetlenia w części B.
Reszta bez zmian, czyli nic się nie zmieniło, to co pamiętam to ciekawostką w 1G był wagon z hydraulicznym opuszczaniem pantografu, w 3G raczej wszystko jest na linkach – nie sprawdzałem dokładnie.
Jak by ktoś wiedział o czym co pominąłem proszę o info.
1G / 3G po za Poznaniem gdzieś indziej jeżdżą w Polsce?
Re: Różnice 3G w stosunku do 1G
Nie Poznań jest jedynym miastem w Polsce, gdzie eksploatowane są te wagony. A przy okazji czy 3G mają też piasecznice ?Trzyćwiartki pisze:(...)
1G / 3G po za Poznaniem gdzieś indziej jeżdżą w Polsce?
Re: Różnice 3G w stosunku do 1G
A widzisz ile jest różnic, wieć nie można pisać, zę 1G i 3G to to samoTrzyćwiartki pisze:Różnice 3G w stosunku do 1G